Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כולם עובדים לפי מודלים , לא ממציאים מהמותן,

לשפעת העונתית יש מודלים ואם האי בקו של המודל אז אין בעיה, ממשיכים לחיות והכל בסדר.

תאונות דרכים יש מודלים , אם עומדים בקו של המודלים אז גם הכל בסדר.

 

תמותה רגילה - יש מודלים - בישראל מתים כל יום באופן רגיל 300 איש.

באיטליה מתים באופן רגיל 3000 איש ביום.

אף אחד לא היה מתרגש באיטליה על 500 איש נוספים כל יום ואף אחד לא היה מתרגש מ 100 מתים נוספים כל יום בישראל.

 

הבעיה שמודלים מספרים סיפור אחר, המודלים מספרים שאם לא תעשה כלום אז תוך 30 יום תגיע ל 1000 מתים ביום בישראל.

ואם תחכה 30 יום מהיום ל 1000 מתים ביום אז סגר מוחלט לא יעצור את זה ועד שהסגר יפעל תגיע ל 10,000 מתים ביום.

 

זה מה שמודלים אומרים.

לפרופ' הזה יש פתרונות אחרים , הוא חושב שהמודלים טועים. 

מה לדעתכם צריך לעשות?

לחכות 30 יום ולראות אם המודלים צודקים או טועים?

להמר אם נגיע ל 1000 מתים ביום או לא? 

או לסגור את הכל עכשיו ? לחכות 30 יום ולראות .. אם טעינו.. נשחרר את הסגר ונחזור לשיגרה.

אף מסעדה לא תפשוט את הרגל בגלל 30 ימי חופש.

אף מוסך לא יפשוט את הרגל בגלל 30 יום חופש. 

אבל אם לא טעינו אז הצלנו אלפי בני אדם.. זה לא שווה את המחיר? 

 

זאת החלטה לא קלה.. יש נתונים מוגבלים ואין זמן להחליט, קל לפרופ' הזה להגיד את מה שהוא אומר

הרי אם הוא טועה אף אחד לא יזכור את זה.

אם הוא צודק הוא תמיד יוכל להגיד אמרתי לכם .

 

דווקא מה שאני אומר הוא בעייתי - אם אני צודק אז הלך עלינו גם ככה.

וזה לא בדיוק תהיה גאווה להגיד צדקתי .. אבל אם אני טועה ?

אז אשמח לחזור לחיי (אני עצמאי בלי שכר עבודה עכשיו), וכנראה אצטרך להחליף את היוזר פה. 

  • רעיון טוב! 2
פורסם
ציטוט

מה לדעתכם צריך לעשות?

למצוא משהו לעסוק בו חוץ מניהול מספר מתים היפתוטי שאין לך שום שליטה עליו. זה יכול לעזור.

 

  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
קצת קשה להמשיך לקרוא כתבת "פרמיום"

רק עכשיו ראיתי. גלוש בסתר, תעתיק את הכותרת של הכתבה וחפש בגוגל, כנס ללינק שמפנה אליה בתוצאות החיפוש, תקרא פרימיום בחינם.

 

הנ״ל עובד בפלאפון. עובד גם על העיתון של השמאלנים.

לעיתים התוצאות בגוגל ״לא מעודכנות״, רק צריך להמתין קצת.

  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 27 דקות, ChemGuy85 כתב:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001322593

 

"אני קורא לזה יום כיפור כלכלי וחברתי. מאות אלפי ישראלים איבדו את הפרנסה ואת המשענת שלהם והרבה יותר ימותו מהתקפי לב וחרדה או מדיכאון כתוצאה מזה. אז בחיים לוקחים סיכונים ומשלמים מחירים".

 

האמת? צודק. עצמאי שיקפוץ מהחלון כי עסק שלו קרס בגלל הקורונה לא יספר בסטטיסטיקה, אבל מספיק שזקנה בת 90 עם 4 מחלות רקע תמות מהקורונה כל המדינה תתחרפן. 

 

לדעתי בהחלט לא לוקחים בחשבון את הנזקים האדירים שיגרמו לבריאות הנפשית והפיזית של אזרחי המדינה בעקבות סגר המוני. 

 

ובדיוק בגלל זה צריך ניתוח יותר רציונלי לבעיה ומחשבה על הנזקים שלה (משל החלון השבור), ולא רק להסתכל כמות הנדבקים שברוב המוחץ של המקרים ההשפעה שלה לא שונה מצינון בינוני. לנהוג באחריות אישית וחברתית כלפי קבוצות סיכון, לבודד אותם (אנחנו עצרנו כל הביקורים להוריי והורי אישתי, ומנהלים איתם שיחות בוידאו בשביל לראות את הנכדים, ואני ואחי מביאים להם מצרכים), להקל עליהם במתן שעות מסוימות ביום רק להם בסופרים וקופ"ח.

אי אפשר להמשיך להשבית מדינה, ויש לזה נזק.

ולפני שחסידי המומחים והפרופסורים קופצים, זה דעת (מיעוט אומנם) של אנשים בכירים בתחום, רק שהם לא במעגלי ההשפעה בינתיים (כמו לדוגמא מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר).

 

מה שטוב בכל המהומה הזו, שממשלות מפתחות ידע וטכניקות התמודדות עם איום שלא היה בעולם המודרני, וזה נסיון רב ערך במקרה שתהיה מגיפה יותר קטלנית והרסנית, הסקת המסקנות  והפקת הלקחים מזה תהווה בסיס מעולה להתמודדות יותר טובה בעתיד (כמו למשל אילתור מרכזי טיפול גדולים והכשרת צוות מילואים לרפואה בסיסית).

 

פורסם

כתבה ב ynet על מה שמתרחש בעיר קטנה ברגמו, בה נתנו למחלה להשתולל בלי סגר או פעולה אחרת ( כנראה משיקולים כלכליים ). בסטטיסטיקת המתים מהמחלה באיטליה חסרים עוד מאות נפטרים, כי להם אפילו לא עשו אבחון.

בכתבה רשום שכנראה יש השפעה לא קטנה לסגר, גם בערים האחרות וגם בברגמו עצמה ( אפילו שהתחיל באיחור רב ).

https://m.ynet.co.il/Articles/5698624

 

 

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 36 דקות, יבגניפ כתב:

למצוא משהו לעסוק בו חוץ מניהול מספר מתים היפתוטי שאין לך שום שליטה עליו. זה יכול לעזור.

 

 

מקווה שאתה נהנה, 

אני בנתיים לא סובל, כפי שכתבתי בעבר. 

משפחתי מסודרת , רכשתי מלאי זה ציוד ומזון, עשינו את כל הסידורים כולל הכספיים בזמן.

כך שלא היית צריך להיות בסופרים בזמני העומס.

ב-3 חודשים הקרובים אני לא צריך לצאת ולעמוד בתור מחוץ לסופרים עם אנשים אחרים. 

יש מכולת קטנה במושב, ירקות ופירות טריים מגיעים פעם בשבוע,  אז יש אספקה טרייה כולל מוצרי חלב והשלמות קטנות. 

כך שההכנה משתלמת, אצלי כולם יותר רגועים , יש ידע אין פאניקה.  

 

 

לגבי סין.. עכשיו ראיתי כתבה ב .channel4 .

הם דווקא מתארים את המצב הנכון,  כל מחוז הובי היה בסגר מוחלט במשך חודשיים .

אז הם מאושרים שהצליחו להוריד את כמות הנדבקים ל 0..

עדיין הם מחכים עוד 14 יום בסגר (עם הקלות) לראות שאין עוד נדבקים.

ורק אז הם ישחררו את האזרחים לאט לאט...  עדיין הם מפחדים מגל שני של המחלה בגלל שהם מבינים שאין להם חיסון עדר. 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני כשעה, korola כתב:

אף מסעדה לא תפשוט את הרגל בגלל 30 ימי חופש.

אף מוסך לא יפשוט את הרגל בגלל 30 יום חופש. 

אל תיהיה בטוח בזה. להיפך. כנראה שיהיו מסעדות ומוסכים שיפשטו את הרגל אם לא יעבדו חודש.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 11 דקות, vladclar כתב:

כתבה ב ynet על מה שמתרחש בעיר קטנה ברגמו, בה נתנו למחלה להשתולל בלי סגר או פעולה אחרת ( כנראה משיקולים כלכליים ). בסטטיסטיקת המתים מהמחלה באיטליה חסרים עוד מאות נפטרים, כי להם אפילו לא עשו אבחון.

בכתבה רשום שכנראה יש השפעה לא קטנה לסגר, גם בערים האחרות וגם בברגמו עצמה ( אפילו שהתחיל באיחור רב ).

https://m.ynet.co.il/Articles/5698624

 

 

 

 

 

 

מדהים מה שעדי (רופאת ילדים באיטליה מספרת).

הם כבר בחודש בלי בתי ספר 

כבר שבועיים יש להם מין כאילו סגר כזה - אנשים הולכים לעבודה , אנשים יצאו לגנים ויצאו לבלות 

רק לפני 11 יום הם הכריזו סגר קצת יותר רציני , אבל האיטלקים לא שמים על זה ויוצאים חופשי .

 

מקווה שנהיה יותר כמו סין מבחינת הנכונות של האזרחים לסגר ולא כמו האיטלקים.  

זה ממש לא יעזור אם רק אני אשאר בבית עם המשפחה שלי וכל האחרים יחגגו בחוץ 

פורסם
ציטוט

 

מקווה שאתה נהנה, 

אני בנתיים לא סובל, כפי שכתבתי בעבר. 

משפחתי מסודרת , רכשתי מלאי זה ציוד ומזון, עשינו את כל הסידורים כולל הכספיים בזמן.

כך שלא היית צריך להיות בסופרים בזמני העומס.

ב-3 חודשים הקרובים אני לא צריך לצאת ולעמוד בתור מחוץ לסופרים עם אנשים אחרים. 

יש מכולת קטנה במושב, ירקות ופירות טריים מגיעים פעם בשבוע,  אז יש אספקה טרייה כולל מוצרי חלב והשלמות קטנות. 

כך שההכנה משתלמת, אצלי כולם יותר רגועים , יש ידע אין פאניקה.  

 

אני לא מכיר אותך כדי לדעת אם אתה סובל או לא, ולא יודע מה גורם לך לשבת בזמנך החושפי, לנהל אקסל של כמה אנשים ימותו בעולם ולקטול באנונימיות פרופסור לרפואה שמעז בחוצפתו לחלוק על הנבואות שלך. אני חוזר ואומר שבניגוד לאחרים, אני לא יצאתי ולא יוצא בניחושים, בניית מודלים, כתיבת תיזות ללא ביקורת עמיתים, מעבר לניחושים מאוד ספציפיים על השפעות תרבותיות.

אני לא "נהנה" כי אין ממה להנות כרגע בהקשר של המחלה. אני כן מקווה שמנכל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור עם וותק של איזה 50 שנה בתחום הרפואה, בכל זאת מבין משהו ודעתו לגיטימית ומבוססות לפחות כמו דעתם של כותבי אקסלים אנונימיים בקארספורום. כי כזה אני. רוצה לשמור על אופטימיות.

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 38 דקות, יבגניפ כתב:

אני לא מכיר אותך כדי לדעת אם אתה סובל או לא, ולא יודע מה גורם לך לשבת בזמנך החושפי, לנהל אקסל של כמה אנשים ימותו בעולם ולקטול באנונימיות פרופסור לרפואה שמעז בחוצפתו לחלוק על הנבואות שלך. אני חוזר ואומר שבניגוד לאחרים, אני לא יצאתי ולא יוצא בניחושים, בניית מודלים, כתיבת תיזות ללא ביקורת עמיתים, מעבר לניחושים מאוד ספציפיים על השפעות תרבותיות.

אני לא "נהנה" כי אין ממה להנות כרגע בהקשר של המחלה. אני כן מקווה שמנכל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור עם וותק של איזה 50 שנה בתחום הרפואה, בכל זאת מבין משהו ודעתו לגיטימית ומבוססות לפחות כמו דעתם של כותבי אקסלים אנונימיים בקארספורום. כי כזה אני. רוצה לשמור על אופטימיות.

 

 

כנראה פספסת, תקרא ושוב את הכתבה.

 

פרופ' לרפואה חלק וקטל פרופ' אחר. 

פרופ' האחר הוא היסטוריון בתחום חיזוי העתיד על פי מודלים.  

 

פרופ' אחד עבד 50 שנים בטיפול במחלות, הוא התמחה בטיפול בסרטן, בשפעת , בהפריות , לידות וכדומה.

הפרופ' השני, חקר 20 שנה תהליכים באנושות, למד להסתכל על מספרים כמו שצריך. 

 

לדוגמא : לחזות  את כמות הלידות בעוד 20 שנה לפני מספר הילדות בנות 5-15 שחיות כיום. 

 

הפרופ' לרפואה לא  קטל אותי.. הוא קטל פרופ' אחר שתחום ההתמחות שלו בדיוק מתאים לחזות מה הולך לקרות במשבר כזה

הרבה יותר מתחום ההתמחות של הפרופ' לרפואה .

 

 

עריכה:

פרופ' בפנסיה אחד נגד 2 פרופ' אחרים .

אחד היה ביפן וראה לחולי קורונה את הלבן בעיניים ,

בשני הוא מזלזל וקורא העתידן דוד פסיג, ולא מציין שהוא פרופ' דוד פסיג.  

אז תחסוך ממני, מותר לי להגיד מה שאני רוצה על פרופ' כזה 

 

 פרופ' איתמר גרוטו, אומר למשעל שאסור להביא אותי לאולפנים. וביום שישי האחרון הוזמנתי לאולפן של אילה חסון. אולי שלושה ימים מראש צלצלו אליי, וביקשו שלא אלך לשום מקום אחר, ויום לפני ביטלו. ואת מי הביאו במקומי לתוכנית? את העתידן דוד פסיג.

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

כל העניין של המסעדות זה לא רק "לא עבדנו חודש ימים"

כשאנשים יחזרו לשיגרה אחרי שהיו מובטלים כל כך הרבה זמן, הם לא ירוצו למסעדות ויפזרו מאות שקלים

פורסם

קורולה, מן הסתם אף פרוספור לא קטל אותך. הם לא יודעים שאתה קיים. זו בדיוק הנקודה.

אני לא כ"כ יודע מה זה היסטוריון בתחום חיזוי העתיד על פי מודלים. נשמע אוקסימורון בפני עצמו. ונשמע מדעי בערך כמו שכל לימודי ההיסטוריה או מדעי הרוח הם מדע.

פרופ' לס ממשיך ללמד רפואה גם היום.

 

אני, אלוהים יודע למה, ממשיך להיות מופתע מהתגובות העוינות של חלק מהמגיבים כאן, בכל פעם שמישהו מנסה לקחת להם את התחביב \ צעצוע החדש. אבל בשביל להבין את זה כנראה צריך פרופסור לפסיכולוגיה. ואני רק שוב יכול להמליץ לכולם לקרוא את התגובה של דיסקו מלפני שני עמודים.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...