Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מסכים שבטווח הזמן הקרוב אין מצב להטיל סגר כלשהו, אפילו אני לא יודע איזה הגבלות הם יכולים להטיל?

פשוט ימשיכו לפמפם את הכללים שלא ממש עוזרים.

המספרים ימשיכו לעלות ולעלות,  נקווה שיעלו בקצב איטי, הקיץ יאפשר לספוג יותר חולים בבתי חולים , מערכת החיסון טיפה יותר חזקה בקיץ,

אז נראה באחוזים קצת פחות אישפוזים.

אבל אין ספק שבנקודה מסויימת יצטרכו שוב ללחוץ על הבלמים, כל המדינות לחצו על הבלמים בנקודה כלשהי, הרופאים ידרשו זאת.

הרי זה לא הגיוני שבתי החולים יהיו מפוצצים ובאומן 17 יעשו מסיבות.

לכן בנקודה מסויימת שוב ילחצו על הבלמים, אבל זה לא יהיה בקרוב, זה יהיה שיהיו מעל 2000 חולים מאובחנים חדשים ביום. 

או שיהיו מעל 1000 מונשמים. 

לפחות זה מה שאני חושב שיקרה

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 דקות, korola כתב:

פשוט ימשיכו לפמפם את הכללים שלא ממש עוזרים.

הכללים עוזרים, אבל לא עוקבים אחריהם.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

הכללים עוזרים להקטין את היקפי ההדבקה, הכללים לא מאפשרים להחזיק משק פתוח מלא ו R0 פחות מ-1.

הסיבה היחידה שהיו לנו 3 שבועות עם היקפי תחלואה נמוכים, זה בגלל שלא בדקו.

בתי הספר משמשים כמדגרות כבר 3 שבועות , סירבו לבדוק אותם ולכן לא היו מאומתים חדשים.

 

טרנספורטר? היית בסופר פארם ביום רביעי בבוקר? 

 

 

 

image.png.8b6c5dc27335af3c66eeafe53b2890dc.png

פורסם
לפני 13 דקות, korola כתב:

הכללים עוזרים להקטין את היקפי ההדבקה, הכללים לא מאפשרים להחזיק משק פתוח מלא ו R0 פחות מ-1.

הסיבה היחידה שהיו לנו 3 שבועות עם היקפי תחלואה נמוכים, זה בגלל שלא בדקו.

בתי הספר משמשים כמדגרות כבר 3 שבועות , סירבו לבדוק אותם ולכן לא היו מאומתים חדשים.

 

טרנספורטר? היית בסופר פארם ביום רביעי בבוקר? 

 

 

 

image.png.8b6c5dc27335af3c66eeafe53b2890dc.png

 

8 בבוקר?  אתה צוחק עליי?

מה אני סבא שנמצא בסיכון ?

אם אני ער בשעות האלה זה בזמן שיגרה בדרך הבייתה

מה עשיתי רע שאתעורר בשעה כזאת היום

 

לפני 35 דקות, korola כתב:

מסכים שבטווח הזמן הקרוב אין מצב להטיל סגר כלשהו, אפילו אני לא יודע איזה הגבלות הם יכולים להטיל?

פשוט ימשיכו לפמפם את הכללים שלא ממש עוזרים.

המספרים ימשיכו לעלות ולעלות,  נקווה שיעלו בקצב איטי, הקיץ יאפשר לספוג יותר חולים בבתי חולים , מערכת החיסון טיפה יותר חזקה בקיץ,

אז נראה באחוזים קצת פחות אישפוזים.

אבל אין ספק שבנקודה מסויימת יצטרכו שוב ללחוץ על הבלמים, כל המדינות לחצו על הבלמים בנקודה כלשהי, הרופאים ידרשו זאת.

הרי זה לא הגיוני שבתי החולים יהיו מפוצצים ובאומן 17 יעשו מסיבות.

לכן בנקודה מסויימת שוב ילחצו על הבלמים, אבל זה לא יהיה בקרוב, זה יהיה שיהיו מעל 2000 חולים מאובחנים חדשים ביום. 

או שיהיו מעל 1000 מונשמים. 

לפחות זה מה שאני חושב שיקרה

 

לא חושב שיהיו פה 2000 חולים

עוד פעם

אתה כל פעם חוזר לתרחישים של לפני 3 חודשים כשלא עשו שום צעד ואומר "למדינות לא הייתה ברירה וסגרו"

לא הייתה ברירה  כי אף אחד לא חשב למצוא תלמידים בביצפר שנדבקו ולסגור את כל האיזור שלהם

או לסגור עיר ספציפית

 

כשהייתה ההדרדרות ההיא פשוט לא עשו שום צעד, נתנו להכל לקרות ואמרו יהיה בסדר

היום המצב לא כזה

כל הזמן בודקים מה קורה ואיפה אנחנו עומדים, ואם תהיה בעיה אפשר לסגור נקודתית איזור נגוע

פורסם (נערך)

כמה הערות:

 

1. לבעל עסק יש אחריות כלפי הלקוחות. בדיוק כפי שאם טרנספורטר ירים ריג והוא יתמוטט על הקהל (ע"ע הר הרצל) האחריות תהיה עליו כך גם בעל עסק שלא אוכף מסיכות על העובדים.

 

2. מבחינת אחוזי תמותה - יש שני מספרים שונים: בדרך כלל אנחנ מדברים על case fatality ratio (ובקיצור CFR) - מספר מתים מבין החולים, אלה שאנו יודעים עליהם, ולגבי נגיף הקורונה הוא נע בין 2-10% במדינות שונות. יש נתון נוסף - infection fatality ratio (בקיצור IFR) שהוא אחוז המתים מבין הנדבקים. אין לנו מושג מהו. היחידים שיודעים משהו הם האיסלנדים, שלפני איזה חודש מצאו שאחוז הנדבקים (החיוביים במטוש, לא המצטבר) הוא בסביבות 0.6-0.8% מהאוכלוסיה.

 

3. תרופות וחיסון - בינתיים הכל דיבורים. אם הניסויי שלב 1 שמתבצעים כעת יתקדמו ויעברו בהצלחה את שלבים 2 ו-3 אז יש תקוה שבתחילת 2021 יהיה חיסון. אבל יש כאן הרבה "אם" ועוד "אם" - וגם כאשר יהיה חיסון שמוכח כיעיל יהיה עניין של ייצור והפצה, וגם אלה לא קורים מהיום להיום. גם לגבי תרופות - בינתיים היחידה שאושרה היא ה-remdesivir וגם היעילות שלה מוגבלת.

 

4. לגבי מחיר חיים - יש שני מספרים. האחד הוא המספר שבית משפט בוחר בו כאשר הוא מחשב הפסד שנות חיים בעקבות מוות או נכות, ואלה נעשים לפי חישובי שכר. לצורך קביעה האם טיפול רפואי הוא cost effective משתמשים במחירים מתחום הרפואה. בעבר היה מקובל מחיר דיאליזה לשנה (מול המחיר שעולה אותו טיפול כדי להוסיף שנת חיים), אני לא יודע מה המספר המקובל כעת, ובכל מקרה, הוא משתנה ממדינה למדינה וכמובן שיש לו גם רכיבים אתיים. למשל - בעבר בבריטניה המדינה לא היתה מממנת דיאליזה מעל גיל 65. הדברים האלה השתנו, וכך כל מיני תפיסות לגבי המחיר הכספי שהמדינה מוכנה לשלם תמורת הוספת שנת חיים. מדובר בתחשיבים מורכבים ביותר, אני מסופק אם יש למישהו כאן מושג איך מחשבים אותם. מעבר לכך - אי אפשר להסיק ממחירי רפואה במדינות אחרות לישראל כיוון שמבנה העלויות של מערכת הרפואה הישראלית שונה לחלוטין מזה של ארה"ב וגם של מרביתמדינות אירופה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 שעות, korola כתב:

 

הסיבה היחידה שהיו לנו 3 שבועות עם היקפי תחלואה נמוכים, זה בגלל שלא בדקו.

 

 

 

 

 

אבל אחוז החולים מתוך סך הבדיקות היה נמוך.

Miata ND2

 

פורסם
הא סבבה זו תגובה מאוד בוגרת ואינפורמטיבית,
לא ידעתי שיש פה ילדים בכיתה ט. 
לא הבנתי איזה הסבר נדרש מדוע לא לפתוח אירועים ולסגור מסיבות.
הסבירו פה מספיק פעמים מדוע לא לפתוח אירועים,כנ"ל מסיבות.



Sent from my SM-G965F using Tapatalk

פורסם
לפני כשעה, Or05230 כתב:

אבל אחוז החולים מתוך סך הבדיקות היה נמוך.

 

אחוז החולים מתוך סך הבדיקות הוא חשוב להבין את התפרצות המחלה, אבל הוא לא עומד בפני עצמו.

חייבים להוסיף לו את הנהלים וצורת הבדיקות.

מד"א שהיו מגיעים לבית , היו בודקים את כל בני הבית, בגלל זה הם גילו הרבה חולים ללא תסמינים.

מספיק שאחד מבני הבית היה חולה עם תסמינים , הם גילו עוד 6-7 (לפחות בבני ברק) חולים ללא תסמינים.

לפני כחודש העבירו את הבדיקות לקופות החולים,  אלה החליטו שבודקים רק את החולה עם התסמינים.

את שאר בני הבית הכניסו לבידוד 14 יום , ולא הסכימו לבדוק אותם אם אין תסמינים.

מה קרה?  אם אחד מבני הבית היה חולה ללא תסמינים יש מצב ש-14 יום אחרי תחילת הבידוד הוא עדיין היה מדבק ויצא לעולם.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 32 דקות, arturkopit כתב:

לא הבנתי איזה הסבר נדרש מדוע לא לפתוח אירועים ולסגור מסיבות.
הסבירו פה מספיק פעמים מדוע לא לפתוח אירועים,כנ"ל מסיבות.



Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

אתה טענת שיש עליה בתחלואה בגלל אירועים.

אני אמרתי שלא פתחו אירועים.

 

איפה הסתבכת?

לפני 3 שעות, sperial כתב:

כמה הערות:

 

1. לבעל עסק יש אחריות כלפי הלקוחות. בדיוק כפי שאם טרנספורטר ירים ריג והוא יתמוטט על הקהל (ע"ע הר הרצל) האחריות תהיה עליו כך גם בעל עסק שלא אוכף מסיכות על העובדים.

 

ההבדל הקטן הוא שבהר הרצל בתור מבקר לא יכלת לדעת שתהיה תקלה כזו.

כשאתה נכנס למסעדה שהעובדים בה בלי מסיכות אתה מסכן את עצמך במודע,הייתי אומר אפילו בוחר לסכן את עצמך.

מסעדה זה לא צריכה בסיסית,יכלת לעבור לאחת הבאה או לבשל בבית.

 

בעל העסק ייקנס או שלא,האחריות היא עליך.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 9 דקות, halperin96 כתב:

כשאתה נכנס למסעדה שהעובדים בה בלי מסיכות אתה מסכן את עצמך במודע,הייתי אומר אפילו בוחר לסכן את עצמך.

עובר על ההוראות או לא?

כי רק אגיד לך שברמת העיקרון אם אתה חותך בשר על קרש לא נכון זה נגד הוראות של משרד הבריאות ועקרונית הם אמורים לאכוף את זה.

בפועל כפי שאתה מבין האכיפה של משרד הבריאות לא שווה את הביטים שההודעה שאני כותב תופסים.

עריכה אחרונה על ידי David32

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, David32 כתב:

עובר על ההוראות או לא?

כי רק אגיד לך שברמת העיקרון אם אתה חותך בשר על קרש לא נכון זה נגד הוראות של משרד הבריאות ועקרונית הם אמורים לאכוף את זה.

בפועל כפי שאתה מבין האכיפה של משרד הבריאות לא שווה את הביטים שההודעה שאני כותב תופסים.

 

זה לא העניין,

Sperial בטוח שכולם התגייסו לדאוג לבריאותו וטוען שניתן לתבוע בית עסק שעובדיו לא לובשים מסיכות.

בסך הכל אמרתי שאם הוא כל כך חרד לבריאותו,שלא ייכנס לאותה מסעדה ויגלה קצת אחריות אישית.

קצת קשה לפספס עובדים בלי מסיכות,אלא אם כן אתה שם את שלך על העיניים.

 

מגבלות תו סגול לעסקים כמו ברים ומסעדות עם שולחנות ברחוב הם לא ישימים.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 11 דקות, halperin96 כתב:

אתה טענת שיש עליה בתחלואה בגלל אירועים.

אני אמרתי שלא פתחו אירועים.

 

איפה הסתבכת?

ההבדל הקטן הוא שבהר הרצל בתור מבקר לא יכלת לדעת שתהיה תקלה כזו.

כשאתה נכנס למסעדה שהעובדים בה בלי מסיכות אתה מסכן את עצמך במודע,הייתי אומר אפילו בוחר לסכן את עצמך.

מסעדה זה לא צריכה בסיסית,יכלת לעבור לאחת הבאה או לבשל בבית.

 

בעל העסק ייקנס או שלא,האחריות היא עליך.

 

לפני 11 שעות, arturkopit כתב:

לא ברור לי מדברים על חזרה לסגר,בואו קודם כל נדבר על סגירת מסיבות ואי פתיחת אירועים,למה לפתוח עוד הקהלה עם כל ההקהלות שהיו עד עכשיו רק דירדרו את המצב.

לא כתבתי בשום מקום שהאירועים גרמו לעלייה בתחלואה.

בנוגע למסיבות-נדע זאת עוד שבועיים.

פורסם
לפני 6 דקות, halperin96 כתב:

 

זה לא העניין,

Sperial בטוח שכולם התגייסו לדאוג לבריאותו וטוען שניתן לתבוע בית עסק שעובדיו לא לובשים מסיכות.

בסך הכל אמרתי שאם הוא כל כך חרד לבריאותו,שלא ייכנס לאותה מסעדה ויגלה קצת אחריות אישית.

קצת קשה לפספס עובדים בלי מסיכות,אלא אם כן אתה שם את שלך על העיניים.

 

מגבלות תו סגול לעסקים כמו ברים ומסעדות עם שולחנות ברחוב הם לא ישימים.

 

אני בספק אם @sperial הולך למסעדות בתקופה הזו.

הוא מתכוון יותר למקומות כמו סופרים או חנויות וכאלה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
Just now, m3x7r3m3 כתב:

 

אני בספק אם @sperial הולך למסעדות בתקופה הזו.

הוא מתכוון יותר למקומות כמו סופרים או חנויות וכאלה.

הבן אדם כתב מסעדות,הגבתי לו על מסעדות.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 4 שעות, sperial כתב:

1. לבעל עסק יש אחריות כלפי הלקוחות. בדיוק כפי שאם טרנספורטר ירים ריג והוא יתמוטט על הקהל (ע"ע הר הרצל) האחריות תהיה עליו כך גם בעל עסק שלא אוכף מסיכות על העובדים.

 

לפני 13 שעות, sperial כתב:

ובעלי עסקים שיהיו אחראים למה שמתרחש בעסק להם. מבחינתי הפקחים צריכים לקנוס את הלקוחות שלא מקיימים את ההוראות, וגם את בעלי העסקים אם הם או עובדים שלהם לא מקיימים את ההוראות.

 

לא מצאתי בעמודים האחרונים התייחסות שלו למסעדות

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...