Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2189 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מכונית היא בסופו של דבר, מוצר שמיוצר בייצור המוני ונחשבת מוצר צריכה לא מאד יקר, לפחות בעולם - עזוב כרגע את המחירים בישראל, רכבי יוקרה וכו'.

 

כמו שנאמר, מטרת היצרן (וזה תקף גם ליצרני מקררים, מכונות כביסה, סלולריים וכו') שתמכור אותה לאחר מספר שנים של שימוש עם דגש על כך שתשדרג לאחת חדשה, עליה היצרן שפך הרבה כסף בפיתוח, עיצוב ושיווק, והוא מאד רוצה להחזיר את השקעתו כמה שיותר מהר.

 

אבל, בעולם המכני/תעשייתי, היכן שעובדות מכונות שעלותן מאות אלפי ואף מיליוני דולרים, יש למשתמשים רצון שהמכונה תמשיך לעבוד ללא כשל כמה שיותר שנים, כי השבתה משמעותה הפסד כספי רב, ולעיתים גם אסון למדינה או לתושבים (אם מדובר בתחנות כוח או מתקני תשתית חיוניים). ושם דווקא יש פיתוחים מעניינים במסגרת אחזקה חזויה ואחזקה מונעת. אמנם, בדרך כלל לא יצרני המכונות מפתחים את הפטנטים הללו, אלא חברות צד ג. למשל: חיישנים שיודעים לזהות לפי צליל או רעד, מה מצב המיסבים, הצירים, המשאבות או המנועים.

הם מעבירים מידע למערכות ניטור ממוחשבות שמשכללות מידע ויכולים להתריע למהנדסים, שבעוד כך וכך ימים, יש צורך בפעולה כלשהי לשם מניעת כשל במערכות המכניות. וזה דבר שיכול היה להיות מבורך במכונית עממית אבל כאמור, אין ליצרני הרכב אינטרס של ממש לעדכן אותך בחיזוי חכם אודות חיי המנוע, הגיר, או שאר המכלולים היקרים שעלולים לשווק חיים. וגם, כל תוספת עולה ליצרן כסף, שמוריד מהרווחיות של המכונית שהוא מוכר.

 

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם

אמרו את זה פה : בסופו של דבר זה כסף . עלות חיישנים וחיווט בכך רחבי הרכב כולל שדרוג יכולת המחשב. יקשה על היצרן להתמודד במחיר מול יצרן סיני שלא שם מערך כזה של חיישנים.

דבר שני : חשיפת מידע על אורך חיים , כשלים ( גדולים ככקטנים) לציבור אינה אינטרסט של יצרני הרכב . זה עוד עלול לפגוע במכירות.

 

 אתן לך דוגמא אחרת: יש בארה"ב ענן דיי רציני של אחסון שמפרסם אחת לחודש את סוגי הדיסקים שכשלו , כולל ניתוח סטטיסטי והיסטוריה.

סדרה של דיסקים שעולה בראש הטבלה מיד מקבלת ביטול רכש מחברות ענן אחרות . הרי הם מזמינים משאיות של דיסקים כל חודש. כל תקלה תפעולית פוגעת ברווח . דיי מהר הדיסקים האלה נפלטים לאתרי סחר יד2 כמו eBay במחירי הפסד לציבור שלא מבין כל כך באחסון אבל גם לא מסתער על המציאה כי היום הכל ממילא בענן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם

לדעתי אתה לא רחוק מהמציאות, היום מחשבי המכוניות יודעים לתת נתונים די מדוייקים על לא מעט אינדיקציות ברכב.

(אולי לא עוד כמה זמן נשאר לגיר, אבל כן בכיף ובקלות גרפים על מה עבר הגיר עד כה, כמה קשה הוא עבד באיזה טורים, קיקים וכו'),

השאלה כפי שצויין מעלי היא למי יש אינטרס לפרסם ולמדוד את זה בפועל, לייצרני המכוניות שהמחשבים הם בפיתוחם ודאי שלא (דרך אגב בטיפולים שוטפים אני די בטוח שנאסף מידע שבסוף מגיע ליצרן),

הסטארטאפ האמיתי יהיה לחבר משהוא חיצוני שיודע לקרוא באופן מלא את המחשב ולהוציא את כל הנתונים ולנתח.

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, online כתב:

אחי יצרנים עם כל המהנדסים החכמים שלהם לפעמים לא מצליחים להתגבר על בעיות מסויימות שיצרנים אחרים כן

לדוגמא

למה שהקונצרן הגרמני ירצה שידעו כמה הגיר DSG עלול להיות רגיש

למה שכל יצרן רכבים ירצה להאיר את העובדה שמנועי טורבו צוברים יותר פייח

למה שסיטרואן פיגו יציגו את זה שהרצועה שלהם מתפרקת

 

כמו כל דברים בחיים המוכר מסתמך על זה שהצרכן ידע כמה שפחות

וזה לא הולך להשתנות 

אך יוצרן לא הולך לשים חיישן שידע כמה חיים נשאר בכל חלק וחלק מהסיבה לכך שזה בכלל לא בטוח שזה אפשרי כי הנה הראתי לך דוגמאות של טעויות הנדסיות שיצרנים עשו(במכוון או לא במכוון) והם לא הולכים להאיר עליהם עם ידע

 

לדעתי, חשיבה של שנות ה70, חלקים ממנה עדיין נשמרו. אבל חברות מתקדמות לכיוון של זמן תפוגה ברור לכל חלק, עדיין אין את כל הטכנולוגיה (IOT), אבל זה מתקרב בצעדי ענק. החברה תוכל בקלות לתת, למשל, 200 אלף קמ או שנתיים לרכיב, לקחת טווח בטחון, וזה יהיה win win, הם ידעו בדיוק מה מצב כל החלקים שלהם, אתה תדע מדי להחליף, הם יכסו את התחת מפני תקלות, אתה תרגיש בטוח שלא מתפרק לך משהו באמצע נסיעה.

הנה מאמר על חברה ומחקר של GM על חברה שעושים בדיוק את זה - https://www.progress.com/blogs/detecting-predicting-automotive-anomalies-mapping-new-routes-of-excellence

 

הנה תמונה, לחלוטין אקראית מDodge, שאומרת להחליף שמן, זה בדיוק זה, רק על כל חלק ורכיב ברכב, חלק יהיה קל יוצר, חלק קשה יותר, אבל לאט לאט, כל הרכב ידע לדווח את מצבו:

image.thumb.png.1c7d944e66e8ba803de26dd2faa512c1.png

עריכה אחרונה על ידי yofi-keves
פורסם (נערך)

בשביל ודעה כזו לא צריךלבדוק את איכות השמן. יותר סביר שמדובר בהתקן שמודד זמן ונסועה מאז ההחלפה הקודמת (שזמנה נקבע לפי איפוס המונה) ואינו מביא בחשבון שום מדד אחר. בדיוק כמו האפליקציה שיש לי לסיאט שמודע לי כבר היום מה התאריך והנסועה המיועדים לטיפול הבא.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 10 שעות, yofi-keves כתב:

 

לדעתי, חשיבה של שנות ה70, חלקים ממנה עדיין נשמרו. אבל חברות מתקדמות לכיוון של זמן תפוגה ברור לכל חלק, עדיין אין את כל הטכנולוגיה (IOT), אבל זה מתקרב בצעדי ענק. החברה תוכל בקלות לתת, למשל, 200 אלף קמ או שנתיים לרכיב, לקחת טווח בטחון, וזה יהיה win win, הם ידעו בדיוק מה מצב כל החלקים שלהם, אתה תדע מדי להחליף, הם יכסו את התחת מפני תקלות, אתה תרגיש בטוח שלא מתפרק לך משהו באמצע נסיעה.

הנה מאמר על חברה ומחקר של GM על חברה שעושים בדיוק את זה - https://www.progress.com/blogs/detecting-predicting-automotive-anomalies-mapping-new-routes-of-excellence

 

הנה תמונה, לחלוטין אקראית מDodge, שאומרת להחליף שמן, זה בדיוק זה, רק על כל חלק ורכיב ברכב, חלק יהיה קל יוצר, חלק קשה יותר, אבל לאט לאט, כל הרכב ידע לדווח את מצבו:

 

אחי מנורה שאומרת לך מתי להחליף שמן\לעשות טיפול לרכב לרוב מתבססות על פי ק"מ וצורת נסיעה ועל פי זה עושות הערכה ולא על ידי בדיקת השמן

וסתם אני אתן לך את ההבדל

נגיד יש רכב שהייצרן שלו הכניס למחשב שצריך להחליף שמן כל 30 אלף ק"מ -המחשב ידע לחשב מתי עבר ה 30 אלף ק"מ האלה(מבחינת המחשב אם נסעת בצורה מסויימת הוא יוכל להוריד לך את זה אפילו ל 26 אלף ק"מ) וכשיגיע הרגע אז לא משנה מה המצב של השמן הוא יגיד לך להחליף(נניח שמת חרא שמן שכבר ב 10 אלף נהיה שחור משחור המחשב לא ידע את זה)

ליצרני הרכב אין אינטרס להראות כמה המוצרים שלהם עלולים להיות לא אמינים ועם בלאי גבוהה..

חוץ מזה בו נגיד שמת חיישן על בולם שידע להגיד מתי הבולם כבר גמור(בטח יעלה לא מעט לשים כזה) נראלך שהיה יצרן שירצה להראות כמה הבולמים שלו או התושבות בולם חלשים? כמה שחום חיצוני משפיע עליהם ושבאקלים מסויימים הרכב שלו פשוט לא רכב טוב? או שהוא יעדיף לסתום את הפה שלו ולמכור רכבים ולהגיד שהמנוע שלו נהדר(למרות שכל המסביב מתפרק והמסביב יכול לעלות כמו מנוע לפעמים)

 

קיצר באמת לא רואה את זה קורה אחי

פורסם
בתאריך 28.6.2020 בשעה 11:12, yofi-keves כתב:

הצעה לפתרון:

1. מחשב הרכב יודע הכל על הנסיעה, תאוצות, ברקסים, מהירות ממוצעת, סיבובים ועומס על ציריות, צריכת דלק וכו.

חישוב כל הפרמטרים והוצאה של ״גיל ביולוגי״ אמיתי של הרכב זה סיפור מסובך? 

2. מכלולי הרכב - האם אי אפשר להראות ברמת מחשב הרכב את הגיל + קילומטרז׳ של כל אחד מהמכלולים העיקריים?

נאמר שלגיר יש אורך חיים של 200 אלף קמ, ואז, בהדפסת פלט פשוט מראה שהגיר הנ״ל עבר 150 אלף מתוך 200 אלף, לדוגמא. החלפת גיר? כחלק מתהליך החלפת הגיר, המחשב מקבל את האינדיקציה לגיר חדש ומאפס את החישוב.

וכיוצא בזה לכל שאר המכלולים העיקריים.

 

 

שתי ההצעות לפתרון שלך שונות במהותן. ההצעה השנייה זו בעצם צורת ההתנהלות כיום שמבצעים טיפולים לפי זמן/ק"מ. גם אם זה לא משתקף במחשב מנוע לכל רכיב.

 

ההצעה הראשונה נקראת predictive maintenance - איך להשתמש באינדקציות/ חיישנים כדי להעריך מתי להחליף רכיב. להבנתי זה תחום שמתפתח בעולם ההנדסה ונמצא די בחיתוליו.

לדעתי בחלק מהמכוניות כיום יש התרעה להחלפת שמן בהתאם למצבו ולא בהכרח לפי שגרת טיפולים.

פורסם

בשביל לקבל נתונים מדוייקים מהמדידות של הרכב צריך לשלב פרמטר נוסף מתחום הנדסת אמינות ביחס למכלולים שמותקנים על כלי הרכב עצמו (מאיזו מנת ייצור הבלמים, בולמים, מנוע וכו').

 

כיום הנתונים הכלליים נאספים ע"י היצרנים והנתונים משמשים אותם להיזון חוזר ביחס לאמינות של מכלולי הרכב. יש כמויות עצומות של נתונים שהם אוספים, בעיקר במדיניות בהם הרכבים מקושרים.

יש גם סטארטאפים רבים שקמו סביב הנושא הזה. היה מאוד באופנה לפני 3-4 שנים אבל מאז יש שקט בגזרה

×
×
  • תוכן חדש...