Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיוב של היבואנים במכירה של רכבים חשמליים, הדרך היחידה לקדם אותם


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1816 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קראת את ההודעה שציטטתי? כי התייחסתי אך ורק אליה בתגובה להודעה של גוסטבאסטר שטען שאלעד מחזק את הטענה שמדובר ברצון הצרכנים.

נראה שיש כאן שיח חירשים.

 

קראתי, ציטטתי אותך אבל כל מי שטוען פה לאשמה של היבואנים מוזמן לרשום טיעונים לעונש.

טיעונים של ספקולציות (עלויות ייצור, עלויות טיפול וכו') לא מחזיקים מים. תביאו הוכחות חותכות לטענה שהיבואנים לא מוכנים לשווק רכבים חשמליים.

בנתיים אני רואה שרוב הדגמים האירופאים (בכל זאת אנחנו שוק שמוגדר יותר אירופאי מאפריקאי או מאמריקאי) משווקים בארץ.

אודי : e-tron

אופל: אין

אלפא רומיאו: אין

ב.מ.וו: i3

הונדה: אין (נסיוני בלבד בשווקים נבחרים).

וולוו: אין

טויוטה: אין (מימן לא רלוונטי לישראל)

יגואר: ipace

יונדאי: איוניק ובקרוב קונה.

לקסוס: אין

מאזדה: אין

מיצובישי: אין (היה ונכשל)

מרצדס: בקרוב עם EQC

ניסאן: ליף

סובארו: אין

סוזוקי: אין

סיאט: אין

סיטרואן: אין

סקודה: אין

פולקסווגן: לשווקים נבחרים בלבד, בשלב זה אין.

פורד: נבחרים בלבד

פיאט: אין

פיג'ו: הייתה ונכשלה

קיה: בהמשך עם e-niro

רנו: זואי

 

 

אז לחייב את היבואנים במה בדיוק? במה שאין עדיין? בדגמים שהיצרן מייעד לשווקים נבחרים בלבד? במותגים שאין בארץ? חוץ מהנחה במס שמאפשרת מחיר סביר איזה עוד תמריץ המדינה מספקת?

ד"א, שכחת את השברולט וולט ואחותה מבית אופל.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לעולם לא אמרתי שאפשר להתעלם מטסלה. להיפך, הם מראים לכולם שרכב חשמלי יכול אשכרה לעבוד.

הנתונים של ארה"ב לא מפתיעים אותי. אני כן אופתע אם באירופה הם יצליחו לשחזר את ההצלחה הזאת.

 

המכירות של מודל 3 רק החלו באירופה לפני כחודש, אבל בינתיים רואים תוצאות יפות מאוד.

 

https://www.carscoops.com/2019/03/there-are-already-over-4000-tesla-model-3s-on-norways-streets

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר כתבתי על זה.

דין ארה"ב לא כדין ישראל. קהל הלקוחות שונה ובוחר החלטות שונות.

 

טסלה 3 מכרה יותר מהגרמניות.

אבל רק אם מחשיבים את גרסאות הסדאן של הגרמניות.

בהתחשב בעובדה שלגרמניות יש גם סטיישן, קופה וכו', אז טסלה לא באמת מכרה יותר מהגרמניות.

בנוסף, צריך לזכור שזה חודש אחד בלבד ולא מגמה.

וגם צריך לזכור שמדובר על אירופה ולא על ארה"ב. למה זה חשוב? כי היא רק הושקה באירופה והמון אנשים ציפו לה. עכשיו שכל אלה שציפו וחיכו (מה שנקרא early adopters) קיבלו את שלהם, צריך לראות אם זה יימשך.

https://www.carscoops.com/2019/03/tesla-model-3-tops-european-ev-and-compact-premium-sales-charts-after-just-one-month/

לא שנתון המכירות של הטסלה 3 לא מרשים בעיניי, זה פשוט קצת לאנוס את הנתונים.

הדגשתי את התשובה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר כתבתי על זה.

 

הדגשתי את התשובה.

 

הבאתי חודש כדוגמא אבל המודל 3 היא מכונית היוקרה הנמכרת ביותר בארה״ב בסיכום השנתי של 2018. זה למרות שהיא סדאן ולא SUV ולפני שהוצגו הגרסאות הזולות יותר. אתה אולי לא מתרשם, אבל המנהלים של BMW, מרצדס קבוצת VW ויגואר נראה שכן התרשמו, כי כולם עובדים במרץ על תשובות לטסלה. זה ההישג הגדול של אילון מאסק וגם אם טסלה תפשוט רגל מחר, את המהפיכה שהיא יצרה בתפיסה של הלקוחות כבר אי אפשר לעצור. בישראל, אכן זה לא קרה עדין. אולי זו הבירוקרטיה של משרד התחבורה, אולי זה הטעם המר שהשאיר אגסי ואולי זה קהל שמרן יותר מהלקוחות בארה״ב ואירופה. זה לא אומר שזה לא יגיע. אם בנורווגיה, יצואנית נפט ומדינה שיש בה מרחקים עצומים, כלי רכב חשמלי פורחים אין שום סיבה מובנית שם לא יצליחו בארץ הקודש.

 

https://www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2019/02/08/the-tesla-model-3-was-the-best-selling-luxury-car-in-america-last-year-infographic/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, סבבה.

 

אתה לפחות מבין שלחייב מישהו למכור משהו, לציבור שלא מוכן לקנות (גם not ready וגם not willing), זה לא הפיתרון?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, סבבה.

 

אתה לפחות מבין שלחייב מישהו למכור משהו, לציבור שלא מוכן לקנות (גם not ready וגם not willing), זה לא הפיתרון?

 

אני מעולם לא טענתי, בשירשור הזה או באיזשהו מקום אחר, שיש לחייב יבואנים למכור כלי רכב חשמליים או לחייב צרכנים לקנות אותם. זה לא משהו שאפשר לעשות במדינה דמוקרטית וזה לא יעבוד. מה שצריך לעשות, ונעשה בהרבה מקומות בארה״ב ואירופה, זה לתת תמריצים לא רק למכירה של כלי רכב חשמליים אלא גם להתקנה של עמדות טעינה פרטיות וציבוריות. לי למשל אין עמדת טעינה בבית, אבל יש 18 עמדות טעינה ציבוריות במרחק של חמש דקות הליכה או פחות, כמו למשל זאת וגם זאת. אם היתה פריסה כזו של תחנות טעינה ציבוריות בישראל, הרבה יותר אנשים היו קונים כלי רכב חשמליים וגם הרבה יותר רוכשי היברידיות נטענות היו טוענים אותן, לפחות מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טוען שארה"ב היא לא מדינה דמוקרטית?

כי ב 9 המדינות בארה"ב שאימצו את מדיניות ה zev, כן מחייבים את יצרני הרכבים למכור רכבים חשמליים.

 

לגבי עמדות טעינה.

במדינה פצפוצנת כמו ישראל, אני לא רואה הרבה אנשים מחברים את הרכב לעמדות טעינה ציבוריות מרוחקות מהבית. רוב בעלי הרכבים יעדיפו לטעון את הרכב בלילה בחניה ואז גם מהירות הטעינה לא מאוד חשובה, כי הרכב גם ככה עומד כל הלילה בחניה ולא סביר שהם יתקעו ללא חשמל ברכב בשימוש יום יומי רגיל בארץ. ובשביל זה צריך תקנות שיאפשרו להתקין בקלות שקעי טעינה בחניות של בתים משותפים שרשומות בטאבו וחיבור שלהן לחשבון החשמל הביתי של הדירה שלה שייכת החניה בחניון.

ביחד עם הבתים הפרטיים, בתוספת המצב הייחודי של ישראל שבה לרוב הדירות בבתים משותפים שנבנו ב 20 השנים האחרונות יש חניה שרשומה בטאבו, לרוב האזרחים בארץ יש חניה פרטית משלהם והם יעדיפו לטעון שם את הרכב.

 

אבל גם במצב הנוכחי יש בארץ מאות אלפי בתי אב עם בתים פרטיים שאין להם בעיה לטעון את הרכב בחניה הפרטית שלהם והם מהווים קהל לקוחות אמיד שיכול לרכוש רכבים חשמליים אם כמו בארה"ב תהיה חובה לשווק כמות מסויימת שלהם.

רוב ההיברידיות הנטענות שנמכרות בארץ הן רכבי יוקרה של מאות אלפי שקלים, סביר להניח שחלק נכבד מהרוכשים שלהן הם מיליונרים עם וילות פרטיות, אז לא נראה שהם זקוקים לעמדות טעינה ציבוריות.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טוען שארה"ב היא לא מדינה דמוקרטית?

כי ב 9 המדינות בארה"ב שאימצו את מדיניות ה zev, כן מחייבים את יצרני הרכבים למכור רכבים חשמליים.

 

לגבי עמדות טעינה.

במדינה פצפוצנת כמו ישראל, אני לא רואה הרבה אנשים מחברים את הרכב לעמדות טעינה ציבוריות מרוחקות מהבית. רוב בעלי הרכבים יעדיפו לטעון את הרכב בלילה בחניה ואז גם מהירות הטעינה לא מאוד חשובה, כי הרכב גם ככה עומד כל הלילה בחניה ולא סביר שהם יתקעו ללא חשמל ברכב בשימוש יום יומי רגיל בארץ. ובשביל זה צריך תקנות שיאפשרו להתקין בקלות שקעי טעינה בחניות של בתים משותפים שרשומות בטאבו וחיבור שלהן לחשבון החשמל הביתי של הדירה שלה שייכת החניה בחניון.

ביחד עם הבתים הפרטיים, בתוספת המצב הייחודי של ישראל שבה לרוב הדירות בבתים משותפים שנבנו ב 20 השנים האחרונות יש חניה שרשומה בטאבו, לרוב האזרחים בארץ יש חניה פרטית משלהם והם יעדיפו לטעון שם את הרכב.

 

אבל גם במצב הנוכחי יש בארץ מאות אלפי בתי אב עם בתים פרטיים שאין להם בעיה לטעון את הרכב בחניה הפרטית שלהם והם מהווים קהל לקוחות אמיד שיכול לרכוש רכבים חשמליים אם כמו בארה"ב תהיה חובה לשווק כמות מסויימת שלהם.

רוב ההיברידיות הנטענות שנמכרות בארץ הן רכבי יוקרה של מאות אלפי שקלים, סביר להניח שחלק נכבד מהרוכשים שלהן הם מיליונרים עם וילות פרטיות, אז לא נראה שהם זקוקים לעמדות טעינה ציבוריות.

 

נראה לי שיש לך חוסר הבנה למהות של תוכנית ZEV. תוכנית ZEV לא מחייבת אף אחד למכור שום דבר. הרעיון בתוכנית היא שרמת הזיהום הממוצעת שמוכר יצרן כלשהו צריכה להיות מתחת לערך היעד. אפשר לעמוד ביעד בקלות ועוד להשאר עם עודף כמו שעושה טסלה, אפשר גם לעמוד ביעד בלי למכור אף רכב חשמלי אחד כמו שעושה מאזדה ואפשר למכור רק רכבים מזהמים ולקנות קרדיטים מחברות אחרות כדי לשפר את הממוצע. זה תמריץ למכור כלי רכב לא מזהמים, לא חיוב.

 

לגבי מרוחקות מהבית, כתבתי 5 דקות הליכה מהבית. זה רחוק? גם אם יש לך חניה פרטית בבית משותף, הקמת עמדת טעינה שם יכולה להיות סיפור מאוד יקר והחיבור למונה החשמל הדירתי לא תמיד אפשרי. הנסועה של רוב הישראלים לא מחיבת טעינה יומיומית ברכב חשמלי עם טווח ארוך, אז תחנות טעינה ציבוריות במרכזי קניות יכולות לתת פתרון מצויין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע מה מהות מדיניות ה zev היא. דפדף קצת אחורה ותראה שחרשנו על זה המון.

בסופו של דבר היא נועדה לגרום ליצרני הרכבים לעמוד ביעדי מכירות של רכבים לא מזהמים ואם הם לא עומדים הם צריכים לשלם קנס למדינה או לרכוש קרדיט ממישהו שיש לו עודף.

בכל מקרה בפועל יש הגבלה של רכבי הבנזין הקונבציונלים המזהמים שניתן למכור, כך שמישהו צריך למכור רכבים נקיים כדי למכור קרדיטים לכולם, או שהקנסות ליצרנים מזהמים יהפכו את מכירת רכבי הבנזין הרגילים ללא משתלמת.

וזה היה אחד הגורמים העיקריים לפיתוח הרכבים החשמליים ודחיפה שלהם. וזה גם מה שצריך לעשות גם כאן.

 

לגבי טעינה בחניה הפרטית, לעולם לא יצליחו להקים כמות מספקת של מטענים ציבוריים שיהיו במרחק הליכה של 5 דקות מכולם, זה בלתי אפשרי.

הפתרון הוא להפוך את הקמת נקודות הטעינה בחניות פרטיות בבתים משותפים לפשוטה. ברגע שיוציאו תקנות וחוקים שיקלו על זה, רוב האנשים יעדיפו לטעון בחניה הפרטית בלילה. ופשטות הטעינה ביחד עם הצורך של יבואני הרכבים למכור רכבים חשמליים יזינו אחד את השני ויקדמו את מכירות הרכב החשמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע מה מהות מדיניות ה zev היא. דפדף קצת אחורה ותראה שחרשנו על זה המון.

בסופו של דבר היא נועדה לגרום ליצרני הרכבים לעמוד ביעדי מכירות של רכבים לא מזהמים ואם הם לא עומדים הם צריכים לשלם קנס למדינה או לרכוש קרדיט ממישהו שיש לו עודף.

בכל מקרה בפועל יש הגבלה של רכבי הבנזין הקונבציונלים המזהמים שניתן למכור, כך שמישהו צריך למכור רכבים נקיים כדי למכור קרדיטים לכולם, או שהקנסות ליצרנים מזהמים יהפכו את מכירת רכבי הבנזין הרגילים ללא משתלמת.

וזה היה אחד הגורמים העיקריים לפיתוח הרכבים החשמליים ודחיפה שלהם. וזה גם מה שצריך לעשות גם כאן.

 

לגבי טעינה בחניה הפרטית, לעולם לא יצליחו להקים כמות מספקת של מטענים ציבוריים שיהיו במרחק הליכה של 5 דקות מכולם, זה בלתי אפשרי.

הפתרון הוא להפוך את הקמת נקודות הטעינה בחניות פרטיות בבתים משותפים לפשוטה. ברגע שיוציאו תקנות וחוקים שיקלו על זה, רוב האנשים יעדיפו לטעון בחניה הפרטית בלילה. ופשטות הטעינה ביחד עם הצורך של יבואני הרכבים למכור רכבים חשמליים יזינו אחד את השני ויקדמו את מכירות הרכב החשמלי.

 

עמדות טעינה פרטיות וציבוריות לא סותרות אחת את השניה, אלא משלימות. כן, צריך להקל ולעודד הקמת עמדות טעינה פרטיות אבל גם להקל ולעודד הקמת עמדות טעינה ציבוריות בסופרמרקטים, בקניונים ובמקומות העבודה כי אין אפשרות שלכל הנהגים תהיה עמדת טעינה פרטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה הצעקות על כפיה, קומוניזם, פשעים נגד האנושות על כך שכונסים על מכירת רכבים מזהמים באירופה?

ועל ידי כך גם מחייבים מכירה של רכבים לא מזהמים (שכיום יש להם רק אלטרנטיבה אחת -חשמלית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז תבכה שלא מביאים לך רכבים ספורטיביים או בכלל רכבים מעניינים ושאין בארץ תרבות מוטורית ושהיבואנים פח ומביאים רק מה שמכניס להם מלא כסף.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1816 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...