Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב חדש ובאחריות ל-X שנים - אתם הולכים למוסך מורשה מטעם היבואן, או שמסתפקים במוסך מורשה משרד התחבורה ?


Benor
 שיתוף
עוקבים 24

הרכב חדש ובאחריות ל-X שנים - אתם הולכים למוסך מורשה מטעם היבואן, או שמסתפקים במוסך מורשה משרד התחבורה ?   

90 הצבעות

  1. 1. כאשר הרכב חדש ובאחריות לאיזה מוסך אתם הולכים?

    • מוסך מורשה יבואן בלבד עד תום תקופת האחריות.
      79
    • מוסך מורשה משרד התחבורה.
      9
    • לוקח את הסיכון ומטפל לבד/חבר מוסכניק
      2


פוסטים מומלצים

לפני שעה, Baz698 כתב:

אז תמשיכו לממן את מוסכים מורשים של יבואן. הם יודעים שפריירים לא מתים. הם יודעים שרמת הבנה של אנשים ברכב שלהם הוא מזערי.  הם יודעים שאנשים מפחדים. אפילו בפורום הזה. אחרת קשה להסביר מדוע 91 אחוז הצביעו בעד מוסכים מורשים.


91% הצביעו כפי שהצביעו כי שוב ההפרש במחיר לא גדול. כנראה ש-1000 שקל בשנה הוא המקסימום אם הבנאדם נוסע הרבה וינצל עד תום את הק"מ בתקופת האחריות.
בשביל הפרש כזה רוב האנשים שקנו רכב חדש ב100K צפונה לא חושבים הרבה. מטפלים במורשה. לא בגלל שיש שם גאונים לא, אלה כי לא רוצים להגיע למצב שהם צריכים להוכיח שאין להם אחות.

בתום האחריות כנראה שהמצב מתשנה. חלק מוכרים את הרכב. חלק נשארים במורשה כי מצאו מוסך טוב ולא יקר מדי. חלק ממשיכים במורשה עד שמקבלים את האלמנט ובורחים, וחלק נוטשים מיד.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מטפל במורשה יבואן טוב גם אחרי האחריות וממש לא כל מורשה הוא כזה.   הסיבה היא שאם אני מטפל בחלפים באיכות מקבילה ההפרש בטיפול לא גדול ובתמורה אני מקבל שקט נפשי ושקט מתקלות (25 שנות רנו רצופות ו

למרות שזה לא רלוונטי לשרשור, בעיקרון יש לי תחביבים שונים בסדר עדיפות לפני רכב חדש (עולים הרבה)  מחסור בחנייה שתיתן לי שקט, דאגה למשפחה, והכי חשוב, רכב ב - 60/70K מספק עבורי. אני לא צריך יותר מזה

טוב, עוד סיפור בסדרה. זה קרה לפני כ 5 שנים. קרסו מורשה רנו. לרנו דיזל חייבים לשים שמן שעונה לדרישות של RN0720. המוסך לרכב שנמצא באחריות שם שמן של "פז" ש"עונה לדרישות". אין לו שום אישור של יצרן רכב לכך

לפני כשעה, Baz698 כתב:

אתה מדבר עם בן אדם שפעמיים קיבל זיכוי מיבואנים במאות רבות של שקלים על שטויות שהם עשו ברכבים. יבואן הוא כמו ביריון. אם הוא יודע שהוא חזק ואין מתנגדים עז הוא יכול לדרוס אותך. אך אם אתה יודע שאמת איתך ואתה מגובה במסמכים אין מה לפחד. אחרי שאתה מזכיר שאתה תפנה לערכאות משפט וליצרן הרכב - יבואן נרגע. הוא לא רוצה שתהרוס לו מוניטין הוא לא רוצה להסביר ליצרן והוא יעדיף לעשות מה שאתה מבקש.

 

אין שום קשר לפחד. יש אנשים שיש להם דברים יותר טובים לעשות מאשר לבזבז ימים על ריב מול היבואן במקרה של מימוש אחריות רק בשביל לחסוך 200 שקל על טיפול שנתי קטן במוסך משרד התחבורה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, מיץ פטל כתב:

 

אם זה לא כלכלי - אז מה? פרינציפ? צניעות?

למרות שזה לא רלוונטי לשרשור, בעיקרון יש לי תחביבים שונים בסדר עדיפות לפני רכב חדש (עולים הרבה)

 מחסור בחנייה שתיתן לי שקט, דאגה למשפחה, והכי חשוב, רכב ב - 60/70K מספק עבורי. אני לא צריך יותר מזה בשביל הצרכים שלי. (קרא לזה צניעות, או אך שאתה רוצה)

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מורשה יבואן בתקופת האחריות, רק מהחשש שיערימו קשיים בניצול אחריות אם יהיה צורך.

למען האמת הרכב היחיד שיצא לי לטפל בו מחוץ למסגרת האחריות היה הפיאט 500, דווקא את הטיפול האחרון עשיתי במורשה יבואן כי קיבלתי מחיר טוב, לא פחות ממוסכים אחרים.

 

לגביי הסיאט - אלוהים גדול. יכול להיות שבתום 3 השנים אעבור לטפל במוסך רון או אצל גיא מוטורס.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מורשה יבואן כל חיי הרכב רכבים חדשים וזה הוכיח את העלות 

תיקנתי כמה פעמים במוסך שחבר עובד זה לו יצא יותר זול 

תבולמים שהחלפתי באלטו שלי היה אבדל של 100 שקל וגם לנסוע רחוק 

 

עוד דבר שהרכב יוצא מאחריות אני אומר מה להחליף ונשאר בשטח 

משקיף על הרכב 

 

יום אחד האתי במוסך מורשה שם למדתי שצריך לעשות ניקוז אוויר 

אחרי כמה שנים אלחתי למכון רדיאטורים שאני מכיר אמרו תשאיר 

ותלך  נתתי שעה וחצי 

אני חוזר אומרים הרכב מתחמם תרמוסטט אבל את זה אנחנו לא עשים 

חשבתי וישר מלתי מים סגרתי  תפקק וראו פלא הכל טוב 

 

יש מוסכים בודדים שהם לא יבואן וטובים 

 

 

 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי. סקודה יטי טופלה חמש שנים במוסך יבואן. סקודה פאביה עברה למוסכים אחרים אחרי שנה. כן ממליץ במסגרת אחריות לטפל אצל היבואן עד שלוש שנים. מכאן יש תלות במספר פקטורים. רכב פשוט גיר פלנטרי וטורבו מומלץ כל מוסך מורשה. רכב מסובך עם גיר דו מצמדי או היברידי, לחפש מוסך מורשה בעל נסיון והמלצות.

ביטי לאחר אחריות במוסך יבואן ( העוגן נתניה) הכריחו אותי ,לאחר שהגעתי בגרר, להחליף סט הצתה ב 5000 שח. במורשה היה יוצא הרבה יותר זול. מייד מכרתי ולא חוזר לסקודה/ העוגן בחיים.

לטיפולים תקופתיים מאידך אין הבדל משמעותי במחיר.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

סקודה יטי 1.2 DSG

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, yogev20 כתב:

למרות שזה לא רלוונטי לשרשור, בעיקרון יש לי תחביבים שונים בסדר עדיפות לפני רכב חדש (עולים הרבה)

 מחסור בחנייה שתיתן לי שקט, דאגה למשפחה, והכי חשוב, רכב ב - 60/70K מספק עבורי. אני לא צריך יותר מזה בשביל הצרכים שלי. (קרא לזה צניעות, או אך שאתה רוצה)

 

 

כל מה שאמרת קשור לכסף

חנייה שקטה=כי יפגעו לך ברכב=יעלה כסף

רכב ב60-70 מספיק לך, כן, אבל עוד 3 שנים רכב חדש גם יעלה 60-70, אז מה קרה? השתנו לך הצרכים?

  • אהבתי 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במהלך ה-4 שנים הראשונות אני מטפל המורשה יבואן את הטיפול הכי בסיסי שאפשר (ואת השאר משלים בעצמי או במוסך זול יותר) כדי לשמור על אחריות של רצון טוב גם מעבר לזמן האחריות. כבר ניצלתי את זה עם מיכל אוראה בקקטוס.
מעבר ל-4 שנים כנראה שלא אדרוך במוסך מורשה אלא אטפל בעצמי או במוסך מתמחה כתלות בסוג הרכב - גבע לצרפתית, רון לואג וכו'.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk



  • רעיון טוב! 1

היום קקטוסולר ידנית

בעבר:

Peugeot 106, MAZDA2, Dacia Sandero Stepway

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מטפל במורשה יבואן טוב גם אחרי האחריות וממש לא כל מורשה הוא כזה.

 

הסיבה היא שאם אני מטפל בחלפים באיכות מקבילה ההפרש בטיפול לא גדול ובתמורה אני מקבל שקט נפשי ושקט מתקלות (25 שנות רנו רצופות ולפחות 180,000 קילומטר בכל אחת בלי להיתקע פעם אחת). בנוסף מקבל אחריוץ ארוכת טווח על התיקן.

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

כל מה שאמרת קשור לכסף

חנייה שקטה=כי יפגעו לך ברכב=יעלה כסף

רכב ב60-70 מספיק לך, כן, אבל עוד 3 שנים רכב חדש גם יעלה 60-70, אז מה קרה? השתנו לך הצרכים?

 

הוא ניסה להגיד שהרכב בכללותו לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלו.

לדוג' - אני מאמין שיש אנשים שיכולים לקנות מרצדס אבל עדיין יסעו עם מאזדה.

למה? כי היוקרה לא מעניינת אותם הם בסה"כ רוצים רכב חדש שיגיע מ- A ל- B יש סיבות שונות למה לקנות רכב חדש אע"פ שזה לא כלכלי. 

זה שהוא יכול זה לא בהכרח אומר שהוא רוצה. 

עריכה אחרונה על ידי Benor
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 27.10.2020 בשעה 11:19, SchnitzelLova כתב:

השאלה היא אם טיפול עקבי במוסך מורשה מוסיף ל-resale value של הרכב. אם כן ההפרשים בעלות הטיפולים שווים את התוספת כי חלק מהכסף יחזור במעמד המכירה. אם לא אז זו עוד סיבה לא לטפל במורשה. 

כשאני קונה רכב יד שניה עם היסטורית טיפולים מסודרת במוסך היבואן, זה נותן לי קצת שקט - שהמוכר לא חוסך (ולא מטפל לבד), שהחלפים שהוחלפו הם מבית טוב, ושהמוכר מבין שטיפולים בזמן ולפי הספר יתנו לרכב חיים טובים כשיזדקן (להבדיל מטיפולים שעובר רכב ליסינג בד"כ). אבל ככה אני

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 28.10.2020 בשעה 14:34, Michazzz כתב:

כשאני קונה רכב יד שניה עם היסטורית טיפולים מסודרת במוסך היבואן, זה נותן לי קצת שקט - שהמוכר לא חוסך (ולא מטפל לבד), שהחלפים שהוחלפו הם מבית טוב, ושהמוכר מבין שטיפולים בזמן ולפי הספר יתנו לרכב חיים טובים כשיזדקן (להבדיל מטיפולים שעובר רכב ליסינג בד"כ). אבל ככה אני

טוב, עוד סיפור בסדרה. זה קרה לפני כ 5 שנים. קרסו מורשה רנו. לרנו דיזל חייבים לשים שמן שעונה לדרישות של RN0720. המוסך לרכב שנמצא באחריות שם שמן של "פז" ש"עונה לדרישות". אין לו שום אישור של יצרן רכב לכך. היבואן טוען שלשמן "פז" יש אישור של רנו אך מסרב להציגו. זה מורשה ששם שמן שאין שום הוכחה ששמן שהוא משתמש לצורך טיפול ברכבי אחריות הוא אכן מתאים לרכב. אז מי שחוסך עליך זה מוסך מורשה. אני מעדיף לקנות שמן מתאים וללכת מוסך מורשה תחבורה. זה נותן לי יותר שקט.

 

סיפור חם מהתנור איך מתנהל מוסך מורשה של יונדאי. לפני שבוע ה-I-10 שלי הפסיק להניע כמו שצריך. היו גם כל מיני נורות וכו. חיברתי ELM והיה ברור שהלך "חיישן קראנק"  position sensor Crankshaft.

קיבלתי שלוש הצעות מחיר לחיישן.

1. יונדאי שופ: 190 לפני מע"ם

2. אוטו ציון: 300 ש"ח לפני מע"ם 

3. מוסך מורשה של יונדאי במרכז: 400 ש"ח לפני מע"ם + דרשו שעתיים עבודה לצורך תיקון (שזה עוד כ-700 ש"ח כולל מע"ם).

החלפתי בעצמי - חצי שעה עבודה בבית בלי ליפט. אם היה ליפט הייתי עושה את תוך 20 דקות.

אז על תספרו לי על מוסכים מורשים...  

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני קניתי את הרכב שלי (שכבר היה מחוץ לאחריות) את הטיפולים הראשונים עשיתי במוסך של צ'מפיון, שחטו אותי במחיר.

טיפול קטן מעל 800 שקל וטיפול גדול (לא כולל מצתים ורפידות) - 1700 שקל!!! ולא, אין לי אאודי. דווקא את המותג הזול של VAG - סיאט.

אצל רון, טיפול קטן -550. טיפול גדול (לא כולל מצתים ורפידות) - 850 שקל.

לא יודע אם המחירים המופקעים האלה היו ספציפית במוסך יבואן בו ביקרתי ובשאר המוסכים המחירים יותר שפויים, אבל כשיש את רון והרכב לא באחריות - לא ממש התלבטתי איפה לטפל ברכב.

אם היה מדובר ברכב חדש, הייתי מחפש מוסך יבואן עם מחירים יותר הגיונים. לשלם כאלה סכומים אני לא מוכן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי שיודע לעשות הכל לבד, תענוג. בתור אחד שלא ממש מבין במכונאות/חשמלרכב - אני סומך על המוסך, ומוכן לשלם קצת יותר פעם בשנה. אבל זה אני. תבדוק באחוזים כמה אנשים עם רכבים עד שלוש שנים מטפלים ברכב לבד, אני מאמין שהם מעטים.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא חוזר בגרסה דומה כל שנה.
אני לא דוגמא. לא מטפל ביבואן כי מה שחשוב לי זו דיאגנוזה טובה ושקיפות.
מקפיד על חלפים מקוריים או OEM .
להחליף שמן כל מוסך יודע, גם מוסך יבואן . לי חשוב הדברים מעבר לשמן.
כמו שכתבו מעלי : ייתכן שאפול על מיכל אוריאה דפוק אבל בטווח הארוך אני מרוויח.
זה כמו לשאול את עצמך האם אתה משקיע ספקולטיבי או קונה רק אג"ח ממשלתי. עניין של אופי.

עוד פנינה : מוסך יבואן אומר לי בשיא הבטחון שלא מחליפים שמן גיר ברכב שלי.
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...