Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן קופה VS הונדה CRZ


sjerby
שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה העניינים? אז אחרי דין ודברים, הגענו למסקנה שאנחנו צריכים רכב שני בבית ואני יכול להפסיק לבזבז את כל היום בגישושים באתר יד2 מהבוקר עד הערב, צריך לגבש החלטה.

אני מחפש קופה ידנית קטנה ושובבה, שתאפשר לי להכניס כסא תינוק עם הפנים קדימה במושב האחורי (יהיה בשימוש פעם בשבוע לכמה דק'), תהיה יחסית חסכונית ביום יום אבל עדיין אוכל להשתובב איתה בפצאל ו/או טיולי נהיגה פה ושם, לציין כי התנהגות מהנה חשובה לי יותר מהספק - אך לא מעוניין ברכבים ממש חלשים כדוגמאת פיאסטה/208 1.2.

התקציב יחסית מוגבל, עד 30 כולל יישור קו.

2 הרכבים בכותרת, נבדקו ויש אקזמפלרים רלוונטים שעונים על התקציב (זולים יותר מהתקציב עם מקום ליישור קו), לכל אחד היתרונות/חסרונות שלו ואני מתקשה לגבש החלטה סופית, אודה להארות/הערות/הצעות חדשות שלא חשבתי עליהם.

הונדה CRZ -

יתרונות - אמינות, חסכונית יותר בדלק, גיר קליקי וכיפי, סביבת נהג עדיפה לטעמי.

חסרונות - מכלול הנעה עם עלות תיקון גבוהה (סוללה, 8K) בבוא היום, מושב ממש צפוף מאחורה (הכסא תינוק נבדק ונכנס) ואני מעריך כי יהיה קשה להשיג חלקים לא שגרתיים במידה ואצטרך (אם כי אני מתורגל בהזמנת חלקים מחול).

רנו מגאן קופה 1.2-

יתרונות - מנוע טורבו מאפשר שיפורים אם אחפוץ בכך בהמשך, גג פנוראמי (כי זה מגניב אז למה לא), מושב אחורי ותא מטען מרווחים משמעותית.

חסרונות - אמינות לקויה (מנוע בעל מוניטין גרוע ששורף שמן ודורש תשומת לב עד כדי החלפה), סביבת נהג פחות מרגשת לטעמי

 

חשבתי גם על DS3 אבל חושש מהעלויות אחזקה של THP, מיני ONE 1.6 אבל חורגת מהתקציב.

 

ב2 הרכבים נהגתי נסיעה מנהלתית בלבד, את שניהם אהבתי, ההונדה מרגישה מעט יותר "חדה" מבחינת היגוי ותגובות שלדה, לדעתי כיוון שהיא מכויילת על הצד הקשיח יותר ואני מחבב את זה, המגאן מרגישה יותר בוגרת ומאופקת אבל לא הגעתי איתה לנקודות שאני יכול לבחון את היכולות הדינאמיות בנסיעת המבחן.

אני לא מבצע רכישה בלחץ ופתוח להצעות נוספות,

במה הייתם בוחרים, ולמה?
megneee.JPG.a2d04aa1ecc274581e62f70f0d60007e.JPGcrzzz.JPG.c8e3778c71df85c9e41fc75f565ee768.JPG

 

עריכה אחרונה על ידי sjerby

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה שנתונים מדובר אגב? יש לך גם אלפא מיטו, אם אתה משיג אחת כזו עם סט בולמים קפיצים ספורטיבי (ויש דווקא לא מעט), אני יכול להגיד לך שהיא מאד מתגמלת בנהיגה ספורטיבית ומספקת לא מעט כיף. 

נהגתי בזמנו ב- crz, חמודה מאד, אהבתי גם את הגיר הקליקי שלה. הייתי בוחר בהונדה על פני המגאן. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת הייתה לי בעבר בראבו משופרת מאוד, בנוסף החזקתי בג'ולייטה מולטיאייר ידנית ובדיעבד ההתנהגות שלהם לא לטעמי, המון אחיזה אך תת היגוי במגבלות.

איך המיטו מהבחינה הזאת?

אני חושש מנושא המוט הגה, כרית אוויר שמתנפחת ובנוסף בקרת אקלים שתשתגע ותדרוש פירוק יקר של הדאשבורד

 

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, sjerby כתב:

למען האמת הייתה לי בעבר בראבו משופרת מאוד, בנוסף החזקתי בג'ולייטה מולטיאייר ידנית ובדיעבד ההתנהגות שלהם לא לטעמי, המון אחיזה אך תת היגוי במגבלות.

איך המיטו מהבחינה הזאת?

אני חושש מנושא המוט הגה, כרית אוויר שמתנפחת ובנוסף בקרת אקלים שתשתגע ותדרוש פירוק יקר של הדאשבורד

 

השאלה אם הן היו משופרות בהתנהגות (בולמים/קפיצים, בושינגים ושאר חמוצים) או בדברים אחרים.

 

  תת היגוי במגבלות, זה משהו שקורה גם ברכבי ספורט מהשורה הראשונה. השאלה היא רק איזה מינון של תת היגוי ובאיזה שלב זה קורה, אם מגיע ממש מוקדם או מאוחר וכו'. גם בסיוויק טייפ R, רכב מושחז ביותר לכל הדעות, תמצא תת היגוי במגבלות. גם בהנעה אחורית אפשר למצוא תת היגוי במגבלות, אם כי כמובן הכי פחות, בהנעה כפולה מבוססת האלדקס מבית היוצר של וואג, בכלל...

 

עם תת היגוי צריך לדעת איך לחיות, כמו הקורונה. ברור שיהיה לך תת היגוי גם אם תשפר את הרכבים שהזכרת בפן ההתנהגותי. אתה כמובן אבל מצמצם אותו במידה ניכרת עם כל שיפור התנהגות כזה או אחר. אגב, למה נראה לך שבהונדה ובמגאן לא יהיה לך תת היגוי במגבלות/ או שיהיה לך פחות מרכבים כמו הג'ולייטה/מיטו? הם אפילו פחות ספורטיביים בבסיסם, לדעתי לפחות. נהגתי בזמנו הרבה בבראבו, אכן אני זוכר את תת ההיגוי שלה, בעיקר בפניות חדות וכיכרות. הג'ולייטה טובה יותר בהיבט הזה. אגב, היו ג'ולייטות ברמת גימור ספורטיבה למשל, שהגיעו עם סט בולמים קפיצים של התילתן. היה הבדל משמעותי מאד בהתנהגות הכביש בין רמת גימור רגילה, נניח דיסטינקטיב לבין אותה רמת גימור ספורטיבה. 

 

לגבי המחלות שציינת, אכן לא נעימות אם קורות. אבל לכל רכב הפאקים שלו. יכול להיות שמבחינה זו, ההונדה תהיה הכי הגיונית וכנראה שלא תאכל איתה הרבה מרור. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי רק לי זה הפריע, אבל איפה מצאת אקזמפלרים של CRZ בפחות מ30.

זה רכב שכשלעצמו אין כמעט ממנו על הכבישים וגם מה שיש נראה שמתומחרים במחירים הזויים של יותר לכיוון הכפול מ30K.

 

אולי אתה מכיר מקורות למצא אותם אם כן אשמח גם כן להכיר איפה אפשר למצא אקזמפלרים טובים במחירים של עד 30

 

עריכה: יש בלוח אחת ב30 כמו שכתבת אבל כל השאר איזור ה 50-55 וגם כולם נראות עם קילומטרז גבוהה ביותר

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק עלויות ביטוח של ההונדה, נמכרו מעט מאוד כאלה יחסית בארץ, יתכן ותהיה בעיה עם חלקי חילוף.

שווה לך להשוות גם ביטוחים זה יכול להיות לשון המאזניים

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

IK3 - האקזמפלר המדובר הוא שנת 2012 עם 160,000 ק"מ של חבר קרוב, היא לא מוצעת למכירה בפומבי.

Roy - הביטוח יהיה ע"ח העבודה לכן זה לא מהווה פקטור, עם זאת עניין החלקים הוא אישיו לחלוטין.

דעות לגבי המגאן?

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיכום אחזקה מתגלגל של אחת בפורום, נראה לי של חבר הפורום deltaHF. מרווחת מבפנים, גם במושב האחורי.  

ראות אפסית לאחור. למיטב ידיעתי הבעיות ב1.2 היו בשנתונים הראשונים של המנוע בארץ 13-14 , ואאל"ט יבוא המגאן 3 דלתות הופסק באזור 2015 (זוכר שהיו הרבה כאלה ב0 ק"מ). 

כמובן לבדוק את הנושא. 

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שתראה את עלות הטיפולים בהונדה לא בטוח שהDS3 מפחידה כלכך. בטח אם מטפלים במוסכים סבבה כמו 'גבע' שאוהבים את המונטין שלהם יותר מאת הכסף שלך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיזה בחינה הטיפולים בהונדה יקרה? אני לא מתכוון לטפל במוסך מורשה... להבנתי רק במידה ויש תקלה במערכת ההיברידית אני נאלץ לפנות למורשה של 'מאיר'.

מבחינת הDS, מספיקה פעם אחת שהTHP יחליט שהוא לא מחבב את אחת הבוכנות כדי שהעלות תגיע ל50% מעלות הרכב 😄, להבנתי עם כמה שמטפלים ודואגים להקדים תרופה למכה, המנוע עדיין עשוי לבעוט בך ביום סגריר.

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שחיפש רכב עם פרמטרים דומים בחרתי במגאן קופה ואני שמח עם הבחירה.

 

לא הכרתי את העניין עם המנוע, כרגע בתקופת האחזקה שלי (כשלושת רבעי שנה) הרכב מראה אמינות ואין סימנים לבעיות.

את ה-CRZ לא בדקתי, משומה לא חשבתי עליה בתקופתו אבל כן אני יכול להשוות את הרנו לסיוויק הקודמת שהייתה לי וסיוויק ששקלתי מאותו שנתון של הרנו ולקחתי עליה סיבוב. כמו כן יש לי רשמים מוגבלים מנסיעה בסיבוב לא ארוך בצד הנוסע בג'ולייטה (שם הבנתי שהיא פחות בשבילי).

 

יש פרמטר שלא ציינת לטובת הרנו, זה שבתקציב שלך, תוכל להביא רכב משנתון הרבה יותר גבוה וקילומטראז' הרבה יותר נמוך מהCRZ (זה מה שאני עשיתי). או לחלופין קניתי את הרכב שלי בהרבה יותר זול מסיוויק עם נתונים דומים.

 

לגבי הרכב, ההתנהגות שלו חביבה, בידוד הרעשים שלו טוב יחסית הוא יחסית נוקשה ועדיין יחסית נוח ומרגיש לי אישית יחסית מוכוון נהיגה. כן חסר לי קצת כח לעומת מה שהתרגלתי, אך אני לפחות לא שוקל שיפורים, השיפור יבוא בשדרוג לרכב הבא, מתי שיגיע.

 

כן הנקודה העיקרית שיש לי לתרום לדיון היא שאמרת שאתה מחפש רכב יחסית חסכוני בדלק, אז הרנו לא כל כך חסכונית לטעמי. יחסית שותה יותר דלק ממה שציפיתי וגם זה שאני מקפיד לתדלק אותה בדלק 98 (כך גם עשה הבעלים הקודם) מגדיל את הקנס במשאבה. מה שכן, סביר להניח שאם תעשה שיקלול של כל פרמטרי האחזקה (מן הסתם זה תלוי בכמה אתה נוסע) אז תמצא שלמרות שיקול הדלק הרנו כן בחירה משתלמת. 

עריכה אחרונה על ידי Nico62
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@mcshmupi

 

לצערי אין לי את ספר הרכב. בפתח התדלוק של הרכב מסומן שהרכב מתאים ל-95 וגם ל-98 וכך גם ראיתי באינטרנט.

אני מקווה שזה לא פסיכולוגי, אבל אני מרגיש שבתדלוק שוטף עם 98 המנוע נשמע טוב יותר בהתנעות ובסרק וכמו כן סוחב טיפה יותר טוב. בנוסף אני מקווה שזה מסייע לשמירה עליו ושיזדקן טוב יותר.

 

קצת באסה שהדלק 98 יותר יקר ונדיר, מרגיש שאין בו יותר מידי תחרות. שקלתי לפני כמה חודשים לפתח אפליקציה/אתר לעזור לאתר תחנות 98 משתלמות ואיכותיות בסביבת מקום ולתרום להפחתת המחירים אך הופתעתי לרעה כשגיליתי כמה הסוג דלק הזה לא פופולרי בארץ (סדר גודל של אחוז אחד מהצריכה לעומת 95). הנתון היה לי מאוד מוזר לאור זה שיש בארץ לא מעט רכבים מעניינים, אם אני אישית ברנו הזולה שלי מקפיד לתדלק 98 אז מפתיע שבעלים של בימרים, בנצים (שלא נזכיר פורש ומעלה, אך הם יותר נדירים) כנראה בחלקם חוסכים ומתדלקים 95 (סביר להניח שלאור הצריכה הנמוכה גם כאלו שהרכב שלהם מתאים רק ל-98 מתדלקים ב-95).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא פסיכולוגי. גם אצלי כשהרכב היה סטוק ובלי תוכנה, שמתי 98 וההבדל היה מורגש. מהרגע ששמתי תוכנה, הגם שלא הייתה מיועדת רק ל- 98, ההבדל היה עוד יותר מורגש. אין לי כוח לחוכמולוגים שאמרו/אומרים תמיד שזה חרטא, גם כאלה שעם ידע מוסמך, למעשה יש לי אפילו חבר כזה. 

 

בשורה התחתונה, כשעשיתי ניסוי קטן וחזרתי ל- 95 רק לפעם אחת בגלל אותם חוכמולוגים, הרכב באופן משמעותי גם נשמע פחות טוב וגם הרגיש עייף בסחיבה. ואז כמובן חזרתי מיידית ל- 98. 

 

לגבי תחנות 98, מי שבמרכז, כמובן שיש לו את שתי התחנות דלק הידועות בחולון, שם הפער במחיר בין 95 ו-98 הוא זניח מאד לדעתי ולכן שווה להגיע לשם. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...