Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצב B בגיר טויוטה היברידית


roeibf
שימו לב! השרשור הזה בן 1381 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן כולם

 

מה העניין של B? הוא בולם את הרכב, אבל איך? אם זה גיר רציף - אין משמעות ל"הורדת" הילוך כי אין כאלה. זה אינסוף הילוכים כביכול.

 

האם יש משהו עם הגנרטור? התנגדות חשמלית? נורת EV לרות כבית בהעברה לB בירידות למעט מצבים של נסיעה איטית מאוד על B.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב B מאיט את הרכב באמצעות בלימת המנוע ולא בלימה רגנרטיבית וזאת באמצעות יחס העברה נמוך יותר ב"גיר הרציף".

 

במצב זה אין טעינה של הסוללה ולא מומלץ לנסוע בו זמן ממושך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב B בולם את הרכב באמצעות המנועים החשמליים, לא מנוע הבנזין. במצב כזה דוקא יש יותר טעינה של הסוללה כי מנוע חשמלי שבולם את הרכב משמש כגנרטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שחושבים כולם משום מה אבל זה לא נכון, מצב B מפעיל בלימת מנוע הבנזין כפי שציינתי.

 

לשיפר החסכון (ע"י הפעלת בלימה רגנרטיבית להבדיל מבלימת מנוע) מומלץ להשתמש במצב D :

 

 

Screenshot_20200703-182811_Drive.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הציטוט של ספר הרכב דוקא תומך בדברי. כתוב שאין טעינה במצב N, לא שאין טעינה במצב B. לא מפורט איזה מנוע מספק את בלימת המנוע במצב B, אבל אין שום הגיון לעשות זאת על ידי מנוע הבנזין כאשר המנוע החשמלי יכול להשתמש באנרגית הבלימה כדי לטעון את הסוללה. בוולט שהיתה לי היה מצב L שפעל באופן דומה למצב B בטיוטה. אם אתה נוהג בירידה במצב B סביר שמנוע הבנזין לא יפעל כלל.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שנהגתי בטויטה קאמרי, וחפרתי בספר להבין מה זה B,  דווקא אני זוכר שהיה כתוב שמדובר בבלימה "טוענת".

וגם מבחינת התחושה זה הרגיש כך.

 

השערה בלבד מבלי להבין באמת במכאניקה היברידית - אם המנוע כן נכנס לפעולה ב B זה לא אומר שהוא צורך יותר דלק - שכן מדובר בבלימה,

והמנוע מסתובב מהגלגלים.

הסיבה שהוא "רץ" זה כדי "לסובב" את המנוע החשמלי שמטעין את הסוללה.  לא יודע אם זה יכול להיות נכון או הגיוני.

 

לגבי N - אם הייתי עוצר ושוכח את הידית על N, הרכב היה מתחיל לצפצף ומבקש שאעביר ל P ואז המנוע היה מתחיל טעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 בטויוטה, כמו ברוב המכוניות ההיברידיות,  תיבת ההילוכים מאפשרת לסוע כאשר מנוע הבנזין לא מסתובב כלל. לכן אין שום סיבה שבירידה במצב B מנוע הבנזין יפעל. הסיבה שיש התראה כשאתה עוזב את הרכב במצב N היא שבמצב זה הרכב עלול להדרדר. אם הרכב עומד ומנוע הבנזין כבוי אין טעינה בכל מקרה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשום שלנסיעה חסכונית יותר יש להעביר ל- D ולא ל- B (כי במצב B אין טעינה רגנרטיבית בעזיבת דוושת התאוצה).

 

בטויוטה נקודת המוצא היא שישנה בלימה רגנרטיבית כל הזמן ורק אם אתה לא רוצה אותה ורוצה בלימה על ידי מנוע הבנזין אתה יכול להעביר ל- B. 

 

במצב B מנוע הבנזין עובד באופן ברור בכל עזיבה של דוושת התאוצה כמו נסיעה בהילוך נמוך.

 

בירידות מנוע הבנזין עולה לסל"ד גבוה (יש מד סל"ד אצלי) מרעיש והרכב נבלם בדיוק כמו נסיעה בהילוך נמוך, עד שלב שבו מנוע הבנזין עולה לסל"ד גבוה מדי שאתה כבר צריך לבלום עם דוושת הבלם או להעביר למצב D. 

 

מצב D שונה באופן מובהק ממצב B כי בכל עזיבה של דוושת התאוצה מנוע הבנזין כבוי לגמרי ויש שקט מוחלט ואין בלימה של הרכב. אתה יכול לראות בתצוגה כי מתבצעת טעינה של הסוללה אבל אתה לא מרגיש כלום גם לא האטה של הרכב. הרכב פשוט מתדרדר בירידה באופן חופשי וממשיך לצבור תאוצה כמו נסיעה בניוטרל ברכב רגיל. 

 

בתצוגה רואים כי הסוללה נטענת באיטיות במצב D בו הרכב מתדרדר וללא לחיצה על דוושת הבלמים, כלומר יש טעינה רגנרטיבית עדינה מאד.

 

הטעינה הרגנרטיבית המשמעותית מתבצעת כאשר לוחצים על דוושת הבלמים, גם אז לא מרגישים תחושה שונה מבלימה ברכב רגיל, פשוט רואים בתצוגה כי הסוללה נטענת במהירות.

 

דווקא כאשר הסוללה מתמלאת לגמרי והבלימה מתבצעת באמצעות רפידות הבלמים, הבלימה הופכת לרגישה וחדה מדי ופחות לינארית. 

 

אני לא משתמש במצב B בכלל (מלבד כמה ניסיונות שעשיתי בהתחלה כאשר גם אני חשבתי בטעות שמדובר במצב של טעינה רגנרטיבית), כי אני רוצה שתבוצע טעינה רגנרטיבית. גם כאשר התצוגה מראה שהסוללה מלאה ולכאורה אפשר אז להשתמש במצב B, מניסיון שלי הסוללה עדיין ממשיכה להיטען עד שבשלב מסוים אני מרגיש את השינוי שציינתי בבלימה ואז אני מבין שהיא נטענה לגמרי והבלימה מבוצעת על ידי רפידות הבלמים.

 

אבל בשלב הזה שבו הרכב כבר נמצא בתאוצה גבוהה בירידה אני כבר לא מעביר למצב B כי זה כמו להעביר להילוך נמוך מדי למהירות הנסיעה.

 

בדרך כלל מדובר במצב בו הירידות כבר לקראת סיום  ממילא (בתוואי הנסיעה שלי). כלומר בחלק מהירידות רפידות הבלם נאכלות, אם הייתה סוללה גדולה יותר זה לא היה קורה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ELAD

כוונתי הייתה שהרכב עומד "מונע" ב - N.  לאחר מספר דקות ללא שום אינטראקציה מצידי הרכב היה פתאום מצפצף להעביר ל - P.

לאחר שהייתי מעביר המנוע היה מתחיל לפעול במצב טעינה (סל"ד גבוה).

 

green

שכנעת אותי, בהזדמנות הבאה שייצא לנסוע בטויוטה היברידית, אנסה להתעמק יותר.

אבל האם אתה מכיר שבלימה רגנרטיבית יכולה להתבצע בכמה רמות - "עוצמות",  לכן הייתי בטוח ש B פשוט נותר יותר בלימה רגנרטיבית.

ביונדאי איוניק למשל, יש אפשרות לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אתווכח עם מי שבבעלותו טויוטה היברידית, אבל הדרך שטויוטה בחרו לממש את הילוך B נראית לי מוזרה. בוולט היה מצב L שהגביר את הבלימה הרגנטיבית בעזיבת הדושה ולא הפעיל את מנוע הבנזין כלל. אולי הבעיה היא שבויוטות ההיברדיות קיבולת הסוללה קטנה מאוד ובלימה רגנטיבית בירידה ארוכה פשוט תמלא אותה כבר בתחילת הירידה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד B היה מצב של טעינה על ידי שימוש באנרגיית בלימה. לא יודע מאיפה היא נוצרת, אבל ירידה מקאסטל על B ממלא סוללה הרבה יותר משימוש בבלימה. אבל לא בכל טויוטה יש את זה. 

מיצויבישי יש דרגות טעינה במצב B1, B2,B3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי שנה עם טויוטה יאריס היברידית. (לצערי, אבל לא רלוונטי לכאן)

מכיוון שלרכב גיר רציף ואני טיפוס שחייב לשחק עם הילוכים, השתמשתי בB בתור בלימת מנוע לפני כל כיכר/רמזור/בלימה אגרסיבית.

ע"פ מצב הסוללה שמופיע על המסך (דרך אגב, קל מאוד לשים על מצב B ולראות מה קורה לסוללה אצלך במסך, נסה את זה) הרכב טען מהר יותר כאשר הייתי על B.

העובדה שהסוללה נטענת מהר יותר לא הופכת את הנסיעה לחסכונית יותר, השימוש בB בכל מצב שהוא לא בלימה או ירידה מאוד תלולה הוא בזבזני ומיותר.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1381 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...