Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מהעבודה - כדאי ?


FlicK
שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי הנושא הזה נטחן פה אבל אני לא מבין איך זה מחושב.

נגיד ומדובר על רכב מסוג קיה פיקנטו, ולצורך העניין השכר (מספרים להמחשה):

השכר הוא = 20 ברוטו לפני ההורדה של הרכב.

מה השכר שנשאר (ברוטו) אחרי ההורדה של הרכב ?

והאם במצב כזה מתשלם להחזיק רכב פרטי + תוספת לשכר בעקבות זה שלא לקחתי רכב , או לקחת את הרכב חברה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה סימולציית שכר עם המחשבון ברוטו/נטו של מל"ם (מדויק ומפורט לרמת תלוש המשכורת).

 

בגדול, החישוב שאני עשיתי על רכב משפחתי שעולה כ 2800-3000 ושווי המס שלו 3200, הוא שאני משלם עליו את שווי המס שלו כעלות.

מה הכוונה - שהרכב עולה לי בנטו כ 3000 ש"ח.

 

למה ?

כי המס משולם ככה או ככה, דוגמא של בערך :

 

אם שכר הוא 20 ללא רכב, תקבל  15 נטו.

אם שכר הוא 17 עם רכב, תקבל 12. כי אתה עדיין משלם מס כאילו הרווחת 20.

 

ולכן, אני בחרתי לא לקחת רכב, כמובן שזה תלוי מאוד בכמה נסועה יש לך, בימי לא קורונה אני משתמש ברכבת והנסועה היא בעיקר לבילויים בסופ"שים בדר"כ.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב שתבקש ממי שמכין לך את התלוש שיעשה לך סימולציות של השכר עם ובלי הרכב. יש הרבה משתנים שמשפיעים מעבר למה שמחשבון כללי נותן, כמו הסכום שמורידים לך על הרכב, הגבלות על מרחק או דלק ואפילו גילאים של הילדים שלך.

שני תלושי סימולציות יעזרו לך להשוות בין המצב בו תקבל רכב מהעבודה לעומת חלופות אחרות.

אם לא תוכל לקבל סימולציות תצטרך להשתמש במחשבון של מלמ כנקודת מוצא ולשערך את שאר המשתנים.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שאתה גם הולך להפסיד הפרשות לקרן השתלמות פנסיה ופיצויים. היום אם אתה לא נוסע ממש ממש ממש המון זה כנראה לא משתלם. לא סתם כבר כמעט אף אחד בייטק לא לוקח ליסינג חו. ממבוגרים שרגילים לזה מפעם או כאלה שחייבים בגלל התפקיד.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או אנשים שאין להם כוח להתעסק עם רכב ורוצים רכב חדש ומוכנים לשלם על זה,וכאלה עם נהגים חדשים שחוסכים עלויות ביטוח

וסיכון עם רכב פרטי.

 

לא חסר סיבות לקחת רכב בליסינג.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא בא לך להתעסק עם להחזיק רכב, על כל המשתמע מכך, בדוק אפשרות ליסינג פרטי, מבלי קשר למעסיק, והעיקר שלא תפגע בברוטו.

כפי שכתבו מעליי, רכב ליסינג מהעבודה משפיע גם על הפיצויים, קרה"ש אם יש , וכל המרכיבים האחרים שמושפעים מהברוטו, וכשזה יורד, גם הם יורדים.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, halperin96 כתב:

או אנשים שאין להם כוח להתעסק עם רכב ורוצים רכב חדש ומוכנים לשלם על זה,וכאלה עם נהגים חדשים שחוסכים עלויות ביטוח

וסיכון עם רכב פרטי.

 

לא חסר סיבות לקחת רכב בליסינג.

חסר חסר. בשכר של מתכנתים (יותר מהשכר הצויין בפוסט) זה מגיע גם ל 4-5 אש״ח לרכב. יותר זול להחזיק 2.

 

 

Screen Shot 2020-06-05 at 1.54.29 PM.png

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי,לדעתך זה לא משתלם.

עובדה שהשוק הזה נפוץ,אז כנראה שיש עוד אנשים שחושבים אחרת.

 

הדבקת תמונה מטושטשת,אתה מצפה שמישהו ינסה לקרוא?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, halperin96 כתב:

הבנתי,לדעתך זה לא משתלם.

עובדה שהשוק הזה נפוץ,אז כנראה שיש עוד אנשים שחושבים אחרת.

 

הדבקת תמונה מטושטשת,אתה מצפה שמישהו ינסה לקרוא?

אצלי זה לא מטושטש.

בנוסף השוק הזה כבר ממש לא נפוץ כמו פעם. פעם לכל הייטקיסט היה רכב. היום ברוב חברות ההייטק לאף אחד אין. כל החברים שלי בהייטק, היחידים שאני מכיר עם ליסינג זה אחד שהוא שכן של ההורים שלי ואחד שאיתי בעבודה. משותף לשניהם זה ששניהם מעל גיל 50 והם רגילים לליסינג מפעם מהתקופה שלכולם היה. ושניהם באו מתאגידים כאלה.

רק הצגתי את ההפרשים בעלויות (אלפי שקלים). בכל אופן גם שמתי לב שבטעות חלק מההודעות לא נפתחו שם. הנה הטקסט:

 

בצד העלויות של רכב ליסינג: פגיעה בברוטו פוגעת בשני מישורים. 1. יש לך פחות נטו (תבדוק כמה נטו אתה מפסיד לפי מדרגת המס שלך). תוסיף על זה את הפגיעה בהפרשות סוציאליות על ידי המעסיק (פנסיה + פיצויים שזה איזה 15% בחישוב גס מצד המעסיק + כתלות בשכר שלך גם הטבת מס ע הפקדה לפנסיה על החלק שלך בסכום הזה) וכמובן אם יש בגיעה בהפרשה לקרן ההשתלמות מצד המעסיק. על זה תוסיף את העלות שלך בנטו מתוספת שווי המס לברוטו כי יש לך ליסינג. בנוסף אל תשכח שבגלל הנוחות של רכב ליסינג אתה תצטרך לשלם קנס במקרה של עזיבת העבודה בד״כ כי החוזה ל-3 שנים.

אתה תגיע כנראה לסכומים מופרכים שהם לפעמים גם יותר מהחזקה של 2 רכבים. מאז העלאות המס על הליסינג + עליות השכר בהייטק זה הפך לממש לא משתלם לקחת ליסינג אלא אם אתה עושה ק״מ משוגע.

בנוסף לא הייתי משווה לרכב חדש מהניילונים כי אין שום סיבה לא לקנות רכב בן 3 כשאתה קונה יד2

אני אעשה לך חישוב זריז. אם נניח מדרגת המס שלך היא 35% (מעל 20200 בחודש) אז המס השולי שלך הוא 47% (מס הכנסה+ בט״ל+ ב״ב). לכן הזקיפת מס שלך עולה לך בנטו 1372 ש״ח. אם הברוטו שלך בלי הרכב יקפוץ ב- 3.5 אש״ח (לקחתי את האמצע מהטווח שלך) אתה מפסיד בנטו עוד 1855 ש״ח. על התוספת לברוטו הזו אתה מפסיד הפרשה לפיצויים של 291 ש״ח והפרשת מעסיק לפנסיה של 6.5% שהם 227 ש״ח. נניח שעל מדרגת המס הזו לא מפרישים לך קרן השתלמות (עוד 262 ש״ח) ולא נחשב את הטבת המס על הפקדה לפנסיה מהצד שלך + תשלום של המעסיק על ביטוח אכ״ע. הגענו לעלות רכב ליסינג של 3745 ש״ח! ללא חישוב קרן השתלמות וללא חישוב הטבות מס שאתה מפסיד.

עכשיו אחזקת רכב. ואני אעגל עלויות כלפי מעלה ולא כלפי מטה. ביטוח שנתי 4000 ש״ח (אם אין לך היסטוריה של תאונות היום זה כבר ירד למתחת לזה כי נכנסה תחרות. אני משלם 3600 כולל מקיף וחובה על 3 נהגים עם היסטוריה של תביעה בשנה שעברה). רישוי ובדיקת רישוי עוד 1500 ש״ח (ברכב קטן זה פחות). תיקונים טיפולים ובלאי 2400 ש״ח בשנה (ועפתי, יש לי נתונים מדוייקים על השקל בכל שנות החזקת הרכב שלי וזה בחיים לא הגיע לי לסכום הזה). דלק: נניח שהדלק 6.5 ש״ח (למרות שעכשיו בגלל הקורונה הוא 4.75. ונניח שיש לך רכב לא חסכוני בכלל שצורך 1 ל- 10. קיבלת עלות דלק שנתית של 9750 ש״ח. ירידת ערך, נניח וקנית רכב ב- 60 אש״ח ונניח ירידת ערך ב- 3 שנים של 50% (כנראה הרבה יותר מירידת ערך סטנדרטית). נקבל שהרכב עולה לך בחודש כולל ירידת ערך: 2304 ש״ח כשהגזמתי בכל הסכומים האפשריים בחישוב. משמע רכב ליסינג עולה כמו 2 רכבים בקלות.

אם והחלטת להשוות לרכב חדש מאותו דגם. פשוט תבדוק מחירון יד 2 שלו אחרי 3-4 שנים. והייתי מוריד מעלויות הטיפולים ותיקונים כי זה רכב חדש אפילו צמיגים לא תצטרך להחליף. ותשנה את החישוב. עדיין תקבל שזה עלות נמוכה הרבה יותר מליסינג. במיוחד אם תחליט לקחת רכב חסכוני וקטן יותר.

 

 

 

בשורה התחתונה: ההפרש יכול להגיע בקלות גם ל-2000 ש״ח בחודש מעבר לעלות רכב פרטי כן? שווה את הנוחות? תגיד לי אתה זה אינדיבידואלי אבל לא מכיר הרבה אנשים שיהיו מוכנים להוסיף 2000 ש״ח בחודש כשהם מבינים שזה ההפרש.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ההשוואה היא לא מול כמה עולה לך להחזיק רכב פרטי.

אלא כמה עולה לך לקנותרכב פרטי+כל הכאב מוח שנגזר מזה+דלק/ביטוח+מכירה עתידית.

 

כן,על הנייר ברזל מול ברזל,זה לא משתלם.

גם למכור את הרכב למגרש זה לא משתלם,אבל עדיין עושים את זה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה שפות״ש יחליט מה משתלם לו. אני רק טוען שצריך לדעת את הנתונים לעומק כדי לקבל החלטה שהיא ממש לא קטנה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכב כרגע, אבל ישן וזמני ובמידה ולא אקח את הרכב אני אקנה רכב ב60K.

המרחק לעבודה מסתכם ב40 קמ ליום, בעיה נוספת שאם אני לא לוקח רכב אני אצטרך במידה הצורך לבצע עם הרכב הפרטי שלי נסיעות עבודה,

לא יודע מה התדירות, בגדול אמרו שלא הרבה.

לפי מה שהבנתי ההגבלות הם בקילומטרז' ,25 אלף קילומטר בשנה.

ברכב לא ינהג אף אחד מלבדי.

דיברתי עוד טיפה עם המעסיק לגבי העסקה, לצורך העניין שכר עם רכב = 15 ברוטו (ואז מכאן גוזרים מס הכנסה,ביטוח לאומי,קופות וכו') , ללא רכב = 18 ברוטו.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

במקום הקודם הייתי כמה חודשים עם אופל אסטרה ששוי המס שלו היה 3200 למיטב זכרוני.

עלות הרכב הייתה 1600 למעסיק (רכב מעל 3 שנים), יכלתי להחליף לרכב אחר בעלות של 2000 שח

 

2000 ש"ח + 1500 ש"ח דלק (זאת הייתה המגבלה, לרוב הגעתי אליה) = 3500 שח עבור הרכב שהמעסיק משלם.

 

במקרה זה לא הייתה השפעה על מרכיבים סוציאלים.

 

עשיתי חישוב שאם אני לוקח תוספת לברוטו של 3500 שח אני מקבל בנטו 3000 שח לעומת אם אני מקבל את הרכב מהעבודה.

 

עשיתי את השיקולים שלי והעדפתי לקחת 3000 שח לכיס (ולצורך העניין השתמשתי ברכבי הפרטי לצרכי עבודה, לכאורה זה לא כדאי, לי אישית זה היה כדאי).

יש כאן הרבה פרמטרים אינדיבידואלים שעלולים להשפיע על הכדאיות לכאן או לכאן.

 

תחשוב טוב על השפעה על תנאים סוציאלים - דג' נוספת מעבר לנאמר - אם תקח רכב אתה תהיה מבוטח באובדן כושר עבודה על 70% מ 15K במקום 70% מ 18K.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...