Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1871 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

חפש בגוגול "מלאי הדירות הלא מכורות" ,   לפעמים הלמ"ס מפרסם את הנתונים האלה.

זה באמת נתון שקשה לאסוף אותו. 

 

קח לדוגמא את הרבעון השני - התחלות הבנייה נפלו מ 12,000 ל 9000. 

אבל דירות חדשות נמכרו 5000 לעומת 10,000 שנה שעברה.

זה אומר שכמות הדירות הלא מכורות עלתה ב  4000. 

 

בנוסף לפי הנתונים כל שנה התחילו לבנות  47 עד 53 אלף דירות..  

כמה מכרו דירות חדשות מכרו כל שנה בשנים האלה? 

 

https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3833635,00.html

image.thumb.png.71d26fdca8c6a77135b57096e97b8d05.png

 

https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3734181,00.html

 

 

image.png.cb315025f716a45b940894d6aea91fb2.png

 

 

 

מצאתי פרסום מעודכן של הלמ"ס מאוגוסט , הפרסום הבא ב 14/10 ,  

מעניין , יש גם הסברים על אופן החישוב, הבעייתיות  (מכירת דירה לפני שיש עליה היתר) ובנייה של דירות שלא מיועדות בכלל למכירה. 

 

https://www.cbs.gov.il/he/mediarelease/DocLib/2020/284/04_20_284b.pdf

 

 

image.thumb.png.5129058b36b2451ac09d0378db303f20.png

image.thumb.png.04ded7d8c0086680897192b8509f4797.png

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

^

אפי' הכתבים בכתבה שבדר''כ רק מחפשים דרמטיות כתבו שהנתונים נמדדו בפרק זמן שברובו היה סגר,

מה אתה אוצה שיתחילו לקנות דירות אונליין?

 

בנוסף במהלך 2019 היו יותר דירות עומדות למכירה, מאשר ביולי 2020 בעיצומו של משבר הקורונה.

 

כתבת כמה פעמים שהרבה לקוחות נפלו מהגדר, אני חושב שההגדרה הנכונה היא שהרבה לקוחות פוטנציאליים נשארו על הגדר, אם בכל חודש ממוצע x לקוחות יורדים מהגדר וקונים. מתחילת הקורונה יותר אנשים נשארים על הגדר לבדוק לאן השוק הולך.

מה יקרה כשהכל יגמר?

ההימור שלי - מה שקרה לאלה שנשארו על הגדר לאורך תקופת ההמתנה למע"מ 0 עד שזה התפוצץ, יותר מידי קונים קפצו מהגדר לשוק. תוסיף לזה שעכשיו גם מחיר למשתכן שהשאירה המון רוכשים על הגדר מפסיקה ואנשים שרוצים בית מבינים שאין להם למה לחכות.

עריכה אחרונה על ידי איצי בר

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם

אנחנו לא באותו עולם של מעמ אפס. ממש לא.

בתקופת מע"מ אפס הריבית עמדה על אזור ה-4%, מיד אחרי "משבר" מעמ אפס הורידו את הריבית לאפס - זה מה שהקפיץ את מחירי הדירות.

היום אנחנו בעולם של ריבית אפס ובמיתון כבד.

אנחנו גם יודעים שיש היצע גדול יחסית של דירות וה"מחסור" שניסו לפמפם לנו הוא קשקוש גמור.

הריבית כבר לא תרד, המחירים מנותקים מהשכר ולכן זה כבר לא יעלה.

כמה יירד? מי יודע..

אבל לעלות? ספקולנטי לחלוטין.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

^

שוב היצע הדירות הלא מכורות בירידה. 

 

אני לא יודע אם יש מחסור או לא, אני גם לא חושב ששוק הדירות בארץ אחיד, ויש מצב עם מחסור או בלי. יש איזורים שיש יותר ביקוש, איזורים עם פחות ביקוש, ואיזורים עם היצע עודף.

זה יכול להתחלק ברמת ערים שכונות ואפי' פרוייקטים.

 

אחד הגורמים לקפיצה של מחירי הדיור מ 2008 היה הורדת הריבית, 

אבל זה לא שפעולת הורדת הריבית עצמה היא הטריגר לעליית המחירים,

הטריגר הוא ריבית נמוכה, וזה קיים עד היום ובגלל המשבר יהיה קיים כמה שנים קדימה.

 

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם

ריבית נמוכה והתחלות בנייה נמוכות לגודל האוכלוסייה מבטיחות שמירה על מחירי הדירות, אולי לא העלאה אבל כן שמירה על המחיר.

במקרה הרע מכל אולי הוזלה של 5%-10%.

 

בקיצור נצטרך לשכוח ממחירים נמוכים יותר בשנים הבאות.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אז סופסוף נתון שמאשש את כל הפוסט הזה 

לקראת הכנת תקציב רשויות המס הוציאו קצת נתונים על שנת 2020 - בגדול הכנסות ממס הכנסה, +- אותו דבר כמו שנה שעברה.

 

ציטוט

בחודשים ינואר-ספטמבר 2020 הסתכמו ההכנסות ממסים ב-230.3 מיליארד שקל.

לעומת 240 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בשיעורי מס אחידים (בניכוי תיקוני חקיקה) ההכנסות ממסים ירדו ב-3% כאשר ההכנסות ממיסים ישירים ירדו ב-2% סה"כ ואילו ההכנסות ממסים עקיפים ירדו ב-6%

(מקור)

 

 

פורסם

אבל הגרעון עמוק, מתישהו יצטרכו לטפל בו, אתה חושב שלא יעלו מיסים? מאיפה יגיע הכסף? נחזור להיות חברה יצרנית עם  אחוזי אבטלה חד ספרתיים?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

משהו לא מסתדר לי במספרים.
עם סגר וגם בלי יש ירידה בהכנסות מדלק גם בגלל מחירי הנפט . מיליון מובטלים . מכירות מכוניות עדיין לא התאזנו לתקופת הדוח. קפאון יחסי בשוק הדיור . אולי הסקטור העצמאי עבד כרגיל ? תמלוגי ענק מתמר ?
. כנראה שבאמת הרבה עובדים בשחור. רק 2% ירידה בהכנסות ?
נשמע כמו תשדיר בחירות של ביבי.
כנראה שאנחנו אי של יציבות כלכלית אחרי הכל.















פורסם (נערך)

^

אם ההכנסות היו שחור הם לא היו מחושבות בדו"ח,

אני חושב שזה סוג של תרגיל.

מכיון שהמענקים חייבים במס,

המדינה מעריכה את ההכנסות ממיסים כמעט באותו היקף של שנה שעברה.

מי שהרוויח משלם, ומי שלא הרוויח, ישלם מס על המענקים.

 

בלי קשר לדו"ח הזה, "השחור" קיבל דחיפה משמעותית בתקופה הזו.

אין ספור עסקים דיווחו על ירידה בלבן, לקחו מענקים,

ומהצד עבדו בשחור.

עריכה אחרונה על ידי איצי בר
  • אהבתי 1

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם

יודעים שרוב הנפגעים מהקורונה שייכים לשכבות החלשות באוכלוסיה. השכבות החלשות ממילא בקושי שילמו מיסים ולא צרכו הרבה שירותים ומוצרי צריכה. 

פורסם

שטויות במיץ, סידרו את המספרים בלי לתת הסברים בידיעה שהציבור כבר ייתן את התשובה/הערכה בדיוק כמו שקורה בהודעות פה. 

 

מי האמיץ שיעלה לבמה להסביר איך זה הסתדר ככה? 

בחירות לפנינו, צריך לשדר עסקים כרגיל. 

 

 

 

פורסם
לפני 16 דקות, SchnitzelLova כתב:

השכבות החלשות ממילא בקושי שילמו מיסים ולא צרכו הרבה שירותים ומוצרי צריכה. 

הם עדיין מקבלים טיפול רפואי, קצבאות, עזרה כלכלית אחרת, שירותי עירייה וכדומה.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני שעתיים, SchnitzelLova כתב:

יודעים שרוב הנפגעים מהקורונה שייכים לשכבות החלשות באוכלוסיה. השכבות החלשות ממילא בקושי שילמו מיסים ולא צרכו הרבה שירותים ומוצרי צריכה. 

אתה טועה ומטעה. גם השכבות מהמעמד הבינוני נפגעו וגם הם וממשיכים לצמצם את הצריכה של מוצרים מסויימים שאינם חיונים.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

בחיי לא משתלם לעבוד חוקי במדינה הזאת: 

 

https://www.ynet.co.il/economy/article/SJhtSpCFD

 

עבדתם 100 ימים בשחור? קבלו מענק של 2,000 שקל בנוסף לדמי אבטלה. עבדתם מעל 75 ימים בשחור? קבלו אבטלה + מענקים אם תעשו טובה ותחזרו לעבוד. 

 

לא עבדתם? לא נורא יש לכם חופשה על חשבון משלם המיסים עד יוני 2021 + מענקים + אופציה להארכה. 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova

×
×
  • תוכן חדש...