Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מהעבודה


moz1
שימו לב! השרשור הזה בן 1999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מתלבט אם לקחת רכב מהעבודה, ואם כן איזה:

אחרי כמה סימולציות שעשיתי, קיבלתי את הנתונים הבאים:

1. אם אני לא לוקח רכב - הנטו שלי גדל ב-4000 ש"ח

2. איוניק/נירו/אוקטביה 1.0 - עלות חודשית (מהנטו, לעומת מצב ללא רכב, כולל שווי מס וכו') - 3400 ש"ח (כולל הכל ללא הגבלת ק"מ)

3. 3008 1.6 אקטיב/אאוטלנדר/סופרב/סונטה - עלות חודשית (כנ"ל) - 4000 ש"ח.

 

 

נסועה צפויה - בשגרה - 60-70 ק"מ ביום (ת"א-רעננה וחזרה), פעמיים בחודש לפחות נסיעה ת"א ירושלים.

צריך גם שני כיסאות מאחורה. היום יש לנו איוניק בליסינג (רכב נוסף) והיא קצת צפופה מאחורה.

 

נראה לי שכלכלית זה לא ממש משתלם, מצד שני - אנחנו עם עוד רכב ליסינג במשפחה כבר 8 שנים, והיתרונות בעניין הזה ברורים..

 

ההתלבטות היא בעיקר בין הנירו לבין ה-3008. מבחינת בטיחות נראה לי שהנירו מובילה, משאר הבחינות - הפיג'ו..

 

דעתכם?

עריכה אחרונה על ידי moz1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שכבר ענית לעצמך.

 

הסכומים שאתה מדבר עליהם נשמעים סבירים, אל תשכח שלרוב יש גם פגיעה בהפרשות הסוציאליות מעבר להשפעה על הנטו.

 

ליסינג תפעולי יהיה קצת יקר יותר (ככלל אצבע, תמיד יש חריגים) מלקנות רכב חדש באופן פרטי בנסועה לא גבוהה כמו שלך. מצד שני, לליסינג תפעולי יש יתרון בנוחות, תזרים ידוע מראש וודאות לגבי העלות הכוללת של העסקה.

 

אם אתה רוצה באמת לחסוך, בהנחה שיש לכם כבר רכב ליסינג שיוכל לעשות את כל הנסיעות הארוכות, אתה יכול לחפש רכב קטן, זול ומשומש. הוא יהיה פחות נעים, פחות בטוח ויותר צפוף, אבל הרבה יותר זול.

 

אם ההתלבטות היא בין נירו בליסינג לנירו חדשה מהיבואן - הנוחות בליסינג לדעתי מכריעה את השיקול לטובת הליסינג, כי ההפרש יהיה נמוך יותר והתזרים ידוע מראש.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לכם כבר רכב ליסינג (איוניק), כלכלית אין הגיון להחזיק 2 רכבים כאלה (במיוחד שאתה משלם עלות די מלאה על הרכב והחישוב שלך לא כולל פגיעה בסוציאליות).

תשקול לקחת רכב בסגנון הונדה ג'אז בליסינג פרטי תפעולי, יעלה לך בערך 2000 ש"ח ועל זה תוסיף את מרכיב הדלק, עדיין לא תגיע ל-3000.

 

אולי יהיה גם אפשר לתמרן עם הרכבים - כשיש לך נסיעה ארוכה במיוחד, להחליף ביניהם, כך תחסוך קצת בדלק.

 

בקשר לצפיפות, האיוניק הוא רכב די מרווח (בקטגורית המשפחתיות) בשביל הרכב משפחה של 2+2, אני מניח שהצפיפות שאתם מתארים מתבטא במימד הגובה.

במידה וזה המצב, אפשר להמיר את ההצעה שלי לסיאט ארונה (יקרה ממש במעט מהג'אז בתפעולי פרטי) או קיה סטוניק.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחלוטין אין שום צורך בשני רכבי ליסינג. ליומיום עדיף רכב מיני משומש בן 3-4 כמו ההונדה ג'אז שהוזכרה כאן, אמינה, חסכונית, יחסית סחירה ותעלה בטווח הארוך כחצי ממה שיעלה הרכב בליסינג. נסיעות ארוכות ברכב השני.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה מה שאני עשיתי, במקום רכב חברה קח מהם 7 ברוטו וסע ברכב בן 14 על גז עם צריכה היברידית בפועל :p

 

לא סתם, תכלס 4 ברוטו זה לא מעט כסף, ואם אתה הולך לקנות רכב בעצמך עדיף שזה יהיה רכב בן נניח 4-5 ועם צריכת דלק נמוכה, שזו הוצאה אפילו יותר משמעותית מהקניה עצמה. כמובן שהכי קל זה להחזיק רכב ליסינג אבל מדובר בלא מעט כסף בחודש וכבר יש לכם רכב ליסינג אחד בבית. הייתי קונה משהו היברידי פשוט וזול, אולי הונדה אינסייט או ג'אז כמו שכבר הציעו פה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4 נטו זה המון כסף וזה בטוח הרבה יותר ממה שרכב חדש יעלה לך (איזה שאתה רוצה, לבחירתך).

באופן כללי אנשים צריכים להבין שליסינג זה כנראה אף פעם לא משתלם (פעם היה, כשזה היה מקלט מס) - חברת הליסינג נותנת פה שירות וצריכה לקבל על זה כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על ההתעלקות, אבל זה במקום לפתוח שרשור חדש.

 

אני גם כן נמצא בהתלבטות אך הפוכה. האם להחזיר את רכב החברה שברשותי.

 

אני משלם עליו רק שווי מס, ויוצא שיורד לי מהנטו כ1200 שקל בחודש.

 

סגרתי עם המנכ"ל על אחזקת רכב בשווי 850 שקל נטו (יצא משהו כמו 1200 שקל ברוטו תוספת) אם אני מחזיר את הרכב, כך שהנטו הכולל שלי עשוי לגדול ב2000 ש"ח לעומת המצב הקיים.

 

אני נוסע מעט מאוד בשנה, לדעתי פחות מ6000 ק"מ.

 

מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים במצב כזה? אין לי בעיית תקציב ברכישת רכב, אך לא בטוח מה עדיף לקנות, משהו זול או יקר. אני רווק ללא ילדים, ואין לי צורך ברכב גדול.

 

תודה לעונים, ושוב סליחה על ההתעלקות.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ramik33

 

אני מניח שהרכב שלך כולל דלק, אם כן - 2000₪ בחודש זו עסקה לא רעה בכלל.

קח בחשבון שיש המון שירותים שחברת הליסינג נותנת לך ששווים כסף:

רכב חלופי, נהג שבא ולוקח את הרכב לטיפולים, אי-הצורך להתעסק עם מכירת הרכב בסופו של דבר ועוד ועוד.

 

אין רכב חדש לדעתי שיעלה לך פחות מהסכום הזה (כולל דלק), גם לא רכבים זולים מאוד.

 

מה שכן לא ציינת איזה רכב אתה מקבל כרגע ממקום העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני לא משלם על דלק.

 

כל ההוצאה שלי על הרכב היא 1200 שקל בערך בחודש מהנטו. כאמור אם אני מחזיר, לא אשלם את ה1200 האלה, ואקבל עוד 850.

 

הרכב שברשותי כעת, הוא קיה סיד סטיישן דיזל 2018 (כמו שבסימלון).

 

אני מודע לכך שרכב חברה זה חיים קלים מאוד, אבל קשה לי להאמין שרכב משומש סחיר ואמין שעולה בסביבות 50K נגיד, יעלה לי כולל טסט ביטוח בלת"מים דלק איבוד ערך וכו' יותר מ24K בשנה (1200x12+850x12).

 

לדעתי יצא משהו בסביבות 18K בשנה (כי אני נוסע מעט מאוד) . ככה שבעצם אני עשוי "לחסוך" כ6K בשנה לעומת המצב הקיים שזה לא רע בכלל.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני לא משלם על דלק.

 

כל ההוצאה שלי על הרכב היא 1200 שקל בערך בחודש מהנטו. כאמור אם אני מחזיר, לא אשלם את ה1200 האלה, ואקבל עוד 850.

 

הרכב שברשותי כעת, הוא קיה סיד סטיישן דיזל 2018.

 

אני מודע לכך שרכב חברה זה חיים קלים מאוד, אבל קשה לי להאמין שרכב משומש סחיר ואמין שעולה בסביבות 50K נגיד, יעלה לי כולל טסט ביטוח בלת"מים דלק איבוד ערך וכו' יותר מ24K בשנה (1200x12+850x12).

 

לדעתי יצא משהו בסביבות 18K בשנה (כי אני נוסע מעט מאוד) . ככה שבעצם אני עשוי "לחסוך" כ6K בשנה לעומת המצב הקיים שזה לא רע בכלל.

 

2000 ש"ח זה כלום לדעתי בשביל רכב ליסינג.

 

אבל בוא נעשהו חישוב מהיר:

ביטוח שנתי נניח 5K ש"ח --> 416 בחודש

טסט שנתי --> 100 ש"ח בחודש

טיפול אחד שנתי + תיקונים או הוצאות קטנות ובלתי צפויות נניח 1000 בשנה --> 88 בחודש

דלק על 6000 ק"מ שנתי, 500 ק"מ בחודש על נגיד 1/10 --> 300 בחודש

 

הגענו לסה"כ פחות מ 1000 כולל נגיד עוד איזה 100 ש"ח על שטיפה ועוד כל מיני.

 

בהנחה שירידת הערך נמוכה מ 12K בשנה, ולא תחזיק רכב שפתאום יחייב הוצאות אסטרונומיות, אז כן זה כנראה ישתלם לך להחזיק רכב לבד, בגלל הקילומטראז' הנמוך :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לחדד.

 

אני לוטש עיניים לכיוון קליאו 2015, נגיד שארכוש מליסינג סביב 45K שקלים.

 

רכב די חסכוני, ולא חושב שתהיינה בעיות מיוחדות בייחוד עם הנסועה המועטה שלי.

 

ביטוח מקיף+חובה יצא לי כ3K (ביררתי כבר), אגרת רישוי עוד 1200. דלק יצא לי כ5K בשנה. איבוד ערך עוד 6K בשנה נגיד? טיפולים וכו' עוד 3K ואני מגזים.

 

כל זה יוצא בערך 18K.

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דלק 5000 ש"ח בשנה עם נסועה שנתית של 6000 ק"מ?

בהנחה מחמירה של צריכת דלק 1 ל-12 בקליאו, מגיעים בערך ל-3000 ש"ח בשנה.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הירידת ערך שלך מאוד אופטימית.

מה עם הירידה באיכות חיים? הקיה שלך לדעתי נוחה בהרבה [וחדשה משמעותית] מהקליאו.

6000₪ בשנה בחישוב אופטימי לדעתי זה לא סכום שמצדיק את המהלך הזה, לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתלבט אם לקחת רכב מהעבודה, ואם כן איזה:

אחרי כמה סימולציות שעשיתי, קיבלתי את הנתונים הבאים:

1. אם אני לא לוקח רכב - הנטו שלי גדל ב-4000 ש"ח

2. איוניק/נירו/אוקטביה 1.0 - עלות חודשית (מהנטו, לעומת מצב ללא רכב, כולל שווי מס וכו') - 3400 ש"ח (כולל הכל ללא הגבלת ק"מ)

3. 3008 1.6 אקטיב/אאוטלנדר/סופרב/סונטה - עלות חודשית (כנ"ל) - 4000 ש"ח.

 

 

נסועה צפויה - בשגרה - 60-70 ק"מ ביום (ת"א-רעננה וחזרה), פעמיים בחודש לפחות נסיעה ת"א ירושלים.

צריך גם שני כיסאות מאחורה. היום יש לנו איוניק בליסינג (רכב נוסף) והיא קצת צפופה מאחורה.

 

נראה לי שכלכלית זה לא ממש משתלם, מצד שני - אנחנו עם עוד רכב ליסינג במשפחה כבר 8 שנים, והיתרונות בעניין הזה ברורים..

 

ההתלבטות היא בעיקר בין הנירו לבין ה-3008. מבחינת בטיחות נראה לי שהנירו מובילה, משאר הבחינות - הפיג'ו..

 

דעתכם?

 

תבדוק מה אתה יכול לקבל בליסינג פרטי ובכמה. תקבל את אותה הנוחות ואותו השירות (או כל שירות שתבחר לשלם עליו מעבר לרכב עצמו) ותוכל להשוות תפוחים לתפוחים.

 

אישית הייי קונה רכב בן 3 ולא לוקח ליסינג שני בעלויות כאלה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...