Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש מנוע כשהמנוע קר מאזדה 3 2009


audiophy
שימו לב! השרשור הזה בן 1485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

שאלה למבינים.

יש לי בשבוע האחרון רעש מוזר כמו של שפשוף קל כשהאוטו ממונע כל עוד המנוע קר. כשמנוע חם הרעש נעלם.

 

האוטו מטופל במוסכים מורשים לפי הספר. עשה עד כה 160,000 ק״מ בערך.

 

עשיתי בדיקה למדיד השמן אחרי נסיעה וראיתי שהמפלס נמוך (יש שמן עד לנקודה התחתונה במדיד), כלומר יש חוסר שמן.

 

עשיתי חיפוש ומצאתי את החלק הזה מתחת למיכל נוזל הקירור. זאת גומיה שיש לה קרע ואם נוגעים עם האצבע בקרע יש שם שמן.

 

מה זה החלק הזה? האם זה האקדח המעשן?

 

fa3a65b9155e277ed59e95f504e8f98c.plist

7da208b8809fd5388dfff7b3b6940d9f.plist

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלק המוסמן זאת התושבת מנוע הימנית ואצלך היא פגומה.

בהחלט שיצא ממנה שמן. תושבת מנוע מקורית או איכותית מלאה בשמן ייחודי שתפקידו למלא "כרית" או יותר נכון חלל בתוך יציקת הגומי ולמעשה התושבת יותר גמישה ומבצעת את עבודתה לספוג ויברציות.

כאשר התושבת נקרעת השמן פורץ החוצה(אל דאגה אין קשר לשמן המנוע. מדובר כפי שציינתי כמות שמן מסויימת ממלאים בתושבת בזמן הייצור שלה)

תושבת חליפית מאיכות ירודה כולה יציקת גומי וללא שמן ואינה מבצעת את עבודתה כראוי ולכן אינה שוות ערך למקורית או חליפית איכותית.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.3.2020 בשעה 23:18, audiophy כתב:

תודה על התגובה. אם זו רק תושבת או כרית, למה שיצא ממנה שמן? האם זהו שמן המנוע? ואיך השמן עובר שם בכלל?

 

בדיוק ערכתי את תגובתי ופספסת בדיוק מה ששאלת עכשיו קרא שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה. אז הרעש וחוסר השמן במנוע לפי המדיד לא קשור לחלק הזה. הייתי בטוח שמשם דלף שמן המנוע החוצה. מעניין למה דווקא כשהמנוע חם אין יותר רעש


 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לשמוע את הרעש יהיה בילתי אפשרי לאבחן מה אתה חווה ברכב.

אכן אין קשר בין מחסור שמן המנוע לבין ודליפת שמן מתושבת המנוע.

יתכן והרעש מגיע מהתושבת מנוע אתה שומע את הויברציות של המנוע וכאשר הגומי של התושבת מעט מתחמם זה מפסיק וזאת השערה הגיונית סבירה למצב של תושבת יבשה וקרועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. אבדוק.

שאלה לגבי מילוי שמן - אני יודע שמילאו לי שמן סינטטי מלא 5w30 של kixx. אם אקנה בתחנת דלק שמן מנוע סינטטי מלא עם אותה צמיגות אבל של מותג אחר ואמלא כמה שחסר - אפשרי? או שערבוב מותגים סבירים לא מומלץ?


 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, audiophy כתב:

מעניין. אבדוק.

שאלה לגבי מילוי שמן - אני יודע שמילאו לי שמן סינטטי מלא 5w30 של kixx. אם אקנה בתחנת דלק שמן מנוע סינטטי מלא עם אותה צמיגות אבל של מותג אחר ואמלא כמה שחסר - אפשרי? או שערבוב מותגים סבירים לא מומלץ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

סינטטי מלא לא אומר כלום.

יצרן kixx גם לא אומר כלום.

אתה צריך לוודא קודם כל שבטיפולים ממלאים לך שמן שעונה לתקן שהיצרן קבע.

אין בעיה לערבב בין יצרנים שונים אבל חייב שיהיה מאותה צמיגות אותו התקן ואותו סוג(סינטטי/חצי סינטטי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי הבנתי.

 

לגבי תקן רציתי לדעת - בספר רשום לי התקן או תקנים הבאים עבור שמן מנוע:

9776ce8af0aaca938e1466913a7c1f80.jpg

 

מהסתכלות בספר - האם לדעתך הדרישה היא לשמן שעומד בשני התקנים יחדיו?

או לשמן שעומד באחד התקנים? לא ברור

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגביי החוסר שמן תוודא שאין נזילות חיצוניות,

לגביי הרעש יכול להיות מהשסתומים, ולכן יכול להיות שצריך כיוון.

בכל מקרה עדיף שתלך לבדיקה במוסך כי יכול להיות שהרעש ואיבוד השמן מעידים על התפתחות של משהו במנוע.

עריכה אחרונה על ידי efistr70
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבו תבדוק את התושבת. אם אתה על הילוך D ועומד ברמזור האם הרכב רועד? האם יש רעשים כמו שמשאית עוברת ליידך? אם כן זאת התושבת.

כן אתה יכול לערבב שמן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. רציתי לעדכן בנושא.

 

עשיתי בדיקה לגבי התושבת - הרעש לא מגיע ממנה.

לדעתי הרעש מגיע או מהרצועה (אולי מותחן?) למרות שנראית תקין לחלוטין או שמגיע ממיסב באלטרנטור.

רוצה להזכיר שהמדיד שמן מנוע הראה (מדידה כשהאוטו קר) מפלס שמן קו תחתון. (להערכתי קו תחתון עדיין בגבול התקין רק שצריך למלא שמן כמובן. כמו כן גם לא נדלקה נורית חיווי לגבי חוסר שמן)

הנה הקטע המוזר - הוספתי שמן (קיבלתי ממישהו גלון עם אותה צמיגות ותקן) - אומנם רק חצי ליטר בערך כי זה מה שהיה בגלון.

לאחר הוספת השמן והמתנה - מדיד שמן מראה חצי מפלס - בין קו תחתון לקו עליון.

 

התנעתי את הרכב - אין יותר רעש. תחושת הקלה.

יש למישהו מושג איך זה יכול להיות ? מעניין....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@audiophy, אתה עושה סלט בראש (או שהחברים פה עשו לך).
נתחיל מהקל:

תושבת המנוע

המנוע מחובר לגוף הרכב במס' נק (בין 3 ל4 לרוב), כדי לשכך את הויברציה שהמנוע מייצר כשהוא עובד, הוא לא מחובר בברגים קשיחים אלא בעזרת תושבות שעושיות מגומי ובחלק מהרכבים, כמו אצלך - כרית גומי מלאה בשמן.
אין לזה שום קשר לרעשים בהנעה, כן יש לזה קשר לזה שאת תרגיש רעידות קלות בעמידה ברמזורים עם הזמן, ותושבת שחוקה אחת תשחוק גם את האחרות, אין מה להתרגש מזה יותר מדי, אם הטיפול הבא קרוב תחליף בטיפול, אם לא - תקפוץ למוסך ותחליף, לא עבודה מסובכת (מסוג הדברים שמישהו עם ידיים טובות וסט כלים יחסית בסיסי יכול לעשות בבית לבד). כמו שכבר כתבו לך, לא חובה שעל החלק יהיה כתוב מאזדה, אבל כן חובה שהוא יהיה מיצרן איכותי (כלומר, לא טורקיה ובטח לא סין). חלפי גומי זולים פשוט לא מחזיקים מעמד ולא עושים את העבודה.

 

לעניין הרעש.

יופי שבדקת את השמן אחרי נסיעה, אבל זה קצת דומה ללבדוק מגבת אחרי שהתנגבת ולהגיד שהיא רטובה. המדיד זה סך הכל מקל ארוך שמודד את השמן בקערה שבתחתית המנוע, אם הרגע נסעת - אז כח המשיכה עוד לא עשה את שלו וכל השמן עדיין לא טפטף למטה. ולכן נהוג לחכות בין רבע שעה לחצי שעה לפני מדידה (חשוב גם לעמוד על משטח ישר).

לאחר שתבין אם באמת חסר, במידה וכן - דבר ראשון תבין משהו חשוב, המרחק בין מינ' למקס' במדיד הוא בערך ליטר, אולי פחות. אז אפשר לקנות בקבוק של ליטר. דבר שני - מנועים שעובדים רגוע, לא אמורים לאבד שמן (אבל אתה גם לא יודע אם המוסך מילא כמו שצריך), מנועים שעובדים קשה בסל"ד גבוה ישרפו מעט שמן, ליטר ל15,000 ק"מ זה הרבה ברכב מודרני ועלול להעיד על בעיה (או נזילה פשוטה מאטם, או גרוע יותר). 

ולשאלה האחרונה בעניין התקנים, השמן צריך לעמוד באחד מהם ולהיות בצמיגות הנכונה, ותעשה טובה - אל תקנה בתחנות דלק, חבל על הכסף שלך - יש חנויות חלפי רכב שיעשו לך משלוח עד הבית. אני מכיר כמה: בחולון יש את אוטוסטור, בירושלים יש את אייפקס-מוטורס, ברחובות יש את אבי חלקי חילוף (justmotor באינטרנט), בחיפה יש את 'חלקי חילוף המגינים' ואת 'פיילר'. בפ"ת יש את 'משה חלפים', בקריות יש את 'ים חלקי חילוף'. כולם סבבה ונותנים שירות טוב.

 

רעש בשניות שלאחר ההנעה לרוב נובע ממחסור קל בשמן, החשוד העיקרי במקרים כאלה הוא מסנן שמן לא איכותי, אך אם הורכב מסנן מקורי - זו לא הבעיה. במידה ומדובר במשהו של יותר מכמה שניות, הייתי מנסה להבין אם הרעש מגיע באיזור הגלגלות בצד הנוסע, כלומר ימין של הרכב, יש גלגלות על המנוע ורצועה שמקשרת ביניהן, לפעמים המיסבים בהן נשחקים ומתחיל רעש.

 

תן קצת יותר מידע וננסה להמשיך לחקור.

 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...