Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שדרוג תאורת תא מטען בפורסטר 2018


afna
שימו לב! השרשור הזה בן 1980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, לא יודע אם זה המקום הנכון אבל לא מצאתי תת פורום לחשמל רכב.



 

הרעיון הוא להתעלק על החיווט של תאורת תא המטען המקורית, וכך תידלק תאורה נוספת באופן אוטומטי כאשר תא המטען נפתח.

חשבתי על תאורת לד, משהו באיזור ה 5 עד 10 וואט,

העניין שגורם לי לעצור ולחשוב רגע זה שלתאורה המקורית יש מנגנון שמעמעם אותה בעת הדלקה וכיבוי,

זה כנראה אותו סוג מנגנון כמו שיש בכל תאורת הפנים של הרכב והייתי רוצה למצוא דרך לעקוף את זה.

 

הדבר היחיד שכרגע עולה לי בראש זה שימוש בממסר,

רעיונות?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

היות ומערכת האורות היא תחת בקר (module) זו למעשה האופציה היחידה שלך והיא שמוש בממסר עם דיודה הפיקוד 86/87 שתמנע מתח השראתי חוזר למקור החיבור.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, לא יודע אם זה המקום הנכון אבל לא מצאתי תת פורום לחשמל רכב. - זה המקום הנכון.



 

הרעיון הוא להתעלק על החיווט של תאורת תא המטען המקורית, וכך תידלק תאורה נוספת באופן אוטומטי כאשר תא המטען נפתח.

חשבתי על תאורת לד, משהו באיזור ה 5 עד 10 וואט, - תן לי קישור ללדים אשר אתה מעוניין לרכוש.

העניין שגורם לי לעצור ולחשוב רגע זה שלתאורה המקורית יש מנגנון שמעמעם אותה בעת הדלקה וכיבוי,

זה כנראה אותו סוג מנגנון כמו שיש בכל תאורת הפנים של הרכב והייתי רוצה למצוא דרך לעקוף את זה.

 

הדבר היחיד שכרגע עולה לי בראש זה שימוש בממסר,

רעיונות?

 

תודה!

האם אתה בטוח שהתאורה הקיימת בתא המטען נדלקת וכבה בצורה Fade-In Fade-Out ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ומערכת האורות היא תחת בקר (module) זו למעשה האופציה היחידה שלך והיא שמוש בממסר עם דיודה הפיקוד 86/87 שתמנע מתח השראתי חוזר למקור החיבור.

 

חחח...במידה ועוצמת התאורה דועכת/מתגברת בציר הזמן חיבור של ממסר עם דיודה במקביל לסליל או ממסר עם דיודה מובנת אינו פיתרון שיעבוד בצורה תקינה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגלי סליל פיקוד הממסר הן 85 ו 86.

87 זה זרם יוצא ממגעי הממסר אל הצרכן החשמלי.

בברכה - רפי לין

ממסרים.jpg

עריכה אחרונה על ידי רפי לין
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח...במידה ועוצמת התאורה דועכת/מתגברת בציר הזמן חיבור של ממסר עם דיודה במקביל לסליל או ממסר עם דיודה מובנת אינו פיתרון שיעבוד בצורה תקינה.

 

מארק צודק, אלא אם הממסר הוא עם "החזקה עצמית" כלומר ברגע שהסליל האלקטרומגנטי יפעל הוא יזין את עצמו ממתח 30 ואז הפיקוד 86/87 לא רלוונטי ולא מעניין יותר.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה תאורה שמתעמעמת אז תשים נורה רגילה שהיא לא לד במקביל לקיימת, אם זה רגיל לא מתעמעם און_אוף, תחבר כמה לדים, זה שדרוג משמעותי גם אני שמתי לדים לבנים בתא מטען, התאורה המקורית זה בושה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מארק צודק, אלא אם הממסר הוא עם "החזקה עצמית" כלומר ברגע שהסליל האלקטרומגנטי יפעל הוא יזין את עצמו ממתח 30 ואז הפיקוד 86/87 לא רלוונטי ולא מעניין יותר.

בהחלט ניתן להשתמש בממסר מסוג דו-יציב הנקרא גם BISTABLE RELAY או Latching Relay אבל אליה וקוץ בה מכיוון שפיתרון מסוג זה מסבך הכול.ממסרים מסוג דו-יציב בדרך כלל מגיעים עם שני סלילים כאשר סליל אחד "פותח את מגעי הממסר" והסליל השני "סוגר את מגעי הממסר".

 

קיימים גם ממסרים עם סליל בודד ובמקרה כזה צריך לשנות את קוטביות המתח בכדי לשנות את מצב מגעי הממסר.

 

מסקנה: בשימוש בממסר מסוג "החזקה עצמית" יש להוסיף מעגל אלקטרוני מתאים בכדי לשלוט על הממסר. בעקרון אפשר לבנות מעגל לוגי של "0" או "1" (המתח לא באמת 0) או מעגל מבוסס דרייבר ייעודי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון אינני רואה סיבה שלא להתקין תאורת לדים בעלת צריכת זרם נמוכה במקביל לתאורה הקיימת גם אם היא נשלטת על-ידי מחשב נוחות.

 

אפשר להתקין מטריצה קטנה של 4 לדים של 0.5 וואט כול לד ולדחוף אותם בזרם של נניח 100-150 מיליאמפר (סה"כ) ככה שגם אם התאורה נשלטת על-ידי מחשב הנוחות (BCM) המחשב לא ידווח על תקלה או ייגרם נזק לחיווט החשמלי.

 

התקנת מנורה רגילה (חוט להט) בהספק של 5 וואט פחות מומלצת בגלל צריכת הזרם הגבוהה יחסית למנורות לד.

 

בהמשך אני אעלה תמונות של מנורות כאלה שהתקנתי בתא המטען של הגולף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...