Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, malcishua כתב:
 

 

״5-10 חולים חדשים ביום״

15/5: 10

20/5: 6

24/5: 5

 

 

 

לא יודע אני רואה מספרים אחרים

אתה כנראה מדבר על ימים ספציפים שעשו פחות בדיקות, יום שישי  \ חג \ משהו אחר שדובר כאן והסבירו

פה אני זוכר של KOROLA הייתה תשובה כי הוא בדק את זה

לא היו פה 5-10 בדיקות בחודש האחרון

 

photo_2020-05-27_20-07-44.jpg

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם (נערך)

אכן, לקחתי בטעות עליה במספר כולל במקום מספר חולים חדשים. אבל גם בגרף שאתה צירפת יש בחודש האחרון שני מקרים של פחות מ-10 חדשים ביממה - ב-16/5 וב-23/5.

 

בכל מקרה, לטעמי אין למספר הזה הרבה משמעות, מכיוון שהוא תלוי מאוד גם במספר הבדיקות שנערכו באותו יום ולא פחות - גם באיזורים שבהם נערכו הבדיקות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

היו ימים נמוכים, זה תלוי באיזה אתר בודקים את זה. 

אבל למה להיכנס לדקויות,  ברור לכולם ש-80% מהחולים הם ללא תסמינים, זה בניגוד גמור לשפעת הרגילה.

מדובר במחלה מאוד מתוחכמת , אם 85% ללא תסמינים כלל, זה אומר שהיא יכולה להתפשט בשקט בשקט בלי שאף אחד שם לב.

רק 15% מהחולים מפתחים תסמינים, מהם שליש יגיעו לאישפוז (5%) ואולי חצי מאלה שהגיעו לאישפוז ימותו (2.5%).  

 

 

 

 

image.thumb.png.f20e08fd8a9f875ccca30cdacb56ec6d.png

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, malcishua כתב:

אכן, לקחתי בטעות עליה במספר כולל במקום מספר חולים חדשים. אבל גם בגרף שאתה צירפת יש בחודש האחרון שני מקרים של פחות מ-10 חדשים ביממה - ב-16/5 וב-23/5.

 

ימי שבת

תמיד פחות חולים שם

לקורולה יש תאוריה לגבי זה

 

בכל מקרה נו מספיק

מקשקשים לנו. לא קפצו מ 5 ל 100

וה 100 האלה מורכבים מאיזור אחד שהייתה בו התפרצות

 

ולפני שמתחילים לאיים על הציבור בפריים טיים, שהשרים ידאגו לשים מסכות בישיבות שלהם שמצולמות ומשודרות

כי ככה אי אפשר להשיג שום דבר

 

שימו לב שהיום "במקרה" אין נתונים

בשום מקום לא מראים כמה בדיקות וכמה נדבקו

איזה קטע שזה קורה דווקא כשרוצים להפחיד וצריכים להחליט מה לספר

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

מעניין כמה מתוך ה-100 ומשהו נדבקים בגמנסיה מפגינים סימפטומים. אם הם לא היו מקושרים כולם למוסד לימודים, כמה מהם היו בכלל נכנסים לסטטיסטיקה בתור מאובחנים מאומתים?

  • מעניין 1
פורסם

שימו לב שבבתי ספר אחרים ההדבקה נגמרה ב 5-6 אנשים

מה שהיה בירושלים היה שונה

הסבירו שיש אנשים ספציפים שמדביקים בטירוף

ויש אנשים שלא מדביקים בכלל 

אבל גם אלה וגם אלה הם מקרים יחסית נדירים

פורסם (נערך)

זה לא רק אצלנו - בכל העולם יש מלא חולים ללא תסמינים.  

מגלים אותם רק בגלל שבודקים מסביב באופן יזום, כמו מד"א שהיו מגיעים לבדוק מישהו, היו בודקים את כל הבית. 

 

פתאום יש ילד אחד שמרגיש חולה, מגלים שהוא חולה קורונה.

שולחים את כל בית הספר לבידוד 14 יום.  לפעמים גם בודקים את כל הבית ספר. 

עדיין הגישה כרגע היא לא לבדוק את כל בית הספר.  מה שעשו בירושלים חריג. 

 

לפני 10 דקות, Transporter כתב:

שימו לב שבבתי ספר אחרים ההדבקה נגמרה ב 5-6 אנשים

מה שהיה בירושלים היה שונה

הסבירו שיש אנשים ספציפים שמדביקים בטירוף

ויש אנשים שלא מדביקים בכלל 

אבל גם אלה וגם אלה הם מקרים יחסית נדירים

 

כי לא בודקים את כל הבית ספר בבתי ספר אחרים, בודקים רק את מי שאומר שהוא לא מרגיש טוב.

על כל 5-6 יש כנראה עוד 50-60 ללא תסמינים שנשלחו לבידוד 

 

תקרא בין השורות , בישיבה בקרית יערים בדקו 24 - מצאו 8 חולים מתוך ה 24, עדיין לא בדקו אחרים

 

ציטוט

בישיבה תיכונית שבישוב קריית יערים אובחנו 8 תלמידים כחולי קורונה, כשליש מסך התלמידים שנבדקו הלומדים בישיבה. נכון לשלב זה עדיין לא הושלמו הבדיקות לכלל תלמידי הישיבה, וקיים חשד להדבקה של תלמידים נוספים מעבר לאלו שכבר אובחנו.

 

 

בחולון תלמיד 1 הרגיש לא טוב כמה ימים - בדקו רק אותו ומצאו שהוא חולה - שלחו 4 כיתות (160 ילדים + 6 מורים) לבידוד.

לא בדקו אותם עדיין.

 

ציטוט

בחולון התקבלה הודעה רשמית במהלך השבת כי תלמיד כיתה ז' מבית ספר קציר בחולון אובחן כחולה קורונה לאחר שחש ברע במהלך הימים האחרונים. לאחר תחקיר ראשוני ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, הוחלט שתלמידי 4 כיתות ז' ו-6 מורים נוספים ייכנסו לבידוד ל-14 יום - ולא יחזרו ללימודים היום. הנהלת בית הספר ועיריית חולון נמצאות בקשר ישיר ורצוף עם משרד החינוך ומשרד הבריאות

.

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם (נערך)

שאלה מעניינת האם צריך לבדוק את כל מי שנשלח לבידוד אבל מרגיש טוב. לא לשכוח שחלק גדול מהם אפילו לא בא במגע עם החולה אלא היו רק באותו איזור (בית ספר). יתכן שבידוד מספיק, ואם אחרי שבועיים המתבודד חש בטוב אפשר לשחרר אותו לדרכו - שכן או שלא נדבק או שכבר אינו מדבק. 

 

שאלה חשובה נוספת היא עד כמה הבידוד יעיל. לי, כאדם מבוגר, בידוד של 10 ימים היה קשה מאד, אפילו מבחינה טכנית ויש לי בית מרווח מאד, כך שלא היה שום קושי למצוא מקום לישון לילה ולקשקש ב-CF ביום. מה תעשה עם בן\בת 14 בדירה פחות מרווחת, עם פחות מקלחות ושירותים? הרי אפילו את ההורים שלו אסור לו לראות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תהיה בחדר עם הטלפון כמו כל בני 14.

וקצת נאיבי מצידך לחשוב שלא יהיה מגע עם ההורים או האחים.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

לכן התיחסתי ליעילות הבידוד. נראה שבמצב הזה צריך לבודד את כל המשפחה, אם כי גם עם בידוד פנימי של ריחוק פיזי, מסיכות וכפפות. 

 

מישהו טרח אי פעם לקרוא את הנחיות הבידוד באתר משרד הבריאות?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 28 דקות, sperial כתב:

שאלה מעניינת האם צריך לבדוק את כל מי שנשלח לבידוד אבל מרגיש טוב. לא לשכוח שחלק גדול מהם אפילו לא בא במגע עם החולה אלא היו רק באותו איזור (בית ספר). יתכן שבידוד מספיק, ואם אחרי שבועיים המתבודד חש בטוב אפשר לשחרר אותו לדרכו - שכן או שלא נדבק או שכבר אינו מדבק. 

 

שאלה חשובה נוספת היא עד כמה הבידוד יעיל. לי, כאדם מבוגר, בידוד של 10 ימים היה קשה מאד, אפילו מבחינה טכנית ויש לי בית מרווח מאד, כך שלא היה שום קושי למצוא מקום לישון לילה ולקשקש ב-CF ביום. מה תעשה עם בן\בת 14 בדירה פחות מרווחת, עם פחות מקלחות ושירותים? הרי אפילו את ההורים שלו אסור לו לראות.


אבל פה בידיוק השאלה של קטלניות המחלה. אם על כל חולה אמיתי יש אחד אסימפטומטי או 10? מה באמת קורה עם הבדיקות הסרולוגיות?

פורסם (נערך)

עדיין במחסנים. נדמה לי שיש להם 30 יום להריץ אותן עד שיאבדו את התוקףץ או שיאריכו את התוקף.

 

דרך אגב, השאלה כאן אינה של קטלניות המחלה אלא של מידת ההדבקה של הוירוס, של אחוז הנשאים האסימפטומטיים ושל טיב הבדיקות.

 

צריך להביא בחשבון שככל שיש באוכלוסיה פחות חולים אמיתיים יהיו יותר false positives. אני לא מכיר את המספרים לגבי בדיות ה-RT-PCR לנגיף הזה, אבל מבחינת שכיחות באוכלוסיה היא לא גבוהה. כאשר האיסלנדים עשו סקר אוכלוסיה (עשו אותו פעמיים - פעם על מתנדבים שגוייסו באינטרנט ופעם על מדגם סטטיסטי כהלכתו, אם כי רק כשליש הנדגמים אכן הופיעו לבדיקה) הם קיבלו שכיחות של 0.6-0.8% באוכלוסיה, וזה היה בשיא המגיפה. אז סביר מאד שיש יחסית לא מעט בדיקות חיוביות כזובות. מצד שני, יש גם עניין של רגישות הבדיקה, שחו מאשר בטכניקה ובחומרים תלויה גם בטכניקת נטילת הדגימה ובתזמון שלה - דגימה מוקדמת מדי צפויה להיות שלילית כזובה. מהסיבה הזו גם חוזרים על הבדיקות בביה"ס בירושלים כעבור מספר ימים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 46 דקות, korola כתב:

 

 

 

כי לא בודקים את כל הבית ספר בבתי ספר אחרים, בודקים רק את מי שאומר שהוא לא מרגיש טוב.

על כל 5-6 יש כנראה עוד 50-60 ללא תסמינים שנשלחו לבידוד 

 

 

 

סבבה אז כרגע יש 17 גני ילדים ובתי ספר סגורים

ורק בית ספר אחד שהצליחו להדביק בו כלכך הרבה אנשים

בכל השאר מדובר על כמה בודדים- לפי הנתונים שמסרו היום

 

אם ככה, מה שקרה בירושלים לא מייצג שום דבר

 

 

 

פורסם (נערך)

לא בהכרח. אף אחד לא דיווח כמה מהנדבקים היו תסמיניים, והאמת היא שזה קצת מוקדם, כיוון שחלק מהאנשים יפתחו תסמינים רק לאחר שבוע ויותר מההדבקה. אז הנתונים האלה יהיו לנו בעוד שבועיים, אם מישהו יטרח לבדוק (כנראה שזה נעשה - שולחים להם ערכות בדיקה ואחות משוחחת אתם פעמיים בים) ולפרסם (בעניין הזה אני פחות אופטימי).

 

לגבי שאר בתי הספר - תלוי האם תבחר מדיניות של בדיקת כל התלמידים, המורים והעובדים או הסתפקות בבידוד ובדיקת התסמיניים בלבד.

 

ודרך אגב - לפחות אחד מבתי הספר נסגר לא בגלל נדבקים מאומתים אלא כיוון שלומדים בו אחאים של תלמידי בית הספר שנפגע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...