Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב חדש ובאחריות ל-X שנים - אתם הולכים למוסך מורשה מטעם היבואן, או שמסתפקים במוסך מורשה משרד התחבורה ?


Benor
 שיתוף
עוקבים 24

הרכב חדש ובאחריות ל-X שנים - אתם הולכים למוסך מורשה מטעם היבואן, או שמסתפקים במוסך מורשה משרד התחבורה ?   

90 הצבעות

  1. 1. כאשר הרכב חדש ובאחריות לאיזה מוסך אתם הולכים?

    • מוסך מורשה יבואן בלבד עד תום תקופת האחריות.
      79
    • מוסך מורשה משרד התחבורה.
      9
    • לוקח את הסיכון ומטפל לבד/חבר מוסכניק
      2


פוסטים מומלצים

אם אתה רוצה להוסיף לערך resale תקנה טויוטה או מאזדה

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מטפל במורשה יבואן טוב גם אחרי האחריות וממש לא כל מורשה הוא כזה.   הסיבה היא שאם אני מטפל בחלפים באיכות מקבילה ההפרש בטיפול לא גדול ובתמורה אני מקבל שקט נפשי ושקט מתקלות (25 שנות רנו רצופות ו

למרות שזה לא רלוונטי לשרשור, בעיקרון יש לי תחביבים שונים בסדר עדיפות לפני רכב חדש (עולים הרבה)  מחסור בחנייה שתיתן לי שקט, דאגה למשפחה, והכי חשוב, רכב ב - 60/70K מספק עבורי. אני לא צריך יותר מזה

טוב, עוד סיפור בסדרה. זה קרה לפני כ 5 שנים. קרסו מורשה רנו. לרנו דיזל חייבים לשים שמן שעונה לדרישות של RN0720. המוסך לרכב שנמצא באחריות שם שמן של "פז" ש"עונה לדרישות". אין לו שום אישור של יצרן רכב לכך

לפני שעתיים, yogev20 כתב:

אני לא קונה רכבים חדשים רק יד שנייה.( לא עניין כלכלי)

 

אם זה לא כלכלי - אז מה? פרינציפ? צניעות?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שיקול שלא נכנס פה, הוא עניין של כמה זמן מתכוונים להחזיק ברכב.

 

אם זה לתקופת אחריות וזהו, אז כדאי לטפל אצל יבואן. ככל שהתכנון ארוך יותר, זה מאבד מהמשמעות של זה.

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, SchnitzelLova כתב:

השאלה היא אם טיפול עקבי במוסך מורשה מוסיף ל-resale value של הרכב. אם כן ההפרשים בעלות הטיפולים שווים את התוספת כי חלק מהכסף יחזור במעמד המכירה.

לא יודע אם זה מחזיר את עצמו מבחינת עלויות, בטח שלא 100%, אבל זה בטוח משמש זרז במכירה/קניה ונקודות זכות בשיקול באיזה רכב לבחור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך מורשה עד סיום האחריות למרות שהם עוקצים אותך ב30 אחוז כי גם הם יודעים שעם תום תקופת האחריות רוב הסיכויים שלא תיכנס אליהם יותר אלא אם כן אתה ממש אוהב לשלם יותר עבור טיפולים שכל מוסך שמוכר מטעם משרד התחבורה יכול לבצע באותה רמה אם לא יותר. כאלו בחייאת שמן פילטר שמן פלגים פילטר אוויר פילטר מזגן ברקסים חשוב להקפיד על חלפים מקוריים וזה לא משנה גם המורשה וגם מטעם משרד התחבורה תקבל את אותה העבודה רק פחות 30 אחוז במחיר.אם זה משהו מורכב כמו חיישנים משאבת abs בעיה עם מנוע או גיר עדיפות ליבואן אפילו שמשלמים יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא עוקץ אותך. המחירים גבוהים יותר כי הם מחזיקים מערך של שירות לקוחות וחייבים לעמוד בסטנדרטים שמוסך רגיל לא חייב. בנוסף, הם צריכים לשלם אחוזים ליבואן בתמורה לפריווילגיה להיכנס לרשת המוסכים המורשים שלו. בנוסף על בנוסף כל פעם שיוצא דגם חדש של מכונית מוסכים מורשים חייבים לשלוח עובדים להכשרה. הם אפילו משתתפים בעלויות פרסום של היבואן. (שדרוג אתר אינטרנט, קמפיין בטלוויזיה ועוד)

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהרבה רכבים בימינו יש את נושא עדכוני התוכנה שניתן לשדרג רק במורשה

 זו עוד סיבה מדוע אני מטפל בנורשה במיוחד בתקופת האחריות 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה שדרוג אתר אינטרנט פרסום בטלויזיה עלויות ליבואן זה ה30 אחוז שעוקצים זה לא קשור לטיפול או לחלקים אתה מבין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מורשה יבואן - במידה ואקבל מחיר מיוחד(הנחה גדולה) בשל הכרות טובה(לא! לא יהיה "טובה תמורת טובה").

מורשה מת"ח - ומשתמש בחלפים מקוריים שנקנו במורשה היבואן.

הפסקתי לפני שנים רבות לטפל לבד.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מטפל ברכבי, סקודה אוקטביה 2016 שרכשתי ישירות מצ'מפיון, מיומו הראשון במוסך רון בתל אביב.

אמנם ידעתי שהאחריות לא תארך ולו יום אחד של רצון טוב מעבר לשנתיים שניתנו, אבל העדפתי לטפל ברכב במקום בו יש לי שקט נפשי ושקיפות
לאיזה חלפים/שמנים נכנסים אצלי לרכב ומה מטופל בכל פעם, ואני חייב להגיד שזה הוכיח את עצמו.

אגב, כאשר התקלפה לה ידית ההילוכים בתקופת האחריות, היא הוחלפה במוסך של צ'מפיון ללא שאלות או התניה לטיפול אצלם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אספר לכם סיפור.

בפאביה שלי בתקופת האחריות גיליתי נזילה מתיבת הילוכים (ידנית). הלכתי למוסך מורשה ולא סתם מורשה - למוסך מרכזי של סקודה/אאודי שהיה אז נמצא בפ"ת.

לפני שהלכתי כמובן בדקתי את הנושא בפורומים בחו"ל וגם קראתי ETKA/ELSA כך שהבנתי מה הבעיה ומה צריך לעשות לצורך תיקון. הבעיה הייתה במכסה טכנולוגי קטן בתחתית התיבה. כנראה שהם לא שמו מספיק חומר אטימה כשהרכיבו את התיבה במפעל.

הגעתי למוסך ומתאם שרות לקח ממני את הרכב אחרי שהסברתי מה הבעה.

ראיתי את הרכב עולה על הליפט וכבר מגיע אליו טכנאי עם מיכל כדי להוריד את השמן.

ניגשתי אליו ושאלתי מה הוא הולך לעשות. הבחור אמר לי כי הוא הולך להוריד שמן, לפתוח ברגים, לשים סיליקון מחדש ולסגור ברגים על המכסה בחזרה.

ביקשתי ממנו להפסיק עבודה ולקרוא למתאם שרות.

הגיע הבחור ושאל בנימה מאיימת מדוע אני מפריע למהלך השרות.

הסברתי לו שהם הולכים לבצע תיקון לא לפי הנחיות היצרן. שנהם נגנבו והתחילו לצעוק מי אני שאני יודע איך צריך לטפל ברכב.

ואז שלחתי את שנהם ללמוד ELSA. אחרי שלמדו חזרו כמו כלבים עם זנב בין הרגליים.

מה התברר להם:

א. יש לבצע איטום ע"י משחה מיוחדת

ב. אין לסגור ברגים בחזרה אלה צריך להשתמש בברגים חדשים

לא הבינו מדוע צריך להחליף ברגים והלכו להתייעץ עם המהנדס. 

מהנדס היה אהבל עוד יותר גדול כי הוא בא אלי כדי לשאול מדוע אני מתעקש על ברגים חדשים. הסברתי לו כי בגלל שברגים עשויים מפלדה וגוף התיבה מיוצר מסגסוגת אלומיניום - מגנזיאום. לא הבין. אמר שזה שטויות כי הברגים עשויים אלומיניום (שטות גמורה כמובן). לקחתי מגנט הראתי ל"מהנדס" שזה אכן פלדה ועז הסברתי שבגלל הפרש פוטנציאלים בין מתכות שונות יכולה להיווצר קורוזיה גלוונית. 

אחרי זה כולם נהיו מאוד מנומסים :-).

אמרו שיזמינו חלקים ואפילו רצו לתת רכב חילופי אך סירבתי כי נזלה לא הייתה גדולה. נפרדנו לשלום אחרי שהבטיחו שיחזרו ברגע שחלפים יגיעו. כמה זמן לקח להם? חודש. וזה אחרי שהתקשרתי אליהם מיליון פעם. 

חייב לציין שהתערב מנהל מוסך ובסופו של דבר התבצע תיקון איכותי לפי דרישות היצרן.

יש עוד כמה סיפורים על יבואן ומוסכים מורשים שאני אספר בהזדמנות.

מה אנו לומדים מזה ומחוק הגנת הצרכן?

1. רמת המשכל והידע במוסכים מורשים לא עולה על מוסכים של משרד התחבורה. לכן אין טעם לתקן שם תקלות של רכב אחרי תקופת האחריות. אלה אם יש צורך בציוד ממוחשב שזה לא תמיד נדרש.

2. לבצע טיפול זה נורא פשוט בכל רכב ולכן אין טעם מבחינה טכנית ללכת למורשה.

3. סיכוי שיתקלקל מנוע בתקופת אחריות הוא מאוד נמוך. שאר הדברים לא מטופלים בתקופת האחריות בד"כ. גם אם יש תקלה מראים שכל הטיפולים נעשו ועז חובת ההוכחה שאני אשם בתחזוקה לקויה היא על יבואן ולא עליי.

4. החוק מחייב את היבואן לתקן תקלות בתקופת האחריות גם אם טיפלתי במורשה תחבורה ולא של יבואן. יתרה מזאת - לפעמים מוסך מורשה משתמש בשמנים ותוספות שאסור להם להגיע לרכב מבחינת היצרן. גם על זה נדבר בעתיד עם דוגמאות.

 

אז תמשיכו לממן את מוסכים מורשים של יבואן. הם יודעים שפריירים לא מתים. הם יודעים שרמת הבנה של אנשים ברכב שלהם הוא מזערי.  הם יודעים שאנשים מפחדים. אפילו בפורום הזה. אחרת קשה להסביר מדוע 91 אחוז הצביעו בעד מוסכים מורשים.  

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך ב-100%, אבל תשמע החוק אומנם מחייב את היבואן לתקן תקלות על חשבונו במסגרת האחריות, אבל שנינו יודעים שבישראל חוק לחוד ומציאות לחוד. לא לכולם יש זמן ויכולת להתווכח עם היצרן אם כן טיפלתי כמו שצריך במוסך משרד התחבורה או לא טיפלתי כמו שצריך. לכן אנשים מעדיפים לבלוע את הגלולה של עוד 300 - 400 שקל לטיפול קטן פעם בחצי שנה/שנה בשביל לישון יותר טוב בלילה שבמקרה של תקלה רצינית תהיה אחריות. אידיאלי? לא. ממש לא. אבל זה מה יש. 

 

אגב, עכשיו שהאחריות על הרכב שלי הסתיימה אני יותר לא חוזר למוסך מורשה. יש מוסך מורשה של פיג'ו בתל אביב שאני לא אנקוט בשמו שמתייחס ללקוחות שלו כמו לצ'ק פתוח ומעמיס כל מה שאפשר גם בלי שמבקשים. (תוסף דלק, נוזל שמשות) אה וכמובן מחייבים על זה בחשבונית.  

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר עם בן אדם שפעמיים קיבל זיכוי מיבואנים במאות רבות של שקלים על שטויות שהם עשו ברכבים. יבואן הוא כמו ביריון. אם הוא יודע שהוא חזק ואין מתנגדים עז הוא יכול לדרוס אותך. אך אם אתה יודע שאמת איתך ואתה מגובה במסמכים אין מה לפחד. אחרי שאתה מזכיר שאתה תפנה לערכאות משפט וליצרן הרכב - יבואן נרגע. הוא לא רוצה שתהרוס לו מוניטין הוא לא רוצה להסביר ליצרן והוא יעדיף לעשות מה שאתה מבקש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...