Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידת ערך לרכבים צרפתיים


Gilad Greenberg
שימו לב! השרשור הזה בן 1929 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז מהן המסקנות?

להמתין 2-4 שנים לירידת הערך הרצינית ולבחור את החברה/הדגם האהוב עליך:

רנו/פג'ו/סיטרואן/שברולט/דאצ'יה/YOU NAME IT...

 

ולהבין ולקבל את העובדה שבכל מקרה שהוא אתה תצא מופסד.

 

מניח שיש עוד חברות שסובלות מירידת ערך דומה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא בדויק כזה מופסד, כי אתה תיקנה רכב חדש יותר מאשר מתחרה יפנית.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היא ללא תקלות צרפתיות והסטגימה פוסחת עליך, למה מופסד? קנית בזול. רכב משנתון צעיר יותר. פחות קילומטראז'. מכרת גם בזול אחרת תתקע איתו.

 

רכב זאת לא השקעה רווחית, במקרה הטוב זה מזעור נזקים, אם כאמור אין הפתעות מצד המוסך, החשמל, הגיר והמנוע, זאת לא טעות להביא צרפתית ביד2.

 

עכשיו השאלה איפה יותר יש צפי לתקלות, יפן או צרפת..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא כלכלי? קנה אחרי ירידת הערך הגדולה ובזול, תחזיק שלוש ארבע שנים ותמכור בזול.

בינתיים (בקנייה) חסכת אלפי שקלים. או כמעט 20,000 שקל, בדוגמה בתמונה שלעיל.

 

אוקיי בדוגמא על יד 2 זה נכון אבל דיברתי בעיקר על רכב חדש.

 

אתה צריך להחליף רכב ובא לך לקנות רכב חדש ומעודכן שישרת אותך לכמה שנים טובות, אתה לא תחכה עכשיו לדגם שבא לך כמה שנים שירד ליד 2 ויאבד ערך יפה, אתה רוצה אותו עכשיו או בחודשים הקרובים, אז במקרה הזה אין ספק שזו לא החלטה כלכלית חכמה לקנות צרפתי אבל במידה והפער נסבל ועומד על סביב ה 10K אקסטרה ירידת ערך אז מבחינתי זה משהו שאני מוכן לשלם בשביל רכב איכותי יותר שאני אוהב ובעיקר, לא משעמם ומבאס כמו רוב הקוריאניות וחלק מהיפניות (לתפיסתי כמובן) ושיכול לסמוך על הגיר שלו בניגוד לגרמניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי בדוגמא על יד 2 זה נכון אבל דיברתי בעיקר על רכב חדש.

 

אתה צריך להחליף רכב ובא לך לקנות רכב חדש ומעודכן שישרת אותך לכמה שנים טובות, אתה לא תחכה עכשיו לדגם שבא לך כמה שנים שירד ליד 2 ויאבד ערך יפה, אתה רוצה אותו עכשיו או בחודשים הקרובים, אז במקרה הזה אין ספק שזו לא החלטה כלכלית חכמה לקנות צרפתי אבל במידה והפער נסבל ועומד על סביב ה 10K אקסטרה ירידת ערך אז מבחינתי זה משהו שאני מוכן לשלם בשביל רכב איכותי יותר שאני אוהב ובעיקר, לא משעמם ומבאס כמו רוב הקוריאניות וחלק מהיפניות (לתפיסתי כמובן) ושיכול לסמוך על הגיר שלו בניגוד לגרמניות.

אכן. באופן מאווווד כללי, יד ראשונה יפנית/קוריאנית, יד שנייה (אחרי ירידת ערך משמעותית) רלוונטי גם צרפתית. זה לפחות מניתוח יבש וכלכלי של מחירים, בלי לערב איכות ואמינות של דגמים ספציפיים לתמונה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחשה יפה, במיוחד כשזה מגיע מלובינסקי טרייד.

 

מה שכן, ובלי קשר ספציפית לדגמים הנ״ל, אם המחיר שמשלמים בלקחת רכב צרפתי שמצא חן בעיניך ושלדעתך (ובהרבה מקרים גם לדעת הרבה אחרים כולל מומחי רכב) הוא איכותי יותר מהמתחרים, הוא 10K במכירה עתידית אז הייתי הולך על רכב שיהיה לי כיף לראות ולנהוג בו בכל בוקר על פני קוריאנית או יפנית שעושה לי (לי אישית בלבד וברוב הדגמים, גם שם יש יוצאים מהכלל כמו מאזדה) חשק למות משיעמום (או מלחץ על תיבה מתפרקת במקרה הגרמני), זה מחיר שאני מוכן לספוג בשביל ההנאה בלנהוג ברכב שאני מתחבר אליו ובאמת אוהב.

 

אבל שכל אחד יעשה את שיקוליו, ברור לי שמבחינה כלכלית נטו עדיף ברוב הגדול של המקרים לקחת רכב ממוצא אחר ולא צרפתי.

 

אבל לפי התמונה זה 20K ועוד לפני מיקוח, חכה עד שמישהו יתקשר, עד אז המחיר ירד בעוד 10K, ואם הטלפון כן יצלצל, חכה עד כמה ישחוט אותך כדי שתשחרר את הצרפתיה עם סיפורי אלף לילה ולילה שאין לה שוק וXYZ.

 

כל זה ועוד לא הגעתי לשלב בו תרצה את המוסך המורשה "המקצועי בהחלפת שמן מנוע" שיתקן לך משהו בתסבוכת X בריבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי בהקשר לתמונה אתה צודק, לא יודע למה היה לי כזה brain fart שתרגמתי את הפער ל 10 במקום 20, במקרה כזה הפער כבר לא סביר בעיניי והייתי מעדיף להביא גרמנייה גם עם גיר DSG בעייתי ולהנות מרכב שאני גם תופס כמאוד איכותי ועם אופי, מקסימום תהיה תקלה התיקון שלה יהיה עדיין נמוך יותר מירידת הערך שאני אספוג מהצרפתייה.

 

מה שכן זה באמת מדגיש עד כמה רכב צרפתי זו קנייה טובה ביד 2, אבל כחדש פחות לרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי בדוגמא על יד 2 זה נכון אבל דיברתי בעיקר על רכב חדש.

 

אתה צריך להחליף רכב ובא לך לקנות רכב חדש ומעודכן שישרת אותך לכמה שנים טובות, אתה לא תחכה עכשיו לדגם שבא לך כמה שנים שירד ליד 2 ויאבד ערך יפה, אתה רוצה אותו עכשיו או בחודשים הקרובים, אז במקרה הזה אין ספק שזו לא החלטה כלכלית חכמה לקנות צרפתי אבל במידה והפער נסבל ועומד על סביב ה 10K אקסטרה ירידת ערך אז מבחינתי זה משהו שאני מוכן לשלם בשביל רכב איכותי יותר שאני אוהב ובעיקר, לא משעמם ומבאס כמו רוב הקוריאניות וחלק מהיפניות (לתפיסתי כמובן) ושיכול לסמוך על הגיר שלו בניגוד לגרמניות.

 

 

אולי תחלוק עליי...

השיקול שלי אם לקנות חדש הוא יותר "שקט נפשי" ופחות כלכלי.

אני חושב שיש בשוק היד 2, די והותר מכוניות עדכניות ומודרניות במחירים נוחים.

תם עידן הסובארו ג'אסטי... היום אפשר להשיג רכבים טובים במחירים נוחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאותה סיבה שקונים חדש.

יש כאלה שרוצים את החוויה ברכב חדש.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה גם יכול לקנות שקט נפשי בשוק היד 2 אם תרכוש רכב מדגם אמין בן שנתיים שלוש לא ככה?

 

אז בעצם למה שתקנה חדש?

 

אצלי זה פחות ההרגשה של "חדש" תחושה של חדש שעוברת וחולפת מהר.

אני לא יכול לסמוך על בעלי מגרש עם אינטרסים ברורים.

אין לי מושג איך הבנאדם שלפני נהג עליו או מה נעשה ברכב.

יש אחריות יצרן שנותנת שקט מסוים.

עם הסתייגות - עדיין יכולים לקרות מקרים לא נעימים, וזה לא בהכרח מבטיח משהו.

אני יודע להעיד על עצמי בלב שלם שאני שומר על הרכוש שלי, אבל אין לי שמץ של מושג איך הרכב ננהג לפניי.

 

אמנם קניתי בק"מ גבוה וממגרש מעט "מפוקפק" את הרכב הקודם. (הרכב עצמו נחשב לאמין ע"פ רוב הדעות בפורום).

הבדיקה שעשיתי במכון לא עזרה לי.

קניתי רכב עם מזגן רקוב מהיסוד והוצאתי על התיקון שלו אלפי שקלים, וכל תיקון החזיק לכל היותר מס' שבועות עד חודש.

ולא הלכתי למוסכים מפוקפקים. (חלקם היו מומלצי הפורום+ מוסך מורשה של לובינסקי שמאד איכזב אותי.)

בתקופה שהרכב היה אצלי הוחלפו 2 מדחסים... מעבה ואת כל היחידה הפנימית של המזגן.

או שפשוט מדובר במזל נאחס, או שלפני הקנייה צריך לעשות בדיקה מקיפה לכל מערכת המיזוג.

 

בכל מקרה, אני סיימתי עם קנייה ממגרשים/השכרה/ליסינגים כאלו ואחרים.

הרכב הבא יהיה חדש או מיד 1 בלבד.

הרכב יהיה בעל גיר רציף או פלנטרי בלבד.

כל מזגן של רכב ייבדק עם דוקרן טמפרטורה ( יציג מעל 5 מעלות בסרק?) נקסט לרכב הבא. (וגם זה לא מבטיח שום דבר).

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי זה פחות ההרגשה של "חדש" תחושה של חדש שעוברת וחולפת מהר.

אני לא יכול לסמוך על בעלי מגרש עם אינטרסים ברורים.

אין לי מושג איך הבנאדם שלפני נהג עליו או מה נעשה ברכב.

יש אחריות יצרן שנותנת שקט מסוים.

עם הסתייגות - עדיין יכולים לקרות מקרים לא נעימים, וזה לא בהכרח מבטיח משהו.

אני יודע להעיד על עצמי בלב שלם שאני שומר על הרכוש שלי, אבל אין לי שמץ של מושג איך הרכב ננהג לפניי.

 

אמנם קניתי בק"מ גבוה וממגרש מעט "מפוקפק" את הרכב הקודם. (הרכב עצמו נחשב לאמין ע"פ רוב הדעות בפורום).

הבדיקה שעשיתי במכון לא עזרה לי.

קניתי רכב עם מזגן רקוב מהיסוד והוצאתי על התיקון שלו אלפי שקלים, וכל תיקון החזיק לכל היותר מס' שבועות עד חודש.

ולא הלכתי למוסכים מפוקפקים. (חלקם היו מומלצי הפורום+ מוסך מורשה של לובינסקי שמאד איכזב אותי.)

בתקופה שהרכב היה אצלי הוחלפו 2 מדחסים... מעבה ואת כל היחידה הפנימית של המזגן.

או שפשוט מדובר במזל נאחס, או שלפני הקנייה צריך לעשות בדיקה מקיפה לכל מערכת המיזוג.

 

בכל מקרה, אני סיימתי עם קנייה ממגרשים/השכרה/ליסינגים כאלו ואחרים.

הרכב הבא יהיה חדש או מיד 1 בלבד.

הרכב יהיה בעל גיר רציף או פלנטרי בלבד.

כל מזגן של רכב ייבדק עם דוקרן טמפרטורה ( יציג מעל 5 מעלות בסרק?) נקסט לרכב הבא. (וגם זה לא מבטיח שום דבר).

סיקרנת. איזה רכב זה היה, ק"מ, יד?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פג'ו 107, כ-90,000 ק"מ נקנה מחברת השכרה.

שקניתי אותו הרכב היה בן 3.

 

כנראה שנפלתי על לימון.

בכל מקרה, אני לא ממליץ על הרכב הזה (לא בגירסא הרובוטית שלו לפחות.).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פג'ו 107, כ-90,000 ק"מ נקנה מחברת השכרה.

שקניתי אותו הרכב היה בן 3.

 

כנראה שנפלתי על לימון.

בכל מקרה, אני לא ממליץ על הרכב הזה (לא בגירסא הרובוטית שלו לפחות.).

באסה.

גם על מה שעברת, וגם על זה שאני לפני קנייה והדבר הכי טוב שמוצע לי כרגע (מבחינת כלל הנתונים) זאת פג'ו 208. שעם כל מה שאני קורא ושומע, היה עדיף אם היה כתוב עליה יונדאי.

 

רק שבנתונים האלו על יונדאי/קיה מבקשים 10-20 אלף אקסטרה, ואני מדבר על רכב מלפני ארבע (בעצם כבר חמש) שנים.

אם הכל טוב עם המנוע גיר מזגן אז קנייה לא רעה, ואם לא אז אני מצטרף אחר כבוד לעץ הלימונים הצרפתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1929 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...