Jump to content

audiophy

  • פרסום הודעות

    20
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות audiophy

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  1. טוב. רציתי לעדכן בנושא. עשיתי בדיקה לגבי התושבת - הרעש לא מגיע ממנה. לדעתי הרעש מגיע או מהרצועה (אולי מותחן?) למרות שנראית תקין לחלוטין או שמגיע ממיסב באלטרנטור. רוצה להזכיר שהמדיד שמן מנוע הראה (מדידה כשהאוטו קר) מפלס שמן קו תחתון. (להערכתי קו תחתון עדיין בגבול התקין רק שצריך למלא שמן כמובן. כמו כן גם לא נדלקה נורית חיווי לגבי חוסר שמן) הנה הקטע המוזר - הוספתי שמן (קיבלתי ממישהו גלון עם אותה צמיגות ותקן) - אומנם רק חצי ליטר בערך כי זה מה שהיה בגלון. לאחר הוספת השמן והמתנה - מדיד שמן מראה חצי מפלס - בין קו תחתון לקו עליון. התנעתי את הרכב - אין יותר רעש. תחושת הקלה. יש למישהו מושג איך זה יכול להיות ? מעניין....
  2. אוקי הבנתי. לגבי תקן רציתי לדעת - בספר רשום לי התקן או תקנים הבאים עבור שמן מנוע: מהסתכלות בספר - האם לדעתך הדרישה היא לשמן שעומד בשני התקנים יחדיו? או לשמן שעומד באחד התקנים? לא ברור
  3. מעניין. אבדוק. שאלה לגבי מילוי שמן - אני יודע שמילאו לי שמן סינטטי מלא 5w30 של kixx. אם אקנה בתחנת דלק שמן מנוע סינטטי מלא עם אותה צמיגות אבל של מותג אחר ואמלא כמה שחסר - אפשרי? או שערבוב מותגים סבירים לא מומלץ?
  4. שוב תודה. אז הרעש וחוסר השמן במנוע לפי המדיד לא קשור לחלק הזה. הייתי בטוח שמשם דלף שמן המנוע החוצה. מעניין למה דווקא כשהמנוע חם אין יותר רעש
  5. תודה על התגובה. אם זו רק תושבת או כרית, למה שיצא ממנה שמן? האם זהו שמן המנוע? ואיך השמן עובר שם בכלל?
  6. היי, שאלה למבינים. יש לי בשבוע האחרון רעש מוזר כמו של שפשוף קל כשהאוטו ממונע כל עוד המנוע קר. כשמנוע חם הרעש נעלם. האוטו מטופל במוסכים מורשים לפי הספר. עשה עד כה 160,000 ק״מ בערך. עשיתי בדיקה למדיד השמן אחרי נסיעה וראיתי שהמפלס נמוך (יש שמן עד לנקודה התחתונה במדיד), כלומר יש חוסר שמן. עשיתי חיפוש ומצאתי את החלק הזה מתחת למיכל נוזל הקירור. זאת גומיה שיש לה קרע ואם נוגעים עם האצבע בקרע יש שם שמן. מה זה החלק הזה? האם זה האקדח המעשן?
  7. התמונות צולמו לפני כשנה. כעת אני צריך לעשות בדיוק טיפול ואכן יש צורך בהחלפת הרפידות. הבעיה נשארה אותה בעיה (רעש). אבדוק לגבי הצלחות מה ניתן לעשות (החלפה/חריטה). לגבי הרעש - אני מנסה להבין מה אני אמור לבדוק/לראות כשהרכב על ליפט בציריות/מיסבים? אני מנסה לא לתת למוסך ״לנחש״ מה הבעיה ולהיות יותר מפוקס. בטיפול האחרון המוסך המליץ לבצע כיוון פרונט כדי לפתור את הבעיה - כיוון אכן היה נדרש אבל לא היה קשור לבעיה...
  8. תודה על התגובה חבר. הרעש הוא עמום כזה ואכן לא קורה בזמן בלימה. תודה על הכיוון. תוכל לפרט לגבי הציריות והמיסבים בהקשר לרעש? שאלה נוספת - לגבי הצלחות - מדוע יש להחליף? שואל בשביל ללמוד ולהבין. האם יכול להיגרם איזשהו נזק בהשארתם? שמעתי פעם שיש דבר כזה חריטה לדיסק במקום החלפה. האם מומלץ?
  9. היי חברים, אשמח לעזרתכם בעניין. מאזדה 3 2009 הצורה החדשה, 150,000 ק״מ מטופלת לפי הספר. כבר מעל לשנה - יש לי תופעה שלא הצלחתי להבין אותה. כאשר הרכב עם 3-4 נוסעים (כשאני נוהג לבד - לא קורה), כאשר נוסעים בעליה ומבצעים פניה למשל בכיכר במהירות 15-20 קמ״ש ולפעמים פחות, ישנו מעין צליל חד עם טון קבוע (כאילו שמישהו העביר אצבע רטובה על שפת כוס קריסטל). אני לא מצליח להבין מאיפה הצליל הזה מגיע אבל הוא נשמע דיי חזק בתוך הרכב. לא מדובר על רעש חריקות של רפידות+אבק. לא מדובר על רעש של נקישות או דפיקות. טיפול שגרתי, החלפת צמיגים, כיוון פרונט - דברים שהייתי צריך לבצע ללא קשר - לא פתרו את הבעיה. הסתכלתי על הצלחות בגלגלים ונראה שיש לכולם שפה בולטת של קצת יותר מ 1 מ״מ עם חלודה בבליטה. יכול להיות שזה מקור הרעש? כשאני מנסה לשחזר את הבעיה עם מוסכניק שיושב לצידי אני לא מצליח (חוק מרפי/חסר משקל כולל ברכב). מה יכולה להיות הבעיה?
  10. אני מנסה להבין משהו בנושא ניקוי המצערת. מהו תהליך לימוד המצערת? האם למאזדה 3 2009 זה משהו שחובה ? ראיתי את הסרטון הבא: בסרטון הבחור מראה איך מנקים מצערת של מאזדה 6. הוא פירק אותה וניקה אותה ביסודיות. הוא פתח את הפרפר וניקה בבית המצערת. אני קורה בהרבה מקומות שאסור לפתוח (לסובב) את הפרפר ידנית. אבל נראה שהפרפר ניתן לפתיחה בקלות כאשר המצערת מפורקת ולא נראה לי שזה משהו פסול. אולי לגבי רכבים אחרים יש נהלים אחרים. אשמח אם מישהו יוכל לעשות סדר בדברים בנוגע לדגם של הרכב שלי: 1) האם מותר לפתוח את הפרפר במצערת שלי בשביל לנקות ? אם כן האם לפתוח מילימטר ולנקות כמה שאפשר או שאפשר לפתוח חופשי את הפרפר בהנחה שאין התנגדות של המנוע האלקטרוני של המצערת ? 2) האם נדרש בכלל לבצע לימוד לאחר ניקוי של המצערת ? אני שואל את כל זה כי באמת המחיר שהציעו לי במוסך מורשה של מאזדה נראה יקר ויש מקומות שלוקחים 250 שקל על הניקוי (מוסכים מורשים לווא דווקא של מאזדה) ואני מניח שבמחיר הזה לא מבצעים "לימוד של המצערת" ? אני מנסה להבין מה לעשות נכון ?
  11. תודה רבה על התגובות עד כה, בהחלט למדתי דבר או שניים. אני חייב לציין שהנורת החיווי הצהובה אודות המנוע נדקלת ונכבית כל כמה נסיעות. הבחנתי שכשהיא דולקת זה קורה כאשר פעימות הרעידות חזקות יותר והיא כבויה כאשר הרעידות חלשות יותר. נסיתי לברר הצעת מחיר מול המוסכים המורשים של מאזדה בעיר בה אני מתוגרר ומוסך אחד לא רוצה לבצע את העבודה ללא "אבחון" שלו שעליו עליי לשלם במידה ואני לא מסכים עם המשך הטיפול, השני התחיל לתקוף אותי בשאלות כמו "בשביל מה אתה רוצה את זה?" "מאיפה קיבלת את המידע על הבעיה?" "מי אמר לך לנקות?" בקיצור קיבלתי הצעת מחיר של ניקוי מצערת + לימוד הבקר וניקוי חיישן ה MAF ב 608 ש"ח כולל מע"מ כמה שאלות: 1) האם ניקוי מצערת הוא דבר מזיק או בלתי הפיך אפילו במוסך מורשה של מאזדה ? בהנחה שהליך הניקוי הוא: פירוק המצערת, ניקוי טוב של המצערכת עם ספריי שנועד למצערת, הרכבה של המצערת עם טורק, לימוד הבקר 2) מה יכולה להיות עלות מנוע הצעדים שאחראי על בקרה של כמות האויר בסל"ד סרק? האם המנוע הצעדים אחראי גם למצב עמדה ב DRIVE עם ברקס לחוץ (למשל בצמתים?) להלן תמונות של המצערת אצלי ברכב:
  12. אתה צודק בהחלט לגבי הסל"ד. עכשיו בדקתי שוב ומשום מה חשבתי שהטווח הוא בין 1000 ל 2000 סל"ד במדידות כשפועל הטווח הוא בין 0 ל 1000 תודה על ההערה. להלן הסל"דים הנכונים: במצב NEUTRAL/PARKING - בדרך כלל 750 סל"ד - יציב במצב DRIVE - פעימות של 600 - 625 סל"ד במרווחים של שניה. רעידות מורגשות לפי קצת הפעימה (לדעתי כשהסל"ד צונך ל 600). לפעמים הסל"ד יורד לאיזור 500 ואז מורגשות רעידות חזקות יותר וגם נדלקת נורת אזהרה של המנוע (נורה צהובה). לאחר נסיעה או שניים, הנורה נכבית עד לפעם הבאה שהסל"ד ירד שוב ל 500 - זה לא תמיד קורה בעצירות. במצב REVERSE - כמעט ואין פעימות - 675 סל"ד - יציב בד"כ. כמעט ואין רעידות. אני אשקול לגבי הניקוי. אני אברר מול המוסך המרכזי של מאזדה. במידה וצריך להחליף בכל זאת אז בדקתי וראיתי שיש 2 חלקים רלוונטים: - מצערת דלק - עלות לפי מק"ט באתר של מאזדה - 3033 ש"ח חדש מקורי - שסתום וואקום שמחבר את צינור יניקת אויר למצערת דלק - 1174 ש"ח חדש מקורי האם צריך להחליף בכלל גם את השסתום? או שהחלפה של המצערת בלבד תספיק (במידה וניקוי לא עוזר) ?
  13. עשיתי בדיקה של הסל"ד במצב NEUTRAL/PARKING - בדרך כלל 1750 סל"ד - יציב במצב DRIVE - פעימות של 1600 - 1625 סל"ד במרווחים של שניה. רעידות מורגשות לפי קצת הפעימה (לדעתי כשהסל"ד צונך ל 1600). לפעמים הסל"ד יורד לאיזור 1500 ואז מורגשות רעידות חזקות יותר וגם נדלקת נורת אזהרה של המנוע (נורה צהובה). לאחר נסיעה או שניים, הנורה נכבית עד לפעם הבאה שהסל"ד ירד שוב ל 1500 - זה לא תמיד קורה בעצירות. במצב REVERSE - כמעט ואין פעימות - 1675 סל"ד - יציב בד"כ. כמעט ואין רעידות. זאת בדיוק האבחנה - במערכת האויר שבמצב IDLE סל"ד נמוך מדיי מהמצופה אשמח לתגובות נוספות אם לדעתכם ניקוי מצערכת לא הפתרון. יכול להיות שהבעיה היא בחיישן האלקטרוני ?
  14. חיפוש פשוט בגוגל הניב את זה: Common causes of the P0506 diagnostic trouble code are vacuum leaks and dirty throttle body air passages. Therefore, it is important to inspect the throttle body plate and clean it, if necessary. It is also important to view live data to check engine idle RPM, idle air control system, and PCM functionality אז אני מניח שהאבחון נכון כנראה. אז השאלות נשארות כפי שהן - האם הגיוני לרכוש חלק משומש? האם המחירים הגיוניים ? והאם אפשר לנקות במקום להחליף?
×
×
  • Create New...