Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיול צפון ומרכז איטליה: השכרת רכב וחוקים, המלצות ודברים שאסור לפספס


Ragnar
שימו לב! השרשור הזה בן 1199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים יקרים, לקראת תכנון טיול של כ-10 ימים בספטמבר (בתקווה שתחלוף עד אז הקורונה), שיתרכז בעיקר בצפון: אזור האגמים - קומו, בראגמו, ורונה, גארדה, אולי גם הדולמיטים ובמידה ונספיק נרצה להגיע גם מרכזה לפירנצה, אשמח לקבל את עזרתכם. אני פריק של תכנון הטיול - דקה אחרי דקה - בגוגל דוקס, אך אני עדיין לא שם וזה כרגע הכיוון שמסתמן.

 

אנחנו נוחתים ושבים (31.8 - 11.9) דרך מילאנו מלפנסה בשעות אחה"צ, לכן החשיבה כרגע היא להתקדם ישר למילאנו ולהתמקם שם ללילה אחד (כולל השכרת הרכב במילאנו).

 

השכרת רכב:

- אשמח להמלצותיכם מהניסיון האישי שלכם על חברה להשכרת רכבים (לא קריטי מקומית או לא), שאפשר לשכור בה רכב במחיר טוב לכל תקופת הזמן הזאת. לא אתנגד לרכב גרמני נחמד, שיהווה חוויה בפני עצמו. מפנק אבל לא יוקרה.

ארצה כמובן לנצל כל אפשרות שקיימת לביטוח וביטול השתתפות עצמית לכן כדאי להמליץ על חברות שמציעות הסדרים כאלה. להיות בראש שקט לגמרי. אנוכי בן 23, לכן אולי העלויות יהיו גבוהות יותר (?)

- הייתם ממליצים לאסוף רכב ישר מנמל התעופה בעת הנחיתה או להסתדר עם תחב"צ עד מילאנו ושם לאסוף רכב? אני מניח שיש מבחר גדול יותר במילאנו מאשר בשדה

- לאלו תמרורים חשוב וכדאי לשים לב? איך עובד העניין עם כבישי האגרה וכיצד משלמים? משהו מיוחד לדעת על תחנות דלק?

- מלבד לביטוח הרכב וביטול השתתפות העצמית דרך חברת ההשכרה, יש צורך בביטוח דומה גם בחברת הנסיעות? (לדוגמה פאספורטקארד וכו')

- אילו עוד דברים אני צריך לדעת? מלבד הרישיון הנהיגה הישראלי יש צורך באישורים נוספים? תשתפו כל מה שיכולים על נושא ההשכרה, מאחר ופעם ראשונה ששוכר באירופה

 

 

המלצות:

- בגדול, הפעם אנחנו פחות רוצים להתמקד במרכזי ערים ויותר בנופים, אגמים ומסביב. יש המלצות למקומות שחובה חובה לראות? הבנתי שיש הרבה פנינות מסביב לאגם גארדה, דולימיטים וכו', שלא כולם מכירים

- מקומות שכדאי וחייב לאכול בהם? מאכלים שכדאי לנסות?

- חושבים על AIRBNB באזור האגמים ופחות על מלונות יוקרה, מכירים משהו מגניב?

- אטרקציות כמו רכבלים ושייט באגמים שאתם מכירים ויכולים להמליץ?

 

כל דבר שתרצו להוסיף, לשתף ולסייע יתקבל בברכה! בתקווה שיהפוך לשרשוריפלצת סביב איטליה 😉

 

 

עריכה אחרונה על ידי Ragnar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכלל החשוב ביתר שלי בטיולים כאלה:"תפסת מרובה - לא תפסת". אם אינך נוסע במטרה לשרוף קילומטרים - אל תעשה זאת!! הגבל עצמך לתא שטח שלא ישרוף לך יותר מדי שעות על הכביש. וחוץ מזה - דע לך, עיר איטלקית ממוצעת מצריכה שהיה של 4-6 ימים (ורומא ממש אינה העיר העשירה ביותר באיטליה), כפר מעניין יכול למלא לך יומיים שלושה. כמובן שאתה צריך למצוא מה מעניין אותך ומה לא.

 

כמוכן - היה גמיש. את המלונות הזמן עם אפשרות ביטול עד הרגע האחרון, גם אם זה מעלה את המחיר במשהו ואפילו קצת יותר ממשהו. אתה יכול להתחרבש עם איזה סגר בגלל הקורונה, אתה יכול גם להתפס במזג אויר מזופת. קרה לבן שלי לפני שנה וחצי בטיול צךמים בדולומיטים - מזג האויר לא אפשר צילום - ביטל את המלונות ונסע 500 ק"מ מערבה, היה 3 ימים בריבירה האיטלקית ואז חזר לדולומיטים.

 

נתחיל בהשכרת רכב: אתה טס למילאנו - באיזה שדה אתה נוחת? האם אתה מתכוון להתחיל את הטיול עם כמה ימים במילאנו? בדרך כלל דווקא בשדות גדולים - ומלפנסה (MXP) הוא שדה גדול - מבחר הרכבים גדול. אלא מה - מלפנסה מרוחק ממילאנו כ-50 ק"מ. יש קישור רכבתי מצויין ולא יקר. אבל, אם אתה מתכוון לבלות בעיר 2-3 ימים - דחה את שכירת הרכב עד שתסיים בה. אין לך מה לנהוג בתוך העיר, יש תחב"צ מעולה ואפילו נסיעה קצרה בטראם עתיק לבית הקברות היא חוויה בפני עצמה. עוד דבר - בן כמה אתה ומה הוותק שלך בנהיגה? נהגים עד גיל 25 משלמים קנס על הגיל שלהם.

 

מבחינת חברת השכרה - המלצתי היא לשכור דווקא בחברות בינלאומיות גדולות. החברות המקומיות מפורסמות בטריקים שלהן, הבינלאומיות יותר מחוייבות לסטנדרטים בינלאומיים, אם כי איטלקים הם איטלקים, נחמדים, מחייכים ובסוף שולחים לך חשבון.

 

אם אתה מעשן - הכנס כבר עכשיו לתוכנית גמילה. אם יתפסו אותך מעשן ברכב שכרה תחוייב ב"דמי ניקוי מיוחד" בסד"ג של 200 אירו. גם במלונות לא מעשנים.

 

על ZTL שמעת? אם לא - אז תתחיל לשנן. ZTL - ZTL - ZTL - Z-T-L.  מדובר באילקית זה "zona a traffico limitato" ובעברית זה "שלם 100 אירו עבור כלום, ואם תעשה את הכלום פעמיים שלם 200". בקיצור, הכניסה למרכזי הרבה ערים, עיירות וכפרים ברכב מותרת רק לתושבים רשומים. האזורים מצולמים, וכל צילום מזכה אותך בקנס. אז אם עשית 3 סיבובים תקבל 3 קנסות. העניין הוא שלפעמים השילוט המזהיר מאיר עיניים ומקדים את העבירה ב-2 ק"מ, אבל לפעמים זה שלט בקוטר 20 ס"מ בכניסה לאיזו סמטה. בגלל זה, ובגלל הנהגים האיטלקים הקצת משוגעים*, המלצה חמה - אל תכנס עם הרכב למרכזי ערים. בעיר גדולה מצא מלון בשולי העיר והכנס למרכז בתחב"צ. בעיירה שבה אתה מבקר כמה שעות שים את הווייז על מגרש חניה, חנה בו וקח את האוטופוס. בכלל, כושר גופני חשוב מאד בטיולים בחו"ל, חלק גדול מהכיף זו ההליכה ברחובות ובסמטאות.

 

*האיטלקים הם ים תיכוניים, למרות שבצפון יש להם השפעות אירופיות. המקומיים מכירים את השטיקים ולכן מרשים לעצמם, אתה לא, ולכן נהג לפי כל הכללים כמו תלמיד בטסט. הכבישים המהירים באיטליה מצויינים, הכבישים הכפריים וההרריים פחות וחלקם מפותלים מאד. סע במהירות המותרת (או פחות) ותהנה מהנופים המדהימים.

 

לינה - אין לי ניסיון עם airbnb. במדינות כמו איטליה הנטיה שלי היא ללון במלונות 3 כוכבים (אפשר להתפנק עם יותר או להתכלב קצת עם 2 כוכבים). להקפיד על קריאת חוות דעת ב-booking.com וגם ב-tripadvisor.  בשנה שלפני הקורונה ביקרתי באיטליה 3 פעמים (וונציה, מילאנו וטיול של יומיים מצפון לרומא) - המלונות בדרגה הזו לא אכזבו, חוץ מהאוכל באחד מהם. הזמן מלונות עם גמישות לביטול ברגע האחרון - אתה יכול להפגע בגלל הקורונה, או לשנותתכניות בגלל מזג האויר. אתה יכול אפילו להכים שני מסלולים וברגע האחרון לבטל אחד לפי התחזיות.

 

מבחינת מקומות לביקור: לפני הרבה שנים עשיתי שבוע (עם המשפחה) באיזור וורונה. המלון היה ממש על המחלף של A4 (שבין מילאנו לוונציה) ו-A22 שיוצא דרומה מהגבול האוסטרי), אפשר יציאה מהירה בבוקר. בטיול הזה בזבזתי יומיים על גני שעשועים (הילדים עוד היו צעירים), נסעתי ליום אחד לוונציה (ומהנסיון בחנוכה לפני שנתיים - העיר הזו מצריכה לפחות 3-4 ימים), ויום אחד נסעתי לאורך אגם גארדה מדרום לצפון - התחלנו ב-Sirmione הסכרינית שאסור לפספס ונסענו לאורך האגם עד ריבה שבצפונו. הזכרון החזק ביותר היה מהרכבת של Malcesine שמצריך הקשה של 2-3 שעות. בשאר האגמים טרם ביקרתי. במילאנו ביקרתי בפורים 2019, 3-4 ימים עמוסים מאד בלי לצאת מתחומי העיר.

 

זה מה שאני יכול לשלוף כעת. אם יש לך עוד שאלות - שאל ואולי נען.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת אחלה טיפים מ @sperial.

אני הייתי בצפון איטליה בחודש יוני לפני כמה שנים, וגם אנחנו התמקדנו בטבע ונופים, ופחות בערים. תוכל לקבל כמה טיפים בשרשור הזה.

  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא בעיון את הפוסט של פאסאט. יש בו כמה עצות טובות. הזכיר את ויצ'נזה - ביקרתי בה אחרי שגשם סוחף גרש אותי מגארדה-לנד (למזלי לפני שקניתי כרטיסים) ובזבזתי חצי יום על חזרה לוורונה והתארגנות מחודשת. הארמון שם היה חווייה בפני עצמה.

 

לגבי רכב - אכן דאג להתאמה לנהג שני, ואם הנה(ת) השני מחייב רכב אוטומטי - שכור כזה. לי היתה חוויה מוזרה בעניין כזה - בביקור בקנדה הזמנתי יונדאי סונטה אבל קיבלתי ג'יפ גראנד צ'רוקי. עד היום השלישי או הרביעי זה היה בסדר אבל היה איזה יום עם נהיגה ארוכה מאד ורציתי לחלוק בה עם אשתי, התברר שהקטנה היהת צריכה לבחור בין להגיע לדוושות או להסתכל מעל הדאשבורד, אבל עם המטר וחצי שלה לא היה אפשר לעשות את שני הדברים יחד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סך הכל נתנו פה עצות טובות, אז אני אוסיף רק משפט וחצי:

השכרת רכב - באמת וודא שאתה לא לוקח רכב לימים שאתה לא צריך או נסה לתכנן את הטיול שלך בהתאם, אם אתה מקדיש כמה ימים למילאנו. מחירים - ממליץ לבדוק את rentalcars - אתר דומה לבוקינג ושות', רק להשכרת רכבים. לי היתה חוויה מאוד חיובית איתם בצרפת, כולל השלמה של ביטוח לכל צרה. ובסוף, באיזה חברה שלא תקח, תעד את מצב הרכב בשניה שאתה מקבל אותו. סיפורים על נסיונות להלביש על אחרים תוצאות של נזק לרכב לא חסרים. אני עצמי חוויתי את זה מול סיקסט בצרפת, והייתי צריך לריב איתם כדי שירדו ממני.

 

אזורי טיול - את הצפון אני לא מכיר מדי. פירנצה בעייני היא אחת הערים היפות בעולם, ששווה להשקיע רק בה יומיים - שלושה מלאים. אם אין לכם את הזמן - כמו שהמליץ ספריאל - עדיף לא לרוץ. עיר מקסימה אחרת לא רחוק משם, שאני ממליץ לבקר בה, היא סיינה. המרכז המדיאבלי שלה לא פחות ממדהים. לפני הקורונה היא היתה טיפה אובר מתוירת, כמו הרבה אתרים אחרים באיטליה, אבל לא משהו קיצוני מדי.

 

אם יש לך כסף ספייר לבזבז על שטויות, אז יש באיטליה חברות שמציעות טיולי נהיגה קצרים של כמה שעות במכוניות איטלקיות מזדקנות. אני בזמנו עשיתי טיול כזה סביב פירנצה בפיאט 500 בת 60. זה אומנם פחות אדרנלין מסיבוב בפרארי, אבל גם זה היה מאוד כיף ומיוחד בשבילי. 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי rentalcars - הוא לא דומה ל-booking אלא שהוא שייך ל-booking. יש לי נסיון טוב עם השירות שלהם (מול Enterprise בבלגיה שעשו לי צרות עם הגיל של הבן שלי). סה"כ טיב השירות דומה לזה של בוקינג (גם אתם ניסיון מצויין. @יבגניפ א-פרופו פינלנד שהזכרנו בשרשור החניה והתחב"צ, היה לי סיפור עם מלון בעיירה בפינלנד שבוקינג פתרו יפה מאד).

 

יש לי גם ניסיון מצויין עם שכירה ישירה דרך Avis ישראל - בטיול של שבוע היו לי שני ארועים משביתים (שכירות מג'נבה בצידה השוויצרי, תאונה בשווייץ ופריצה לרכב בצרפת) - טופלו בהחלפת הרכב בלי שום בעיות, הדבר היחיד היה שהייתי צריך להראות את חוזה ההשכרה עם כיסויי הביטוח, כמובן שהיה לי על הטלפון. אם אתה שוכר דרכם דאג להרשם למועדון הלקוחות שלהם, זה נותן כמה הטבות, כולל שדרוג בשכירות הראשונה. גם בנסיעה האחרונה שלי  לאיטליה לפני טיפה למעלה משנה שכרתי דרכם (ברומא FCO) והיה בסדר גמור.

 

לגבי ההערה של יבגני על משך השכירות - לפעמים שכירות לשבוע יוצאת זולה משכירות ל-4-5 ימים. הצד השני הוא שעלול להיות מצב שחניה תהפוך את השכירות הארוכה לפחות אטרקטיבית. בדוק פרטנית לפי התכניות שלך. 

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שנים עשינו טיול שכלל הגעה ברכבת למילאנו (מפריז), יום אחד במילאנו, השכרת רכב ושלושה ימים באזור אגם גארדה. שלח לי הודעה בפרטי, אשתף איתך את המפה של אתרים, מקומות לאכול וגלידריות באזור גארדה.

שכרנו רכב דרך הרץ, פונטו ידנית שהייתה בסדר גמור ל- 2 אנשים, העלות הבסיסית הייתה 118 יורו ובטח הוספנו עוד על ביטוח מלא, במייל כתוב לי שזה עוד 34 יורו ליום. חשוב לדעת שסביב גארדה יש בגדול כביש אחד, ברובו לא רחב, עם מהירות מוגבלת והרבה תנועה איטית. אז לעשות מסעות יומיים מקצה אחד לשני כנראה לא תעשה, אנחנו היינו בצד המערבי ורק ביום האחרון נסענו לצד השני. מבחינת לינה, אם רוצים ממש להתפנק, Hotel Villa Florida מעולה. לידו יש מסעדת כוכב מישלן בשם Lido 84, גם מאוד מומלצת (סתם לדוגמה, באיטליה יש מנה נפוצה ופשוטה של ספגטי עם מלח ופלפל, אז הם החליטו לבשל את הספגטי בתוך קיבה של חזיר) אבל בטח לא זולה.

אגב, בדרך יש מתחם אאוטלט גדול מאוד, Franciacorta Outlet Village.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהימים אתם! תודה רבה לכולם, אקח הכל בחשבון.
מלא מלא שאלות 🙂
 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

הכלל החשוב ביתר שלי בטיולים כאלה:"תפסת מרובה - לא תפסת". אם אינך נוסע במטרה לשרוף קילומטרים - אל תעשה זאת!! הגבל עצמך לתא שטח שלא ישרוף לך יותר מדי שעות על הכביש. וחוץ מזה - דע לך, עיר איטלקית ממוצעת מצריכה שהיה של 4-6 ימים (ורומא ממש אינה העיר העשירה ביותר באיטליה), כפר מעניין יכול למלא לך יומיים שלושה. כמובן שאתה צריך למצוא מה מעניין אותך ומה לא.

יהיו לרשותינו בסה"כ כמעט 10 ימים מלאים. המטרה המרכזית היא לא לבלות יותר מדי במרכזי הערים, ואף להקדיש לא יותר מיום למילאנו (שנאמר לי שהיא משעממת), אלא בעיקר מסביב לאזור האגמים. חשבתי על מסלול משולש שיכלול את מילאנו > קומו > בראגמו > גארדה והסביבה > ורונה > והלוואי ונספיק גם פירנצה וחזרה לאזור מילאנו לשדה תעופה. אפשרי בעינייך? אנחנו (אני ובת הזוג) לא מתעניינים במבנים עתיקים / כנסיות וכדומה, אלא בעיקר טיול נופים, אגמים וגיחות לערים. אין לנו בעיה ללכת רבות באופן רגלי ואף אוהבים את זה. כמה לילות היית נשאר בכל אחת מהערים הללו ומטייל סביבה? נ.ב לא מעשן, חלילה

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

באיזה שדה אתה נוחת? האם אתה מתכוון להתחיל את הטיול עם כמה ימים במילאנו?

מלפנסה, גם ההלוך וגם החזור. התכנון הראשוני כרגע הוא (מאחר והנחיתה היא בשעות אחה"צ) להגיע מהשדה למילאנו וללון שם לילה, להעביר את היום למחרת ולהמשיך לקראת הערב הלאה. כל זאת מנקודת הנחה שנאמר לנו לא פעם שמילאנו משעממת ואין מה לעשות בה יותר מדי. אולי אני טועה. החזור הוא בשעות הערב המאוחרות גם כן מלפנסה

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

בן כמה אתה ומה הוותק שלך בנהיגה?

23 ואהיה הנהג היחיד. וותק של 4 שנים. אני מסכים לגמרי עם ההימנעות מכניסה למרכזי הערים. לכן אני תוהה, מאחר ואני אהיה עם רכב שצמוד אליי לאורך כל הטיול (זה התכנון), בעת שנרצה להגיע לערים מרכזיות, מה עליי לעשות? למצוא איכשהו חניה בצידי העיר ולהסתדר בתחב"צ? יש חניות מסודרות וקלות הגעה? קשה לי פשוט לדמיין את זה בראש. בדרך כלל לבתי מלון יש חניה מסודרת?

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

התחלנו ב-Sirmione הסכרינית שאסור לפספס ונסענו לאורך האגם עד ריבה שבצפונו.

נראה כמו מקומות מדהימים, כתבתי!

 

@BarryG

תודה רבה! יותר מאשמח. האאוטלט נראה מצוין

 

@יבגניפ @sperial
ראיתי כמה הצעות מעניינות דרך רנטקאר, סביב ה-1700 ש"ח ל-10 ימים הכוללים ביטוח מלא (לא הבנתי אם כולל ביטול השתתפות או לא) למרצדס סדרה A או דומה לה. אוטומט כמובן. דרך חברה מקומית, אם כי אתם לא ממליצים על כך, לכן אבדוק על האופציות מול אוויס. דבר אחד - אם אני בוחר בקטגוריה של המרצדס A, איזה רכבים יכולים להיות באותה קטגוריה? גם I30 בסופו של דבר נחשבת משפחתית :D 

דבר נוסף בקשר לאוויס, ספיריאל, אתה מתכוון בחבר מועדון ל-AVIS PREFERRED? אכן מקבלים שדרוג בהשכרה הראשונה? אם אני לא טועה אני חבר במנוי הנ"ל אך טרם ניצלתי אותו

 

- באשר לכבישי אגרה, כיצד עובד התשלום עבורם?

- מבחינת תחב"צ, יש איזה כרטיס שניתן בדומה למקומות אחרים באירופה לרכוש ולטעון שיהיה תופס או שתשלום במזומן יכול להיות מספק?

- וויז וויז וויז. האפליקציה המועדפת עליי. מספיקה באיטליה? כמובן שרגלית נשתמש בגוגל מאפס

- א ו כ ל. תשפכו הכל. אנחנו בטטות בהכחשה שכבר מפנטזים על פיצות וגלידות מהחלומות

 

שוב תודה! תהיו בטוחים שיעלו שאלות נוספות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן 23 - תשלם חתיכת "קנס", ואני לא בטוח מה תהיה המדיניות לגבי "רכבים נחמדים". זה מצריך בדיקה פרטנית באתר חברת ההשכרה ואפילו שיחת טלפון לסניף המבוקש. שים לב שמבחינת חברות ההשכרה הגיל נישב לפי יום ההולדת הקודם - כלומר אם באתר כתוב שיש צורך בתוספת נהג צעיר עד גיל 24 זה למעשה עד יום הולדתך ה-25.

 

לגבי תשלום אגרת כבישים - עד כמה שאני זוכר אתה לוקח כרטיס בכניסה לקטע  וביציאה מכניס אותו לקורא ומשלם במזומן או בכרטיס אשראי. יש אמצעים נוספים שלא יהיו רלוונטיים לך כתייר לשבוע - שבועיים. מכל מקום, כביש מהיר באיטלקית זה autostrada וברבים autostrade. יש לם אתר ייעודי מצויין, חפש אותו בגוגל.

 

אם הזכרנו כרטיסי אשראי - חשוב שתדע עליהם כמה דברים: 1. השימוש הוא ב-EMV וב-contactless כפי שרק עכשיו מתחיל להכנס לארץ. ודא שלכרטיסים שלך יש צ'יפ, מוטבע עליהם סמל הקשתות  ושאתה זוכר את קוד הכספומט. 2. לא יוצאים לחו"ל בלי לפחות שני כרטיסי אשראי שאחד מהם ויזה ואחד מאסטרקארד, ובעניין זה כל המוסיף הרי זה משובח. 3. לוודא שיש מסגרת אשראי מספקת. חברת השכרת הרכב תחסום לך סכום בהתאם להשתתפות העצמית וגם כל מלון יחסום סכום לאפשרות שתשתמש באקסטרות, ולעתים שחרור הסכום אורך כמה ימים. לכן עליך לודא שלכל כרטיס אשראי מסגרת מספקת. כמובן שאותו כלל חל על כל אחד מבני הזוג.

 

תחב"צ - יש מצבים שבהם תשלם עבור נסיעת בודדות, יש מצבים שבהם כדאי לקנות כרטיס תקופתי. בדוק בהתאם לתוכנית הטיול.

 

מילאנו - בניגוד למוניטין שלה בהחלט שווה לפחות 3 ימים. זה מתחיל באתר המפורסם ביותר - הדואומו (וסביבו עוד אי אילו מוזאונים וכנסיות), עובר דרך המבצר עם הגנים ונגמר בבית הקברות (כן, אחד האתרים המדהימים). תביא בחשבון שכנסיה זה לא רק כמה פסלים, זה בדרך כלל מוזאון עתיקות עשיר במרתף ונוף מדהים מהמגדל. זה נכון לכל איטליה. או, משהו אחר - הייתי בכפר טיבולי, שם יש 2-3 "וילות". חשבנו - אוקיי, ארמונות לביקור של שעה. בסוף היינו רק באחת מהן, זה הפך למסע גדנ"ע של 4 שעות בגנים כולל לא מעט טיפוס בירידה ובעליה, כנראה מה שאתה מחפש. כמובן שאחרי הטיול הזה כבר כל שאר האתרים נסגרו ונסענו למלון במרחק עוד כמה עשרות ק"מ. לכן "לא רוצה ארמונות וכנסיות" זו טעות, כל אחת מהן עולם ומלואו גם למי שלכאורה לא במיוחד מתעניין.

 

זהו לכרגע, בהמשך ארחיב קצת. לפני כמה שנים נתתי לבנים שלי טיול דומה ואחפש את התוכנית.

עוד כמה הערות:

 

1. וייז מצויין. מתל אביב ועד רייקיאויק.

 

2. אכן Avis Preferred.

 

3. חברות ההשכרה "יצירתיות" לגבי קבוצות הרכב. בכל זאת, אם מדובר בקבוצה קצת יותר יוקרתית כנראה שלא תקבל i30. אישית אני ממלץ לך לבחור ברכב קצת יותר גדול ונוח מהמינימום - לזוג הייתי לוקח, למשל, גולף, אבל באיטליה הייתי נמצע ככל האפשר מרכב ממותג יוקרתי, וגם דואג להחביא את המטען בבגאג' (ובהאץ'\סטיישן דואג לכסות אותו במכס המתאים). יהיה מאוד לא נעים להגיע לרכב באתר תיירות ולמצוא אותו פרוץ. קרה לי בצרפת ועלה לי חצי יום.

נסגרה לי העריכה, אז עוד כמה הערות:

 

וורונה זכורה לי כממש לא מעניינת, אלא אם אתה מתכוון ללכת לראות אופרה באצטדיון, השמועה אומרת שזה מרשים מאד.

 

לעומת זאת וורונה בהחלט נמצאת בצומת דרכים מרכזי ולכן לינה בסמוך לה בהחלט יכולה להיות רעיון טוב.

 

לגבי מרכזי ערים - מצא לך מלון בשולי העיר עם חניה חינם (או במחיר סמלי) וודא שיש בסמוך אליו תחב"צ. אם אתה מתכוון לבלות במילאנו עשה זאת ללא רכב, ואז מצא מלון קרוב למטרו המצויין. את הרכב שכור בתחנה בשולי העיר ואפילו סע לצורך זה לאחד מנמלי התעופה - את עמלת נמה"ת תשלם בכל מקרה אם אתה או לוקח את הרכב או מחזיר אותו בשדה.

 

לגבי שכירת הרכב - בקבלתו בדוק אותו ב-14 עיניים. כל שריטהת חצץ שבארץ נחשבת לנורמה תהיה עילה לגבות ממך כמה עשרות או מאות אירו. לכן 0 הרחבת ביטוח ככל האפשר, רצוי ביטול השתתפות עצמית, גם אם זה יעלה עוד 10-20 אירו ליום. זה גם מפשט את תהליך ההחזרה שכן אתה מוסר את המפתחות ולא צריך להמתין לבדיקת הרכב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- לגבי אוטוסטרדות אכן אין בעיה, מקבל כרטיס בכניסה ותשלום ביציאה, אין אפשרות להתבלבל לזיכרוני.

- בחו"ל אני מעדיף גוגל מפס אבל בטח גם וייז יעבוד.

- השווקים בכל עיר הם ביום ספציפי, בעת התיכנון היומי תבדוק מה יום השוק בעיירות באזור שבו אתה מתכנן לבקר ותסדרו את הימים לפי זה.

- גלידריה: Gelateria Cento per cento בעיירה Malcesine בחלק המזרחי של גרדה. נמצאת בקצה הצפוני של העיירה, שווה את העליה לשם.

- לטיול של 3 ימים לא מאמין ששווה את הנסיעה אבל ל- 10 ימים כנראה שכן- תעלו לדולומיטים, לעיירה סלבה ואל גרדנה, אמורים להיות שם מסלולי הליכה מדהימים עם נוף מטורף (אתר הסקי היפה בעולם, השימוש במילה "אמורים" זה כי הייתי שם רק בחורף). עם עוד טיפונת נסיעה אפשר גם לעלות לקרחון מרמולדה, תקבלו נוף של כל האלפים האיטלקיים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף וייז בכל נהיגה, ההוראות הן הברורות ביותר. גוגל להליכה עירונית. HereWeGo כגיבוי לאופליין (להוריד מראש  כולל מפות  האזורים הרלוונטיים).

 

לגבי ביטוחים - בגלל שגיאת הקלדה בפוסט הקודם אני רוצה להבהיר שביטול השתתפות עצמית וכמובן כל ההרחבות הרלוונטיות חשובים.

 

בדולומיטים לא ביקרתי, אבל מהצילומים של בני ברור שהם מומלצים גם לתקופות קצרות, כמובן לתכנן נכון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, sperial כתב:

בן 23 - תשלם חתיכת "קנס", ואני לא בטוח מה תהיה המדיניות לגבי "רכבים נחמדים". זה מצריך בדיקה פרטנית באתר חברת ההשכרה ואפילו שיחת טלפון לסניף המבוקש. שים לב שמבחינת חברות ההשכרה הגיל נישב לפי יום ההולדת הקודם - כלומר אם באתר כתוב שיש צורך בתוספת נהג צעיר עד גיל 24 זה למעשה עד יום הולדתך ה-25.

אכן, ממה שבדקתי עד כה באוויס, הם מגבילים אותי לקטגוריות מסוימות שהגדולה ביניהם כוללת את ה-C3. מבאס, אבל נראה מה נעשה. באוויס, הביטוח יעלה 16 יורו נוספים ליום בעקבות הגיל, לא נחמד אבל אפשר לאכול את זה.

באוויס הם גם מציעים באופן בסיסי ביטוח מלא שכולל ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה / גניבה, אך בשורות הקטנות כתוב שזה לא כולל צמיגים, שמשות ומרכב תחתון. שורה קטנה וקצת הזויה זה "פגיעה במקרה של רשלנות", אין לי מושג מה זה אומר, וגם לנציג הטלפוני לא היה מושג. ההצעה מאוויס (על בסיס מחירון מיוחד לעובדי אלקטרה) עומדת על 1,900 ש"ח ל-11 ימים + 711 ש"ח עבור נהג צעיר. סה"כ בסביבות ה-2,700 ש"ח לקטגוריה של C3.

קיימת אופציה נוספת שכלול בה סיכון אך אני שוקל ברצינות, שהוא לקחת את הקטגוריה מעל באוויס, הכוללת את הA CLASS, במחיר זהה ל-C3, למרות הגיל, לקוות שלא ישימו לב / יעלימו עין שם מאחר וכבר אזמין מהארץ. אווו לא שמתי לב, תבואו לקראתי!!

 

מנגד בחברת השכרה מקומית בשם Locauto עם חוות דעת טובות

(דרך REANTCAR) קיימת הצעה על A3 במחיר 2300 ש"ח עם "הגנה מלאה". אממה, בשום שלב לא כתוב על נהג צעיר. בפילטר אכן סימנתי שאני מתחת לגיל 25, אך קשה לי להאמין שזה המחיר מאחר ובדקתי באתר של Locauto עצמה, עם הגנה מלאה, ההצעה קופצת ל-5,500 ש"ח. לא הבנתי כל כך מה הולך כאן... 

 

יכול להיות הבדל כזה משמעותי? הריי אם אשכיר דרך REANTCAR, ואקח בחשבון שאוסיף 16 יורו ליום עבור נהג צעיר דרכם (כך גם מצוין באתר שלהם), אחסוך 2200 ש"ח לעומת דרך האתר הרשמי. 

הביטוח דרך רנטקאר - https://prnt.sc/vzq071

ביטוח דרך לוקאטו - https://prnt.sc/vzq0up

הצעה רנטקאר - https://prnt.sc/vzq415

הצעה לוקאטו - https://prnt.sc/vzq4tr

 

תעשו לי סדר כי איבדתי את זה :crazyeyes

 

לפני 8 שעות, sperial כתב:

לגבי תשלום אגרת כבישים

נשמע מצוין ונוח. היו לי חששות שמדובר על משהו בסגנון כביש 6 עם צילום הרכב, שיערמו לי דוחות תשלום אצל חברת ההשכרה ואחטוף בנוסף לתשלום האגרה גם קנס מצידם.

 

למען האמת, לכל הכרטיסים שלי יש את האפשרות הזאת. יש לי של מקס, ויזה ומאסטרקארד עם מסגרות גדולות, חושב שזה יספיק

 

לפני 8 שעות, sperial כתב:

רצוי ביטול השתתפות עצמית

מסכים לגמרי לגבי כל מה שאמרת. אני בהחלט רוצה אך ורק חברה שתאפשר ביטוח מלא, שגם אם במקרה תיאורטי אחזור בלי דלת, אני מכוסה. (תיאורטית כמובן)

 

תודה על כל העצות, כתבתי לי!

 

 

עריכה אחרונה על ידי Ragnar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Ragnar כתב:

יכול להיות הבדל כזה משמעותי? הריי אם אשכיר דרך REANTCAR, ואקח בחשבון שאוסיף 16 יורו ליום עבור נהג צעיר דרכם (כך גם מצוין באתר שלהם), אחסוך 2200 ש"ח לעומת דרך האתר הרשמי. 

 

אכן, יש מנסיוני יש הפרשים משמעותיים - בחברות מסוימות - בין שכירות ישירה מהם לבין שימוש ב'תיווך' חברה חיצונית.

 

לפני 14 שעות, sperial כתב:

אני מעדיף וייז בכל נהיגה, ההוראות הן הברורות ביותר.

 

מסכים ומחזק. אני גם מוצא את ווייז כקל יותר ויזואלית, כשאתה בנהיגה וזורק אליו חצי מבט. פשוט יותר 'לזהות' מה קורה. פחות צבעים, בניינים וכו'.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.12.2020 בשעה 16:18, Ragnar כתב:

חברים יקרים, לקראת תכנון טיול של כ-10 ימים בספטמבר (בתקווה שתחלוף עד אז הקורונה), שיתרכז בעיקר בצפון: אזור האגמים - קומו, בראגמו, ורונה, גארדה, אולי גם הדולמיטים ובמידה ונספיק נרצה להגיע גם מרכזה לפירנצה, אשמח לקבל את עזרתכם. אני פריק של תכנון הטיול - דקה אחרי דקה - בגוגל דוקס, אך אני עדיין לא שם וזה כרגע הכיוון שמסתמן.

 

אנחנו נוחתים ושבים (31.8 - 11.9) דרך מילאנו מלפנסה בשעות אחה"צ, לכן החשיבה כרגע היא להתקדם ישר למילאנו ולהתמקם שם ללילה אחד (כולל השכרת הרכב במילאנו).

 

השכרת רכב:

- אשמח להמלצותיכם מהניסיון האישי שלכם על חברה להשכרת רכבים (לא קריטי מקומית או לא), שאפשר לשכור בה רכב במחיר טוב לכל תקופת הזמן הזאת. לא אתנגד לרכב גרמני נחמד, שיהווה חוויה בפני עצמו. מפנק אבל לא יוקרה.

ארצה כמובן לנצל כל אפשרות שקיימת לביטוח וביטול השתתפות עצמית לכן כדאי להמליץ על חברות שמציעות הסדרים כאלה. להיות בראש שקט לגמרי. אנוכי בן 23, לכן אולי העלויות יהיו גבוהות יותר (?)

- הייתם ממליצים לאסוף רכב ישר מנמל התעופה בעת הנחיתה או להסתדר עם תחב"צ עד מילאנו ושם לאסוף רכב? אני מניח שיש מבחר גדול יותר במילאנו מאשר בשדה

- לאלו תמרורים חשוב וכדאי לשים לב? איך עובד העניין עם כבישי האגרה וכיצד משלמים? משהו מיוחד לדעת על תחנות דלק?

- מלבד לביטוח הרכב וביטול השתתפות העצמית דרך חברת ההשכרה, יש צורך בביטוח דומה גם בחברת הנסיעות? (לדוגמה פאספורטקארד וכו')

- אילו עוד דברים אני צריך לדעת? מלבד הרישיון הנהיגה הישראלי יש צורך באישורים נוספים? תשתפו כל מה שיכולים על נושא ההשכרה, מאחר ופעם ראשונה ששוכר באירופה

יכול להיות שחוזר על דברים שנאמרו, מתנצל.

אם בשדה"ת מילאנו, הייתי מנסה לשכור דרך SIXT. יש שם כמה חברות מקומיות שפעם קודמת שבדקתי ביקורות המליצו להתרחק, הרכבים של AVIS לרוב משעממים, הרץ יקרים. תוסיף דרך האתר ביטול השתתפות מלא, תראה שאתה לא מפספס גם ביטול השתתפות צמיגים/שמשות, לפעמים זה כיסוי נפרד.

אם אתה מתכנן להכנס לערים, הרכב יהיה סתם נטל. אין לי המלצה לגבי איך לתכנן את הטיול שלך, אבל להסתובב עם רכב בערים אירופאיות זה לא תענוג. עדיף ברגל/תחב"צ.

אמרו ZTL, מחזק. אכלתי אותה בדו"ח פעם אחרונה שהייתי באיטליה, הוייז גם לרוב מתריע לפני כניסה לאיזורים כאלה (תשאיר אותו דלוק, אל תהיה כמוני).

ברוב החברות אומרים להביא גם רשיון נהיגה בינ"ל בנוסף לרשיון נהיגה הישראלי. טוב שיהיה.

 

הייתי שם בספטמבר האחרון בטיול נהיגה נטו אז לא בטוח שהמסלול שעשיתי רלוונטי כ"כ עבורך. אם אתה כן מתעניין צור קשר.

עריכה אחרונה על ידי yoni162
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא הגיל.

ציטוט

 

העניין הוא הגיל. - רכב "מעניין" - רק מעל גיל 25 (שזה, בעצם מיום ההולדת ה-26).

 

לא סביר שאתה לא יכול לשכור רק כד גודל של C3, בדרך כלל צעירים יכולים לשכור לפחות עד משפחתית (כגון גולף או טיפו). 

 

אתה צריך לבדוק היטב מהי "הגנה מלאה" - אתה יכול לגלות שזו ההגנה הטובה ביותר שיש להם, עם השתתפות עצמית של כמה מאות ואפילו אלפי אירו. אם יש שאלות אין שאלות - מתקשרים לתחנת ההשכרה ושואלים, ומקליטים את השיחה. לכל חברה טריקים ושטיקים שלה. כבר קרה לי שהגעתי לדוכן ההשכרה ופתאום התברר שכדי להוריד את ההשתתפות העצמית מ-5000 אירו ל-500 (או משהו כזה) אני צריך לשלם במקום עוד כמה איזה 20 אירו ליום. זה היה די מזמן, אבל באיטליה, ואתה צריך לצפות שהאיטלקים יעשו לך תרגילים. ממליץ לך להתעמק באותיות הקטנות של הצעת המחיר.

 

לשכירת הרכב (וכל שירות אחר) דרך הנציגות הישראלית של כל חברה בינלאומית יתרון חשוב - היא כפופה לחוק הישראלי, ואם תהיה הדיינות משפטית היא תהיה בארץ, לא תצטרך להכנע לגחמות שנובעות מאי יכולתך להדיין באיטליה.

 

מבחינת מחיר - בהשכרה האחרונה שלי ניצלתי את "חבר" של בני (שנסע איתי, ולכן גם נרשם כשוכר ראשי), בהשכרות קודמות מועדון Avis Preferred עם הנחה של ישראכרט. אבל מאז חלפה למעלה משנה וצריך לבדוק את ההצעות המעודכנות. כמובן שחשובה אפשרות ביטול עד הרגע האחרון, גם אם זה מעלה במשהו את המחיר. כמובן שאם אתה רוצה לשכור בחברה אחרת הרשם למועדון הלקוחות שלה. בדרך כלל זה לא עולה כסף - אתה הוא המוצר. מצד שני, אני נמנע מלהכניס באתר פרטים לא חיוניים. דרך אגב, זה נכון גם לגבי רשתות מלונות, חברות תעופה וכו'. יש לי כרטיסי נוסע מתמיד לפחות בחצי תריסר חברות תעופה, למרות שרובם כבר התרוקנו מנקודות מרוב שנים שלא טסתי בהן. 

 

לגבי הגחון והגלגלים - בד"כ אין כיסוי (נועד לגרום לך להמנע מנסיעה בדרכים לא סלולות) אבל צריך לבדוק פרטנית בחברה המקומית. כיסוי שמשות חשוב, הציל אותי כאשר פרצו לי לרכב. תביא בחשבון שאיטליה מפורסמת בריבוי פריצות לרכב, בגלל זה המלצתי לך להשאיר כמה שפחות מטען ברכב, וגם אם יש מטען כזה - לוודא שאינו גלוי לעין.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...