Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

צ׳מגיא,

לשאלתך:

ציטוט

מישהו באמת הולך לעשות שופינג כי הפד נתן לו הלוואה ב-0% ריבית? עזוב. 

התשובה היא שאנשים הולכים לעשות שופינג ללא שום קשר להלוואת מהפד. 

אני לא אומר שלא נראה את השפעת המשבר בעוד חודש או יותר.

כרגע eCommerce  עדיין לא מת ואפילו לא גוסס.

ציטוט

חזרה לתפקוד של שרשראות אספקה לא מעידה על כך שאין מגפה מאחורי הקלעים. נתנו להם הוראה לחזור לעבודה. 

ברמה האנושית עצוב מאוד.

ברמה הפרקטית אני לא מדבר על זה. 

הם יוצאים יותר חזקים מהמשבר הזה מארה״ב נכון לעכשיו.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

אל תמהר לפתוח את השמפנייה בשביל סין. 

 

אחרי שיגמרו איתם לא יהיה להם כסף לקערת אורז. 

לפני 11 דקות, יבגניפ כתב:

צ׳מגיא,

לשאלתך:

התשובה היא שאנשים הולכים לעשות שופינג ללא שום קשר להלוואת מהפד. 

אני לא אומר שלא נראה את השפעת המשבר בעוד חודש או יותר.

כרגע eCommerce  עדיין לא מת ואפילו לא גוסס.

 

 

לא דיברתי על eCommerce (שבעצם מחליף חנויות פיזיות ברכישת מוצרים בסיסיים) אלא במובן הכללי של המילה. זה לא אוקי קיבלנו הלוואה ב-0% ריבית בואו נקנה רכב חדש או נעשה טיול לאיטליה. דפוסי צריכה כאלה מוקפאים לשנת 2020 ואולי גם לשנת 2021-2022. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מסתבר ששיטה אפקטיבית לטיפול בחולים קשים זה להזריק להם פלסמה מדם של מי שהבריא.
 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 11 דקות, ChemGuy85 כתב:

אל תמהר לפתוח את השמפנייה בשביל סין. 

 

אחרי שיגמרו איתם לא יהיה להם כסף לקערת אורז. 

 

לא דיברתי על eCommerce (שבעצם מחליף חנויות פיזיות ברכישת מוצרים בסיסיים) אלא במובן הכללי של המילה. זה לא אוקי קיבלנו הלוואה ב-0% ריבית בואו נקנה רכב חדש או נעשה טיול לאיטליה. דפוסי צריכה כאלה מוקפאים לשנת 2020 ואולי גם לשנת 2021-2022. 

טיול לאיטליה לא קשור לשרשאות אספקה.

מי זה ״יגמרו איתם״?

מה אתה מדמיין שיקרה? נחיתה של המרינס בסין?

בוא נהייה מציאותיים. חוץ מטראמפ לאף אחד אין אפילו את האובססיה לדבר על זה כצ׳ייניז ויירוס. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 10 דקות, ChemGuy85 כתב:

אל תמהר לפתוח את השמפנייה בשביל סין. 

 

אחרי שיגמרו איתם לא יהיה להם כסף לקערת אורז. 

 

 

אתה שוכח כמה נקודות.

נכון להיום סין מחזיקה בהרבה אמצעי ייצור -  ייצור שבבים, מעגלים אלקטרונים, חלקי רכב.  מלא מפעלים חיוניים

בנוסף גם אחרי המשבר סין עדיין תחזיק את כח האדם הזול ביותר בעולם.

 

נכון, אחרי שנגמור עם הקורונה  1-10 אחוז מאוכלוסיית העולם תמות - רובם יהיו קשישים בני 70 או 65 פלוס.

שאר האוכלוסייה עדיין ירצו טכנולוגיה זולה, אם יהיה מיתון עמוק ,אז עדיין עדיף יהיה לרכוש מסין בזול מאשר להקים קווי ייצור חדשים בעולם המערבי.

 

לגבי ארה"ב  - הם נכנסים למיתון כאשר יש להם חובות ענקיים לעולם  - אנחנו מחזיקים מעל 100 מילארד בדולרים.

מכיר את הביטוי - אם אתה חייב לבנק 1,000 ש"ח אתה בבעיה אבל אם אתה חייב לבנק 10,000,000 ש"ח אז הבנק בבעיה. 

 

גם לפני המשבר היו הרבה שדיברו שאין סיכוי לארה"ב להחזיר את החובות שלה, אז מה הם עושים ?

ממשיכים לקחת חובות ולחיות על חשבון החוב, אבל עכשיו בגדול. 

לדעתי אנחנו ממש קרובים למצב שבכל העולם יתחילו לזרוק את הדולר לשוק.  

 

אבל שוב, זה רק תרחיש אחד אפשרי,  

יש עוד הרבה אפשרויות אחרות. 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, יבגניפ כתב:

מי זה ״יגמרו איתם״?

מה אתה מדמיין שיקרה? נחיתה של המרינס בסין?

 

תביעת פיצויים כמו שתבעו מגרמניה אחרי מלחמות העולם. העתקה של מפעלים מחוץ לסין למדינות לווין של סין. פיזור סיכונים בין מספר מדינות במטרה לא לשים את כל הביצים בסל אחד. חקיקת חוקים ברמת המדינה שלא ניתן לעשות Outsourcing לאמצעי ייצור אסטרטגיים ועוד ועוד. 

 

לפני 6 דקות, korola כתב:

אתה שוכח כמה נקודות.

נכון להיום סין מחזיקה בהרבה אמצעי ייצור -  ייצור שבבים, מעגלים אלקטרונים, חלקי רכב.  מלא מפעלים חיוניים

בנוסף גם אחרי המשבר סין עדיין תחזיק את כח האדם הזול ביותר בעולם.

 

לא שוכח כלום.

 

כוח עבודה בסין כבר ממש לא זול במיוחד לא בערים הגדולות. אני עם המשכורת הישראלית שלי הייתי מתקשה לחיות ברמה סבירה בעיר כמו בייג'ינג, שנחאי, שנזן. 

 

בסין יש שני יתרונות מהותיים:

 

א. שרשראות אספקה מאוד מפותחות

ב. המון כוח עבודה צווארון כחול מיומן שכמעט ולא קיים במערב בגלל חיסול של החינוך המקצועי

 

את כל זה ניתן לפתח גם במדינות אחרות ומה שיעזוב את סין כבר לא יחזור. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

 😂🤣  😂  😂🤣  😂🤣  😂🤣  😂  😂🤣  😂🤣🤣🤣

מלחמת העולם השניה הסתיימה בכיבוש וחלוקה של גרמניה.

בחזרה במציאות שלנו, טראמפ ניהל במשך שנה מלחמת סחר עם סין, שאני לא בטוח אם הוא השיג בה משהו או לא. וכרגע ארה״ב בפוזיציה עוד יותר מחורבנת. ולא שמעתי - אולי אני לא רואה מספיק חדשות - אף מנהיג מערבי אחר בכלל מדבר במונחים של האשמות כלפי סין.

אני אפילו לא מדבר על זה שלארה״ב אין שום אינטרס לבלום את הצמיחה בסין.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

שמח שאני מבדר אותך בימים קשים אלה. 

 

למנהיגים יש דברים יותר חשובים לעשות כרגע, אבל אחרי שהאבק ישקע יסגרו עם סין חשבון ואם לא אנחנו סמרטוטי רצפה.

 

מדינות אפשר לתבוע בבתי דין בינלאומיים, ניתן להטיל מכסים ומיסי יבוא, אפשר להטיל עיקולים על נכסים וחשבונות בנק של חברות סיניות אל תדאג אפשר להוציא את הכסף מסין. ממש לא חייבים לכבוש אותם בשביל זה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

אם אני זוכר נכון הפיצויים שנתבעו מגרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה היו אחד הגורמים למלחמת העולם השנייה 🤣

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

אתה זוכר לא נכון. גרמניה מעולם לא שילמה את מלוא הפיצויים שנתבעו ממנה במלחמת העולם הראשונה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 9 שעות, Pika007 כתב:

יש מצב לא רע שבסוף כל הסיפור טראמפ ינסה לדרוש סוג של פיצויים.

מתבקש
 

לפני 57 דקות, ChemGuy85 כתב:

אומנם אין לי תור דעה שמסביר בצורה יפה ברשת, אבל לדעתי סין הולכת לקבל משהו שאינני יכול לתאר על דפי הפורום. לא רק שכל העולם יתבע מהם פיצויים אחרי שהאבק ישקע המון, המון, המון חברות יעופו משם. סין הולכת גם למשבר כלכלי חמור ועם כל הבעיות שיש להם אוכלוסיה זקנה, ילודה אפסית, בועת נדל"ן גלי ההדף של הפיצוץ יורגשו בכל העולם. 

חלום

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, יבגניפ כתב:

בחזרה במציאות שלנו

 

אני אשאל אותך שאלה:

 

האם סין שהסתירה את הוירוס מנובמבר, זרקה לכלא רופאים שהתריעו על התפרצות המגפה, ניסתה להשתיק את הסיפור במשך חודשים על ידי כליאת רופאים וצנזורה של האינטרנט והפעילה לחץ על ארגון הבריאות העולמי כדי שלא יוצא אזהרת מסע/הצהרה על מגפה/דרישה לסגור גבולות לא צריכה לשלם על הסבל שהיא הביאה לעולם? למה לדעתך למדינות אין זכות לתבוע פיצויים מסין על הנזקים האדירים שהיא גרמה לעולם? 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

 אפשר להטיל עיקולים על נכסים וחשבונות בנק של חברות סיניות אל תדאג אפשר להוציא את הכסף מסין. ממש לא חייבים לכבוש אותם בשביל זה. 

 

אלו בדיוק הצעדים שמקדמים אותנו למלחמה הבאה.

העולם מעקל לסין נכנסים. 

סין מלאימה את כל אמצעי הייצור הזרים שנמצאים אצלה.

ארה"ב מכריזה חרם על סין.

סין מוכרת רק לאירן (שגם בחרם עם ארה"ב)

הודו צריכה לבחור האם להצטרף לברית של סין - כי רוב מרכיבי התרופות וחלקים שחיוניים להם נמצאים בסין. 

או לבחור בעולם המערבי שנמצא במיתון כבד.

 

למי שפה עובד בהיי-טק - אז יודע שהודו גם מעולים בתוכנה , מפתחים טכנולוגיה לא רע.

שילוב שלהם ושל הייצור בסין מהווה תחרות לא פשוטה לעולם המערבי.

 

ומה יש לעולם המערבי להציע להם ?  

עד היום זה היה דולרים.  השאלה מה הלאה?

פורסם (נערך)

למערב יש יצירתיות וחשיבה. סינים לא יודעים לפתח שום דבר הם יודעים לגנוב טכנולוגיה/רעיונות ולייצר שיפורים על בסיס טכנולוגיה/רעיונות שהם קיבלו/גנבו מהמערב. בשביל יצירתיות וחשיבה צריך חופש. אפשר לכון אקדח לראש של בן אדם ולהכריח אותו ללכת למפעל בזמן מגפה. אי אפשר לכון אקדח לראש של בן אדם במטרה לגרום לו לחשוב על רעיון יצירתי. 

 

סינים תלויים במערב הרבה יותר ממה שהמערב תלוי בהם. קודם כל הם צריכים לקוחות מערביים בשביל להמשיך לתדלק את הכלכלה שלהם. שנית, הם צריכים את המערב בשביל ידע ורעיונות. מפעלים ושרשראות אספקה אפשר לבנות מחדש. לשחרר אוכלוסיה כדי שהם בהדרגה יפתחו חשיבה יצירתית זה תהליך של דורות.

 

לצורך המחשה אחרי שהמגפה תיגמר תעשה טיול בסין וטיול בטיוואן. אותו עם בדיוק, אותו רקע, אותה תרבות, אבל סין הייתה תחת קומוניזם וטיוואן הייתה תחת מטריית הגנה של ארה"ב. הבדל של שמיים וארץ. פשוט יום ולילה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
ציטוט

למנהיגים יש דברים יותר חשובים לעשות כרגע, אבל אחרי שהאבק ישקע יסגרו עם סין חשבון ואם לא אנחנו סמרטוטי רצפה.

מי זה "אנחנו"?

עזוב את דעתי האישית שלבוא לסין בטענות כרגע זה מפגר. אין שום "אנחנו". ארהב והאיחוד לא מדברים באותו הקול כבר שנים (נגיד, איראן; נגיד, סיפוח; נגיד, יחסי חלק ממדינות אירופה עם רוסיה). ובריטניה היא אפילו לא חלק ממנו יותר. ובכלל, מי אמר שיהיה איחוד אירופאי בעוד שנה וחצי?

ציטוט

האם סין שהסתירה את הוירוס מנובמבר, זרקה לכלא רופאים שהתריעו על התפרצות המגפה, ניסתה להשתיק את הסיפור במשך חודשים על ידי כליאת רופאים וצנזורה של האינטרנט והפעילה לחץ על ארגון הבריאות העולמי כדי שלא יוצא אזהרת מסע/הצהרה על מגפה/דרישה לסגור גבולות לא צריכה לשלם על הסבל שהיא הביאה לעולם? למה לדעתך למדינות אין זכות לתבוע פיצויים מסין על הנזקים האדירים שהיא גרמה לעולם?

תזכיר לי, אני באמת לא זוכר. מה היה העונש של ברה"מ אחרי צ'רנוביל?

זכותך לחשוב מה הוגן או צודק במקרה הזה. יכלו להיות שטראמפ - אם עדיין יהיה נשיא - ינסה לעשות צעדים בכיוון. מעבר לזה שזה יפגע גם בארה"ב, הוא לבד כרגע. 

 

מה שכן - בצד היותר פרגמטי של מה שאתה חושב שיקרה - העברת מפעלים וקווי יצור למדינות חור תחת אחרות - זה כבר קורה ואני בטוח שזה יקרה יותר. יכול להיות שגם נראה חזרה של מפעלי סוג ז' לארה"ב. למרות שזה לא משתלם לאף אחד.

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...