Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אהלן חברים, 

רציתי להתייעץ אתכם לגבי שני הרכבים האלה, הקופרה של 2019 דיי זהה למחיר של לאון החדשה (בגרסה המפלצתית) ואני מתלבטת לגבי מה עדיף, מצד אחד לקנות לאון מהיבואן, עם אחריות ויד 00, בלי שמישהו "פירק אותה" וככה לקבל שקט לכמה שנים עם ביצועים נחמדים לעומת הקופרה שזה קטגוריה של ה230 אלף, אבל כבר יד ראשונה ו"לך תדע מה עשו לה".. מצד שני היא נראת הרבה יותר סקסית מהלאון החדשה.

אני בעיקר רוצה לקנות את הרכב ל3-4 שנים ומפחד מירידת ערך משמעותית לקופרה (כבר תהיה בת 5 ויד שניה.. עכשיו היא ירדה מ230 ל170 בשנה אחת.. מה יקרה אחרי 5 שנים 😐)

צריך את עזרתכם, מה הייתם לוקחים, מה השיקולים שלפיהם הייתם מודדים את הרכבים?

 

תודה רבה!

 

 

עריכה אחרונה על ידי MatrixDevil
  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דווקא הקופרה בת שנה תהיה כנראה יותר כלכלית.

כבר עשתה ירידת ערך מטורפת בשנה אחת וה"רווח" כולו שלך.

באופן כללי להחזיק רכב לשלוש שנים זה לא כל כך כלכלי אז עדיף משומש קלות מאשר חדש

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 1 שעה, yuvalganim כתב:

דווקא הקופרה בת שנה תהיה כנראה יותר כלכלית.

כבר עשתה ירידת ערך מטורפת בשנה אחת וה"רווח" כולו שלך.

באופן כללי להחזיק רכב לשלוש שנים זה לא כל כך כלכלי אז עדיף משומש קלות מאשר חדש

למה לא כלכלי? דווקא חשבתי שלמכור רכב אחרי שנה/ שנתיים זה לא כלכלי כי זה הזמן שהוא מאבד הכי הרבה ערך.. 

 

לפני 33 דקות, GTאי כתב:

מה הצרכים שלך מהרכב? יש להם את אותו שם אבל הם לא ממש 1:1 על אותה סקאלה.

אתה בכלל מחפש רכב ספורטיבי?

האמת שבא לי רכב עם הרגשה ספורטיבית, עדיין לא חוויתי נסיעה באחד כזה.

אין צורך מיוחד אבל הייתי רוצה לנסות לעשות מסלול פעם ב..

פורסם

רכב ספורטיבי זה פשרה ביום יום על נוחות (וצריכת דלק). לא חושב שזה מתאים למי שלא מחפש את זה.

שלא תבין לא נכון, אני עם ספורטיבי ומרוצה מאוד, אבל משלמים מחיר.

 

בשביל לחוות מסלול היום לא צריך להחזיק רכב ספורטיבי, שים 1500 ש"ח פעם בכמה חודשים ותעשה נסיעות עם מדריך על הרכב שלו.

אם תפיק הנאה ביום יום מספורטיבי לך על זה.

 

ואם אתה לא סגור אז תמיד אפשר לנסות וללכת על זה. במקסימום תקבל אחלה רכב (קופרה) - זה לא שאתה יכול ליפול כאן.

לא טוב - בעתיד אל תקנה ספורטיבי

 

 

פורסם
לפני 12 דקות, MatrixDevil כתב:

למה לא כלכלי? דווקא חשבתי שלמכור רכב אחרי שנה/ שנתיים זה לא כלכלי כי זה הזמן שהוא מאבד הכי הרבה ערך.. 

 

 

רכב זה לא עסק כלכלי, בגדול הכי משתלם להחזיק לטווח ארוך של 5 שנים צפונה.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 20 דקות, GTאי כתב:

רכב ספורטיבי זה פשרה ביום יום על נוחות (וצריכת דלק). לא חושב שזה מתאים למי שלא מחפש את זה.

שלא תבין לא נכון, אני עם ספורטיבי ומרוצה מאוד, אבל משלמים מחיר.

 

בשביל לחוות מסלול היום לא צריך להחזיק רכב ספורטיבי, שים 1500 ש"ח פעם בכמה חודשים ותעשה נסיעות עם מדריך על הרכב שלו.

אם תפיק הנאה ביום יום מספורטיבי לך על זה.

 

ואם אתה לא סגור אז תמיד אפשר לנסות וללכת על זה. במקסימום תקבל אחלה רכב (קופרה) - זה לא שאתה יכול ליפול כאן.

לא טוב - בעתיד אל תקנה ספורטיבי

 

 

אני מבין שהוא הולך לזלול דלק כמו משוגע, אבל אם מסתכלים על הבפנים שלו.. הוא נראה דיי נוח, או שאני טועה?

 

האמת שאם קונים רכב יד ראשונה, נגיד עד 40 אלף קילומטר, עדיין אפשר ליפול חזק, כי מי שקונה רכבי ספורט כנראה שלא נוסע כמו סבתאלה, אלא יותר שוחק אותו.. אז הבעיה העיקרית היא "לך תדע מה עשו לו" וכאן אפשר ליפול חזק כי טיפול בגיר או מנוע של קופרה זה לא כמו לטפל בסוזוקי...

 

"בעתיד אל תקנה ספורטיבי " - תוכל לחדד בבקשה?

לפני 13 דקות, yuvalganim כתב:

 

רכב זה לא עסק כלכלי, בגדול הכי משתלם להחזיק לטווח ארוך של 5 שנים צפונה.

זה אני מסכים איתך, בשניה שאתה קונה הוא מאבד 30/20 אלף רק בגלל החלפת יד, טיפולים, בלאי ודלק - כל זה עולה יותר מלהחזיק קורקינט חשמלי.. אבל קונים את זה בשביל ההרגשה, בשביל החיוך בבוקר יום שישי סתם לנסוע לצפון כדי לראות איך הים נראה ממפרץ חיפה

פורסם

דלק - ביום יום תוכל להוציא בנסיעה בסבירה 1:10.

נוחות = נוחות נסיעה (שילוב של מתלים וחתך נמוך). לא שור לחלק הפנימי. מה שכן, מושבי הבאקט (הם היו תוספת)  לפחות לפי 2 חברים - מאוד לא נוחים ביום יום.

 

תמיד אפשר ליפול חזק ולך תעד מה עשו לו. אבל רכב בן שנה וחצי עם 40,000 אחרי בדיקה במכון (תאונות) והיסטוריית טיפולים מהמוסך - זה לא כמו רכב ספורט בן 10. בסוף המנוע/גיר בטח באוטומט עובדים בהתאם למגבלות שהיצרן קבע אז אם הרכב לא היה כל שבוע במסלול כנראה שהוא יהיה במצב מצויין.

תתפלא - הרבה אנשים קונים רכב כזה ליום יום ולא משתוללים או גומרים אותו.

 

"בעתיד אל תקנה ספורטיבי " - תוכל לחדד בבקשה?

אני קניתי ספורטיבי בשביל "להיכנס" לעולם הזה. הרכב הבא שלי גבר יהיה יותר לכיוון של ספורט כי אני משתעמם מהנוכחי. אם לא יתאים לך קנה פעם הבאה רכב רגיל. עד שלא תנסה לא תדע.

 

פורסם
לפני 5 דקות, GTאי כתב:

דלק - ביום יום תוכל להוציא בנסיעה בסבירה 1:10.

נוחות = נוחות נסיעה (שילוב של מתלים וחתך נמוך). לא שור לחלק הפנימי. מה שכן, מושבי הבאקט (הם היו תוספת)  לפחות לפי 2 חברים - מאוד לא נוחים ביום יום.

 

תמיד אפשר ליפול חזק ולך תעד מה עשו לו. אבל רכב בן שנה וחצי עם 40,000 אחרי בדיקה במכון (תאונות) והיסטוריית טיפולים מהמוסך - זה לא כמו רכב ספורט בן 10. בסוף המנוע/גיר בטח באוטומט עובדים בהתאם למגבלות שהיצרן קבע אז אם הרכב לא היה כל שבוע במסלול כנראה שהוא יהיה במצב מצויין.

תתפלא - הרבה אנשים קונים רכב כזה ליום יום ולא משתוללים או גומרים אותו.

 

"בעתיד אל תקנה ספורטיבי " - תוכל לחדד בבקשה?

אני קניתי ספורטיבי בשביל "להיכנס" לעולם הזה. הרכב הבא שלי גבר יהיה יותר לכיוון של ספורט כי אני משתעמם מהנוכחי. אם לא יתאים לך קנה פעם הבאה רכב רגיל. עד שלא תנסה לא תדע.

 

 

לגבי מושבי הבאקט - מאוד הפתעת... דווקא הייתי בטוח שהם סופר נוחים, כמו שצריכים להיות במכוניות יקרות.

 

הבעיה עם לבדוק במכון שהם בודקים רק את הדברים הבסיסיים, לא יכולו להגיד עד כמה הגיר "מת", עד כמה המנוע מתפקד, אני יודע שללכת לבדיקה במכון זה הכרחי, אבל אני קצת מפקפק בזה.. קנית פעם רכב אחרי בדיקה במכון?

 

 

אני קניתי ספורטיבי בשביל "להיכנס" לעולם הזה. הרכב הבא שלי גבר יהיה יותר לכיוון של ספורט כי אני משתעמם מהנוכחי. אם לא יתאים לך קנה פעם הבאה רכב רגיל. עד שלא תנסה לא תדע.

גם אני במחשב כמוך :)

אגב, גם הGolf GTI נראה מאוד על הנייר, פרט לעיצוב הפנימי שנראה דיי מעייף... מה דעתך עליו?

 

פורסם
לפני 4 דקות, MatrixDevil כתב:

 

לגבי מושבי הבאקט - מאוד הפתעת... דווקא הייתי בטוח שהם סופר נוחים, כמו שצריכים להיות במכוניות יקרות.

 

הבעיה עם לבדוק במכון שהם בודקים רק את הדברים הבסיסיים, לא יכולו להגיד עד כמה הגיר "מת", עד כמה המנוע מתפקד, אני יודע שללכת לבדיקה במכון זה הכרחי, אבל אני קצת מפקפק בזה.. קנית פעם רכב אחרי בדיקה במכון?

 

 

אני קניתי ספורטיבי בשביל "להיכנס" לעולם הזה. הרכב הבא שלי גבר יהיה יותר לכיוון של ספורט כי אני משתעמם מהנוכחי. אם לא יתאים לך קנה פעם הבאה רכב רגיל. עד שלא תנסה לא תדע.

גם אני במחשב כמוך :)

אגב, גם הGolf GTI נראה מאוד על הנייר, פרט לעיצוב הפנימי שנראה דיי מעייף... מה דעתך עליו?

 

 

קניתי. בכל קניה יש סיכון.

ברכב בן שנה וחצי הסיכבון הרבה יותר קטן.

 

אם אתה כמוני, מה הקשר של לאון חדשה?

בכל מקרה ה GTI PP אחלה רכב, איכות הגימור הפנימית הרבה יותר טובה משל הקופרה. עיצוב - זה עניין של טעם, אני סבבה איתו.

 

פורסם
לפני כשעה, GTאי כתב:

 

קניתי. בכל קניה יש סיכון.

ברכב בן שנה וחצי הסיכבון הרבה יותר קטן.

 

אם אתה כמוני, מה הקשר של לאון חדשה?

בכל מקרה ה GTI PP אחלה רכב, איכות הגימור הפנימית הרבה יותר טובה משל הקופרה. עיצוב - זה עניין של טעם, אני סבבה איתו.

 

כי הלאון החדשה יהיה רכב מהיבואן, עם 190 כוחות סוס ובמחיר זול יותר 

בנוסף ישבתי בgti  והיא הרגישה לי קלה בייסיק וישנה מבפנים, בלי משהו מרהיב

פורסם
לפני 1 דקה, MatrixDevil כתב:

כי הלאון החדשה יהיה רכב מהיבואן, עם 190 כוחות סוס ובמחיר זול יותר 

בנוסף ישבתי בgti  והיא הרגישה לי קלה בייסיק וישנה מבפנים, בלי משהו מרהיב

 

לאון - קופרה זה לא להשוות תפוח לתפוח.

 

נשמע לי שמה שאתה רוצה על הלאון מהיבואן... אז לך על זה.  בהצלחה!

 

 

פורסם

@MatrixDevil אתה שבוי בהמון (אבל ממש ממש ממש המון!) קונספציות ודעות קדומות שממש לא בהכרח נכונות, ונשמע שיש לך המון שיעורי בית לעשות כדי למזער את הסיכוי שתתחרט על הקניה. ציטטתי כמה דוגמאות:

 

 

לפני 13 שעות, MatrixDevil כתב:

לאון החדשה (בגרסה המפלצתית)

אף גרסה של הלאון היא לא "מפלצתית". הן במקסימום (גם הקופרה) ממש אחלה. 

 

לפני 13 שעות, MatrixDevil כתב:

בלי שמישהו "פירק אותה"

למה שמישהו "יפרק" רכב חדש שהוא קנה? נסיעה חזקה - כל עוד מטפלים כמו שצריך, במרווחים נאותים ובחלפים איכותיים, לא עושה נזק מיוחד במכוניות כביש. הן מתוכננות לזה.

 

לפני 13 שעות, MatrixDevil כתב:

ומפחד מירידת ערך משמעותית לקופרה

ירידת ערך נמדדת באחוזים והיא הולכת וקטנה (ברוב המקרים) עם הזמן. באחוזים, הקופרה כנראה תאבד פחות ערך. בשקלים, צריך לבדוק.

 

לפני 2 שעות, MatrixDevil כתב:

האמת שבא לי רכב עם הרגשה ספורטיבית, עדיין לא חוויתי נסיעה באחד כזה.

אם זו נקודת המוצא שלך, תכלס גם לאון 1.5 תספק אותך מעל ומעבר. הקטע של "כוח" ו"לחיצות" נהיה משעמם מהר מאוד בכל רכב ואם אין לך את הידע והניסיון לנצל את היכולות של הלאון 2.0 או הקופרה ביותר מאשר למעוך את הדוושה לרצפה, אתה כנראה תפיק אותה תועלת והנאה גם מגרסה פחות חזקה (שעדיין די חזקה, שלא תבין לא נכון) אבל בהרבה פחות כסף. 

 

לפני 2 שעות, MatrixDevil כתב:

אני מבין שהוא הולך לזלול דלק כמו משוגע,

לא נכון. תלוי מאוד (מאוד!) באופי הנהיגה שלך. יכול לצרוך 10 ק"מ לליטר ויכול גם 3 או 4. 

 

לפני 2 שעות, MatrixDevil כתב:

אם מסתכלים על הבפנים שלו.. הוא נראה דיי נוח, או שאני טועה?

נוחות לא נמדדת לפי איך שמשהו נראה. אלא ע"י ישיבה בפנים ונסיעה - רצוי לאורך שעה וכמה עשרות קילומטרים. תזכור את המשפט הבא: "לא כל מה שנראה נוח, נוח, לא כל מה שנוח בהתחלה, נוח לאורך זמן ולא כל מה שלא נוח בהתחלה, ממשיך להיות לא נוח אחרי שעה".

 

לפני 2 שעות, MatrixDevil כתב:

כי מי שקונה רכבי ספורט כנראה שלא נוסע כמו סבתאלה, אלא יותר שוחק אותו..

מה זה "שוחק"? או במילים אחרות, לא בהכרח. מה שכן - רוב מי שקונה רכב ספורטיבי, בטח ובטח שחדש או יחסית חדש, יטפל בו טוב יותר מאשר גברת כהן מהקומה השניה עם המאזדה שלא ראתה את הבפנוכו של המוסך כבר 8 שנים מאז שהיא קנתה אותה כי היא "לא נוסעת הרבה". 

 

לפני 2 שעות, MatrixDevil כתב:

כי טיפול בגיר או מנוע של קופרה זה לא כמו לטפל בסוזוקי...

זה דווקא בדיוק כמו לטפל בסוזוקי - מחליפים פילטר אוויר, שמן ופילטר שמן. סה-טו. לפעמים מחליפים גם ברקסים וצמיגים, וגם שם זה בדיוק אותן פעולות. 

 

לפני 2 שעות, MatrixDevil כתב:

בשניה שאתה קונה הוא מאבד 30/20 אלף רק בגלל החלפת יד, טיפולים, בלאי ודלק

אם אתה מדבר על רכב חדש, אתה צודק. במשומש זה לא בהכרח נכון.

 

לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

כמו שצריכים להיות במכוניות יקרות

הלאון, באף גרסה שלה, היא לא מכונית "יקרה". אפילו להיפך, היא מכונית זולה יחסית למתחרות שלה (הן בגרסאות הרגילות והן בספורטיביות).

 

לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

לא יכולו להגיד עד כמה הגיר "מת"

מה זה האמירה הזו? איך בודקים עד כמה הגיר מת ואיך בכלל נראית הסקאלה של זה? איפה אתה חושב שתקבל פירוט תוצאות בדיקה עם המילים "גיר - 38% מת" :lol: 

 

לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

עד כמה המנוע מתפקד

דווקא זה בודקים - בודקים הספק שאפשר להשוות להספק המוצהר, ובודקים קומפרסיה שזה למעשה בדיקה של דליפת לחץ מהמנוע. שני הדברים האלה, אגב, בשימוש נורמלי (גם ברכב ספורטיבי) ואם אין פאקים בייצור, כמעט ואין סיכוי שלא יהיו בדיוק 100% ברכב בן שנתיים-שלוש.

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם

להיפך. המטרה היא שהוא יקנה רכב, אבל את זה שמתאים לו ולא את זה ש"נראה" מגניב אבל יעלה לו יותר, יתאים לו פחות, והוא גם לא יוכל ממש לנצל אותו. 

המטרה היא לגרום לו להיכנס לעובי הקורה, להבין מה לחפש ועל מה להסתכל, לבוא לפה ולדעת מה לשאול, ולבסוף לעשות בחירה מושכלת שהוא יהיה מבסוט עליה ככל האפשר. 

  • רעיון טוב! 4

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.


×
×
  • תוכן חדש...