Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיוב של היבואנים במכירה של רכבים חשמליים, הדרך היחידה לקדם אותם


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דוקא אלעד מסביר את הסיבות לתיאוריית הקונספירציה. הוא מחזק אותה ולא מחליש אותה...

לא, ותשים לב להבדל.

 

השרשור מדבר על לחייב את היבואן למכור, ואלעד אומר שהלקוחות לא ירצו לקנות.

אז היבואן ייבא את הרכבים, אבל הלקוחות לא יקנו.

היבואן יודע שהלקוחות כרגע לא מוכנים לזה, ולכן לא משקיע בזה מאמצים.

 

גם אם תחייב את היבואן לייבא, איך תחייב את הלקוח לקנות? תעביר חוק? בהצלחה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לזה סיבה מאוד פשוטה. כלי רכב חשמליים צריכים הרבה פחות טיפולים שוטפים מרכבי בנזין. חלק גדול מהרווחים של היבואנים הוא מרשת המוסכים המורשים שלהם ולכן להביא כלי רכב חשמליים פשוט לא משתלם להם. זה בדיוק כך גם בארה״ב עם הדילרים. ברוב הסוכניות של שברולט, יונדאי, קיה וכו׳ תתקשה למצוא את המכוניות החשמליות שהיצרנים מיצרים וגם אם ש איזה רכב הדגמה יש סיכוי טוב שהוא לא טעון כלל. זו בדיוק הסיבה שטסלה מתעקשת למכור ישירות מהיצרן לצרכן ללא מתווכים.

 

איפה אתה רואה פה חוסר רצון של צרכנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

איפה? בנתוני מכירות. כמה ניסאן ליף לדוגמא מכרו עד היום?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאתה לא מעודכן כמה כסף טסלה הפסידו מאז שהם נפתחו.

טסלה קיימים 15 שנה בערך ומפסידים כסף מאז, מדובר על הפסדים של מיליארדים בחודש במשך 15 שנה.

וזה אחרי מיליארים שממשלת ארה"ב נתנה להם מתנה.

יצרני הרכב הגדולים לא מייצרים רכבים חשמליים כי הם יפסידו כסף על כל מכונית שהם ימכרו.

סרג'יו מרקיונה אמר פעם שפיאט מוכרת פיאט 500 חשמלית בשביל לעמוד בחוקים של קליפורינה והם מפסידים 20000 $ על כל מכונית שהם מוכרים.

https://www.thedrive.com/sheetmetal/14759/fiat-chrysler-loses-20000-for-every-fiat-500e-it-sells

 

אם ג'נרל מוטורס היו ממשיכים למכור מכוניות חשמליות אחרי EV1 הם כבר לא היו קיימים

 

טסלה הרוויחו כסף בשני הרבעונים האחרונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל (ואולי גם בעולם, אין לי מושג) הלקוחות חולים בחרדת טווח, range anxiety, ובצדק.

רק לאחרונה התחילו להופיע רכבים חשמליים לחלוטין (שוב, בארץ) עם טווח נסיעה מקביל לרכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

אבל טווח נסיעה זה לא הכל, יש גם את עניין התדלוק, או במקרה הנוכחי, טעינה.

 

אני שם רגע בצד את העובדה שלתדלק רכב בנזין רגיל לוקח בערך 5 דקות לעומת זמן טעינה משמעותית ארוך יותר ברכב חשמלי.

בוא נתייחס רק לעמדות התדלוק/טעינה.

 

ברכב בנזין רגיל, אתה לא טורח אפילו לחפש איפה יש תחנת דלק, כי אתה יודע שאיפהשהו בדרך כנראה תהיה אחת. אתה לרגע לא חושב על איפה תתדלק.

ברכב חשמלי, בהינתן המצב הנוכחי שאין עמדות טעינה כל כך, אתה צריך לשבת ולתכנן בדיוק את הנסיעה שלך.

לחילופין, אתה לא תתרחק עם הרכב יותר מידי ממקום מיושב עם תחנת טעינה קרובה (ולפעמים בכלל אין ואתה צריך להסתמך רק על עמדת הטעינה שהתקינו לך בבית).

 

זה לא משהו שבלתי אפשרי להתמודד איתו, אבל זה לא העניין. העניין הוא שהלקוחות רגילים למשהו ולגרום להם לשנות את ההרגל הזה זה קשה.

הלקוח הישראלי רוצה הכל עכשיו, מהר, מיד, ועם אפס הסתגלות.

 

אז תחייב את היבואן לייבא, ומה עם עמדות טעינה? תחייב אותו גם לרשת את כל הארץ? יופי, זה יעלה סכומים מופרכים לחלוטין, לא כל יבואן יוכל לעמוד בזה, ואז מה? תגרום לו לפשוט רגל ותפלוט אלפי/עשרות אלפי עובדים לאבטלה?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל (ואולי גם בעולם, אין לי מושג) הלקוחות חולים בחרדת טווח, range anxiety, ובצדק.

רק לאחרונה התחילו להופיע רכבים חשמליים לחלוטין (שוב, בארץ) עם טווח נסיעה מקביל לרכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

אבל טווח נסיעה זה לא הכל, יש גם את עניין התדלוק, או במקרה הנוכחי, טעינה.

 

אני שם רגע בצד את העובדה שלתדלק רכב בנזין רגיל לוקח בערך 5 דקות לעומת זמן טעינה משמעותית ארוך יותר ברכב חשמלי.

בוא נתייחס רק לעמדות התדלוק/טעינה.

 

ברכב בנזין רגיל, אתה לא טורח אפילו לחפש איפה יש תחנת דלק, כי אתה יודע שאיפהשהו בדרך כנראה תהיה אחת. אתה לרגע לא חושב על איפה תתדלק.

ברכב חשמלי, בהינתן המצב הנוכחי שאין עמדות טעינה כל כך, אתה צריך לשבת ולתכנן בדיוק את הנסיעה שלך.

לחילופין, אתה לא תתרחק עם הרכב יותר מידי ממקום מיושב עם תחנת טעינה קרובה (ולפעמים בכלל אין ואתה צריך להסתמך רק על עמדת הטעינה שהתקינו לך בבית).

 

 

 

זה לא משהו שבלתי אפשרי להתמודד איתו, אבל זה לא העניין. העניין הוא שהלקוחות רגילים למשהו ולגרום להם לשנות את ההרגל הזה זה קשה.

הלקוח הישראלי רוצה הכל עכשיו, מהר, מיד, ועם אפס הסתגלות.

 

אז תחייב את היבואן לייבא, ומה עם עמדות טעינה? תחייב אותו גם לרשת את כל הארץ? יופי, זה יעלה סכומים מופרכים לחלוטין, לא כל יבואן יוכל לעמוד בזה, ואז מה? תגרום לו לפשוט רגל ותפלוט אלפי/עשרות אלפי עובדים לאבטלה?

 

ישראל היא מדינה קטנה, אי אפשר לסוע בה אלפי קילומטרים ברצף. עם רכב חשמלי בעל טווח של 400 ק״מ או יותר, אין מה לחרדת טווח מה לחפש בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נחמד שאתה חושב ככה, אני אומר לך מה הלקוחות שאשכרה שוקלים לקנות רכב חושבים.

 

מדבר מניסיון, לא מהערכה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסיף לעניין הרכבים החשמליים את הכישלון של בטר פלייס שרצו להיות מונופול בתחום הטעינות, ועד היום אנחנו סובלים שחוקים שלוביסטים שלהם העבירו - וקיבלת עוד סיבה למה רכב חשמלי לא הולך חזק.

מצד שני, כרגע מותגי היוקרה מתחילים לטפטף רכבים חשמליים עם טווח יותר ארוך ומחיר יחסית "נוח" - בסוף הטכנולוגיה שלהם תזלוג לתחום העממי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נחמד שאתה חושב ככה, אני אומר לך מה הלקוחות שאשכרה שוקלים לקנות רכב חושבים.

 

מדבר מניסיון, לא מהערכה.

 

זה כי לא בא אף אחד וניסה לשכנע אותם אחרת. אני חי בארה״ב ופה אילון מאסק שיכנע מספיק לקוחות (ואותי בינהם) כדי שהמודל 3 תהיה מובילת הקטגוריה של מכוניות יוקרה בגודל בינוני (הקטגוריה שבאופן מסורתי שייכת לשלישיה הגרמנית) בהפרש גדול בשנת 2018. אין לי עמדת טעינה בבית ועשיתי טיולים של אלפי קילומטרים. גם אין לי בעיה להחליט לסוע מבוסטון לוורמונט וחזרה 500 ק״מ באופן ספונטני. חרדת טווח לא קיימת באופן מעשי.

 

https://cleantechnica.com/2018/10/03/yep-tesla-gobbles-usa-luxury-car-market-8-charts-graphs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דין ארה"ב לא כדין ישראל. קהל הלקוחות שונה ובוחר החלטות שונות.

 

טסלה 3 מכרה יותר מהגרמניות.

אבל רק אם מחשיבים את גרסאות הסדאן של הגרמניות.

בהתחשב בעובדה שלגרמניות יש גם סטיישן, קופה וכו', אז טסלה לא באמת מכרה יותר מהגרמניות.

בנוסף, צריך לזכור שזה חודש אחד בלבד ולא מגמה.

וגם צריך לזכור שמדובר על אירופה ולא על ארה"ב. למה זה חשוב? כי היא רק הושקה באירופה והמון אנשים ציפו לה. עכשיו שכל אלה שציפו וחיכו (מה שנקרא early adopters) קיבלו את שלהם, צריך לראות אם זה יימשך.

https://www.carscoops.com/2019/03/tesla-model-3-tops-european-ev-and-compact-premium-sales-charts-after-just-one-month/

לא שנתון המכירות של הטסלה 3 לא מרשים בעיניי, זה פשוט קצת לאנוס את הנתונים.

 

אתה טוען שחרדת טווח לא קיימת באופן מעשי, ומשתמש בעצמך כמקרה מייצג. אתה אחד.

איך בדיוק אתה משליך מאדם אחד, שגם לא חי בארץ, על כלל הלקוחות שכן חיים בארץ?

אני פוגש את הלקוחות האלה, ואני אומר לך שחרדת טווח קיימת ועוד איך.

עצם העובדה שבכל כתבה אי פעם על רכב חשמלי מציינים את טווח הנסיעה של הרכב, מה שלא עושים באף כתבה על רכב עם מנוע בעירה פנימית, רק מראה לך כמה הנושא נמצא אצל אנשים בראש.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני גם קהל הלקוחות הישראלי וגם האמריקאי אוהב קרוסאוברים מגודלים.

טסלה היתה יכולה למכור פה לא רע, אם היה מתאפשר למכור לה למכור רכבים בלי ייבואן, המחירים שלה עם הקלות המס לא ייפלו מרכבים כמו A6 או סדרה 5, ומיותר לציין שכבר נמכרים בארץ דגמים יקרים ואקזוטיים יותר מטסלה.

רוכשי רכבי היוקרה קונים בכמויות גבוהות את גרסאות הפלאג אין, סימן שזה התחום שאפשר להחדיר אליו חשמלית טהורה עם טווח גדול - וטסלה עונה על המשבצת הזאת.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דין ארה"ב לא כדין ישראל. קהל הלקוחות שונה ובוחר החלטות שונות.

 

טסלה 3 מכרה יותר מהגרמניות.

אבל רק אם מחשיבים את גרסאות הסדאן של הגרמניות.

בהתחשב בעובדה שלגרמניות יש גם סטיישן, קופה וכו', אז טסלה לא באמת מכרה יותר מהגרמניות.

בנוסף, צריך לזכור שזה חודש אחד בלבד ולא מגמה.

וגם צריך לזכור שמדובר על אירופה ולא על ארה"ב. למה זה חשוב? כי היא רק הושקה באירופה והמון אנשים ציפו לה. עכשיו שכל אלה שציפו וחיכו (מה שנקרא early adopters) קיבלו את שלהם, צריך לראות אם זה יימשך.

https://www.carscoops.com/2019/03/tesla-model-3-tops-european-ev-and-compact-premium-sales-charts-after-just-one-month/

לא שנתון המכירות של הטסלה 3 לא מרשים בעיניי, זה פשוט קצת לאנוס את הנתונים.

 

אתה טוען שחרדת טווח לא קיימת באופן מעשי, ומשתמש בעצמך כמקרה מייצג. אתה אחד.

איך בדיוק אתה משליך מאדם אחד, שגם לא חי בארץ, על כלל הלקוחות שכן חיים בארץ?

אני פוגש את הלקוחות האלה, ואני אומר לך שחרדת טווח קיימת ועוד איך.

עצם העובדה שבכל כתבה אי פעם על רכב חשמלי מציינים את טווח הנסיעה של הרכב, מה שלא עושים באף כתבה על רכב עם מנוע בעירה פנימית, רק מראה לך כמה הנושא נמצא אצל אנשים בראש.

 

הכתבה שהבאתי מדברת על מכירות בארה״ב. הטבלה שהבאתי כוללת גם את גירסאות הסטישן והקופה. תסובב את זה איך שתרצה, זה אומר שהם לא תופעה שולית שאפשר להתעלם ממנה. בארה״ב הגדולה יש הרבה יותר סיבות לחשוב על הטווח. הנסיעה הארוכה ביותר האפשרית בישראל היא ממטולה לאילת, בסביבות 500 ק״מ. כמה ישראלים נוסעים נסיעה כזו כל יום? פעם בחודש? פעם בשנה? הבעיה היא שהישראלים ניכוו עם אגסי והקומבינה שלו ובגלל זה החששות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני גם קהל הלקוחות הישראלי וגם האמריקאי אוהב קרוסאוברים מגודלים.

טסלה היתה יכולה למכור פה לא רע, אם היה מתאפשר למכור לה למכור רכבים בלי ייבואן, המחירים שלה עם הקלות המס לא ייפלו מרכבים כמו A6 או סדרה 5, ומיותר לציין שכבר נמכרים בארץ דגמים יקרים ואקזוטיים יותר מטסלה.

רוכשי רכבי היוקרה קונים בכמויות גבוהות את גרסאות הפלאג אין, סימן שזה התחום שאפשר להחדיר אליו חשמלית טהורה עם טווח גדול - וטסלה עונה על המשבצת הזאת.

 

כמה לקוחות כאלה אתה מכיר שרכשו רכב יוקרה היברידי? לכמה מהם יש עמדת טעינה בבית/עבודה?

אני מכיר עשרות (מחזיק את עצמי לא לרשום מאות) לקוחות כאלה ואני יכול להגיד לך שבמקרה הטוב ל-10% מהם יש בכלל עמדת טעינה ואולי 1% מהם (שוב, לא רציתי להקצין ולרשום אפס) בכלל מטעינים את הרכב שלהם מדיי יום.

הם רכשו את הגרסה הזו כי הם קבלו עליה הנחת מיסוי גדולה, לא משיקולי זיהום אוויר/חיסכון בדלק.

איפה אתה רואה פה חוסר רצון של צרכנים?
איפה אתה רואה פה חוסר רצון של היבואנים?

נכנסת לסוכנות של יונדאי/רנו, בקשת לרכוש רכב חשמלי וסירבו?

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראת את ההודעה שציטטתי? כי התייחסתי אך ורק אליה בתגובה להודעה של גוסטבאסטר שטען שאלעד מחזק את הטענה שמדובר ברצון הצרכנים.

נראה שיש כאן שיח חירשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה שהבאתי מדברת על מכירות בארה״ב. הטבלה שהבאתי כוללת גם את גירסאות הסטישן והקופה. תסובב את זה איך שתרצה, זה אומר שהם לא תופעה שולית שאפשר להתעלם ממנה. בארה״ב הגדולה יש הרבה יותר סיבות לחשוב על הטווח. הנסיעה הארוכה ביותר האפשרית בישראל היא ממטולה לאילת, בסביבות 500 ק״מ. כמה ישראלים נוסעים נסיעה כזו כל יום? פעם בחודש? פעם בשנה? הבעיה היא שהישראלים ניכוו עם אגסי והקומבינה שלו ובגלל זה החששות.

לעולם לא אמרתי שאפשר להתעלם מטסלה. להיפך, הם מראים לכולם שרכב חשמלי יכול אשכרה לעבוד.

הנתונים של ארה"ב לא מפתיעים אותי. אני כן אופתע אם באירופה הם יצליחו לשחזר את ההצלחה הזאת.

 

לגבי החלק השני של התגובה שלך, אתה שוב משליך מדרך המחשבה שלך על דרך המחשבה של אנשים אחרים, ישראלים, שגרים בישראל.

צא מזה, זה לא עובד. זה שאתה חושב ככה, לא אומר שכולם חושבים ככה.

בארה"ב טנדרים זה סגמנט פסיכי עם כמויות מכירות בלתי נתפסות, בארץ זה סגמנט חביב אבל זהו.

כל קשר בין מה שהולך שם לבין מה שהולך פה הוא מקרי בהחלט.

אני מדבר איתך על עובדות ואתה שוב נותן לי מהתחושות שלך ומקהל לקוחות שאינו ישראלי, מה הקשר?

 

זה שאתה טוען שבישראל לא צריכה להיות חרדת טווח זה אחלה, אבל מבוסס על כלום ושום דבר.

בפועל, זה קיים ועוד איך. אני מקווה שאתה מבין שזה קיים ולא רק תמשיך לזרוק ססמאות שבישראל זה לא צריך להיות, ועכשיו תתייחס לאיך בדיוק תחייב יבואן למכור רכב שאנשים מפחדים לקנות?

ניסאן ליף ורנו זואי משווקות בישראל לצרכן הפרטי. אני לא רואה אותם מככבות בטבלת המסירות.

זה נובע מהעובדה שללקוחות יש חרדת טווח, חוסר בתשתית טעינה מבחינת פריסה, גם התשתית שיש די איטית ודורשת מהנהג לתכנן כל נסיעה מראש, שלא לדבר על נסיעות ארוכות אם הם בכלל יתאפשרו מלכתחילה.

לקוח ישראלי לא רוצה את כל השינוי הזה בהרגלים שלו. כשתצליח להגיע למצב שרכב חשמלי לא דורש ממנו שינוי בהרגלים, תצליח למכור רכב חשמלי ולא תצטרך לחייב אף אחד בשביל זה.

 

שורה תחתונה, תוכל למכור פה רכבים חשמליים כאשר תהיה לך תשתית תומכת לטעינה. כשטעינה של רכב חשמלי לא תדרוש הסתגלות רצינית במעבר מבנזין לחשמל.

זה לא משנה אם זה יהיה טסלה או כל יצרן אחר. טסלה מצליחים בגלל שיווק טוב ופריסת תחנות טעינה מרשימה ביותר.

 

איציק, אלעד (רדרוז) צודק. לקוחות רכבי היוקרה קונים את ההיברידי בגלל הטבת המס. רכב מאובזר מאוד, במחיר מעולה.

מעניין להם את הביצה השמאלית כמה הרכב מזהם, ואת חלקם הממש קטן מעניינת צריכת הדלק.

אם הרכב לא היה עסקה שווה, הלקוחות לא היו קונים והיבואן לא היה מייבא.

 

איפה אתה רואה פה חוסר רצון של צרכנים?

כשכתבתי אלעד התכוונתי למשתמש רדרוז שגם שמו אלעד לפי החתימה שלו.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...