Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיוב של היבואנים במכירה של רכבים חשמליים, הדרך היחידה לקדם אותם


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואז תבכה שלא מביאים לך רכבים ספורטיביים או בכלל רכבים מעניינים ושאין בארץ תרבות מוטורית ושהיבואנים פח ומביאים רק מה שמכניס להם מלא כסף.

 

בעשור האחרון כבר הוכח שרכב חשמלי יכול להיות ספורטיבי ומענין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הקשר הוא שגם בארץ צריך לעודד מכירה רכבים חשמליים על ידי הטלת קנסות על היבואנים לפי כמות הזיהום של הרכבים שהם מוכרים.
אין קנסות על היבואנים בשום מקום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קנסות על היבואנים בשום מקום.

 

יהיו באיחוד האירופי החל מ-2020. זה לא שקונצרן פיאט החליט לתת כסף לטסלה כי הם אוהבים את אלון מאסק. הם פשוט מעדיפים לשלם פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שבארץ יש חוק שמחייב את כל יצרני הרכבים למכור אך ורק דרך תיווך של יבואן מקומי, את ההגבלות על הזיהום צריך להטיל על היבואן שהוא הנציג הישיר הרשמי בארץ של היצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שבארץ יש חוק שמחייב את כל יצרני הרכבים למכור אך ורק דרך תיווך של יבואן מקומי, את ההגבלות על הזיהום צריך להטיל על היבואן שהוא הנציג הישיר הרשמי בארץ של היצרן.
מה ההגיון בזה?!

אפשר פשוט לאסור ייבוא של רכב שלא עומד בסטנדרט או, כמו שעושים היום, לחייב אותו במס עודף.

 

בשביל מה להמציא מנגנון קנסות?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שהמחוקקים באיחוד האירופאי ובארה"ב חושבים שיש היגיון בזה.

בגלל שלא הגיעו עדיין לשלב שבו אוסרים מכירה של רכבים שמונעים בדלקים פוסיליים, דורשים מהיצרנים שכל הרכבים שהם מוכרים יעמדו בממוצע מסויים של פליטות, השנה הוא נקבע באירופה על 95 גרם לקילומטר.

והדרך היחידה לאכוף משהו בעולם העסקי היא לתת קנסות, כסף הוא השפה היחידה שחברות מסחריות מבינות.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שהמחוקקים באיחוד האירופאי ובארה"ב חושבים שיש היגיון בזה.

 

לא הם לא. הם עוסקים עם יצרנים. בארץ אין יצרנים, יש יבואנים.

יצרן זו חברת ענק גלובאלית, עם הכנסות של מאות ביליונים של דולרים, ששינוי תמהיל המוצרים שלו זה עניין של שינוי טכנולוגי לאורך שנים.

יבואן זה עסק אחר לגמרי.

 

אין שום סיבה להעביר חוק חדש עם מנגנון כלכלי חדש ולגבות את הכסף ישר מיבואן, בצורת קנס, שהוא פשוט יגלגל על מחיר הרכב. תעלה מראש את מחיר הרכב במיסוי וזהו. את זה כבר עושים, יש מגנון קיים, זה רק עניין של קביעת שיעור המיסוי. כמו כן, כמו במקרה של מערכות בטיחות, אפשר פשוט לאסור ייבוא. קובעים, אין למכור מכוניות מעל רמת זיהום X. נגמר.

 

ובוא, עברת מרעיון של לחייב יבואנים מכירה, שהוא בלתי אפשרי במדינה דמוקרטית, לרעיון של לקנוס יבואנים. הראשון לא חוקי, השני לא נחוץ.

 

דרך אגב, למרות האיום בקנסות, שיעור הזיהום של מכוניות נמכרות עלה בשנה האחרונה, גם בעקבות הנטישה של מכוניות דיזל, אחרי דיזלגייט, מחשש שהמכוניות יורדו מהכביש. מפגר, נכון?! עזבו מכוניות דיזל, כי הן היו מזהמות יותר מהמטרה, למכוניות שהן מזהמות יותר אבסולוטית...

 

אבל רק מבחינת CO2.

 

רגולציה על כלכלה זה דבר נפלא, תמיד נדמה שהכל ברור, ואז מגלים אינספור תוצאות לא צפויות.

למשל, שמכירות הדיזל עלו, כי המדד היה פליטת CO2 ועודדו צריכה שלהם בעקבות אמנת קיוטו, אבל אז גילו שדיזלים פולטים גם חומרים לא רצויים אחרים, שלא נמצאים תחת הרגולציה. אופסי.

 

תרשום שאני אמרתי את זה קודם, הקנסות זה שוט מאיים, שלא יישתמשו. יתדיינו ויסכימו על יעדים חדשים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעשור האחרון כבר הוכח שרכב חשמלי יכול להיות ספורטיבי ומענין.

כן? יש לך רכב חשמלי קטן, משפחתי וסביר במחירו שהוא גם כיפי וספורטיבי? ולא, טסלה S זה לא רכב ספורטיבי, למרות שבתאוצה בקו ישר הוא מנצח כמעט כל פעם גם רכבי ספורט מטורפים.

 

נגיד רכב חשמלי כלשהוא שיכול להיכנס לקטגורית הוט-האץ' ולהתחרות בגולף GTI? גם מבחינת מחיר?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הזה טובת הכלל גוברת על רצון הפרט.

כמו שאוסרים ריסוס ב DDT כי הוא חומר מסוכן, למרות שהחקלאים מתים להשתמש בו כי הוא מאוד יעיל.

כך גם שמים הגבלות על פליטות של רכבי בעירה פנימית, כי הם פולטים גזים מסוכנים לאוויר.

למרות שיש חובבי הגה שנהנים לנהוג ברכבים מזהמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן? יש לך רכב חשמלי קטן, משפחתי וסביר במחירו שהוא גם כיפי וספורטיבי? ולא, טסלה S זה לא רכב ספורטיבי, למרות שבתאוצה בקו ישר הוא מנצח כמעט כל פעם גם רכבי ספורט מטורפים.

 

נגיד רכב חשמלי כלשהוא שיכול להיכנס לקטגורית הוט-האץ' ולהתחרות בגולף GTI? גם מבחינת מחיר?

 

המודל 3 הרבה יותר ספורטיבית מהמודל S והמחיר שלה בהחלט תחרותי לעומת מכוניות בנזין מקבילות כמו אודי A/S/RS4/5, ב.מ.וו. סדרה 3/4 ומרצדס סדרה C. זה לא רק מערכת ההנעה שמגיבה מיידית אלא גם ריכוז המשקל בתחתית הרכב שנותן התנהגות מאוד יציבה בפניות. תן לשוק להתבגר עוד כמה שנים והמחירים ירדו לרמות שיאפשרו מכוניות קומפקטיות חשמליות ספורטיבית במחיר תחרותי. אבל כדי שזה יגיע, מחיר הסוללות צריך לרדת עוד ומחיר הסוללות יורד ככל שהמכירות של הדגמים הקיימים עולות. לכן אם אתה רוצה מכוניות חשמליות ספורטיביות זולות אתה צריך לתמוך בתמריצים למכירת המכוניות החשמליות היותר יקרות.

 

https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2019/tesla-model-3-performance-track-mode-release-version-review

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

באילינוי חושבים לחייב מיסוי של 1000 $ בשנה על מכוניות חשמליות בגלל שהמדינה לא מקבלת מיסוי עד דלק.

נראה לי שאיך שישמעו על זה במשרד האוצר יתחילו לעשות את זה גם פה.

 

https://www.chicagotribune.com/business/ct-biz-electric-vehicle-fee-illinois-20190509-story.html

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי הסוללות, כל עוד נמשיך להשתמש בסוללות ליתיום-יון, כבר לא ירדו. זה לא דומה למוצר אלקטרוני. ישנה השקעה אפסית יחסית בפיתוח ומחקר של הקטבים, הקובעים את התכונות של הסוללה, אך מעבר לכך זה מחצב שמחירו נסחר בבורסה בדיוק כמו אורז וקפה. זו הסיבה שיצרני רכב ממגנים עצמם ופותחים קווי ייצור לסוללות, כמו טסלה, או חותמים על הסכמי אספקה ארוכי טווח, כמו קבוצת פולקסווגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...