Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיוב של היבואנים במכירה של רכבים חשמליים, הדרך היחידה לקדם אותם


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הערה קטנה : מבחינה אנרגטית שריפת דלקים /פחם/גז כדי להזין את הרשת מאבדים כ 50٪ בתהליך . כלומר אתה רק מנייד את מרכז הזיהום לחדרה.

בניקוי שינוע ופילטרים.

מנוע 2 ליטר מאבד בחום כ 30-40٪ אנרגיה . כשתהיה לנו תשתית אנרגיה מתחדשת המשוואה תראה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין ולא תהיה אף מערכת עם ניצולת מושלמת, אבל ייצור והובלת החשמל בתחנות הכוח שפועלות על פחם/גז עדיין יותר יעילים משריפת דלקים במנועי הרכבים ושינוע של הדלקים האלה אל תחנות הדלק.

אז מבחינה סביבתית עדיף רכב חשמלי שפועל על רשת החשמל גם כפי שהיא כיום מאשר רכב עם מנוע בנזין/דיזל

 

אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתונים האלה.

יעילות תרמית של מנועי בנזין/דיזל עומדת על כ 20-40% בלבד. האלוף הוא skyactive x החדש של מאזדה שמגיע ל 56% אבל הוא נדיר ובקושי קיים ורוב מנועי הרכבים לא עוברים את הניצולת של 30%. ויעילות של תחנות כוח שפועלות בגז יכולה להגיע למעל ל 60%.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבינת גז נותנת יעילות של כ 30-40٪ . הטריק הוא להוסיף צנרת מים ולהשתמש בחום ( לטורבינת קיטור) ואז משיגים 60٪+

אם לא היינו על השבר הגיאו-פוליטי שלנו , הכי משתלם היה אנרגיה גרעינית ואת המוטות לזרוק לקבורה במדינת עולם שלישי.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוחות השוק ינצחו כמו תמיד ואנשים יקנו את מה שמתאים להם , הציבור אינו מטומטם. תמיד היו ויהיו אנשים כמוך שיודעים הכי טוב מה נכון עבור כולם ומחזיקים במונופול על האמת. חוקים , תקנות , הגבלות ורגולציה חונקת לא ינצחו את כוחות השוק. נזכיר רק כמה נשים צדקניות בארצות הברית של שנות ה - 20 שגם הן (כמוך) ידעו כמובן מה טוב עבור כולם והביאו את חוק היובש וכולנו יודעים איך זה נגמר.

 

בלי רגולציה ממשלתית הייתה נוסע במכוניות בלי חגורות בטיחות וכריות אוויר.

 

זה כי המשפט, הציבור לא מטומטם, פשוט לא נכון.

 

כשאתה נכנס לפאב, אין לך מושג אם הוא בטוח במקרה של שריפה. זה לא בדיוק כי אתה מטומטם, יותר בגלל שלא יכול להיות לאף אחד מושג בהכל. בגלל זה צריך לבוא מומחה מהעירייה ולאשר את המבנה. אנחנו יודעים על הרבה דברים, אבל מעט מאוד. ובגלל שאנחנו לא מסוגלים להבין, שלא לאמר לנהל, את העולם המורכב סביבנו, יש גורמים מומחים, ממשלתיים, שעושים את זה עבורנו.

כולנו מושקעים במניות דרך הפנסיה. הרב לא מבין בזה כלום.

בשביל זה יש רגולציה.

אם היית מניח לכוחות השוק לנהל את המסחר במניות, ללא רגולוציה, השוק היה קורס, כי מספיק מספר קטן של מבינים ורמאים, כדי להרוס את כל המסחר. למשל, התמוטטות מניות הבנקים בשנות ה-80'. קבוצה קטנה של מבינים נהנתה מחוסר כוח של הרגולטור, ותפרה את כל שוק המניות הישראלי.

מה, לא ידעו?!

ידעו. וגליה מאור, המפקחת על הבנקים דאז, אמרה והתריעה, ואף אחד לא הקשיב.

 

מצד שני, בוודאי שיכולה להיות עודף רגולציה ובוודאי שצריך להגביל את כוחה של המדינה, בייחוד כשבאים לקבוע מהו האינטרס של כלל הציבור.

 

אז כל מי שבוחר תמיד בצד של להוריד רגולציה בכל מקום, טועה. וכל מי שקורא תמיד לכפייה של מה שנראה נכון ויעיל וצודק היום, גם טועה.

כל עניין לגופו, ורגולציה צריכה להיות דינמית ולבחון את התוצאות בשטח של המדיניות, כל הזמן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבינת גז נותנת יעילות של כ 30-40٪ . הטריק הוא להוסיף צנרת מים ולהשתמש בחום ( לטורבינת קיטור) ואז משיגים 60٪+

אם לא היינו על השבר הגיאו-פוליטי שלנו , הכי משתלם היה אנרגיה גרעינית ואת המוטות לזרוק לקבורה במדינת עולם שלישי.

 

נכון, כמו שכתבתי תחנת כוח שפועלת על גז יכולה לפעול ביעילות אנרגטית של מעל ל 60.

בערך פי 2 יותר יעיל מרוב הרכבים שמונעים במנועי בעירה פנימית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה קטנה : מבחינה אנרגטית שריפת דלקים /פחם/גז כדי להזין את הרשת מאבדים כ 50٪ בתהליך . כלומר אתה רק מנייד את מרכז הזיהום לחדרה.

בניקוי שינוע ופילטרים.

מנוע 2 ליטר מאבד בחום כ 30-40٪ אנרגיה . כשתהיה לנו תשתית אנרגיה מתחדשת המשוואה תראה אחרת.

 

המספרים שלך פשוט לא נכונים. בנוסף לזה, אתה מתעלם מכך שעד שהבנזין מגיע למשאבה בתחנת הדלק צריך גם לזקק אותו ולהוביל אותו, שתי פעולות שיוצרות זיהום לא מבוטל.

 

https://cleantechnica.com/2018/02/19/electric-car-well-to-wheel-emissions-myth

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם הרכבים החשמליים בארץ זה שאין תשתית לטעינה שלהם נקודה.

 

בנוסף מנוע חשמלי יעיל יותר וחזק ממנוע בנזין

ראו רכב EV1

https://www.youtube.com/watch?v=6LE062OfrN4

 

הרכב החשמלי שיוצר בשנות ה90 על ידי גרנלס מוטרוס והיה מהיר מאוד .

אבל נגרט עקב לחץ של לוביסטים ותאגידי נפט.

 

גנרלס מוטרס ירו לעצמם ברגל עם הרכב הזה , כי היה להם את הטכנלוגיה לייצר את הרכב הזה והידע, אך הם החליטו לזנוח אותה.

אם לא , מי יודע איפה הם היו עכשיו.

 

לאחר עשור קמה טסלה ועשתה לכולם בית ספר והוכיחה שוב שמנועים חשמליים חזקים יעילים ולא נחותים ממנועי בנזין .

 

וגרנלס מוטרס בנתיים הכריזה על פשיטת רגל

 

בנוסף המהנדס שעבד אצל גנרלס מוטרס ובנה את המנוע החשמלי של EV1 , הקים חברה עצמית לאחר מכן בשם

AC Propulsion שמוכרת מנועים חשמליים ליצרני רכב , ובינהם גם טסלה.

 

בגלל זה רוב החברות הרכב משקיעות הרבה כסף לבנות רכבים חשמליים כי לשם הזרם הולך.

 

מוסר השכל : אי אפשר להימנע מהתקדמות הטכנולגית , ומי שינסה זאת סופו להיות מאחור - ראו את עולם הטלפונים - חברות גדולות שלטו בו , אך לא בחרו לנכון לאמץ את הטכנלוגיות החדשות.

עריכה אחרונה על ידי yakir_23
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שבמדינה בגודל של ישראל תשתית טעינה ציבורית היא בעלת חשיבות גדולה ושהיא מהווה את החסם לכניסת רכבים חשמליים, לדעתי החסם העיקרי הוא חוסר הרצון של יבואני הרכב לקדם ולהשקיע ברצינות ברכבים חשמליים.

 

כמו שכתבתי כמה דפים קודם, אם לא נוסעים בכל יום לאילת, אז הסיכוי בישראל להיתקע ללא חשמל במהלך היום ברכב עם טווח אמיתי של 300+ ק"מ הוא נמוך.

ורוב המשתמשים יסתפקו בטעינה רגילה פעם או פעמיים בשבוע משקע רגיל בבית בזמן שהרכב גם ככה חונה בלילה.

לרוב התושבים בארץ יש חניה פרטית. בבתים פרטיים, או בבתים משותפים בגלל שברוב הבתים המשותפים שנבנו בארץ ב 20 השנים האחרונות יש חניון עם חניות שרשומות בטאבו ומה צריך הוא להוציא תקנות שיקלו על התקנת שקעי טעינה בהן וחיבור של השקעים למונה החשמל הביתי של הדירה שהחניה בחניון שייכת לה.

אבל גם בלי זה, עדיין יש מאות אלפי בתי אב עם חניות בבתים פרטיים שלא צריכים שום תקנות מיוחדות כדי להתקין שקע טעינה ביתי רגיל.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שבמדינה בגודל של ישראל תשתית טעינה ציבורית היא בעלת חשיבות גדולה ושהיא מהווה את החסם לכניסת רכבים חשמליים, לדעתי החסם העיקרי הוא חוסר הרצון של יבואני הרכב לקדם ולהשקיע ברצינות ברכבים חשמליים.

זה מבוסס על משהו? נתונים כלשהם? או שזה סתם תחושה?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מבוסס על זה שכל הרכבים החשמליים הטהורים וההיברידים נטענים שהגיעו עד כה לארץ הוחבאו היטב אחרי החשיפה הראשונית ליח"צ.

ולא יצא לי להיות באף אולם תצוגה של יבואן שהציעו לי בו רכב חשמלי, או היברידי נטען. תמיד ניסו לדחוף לי רק רכבי בנזין.

גם לא ממש רואים מסעות פרסום כלשהם לרכבים כאלה. בד"כ יש איזה שבוע-שבועיים הודעות לתקשורת ואולי איזה שלט בודד באיילון ואז אחרי שהושג הבאז הראשוני, הרכב החשמלי נעלם ולא מנסים למכור אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מבוסס על זה שכל הרכבים החשמליים הטהורים וההיברידים נטענים שהגיעו עד כה לארץ הוחבאו היטב אחרי החשיפה הראשונית ליח"צ.

ולא יצא לי להיות באף אולם תצוגה של יבואן שהציעו לי בו רכב חשמלי, או היברידי נטען. תמיד ניסו לדחוף לי רק רכבי בנזין.

גם לא ממש רואים מסעות פרסום כלשהם לרכבים כאלה. בד"כ יש איזה שבוע-שבועיים הודעות לתקשורת ואולי איזה שלט בודד באיילון ואז אחרי שהושג הבאז הראשוני, הרכב החשמלי נעלם ולא מנסים למכור אותו.

 

יש לזה סיבה מאוד פשוטה. כלי רכב חשמליים צריכים הרבה פחות טיפולים שוטפים מרכבי בנזין. חלק גדול מהרווחים של היבואנים הוא מרשת המוסכים המורשים שלהם ולכן להביא כלי רכב חשמליים פשוט לא משתלם להם. זה בדיוק כך גם בארה״ב עם הדילרים. ברוב הסוכניות של שברולט, יונדאי, קיה וכו׳ תתקשה למצוא את המכוניות החשמליות שהיצרנים מיצרים וגם אם ש איזה רכב הדגמה יש סיכוי טוב שהוא לא טעון כלל. זו בדיוק הסיבה שטסלה מתעקשת למכור ישירות מהיצרן לצרכן ללא מתווכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מבוסס על זה שכל הרכבים החשמליים הטהורים וההיברידים נטענים שהגיעו עד כה לארץ הוחבאו היטב אחרי החשיפה הראשונית ליח"צ.

ולא יצא לי להיות באף אולם תצוגה של יבואן שהציעו לי בו רכב חשמלי, או היברידי נטען. תמיד ניסו לדחוף לי רק רכבי בנזין.

גם לא ממש רואים מסעות פרסום כלשהם לרכבים כאלה. בד"כ יש איזה שבוע-שבועיים הודעות לתקשורת ואולי איזה שלט בודד באיילון ואז אחרי שהושג הבאז הראשוני, הרכב החשמלי נעלם ולא מנסים למכור אותו.

 

חשבת, אולי במקרה, שזה קורה בגלל שאין "התנפלות" על רכבים חשמליים?

ראית בטלויזיה או בשלטי חוצות פרסומת של יונדאי I30N? מאזדה מיאטה? סיוויק טייפR?

גם אותם היבואנים לא רוצים למכור? לא, הם פשוט מפעילים משהו שנקרא, הגיון פשוט, ומבינים שיש קהל מאוד מצומצם שיכול לחיות עם כלי כזה ולכן אין טעם להטריד את כל עם ישראל בפרסום של הרכב הזה.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, מה אתה בא עכשיו עם היגיון בריא ופשוט? אתה מפריע לו לפתח תיאוריות קונספירציה שלמות נגד היבואן השטני והרע!

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גנרל מוטרס ירו לעצמם ברגל עם הרכב הזה , כי היה להם את הטכנלוגיה לייצר את הרכב הזה והידע, אך הם החליטו לזנוח אותה.

אם לא , מי יודע איפה הם היו עכשיו.

לאחר עשור קמה טסלה ועשתה לכולם בית ספר והוכיחה שוב שמנועים חשמליים חזקים יעילים ולא נחותים ממנועי בנזין .

וגרנל מוטרס בנתיים הכריזה על פשיטת רגל.

אני רואה שאתה לא מעודכן כמה כסף טסלה הפסידו מאז שהם נפתחו.

טסלה קיימים 15 שנה בערך ומפסידים כסף מאז, מדובר על הפסדים של מיליארדים בחודש במשך 15 שנה.

וזה אחרי מיליארים שממשלת ארה"ב נתנה להם מתנה.

יצרני הרכב הגדולים לא מייצרים רכבים חשמליים כי הם יפסידו כסף על כל מכונית שהם ימכרו.

סרג'יו מרקיונה אמר פעם שפיאט מוכרת פיאט 500 חשמלית בשביל לעמוד בחוקים של קליפורינה והם מפסידים 20000 $ על כל מכונית שהם מוכרים.

https://www.thedrive.com/sheetmetal/14759/fiat-chrysler-loses-20000-for-every-fiat-500e-it-sells

 

אם ג'נרל מוטורס היו ממשיכים למכור מכוניות חשמליות אחרי EV1 הם כבר לא היו קיימים

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...