Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אספנות עממי - האם יש לו עתיד?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2145 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעקבות הדיון הסוער משהו שהיה לי אתמול עם חברים :-)

 

כשמגעים למפגשי אספנות רואים בערך את התמונה הבאה, אני מגזים בכוונה רק כדי להעביר את הרעיון:

 

על כל רכב עממי פשוט נגיד כמו פיאט 127, יש מאה רכבי ספורט או קבריאולט או מכוניות מיוחדות כאלה ואחרות כשב"זמן אמת" המצב היה הפוך.  על רכב מיוחד אחד היו מאה פיאט 127.

 

 זה ברור ומובן מאוד. אנשים רוצים להגשים את החלום שלהם באמצעות רכב אספונת, משהו שהם רצו אבל לא יכלו לקנות פעם וכעת יש להם את האפשרות. 

 

 

יחד עם זאת נדמה לי שאת רכבי האספנות הרגילים, במיוחד כאלה לא ישנים מידי - זאת אומרת שנות ה 80 - אף אחד לא רוצה. לא ראיתי בשום מפגש סיאט איביזה דור ראשון, פיאט אונו, פורד אסקורט דור 3, דייהטסו שרייד הראשונה  ועוד. יש נוכחות יפה של סובארו ונוכחות אפסית של יצרנים עממים אחרים מהתקופה המדוברת.

 

האם באמת אף אחד לא רוצה את המכוניות האלו וחוץ ממכוניות בודדות שמוחזקות במשפחה 30 שנה מסיבות סטנימטליות, כמעט אף אחד לא מעוניין לשמר רכב עממי פשום ישן, אבל לא עתיק מידי? 

 

 

 

פורסם

בתור אחד שאוסף רכבי אספנות יכול להגיד לך מהנסיון והראיה שלי, לא כל רכב שהגיע לגיל 30 ויכול להפוך לאספנות אוטומטית ערכו האספני עולה מבחינת ביקוש, נחשקות או מחיר.

לפחות לדעתי, רכבים עממים שלא היו פורצי דרך כמו החיפושית, פיאט 500/600 או ווספה לא יהיו נחשקים חוץ מכאלו שכפי שרשמת יש להם ערך סנטימנטלי לרכב, יוצאת מן הכלל היא הסובארו שיש לה קהל מעריצים ומועדון בארץ למרות שאני אישית לא מבין למה (ועוד גדלתי על הרכב הזה, ההורים שלי היו מחליפים סובארו אחת בשניה).

מעבר לזה כל אחד העדפותיו, כל רכב שני שמגיע לארץ הוא קורבט או קאדילק ולדעתי גם בהם כבר אין שום ייחוד מכיון שיש כבר כל כך הרבה מהם.

 

פורסם

ת'כלס, המכוניות העממיות האלה היו משעממות / סבירות כחדשות, והן 'עוד יותר פחות' מזה היום.

רוכשים אותן אנשים שיכולים לזרוק על תחביב כזה כמה אלפי שקלים בשנה, ורק מסיבות סנטימנטליות - בין אם זה רכב שהיה במשפחה, הרכב שהיה לך כשהיית צעיר, וכד'. 

אין להן איזה ערך אספני מיוחד, למעט החיוך שהן מעלות לבעליהן. 

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

פיאט 500 ממש לא נחשקת סתם נשארו ממנה עשרות אלפים בעולם וסתם קיימת תעשיה שלמה של חלקים ושיפורים סביבה וערכה רק עולה ואחת שמשופצת יפה כבר מזמן עברה את ה 10000 יורו באירופה.חיפושית  מיני מינור וסיטרואן דה שוו בערך באותה ליגה . אגב גם הווספות קלסיות וערכן עולה בהתמדה . המושג הנכון הוא לא רכב אספנות . רכב אספנות זה מושג טכני של רכב שעבר 30 שנה. רכב קלאסי זה רכב אספנות או שאפילו לא כזה טכנית אבל נחשב לרכב קלאסי וכאלה הם הרכבים שציינתי שהם בגזרה העממית יותר מעליהם יש אלפות שנות ה 70  מרצדס בדגמים מסוימים ואמריקאיות מסוגים בודדים  .לא כל סוברו ודיהטסו תהיה קלאסית מה שכן היא תוכל להיות אספנות. רכב אספנות משופץ ברמה יפה עדיין כיפי ויכול להיות נקודת פתיחה נהדרת לתחביב מהנה גם הוא לא קלאסי.

  • מעניין 1
פורסם

 

 פיאט פנדה דור ראשון, בכל רמת גימור זה ממתק אמיתי, מבלי להיות איזה אייקון מוטורי נדיר. 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

דווקא חיפושית ופיאט 500/600 נחשבות קלאסיות נהנות מביקוש ער ומשיגות מחירים די מכובדים.

 

פיג'ו 104 למשל אולי תעניין מישהו שאבא היה סא"ל והיתה לו כזאת מהצבא. לדוגמא לא נראה לי שיהיו קונים לדייהו רייסר אספנות ב-2024.

  • רעיון טוב! 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

בדיוק, חיפושית, מיני, דה-שוו, פיאט 500 - כל אלה מכוניות עממיות קלאסיות ויש להן ביקוש ומעריצים.

 

 

אני מדבר על מכוניות "רגילות" שהיו טובות ופופולריות בזמנן אבל לא הפכו לאייקון ולא יוצרו עשרות שנים. 

 

 

פורסם
לפני 3 דקות, zvit כתב:

לא נראה לי שיהיו קונים לדייהו רייסר אספנות ב-2024.

לא מצאו לה קונים ב 1994, מאיפה הם יגיעו עכשיו? 

  • מצחיק 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש המון רכבים עממיים ישנים גם משנות ה70 וה60 שלא הפכו ל"תופעה" עולמית כמו החיפושית ואין להם ערך מיוחד. זה לא ספציפי רק למכוניות משנות ה80. לכל תקופה יש את האייקונים שלה וכל השאר נעלם או הולך לחובבים שיש להם קשר ספציפי לדגם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

השאלה שלי, האם זה חייב להיות רכב אייקוני או חייב להיות מתוך סנטימטים?

 

אין אנשים שרוצים סתם ככה מתוך כייף, רצון קצת להתעסק ולהגיש מיוחדים להחזיק פיאט 127, רנו 5 או פולקסווגן פולו 1983? 

 

 

 

 

פורסם

לדעתי זה עניין של קסם, לחיפושית יש אופי, לקמארו ישנה/ קדילק/ אפילו פורד קאפרי לכולם היה איזשהו קסם או חלום מאחוריהם.

כשהם נכנסים היום לאחת כזו הם חיים את החלום שחלמו פעם, העיניים מסתובבות גם היום כשרואים אותם למרות שהיום זו לא חוויה גדולה לנהוג עם אחת כזו אבל זו בהחלט חוויה לשפץ...

איזו חוויה יש לשפץ פיאט 127 (היתה לי כזו מודל 81 כרכב ראשון) אין לה את הקסם ומעולם לא היה לה כזה, היא לא תסובב ראשים ולא תעלה חיוך אצל מי שנוהג בה לא אז ולא היום...

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש אנשים שכן רואים קסם דווקא ברכבים העממיים. מי שיש לו סנטימנטים לתקופה יהנה מלראות רכב כזה "אפור" כמו פיאט 127 נוסע ב2020 בין הרכבים החדשים. 

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הבעיה מוכרת היטב ונידונה הרבה גם במגזיני אספנות מחו"ל.

בגרמנית קוראים להם "פרחי קיר" - כלומר כאלה שלא שמים אליהם לב.

המדובר ברכבים משפחתיים ממותגים שאינם פרמיום, בעיקר עם 4 דלתות.

אם אין להם הנעה אחורית, הם הופכים עוד פחות מעניינים (למשל לאופל משנות ה70 יש יותר ביקוש מלאלה של שנות ה80, פורד גם מעניינות אך ורך בתנאי שהן עם הנעה אחורית. VW ואודי בכלל חסרים ייצוג בקטגוריה).

מי שקונה את המכוניות האלה אלה בעיקר אנשים שבילדותם הייתה במשפחה רכב זהה.

היתרון - מחיר זול לרכישה. החיסרון הגדול, אם אתה משקיע כספים בעבודות שיפוץ, ריפוד, פחחות וצביעה, הסכומים אינם יותר זולים מאשר בדגמים המבוקשים אבל הערך של המכוניות לא עולה הרבה. אפילו שהן נדירות פי 100. חיסרון גדול נוסף, הוא היעדר סצינת פורומים חיה באינטרנט לייעוץ ולימוד, פחות ספרות טכנית והרבה פחות זמינות חלפים.

בארץ המצב עוד יותר מוקצן בשל המאמץ לייבא מכונית מחו"ל.

אישית אני תמיד שמח לראות כל דגם מכונית שאני זוכר מילדותי, או כל רכב ישן ונדיר. אני די יודע את הסיפור של כל דגם.

אבל אני גם מאוד אוהב לנהוג ברכב האספנות שלי. ואם הייתי צריך להתפשר על ביצועים חלשים, היעדר מזגן, חלונות ידניים, פחות מ5 הילוכים, מושבים לא נוחים וכדומה, זה היה פוגע בחוויה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 1 שעה, discoTD5 כתב:

ת'כלס, המכוניות העממיות האלה היו משעממות / סבירות כחדשות, והן 'עוד יותר פחות' מזה היום.

רוכשים אותן אנשים שיכולים לזרוק על תחביב כזה כמה אלפי שקלים בשנה, ורק מסיבות סנטימנטליות - בין אם זה רכב שהיה במשפחה, הרכב שהיה לך כשהיית צעיר, וכד'. 

אין להן איזה ערך אספני מיוחד, למעט החיוך שהן מעלות לבעליהן. 

 

 

זה מגדיר לא מעט מאלו שאני מכיר, מחפשים את הרכב שמעלה זיכרונות. אני עדיין מחפש את הוולוו 244 75 ואת האופל אסקונה 1.3S אבל הסנטימנט הוא יותר לכיוון ה W201 שסיימה את חייה בטרם עת. 

לצערי, סצנת האספנות כאן מורכבת לא רק מסנטימנטים לרכב שהיה במשפחה. אני לתומי חשבתי שרכב אספנות "טהור" הוא כזה שעלה ארצה במקור ולא יבוא של אקזמפלר מדוגם מחו"ל . אני רואה לא מעט רכבי אספנות עם מספר שמסתיים ב 55 , שמעיד שהרכב מיובא בשנים האחרונות ולא שהה בארץ למעלה מ 30 שנה. 🤔

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

×
×
  • תוכן חדש...