Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנה בדודג' NITRO 2008 - או במילים אחרות PROJECT MALIGNANT


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה בדיוק סוג הדברים שמגיעים אצלי "בהמשך" - בסובארו יש לי תושבת נשלפת של PRO CLIP שגם ניתן להצר ולהרחיב את העריסה שלה ויש גם גרסא שכזו עם קיבוע לכבל.

 

אני לא רואה בזה טירחה לחבר או לנתק את הכבל וגם היתה תקופה ארוכה מאוד שבה השתמשתי בכבלים מגנטיים בכדי לא להסתכן בלשבור שקע טעינה.

 

אני שוקל לחבר כרטיס SD על גבי קורא כרטיסים דרך מפצל USB ואז כבר להתקין ישירות על הHU את הנגנים - MORT PLAYER וUSB AUDIO PLAYER PRO

 

אז אני כבר ארשה לעצמי לעבור לטלפון עם טעינה אלחוטית - בקיצור - לא מקובע על הרעיון עדיין, זה דינאמי אז אני לא טורח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז עשיתי סשן תיקונים ראשון לסטאפ -

 

לוופרים - תוך כדי האזנה לטרק תופים שלוקח מידבאסים לקיצון שלהם העליתי באזור ה80 הרץ עד לרגע שהרגשתי שהם (או המגבר או הדלתות) לא עומדים בזה ומתחיל להשמע עיוות וקצת מתחת לזה עצרתי.

 

לאחר מכן בהאזנה לטרקים של נורה ג'ונס חיפשתי את הנקודה באזור ה250 הרץ בה הקול שלה נהיה חסר עמעום ונקי בגבול התחתון.

 

ובכדי למנוע עיוותים גדולים מידי הנחתתי אותם עד הסוף בכל מה שמתחת לאזור ה50 הרץ - זה אמנם גם לא דבר שמומלץ לעשות אבל בפועל זה השיג תוצאות טובות יותר - אז עשיתי.

 

 

עברתי למיד-טוויטרים

 

במיד טוויטרים לקחתי אותם הרבה הרבה למעלה בקצה העליון שלהם איפשהו מאזור ה8K אבל לא הצלחתי בעזרת הטאבלט (הייתי בלי עכבר - מסך מגע 8 אינטש - קצת קשה לדייק) ואח"כ עם ציוד קצת יותר נוח אעלה אותם גם באזור ה20K.

 

זה ממש נתן "אוויר" לסטאפ ופתח את הקצה העליון - עדיין, אין מנוס מהוספת טוויטרים.

 

ואז בסופו של דבר עברתי לסאב וופר

 

בסאב וופר המשחק היה רק בטיימינג - לאחר שלקחתי מדידות עם מד לייזר את המרחק של כל רמקול מהקצה העליון של משענת הראש הבנתי שהסאבוופרים הרבה יותר קרובים אליי ממה שזה נראה והם גם צריכים לקבל השהייה שלפי המדידות היתה 1.6 מילישניות בדיוק כמו הסט הקידמי - בסופו של דבר התוצאה הטובה היותר התקבלה כשהשהתי אותם בכ1.2 מילישניות.

 

 

בסופו של דבר גם לקחתי מדידת RTA אבל זה והרשמים שלי מהמערכת ומה שהבנתי מהמדידה יגיע אח"כ כי שכחתי לקחת איתי את הטאבלט מהרכב - אגיע לכך בהמשך.

 

רשמים נכון לעכשיו מהתמונות של המדידות והתוצאה של המערכת

נקי יותר!

חזק יותר אבל לא בהרבה - הפרימה 8.9BIT לא חזק במיוחד אבל כן אפשר להאזין בעוצמות גבוהות יחסית - מה שטוב בזה הוא שרוב הזמן האזניים שלי לא בסכנת פגיעה בשמיעה לפרק חשיפה של חצי שעה עד שעה.

 

הכניסה לתחום המיד נקיה מאוד!

הקצה העליון ברור הרבה יותר אבל בהחלט חסרים לי "סופר טוויטרים" בשביל לפתוח את הסטאפ הזה כמו שהוא אמור להשמע.

 

הגיין של הסאב וופר פתוח יתר על המידה!

 

רואים סה"כ שהסאב מונחת בכלא פחות מ28 דיבי ובמאסטר הוא מונחת בכ7 דיבי נוספים - הרגישות של המונובלוק פשוט איננה כרגע כי עד עכשיו לא כיוונתי שם את הגיין וזה בהחלט נדרש.

 

הבאס הנמוך כרגע מרוך מידי למה שאני רוצה שהוא יהיה וזה בגלל שהגיין במגבר פשוט לא מכוון נכון - לאחר שאכוון את הגיין יכולת השליטה בסאב וופרים האלו דרך הפרוססור תהיה הרבה יותר רגישה ומדוייקת וכך גם הבאס עצמו.

 

בהמשך היום אעלה לכאן עוד שתי תגובות.

 

מיסת ישו עליזה! כלומר מרי-קריסטמס :-P

a4f153d0-7ddd-47ee-a608-ccc6ae7924b2.jpg

936c334d-8040-4a64-86a3-82587125fee4.jpg

4b6733dd-072c-4c57-ae07-ea0a63c30d02.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קריאת RTA ראשונה - כוללת לכל המערכת

 

ללא מדידות כל רמקול בנפרד בשלב זה - המטרה היא להבין איך המערכת מאוזנת אחרי התיקונים שעשיתי וזו בעצם נקודת המוצא שלי - עד כאן הסתדרתי על בסיס שמיעה בלבד, עכשיו הגיעה הזמן להשתמש קצת במכשור בשביל לראות מה באמת קורה עם תגובת הכוח של המערכת ולקבל מושג הרבה יותר מעמיק על לאן מועדות פניי.

 

אתחיל בניתוח הדברים

 

מקרא:

 

בפס ירוק חאקי - קריאת הRTA של המיקרופון עצמו - מה שמתנגן ברקע זה טרק של PINK NOISE בניחות 0 דיבי - כלומר ללא ניחות לאורך כל תחום התדרים בין 20 הרץ ל20 קילוהרץ.

 

בפס כחול "עקומת הבית" האידאלית שבעולם מושלם אולי הייתי מצליח להשיג.

 

בפס אדום "עקומת הכוח" הריאלית - מה שבאמת קורה כרגע ומראה לכם עד כמה אני רחוק מהחלום הוורוד.

 

בפס ירוק בהיר - העקומה שאני באמת רוצה להשיג.

 

ציוד:

 

טאבלט IRULU 8 אינטש שעלה 60 דולר ומריץ WIN10

MINIDSP UMIK-1 - מיקרופון USB של מיני-DSP עם כבל OTG בכדי שאוכל לחבר אותו לטאבלט

תוכנת מדידה של REW גרסא 5

אזניות מטווחים - שלא היה בהן צורך בגלל שהמדידה נלקחה בווליום שאין בו שום נזק.

הסמארטפון שלי בתור המקור שמשדר את הרעש הוורוד אל תוך המערכת

 

תחום הבאס והמידבאס:

 

הסאב וופרים

 

הסאב וופרים בעקרון חזקים מידי אבל זו לא בעיה אני אוהב את זה ככה ומשאיר את זה ככה - התיקון הנדרש עבורם הוא כוון גיין נכון במונובלוק ואיזון מחדש בDSP.

 

יש נפילה באזור ה70 הרץ - כנראה ביטול כלשהוא - יבדק בהמשך בעזרת מדידה עם פידבק כאשר הטאבלט הוא גם הגורם המנגן וגם הגורם המודד.

 

המידבאסים

 

המידבאסים לא מצליחים להדביק את הפער באזור שבין 70-100 הרץ לבין הפיק ב60 הרץ וזה קורה בגלל שהפרימה חלש מידי בכדי להרים את המידבאסים של HAT קלארוס.

 

הפתרונות האפשריים -

 

א. החלשת הסאבוופרים - לא רוצה כי הווליום הכולל של המערכת יפגע מאוד וזה יסרס את כל הכיף.

ב. החלפת ההגברה למגבר פרימה פורזה - כאשר ייצא לשוק אשקול זאת בכובד ראש - אבל זה הפתרון היקר יותר.

ג. החלפת המידבאסים לגדולים יותר בקוטר ונצילים יותר - המגבר הקיים יוכל לנצל אותם יותר טוב ולקבל ווליום גבוה יותר באופן ניכר וגם שטח ממברנה שידחף יותר אוויר בין 60 ל100 הרץ ואף יוכל לרדת לאזור ה40 ויאפשר לי להנמיך קצת את הסאב וופרים.

 

במה אבחר? בהמשך.

 

 

לאחר מכן יש נפילה מכוונת באזור ה200 הרץ - צריך לעדן את זה קצת יותר - זה התיקון.

 

תחום המידריינג'

 

יש נפילה חזקה מאוד באזור ה2K הרץ וההסבר היחיד לזה הוא האלמנטים הסיניים של מאג'יק ווייס - היענות כוח גרועה!

 

האם זה מציק לי - לא ממש. זו גם יכולה להיות בעיה במיקרופון אפרופו.

 

לאחר מכן יש נפילה ברורה מאוד באזור בין 4 ל6K הרץ וזה בור שאני יצרתי - הגזמתי שם וזה ידרוש תיקון בעזרת האיקולציה.

 

התחום הגבוה

 

כמו שאתם רואים גם לאחר הגברה חזקה מאוד וגורפת עם הEQ באזור בין 8-20K המיד טוויטרים האלה פשוט נכנסים לROLL OFF שלהם ב8K

 

הפתרון - אין כאן אפילו ספק, צריך להוסיף טוויטרים וזו הכוונה שלי מלחתכילה - הוזמן משהו ניסיוני מאליאקספרס.

 

 

מסקנות

 

סה"כ "על הנייר" יש בעיות קשות

אבל בפועל המצב הרבה יותר טוב מכפי שזה נראה או נשמע

 

הסאב-וופרים מוגברים ע"י מגבר שלא מכוון נכון ברגישות שלו כלפי האות הנכנסת והוא פשוט יכול לקרוע אותם לגזרים - ריסון המגבר יפתור את הבעיה הזו לחלוטין.

 

המידבאסים לא מנוצלים מספיק והפתרון הוא או שדרוג הגברה או החלפת מידבאסים - אבל סה"כ הם בועטים יפה מאוד ומנגנים נהדר.

 

המיד-טוויטרים - על הנייר הם פשוט כשלון, בפועל הם דווקא מידריינג'ים חביבים למדיי הבעיה היא שחסר להם קצת בשר -הם לא דינאמיים מספיק וזה בדיוק מה שאתם רואים בבור הזה ב2K שהוא לחלוטין לא ברור - ההשערה שלי היא שלא מדובר בתקלת מיקרופון או תופעה ברכב אלא משהו שקורה בגלל הפודים שהם מותקנים בהם ע"י היצרן שכנראה לא טרח לבדוק יותר מידי מה זה עושה להיענות הכוח שלהם.

 

כרגע אני משאיר אותם ואנסה מאוחר יותר לתקן את זה בעזרת איקולציה כשלב ראשון ואם לא יעזור - יוחלפו במוראלים.

 

הקצה העליון דורש הוספת טוויטרים וזה כבר בטיפול - יש משהו שאני רוצה לנסות לפני שאני פשוט זורק שם לגטיות שזה מבחינתי פתרון קל מאוד וכמעט ברור מאליו.

 

מה הלאה?

 

תיקונים קטנים בקצה העליון, בבור באזור ה2K ובבור באזור ה5K

ריסון של הסאב וופרים

מדידת RTA מחודשת.

 

מדידות לכל רמקול בנפרד כרגע בעיני יהיה רק בכדי לקבל מושג ירוק איפה יש ביטולים אבל זה מוקדם מידי כי יהיו שינויים פזיים במערכת הזאת במהלך השלושה חודשים הקרובים שיהרסו את כל הכוונים האלה - לפחות באזור המידבאסים זה בטוח.

 

ולגבי שדרוג הגברה או שדרוג מידבאסים - בפוסט הבא.

ScreenHunter_776 Dec. 24 12.08.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה הלאה באמת?

 

תביטו בתמונה - מה שאתם רואים זו טבעת נייר במידה מדוייקת להתקנה של מידבאס 8 אינטש מסדרת פרימה - נצילות 93.5 דיבי, קוטר 8, יכול לנגן גם ב40 הרץ אבל המטרה היא להביא שם בום בין 60-80 הרץ.

 

וזה יושב ב-ו-ללללללל על הטבעת פלסטיק של הדיפון מה שאומר התקנה מאוד פשוטה ויעילה למידבאס 8 שגם ישב מעבר לקו הדיפון.

 

יש במלאי - שריינתי אחד - כשיהיה תקציב פנוי.

4c2eec5b-75c0-4653-83a3-16ee6b081be1.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סשן ליטוש על בסיס שמיעה וידיעה מושכלת ממדידת הRTA הראשונה

 

לשלבים האלה אני קורא "ליטוש" ובסופו של דבר כשאני מגיע לשלבי הכיוון הסופיים - לזה אני קורא "השחזה"

 

בליטושים אני עושה שינויים גדולים על בסיס שמיעה בעיקר ופחות על בסיס מדידות.

 

בהשחזה אני עושה שינויים קטנים על בסיס הרבה מאוד מדידות.

 

הסאב וופרים

 

עברה בי לרגע המחשבה - התקנתי את המערכת אצל מתקין ממוצע כמו כל מתקין אחר - מה הסיכוי שהוסיפו לי שם בסבוסה?

 

בסבוסה למי שלא יודע זה עוגת סולת עם דבש ושקדים :-P

 

אבל כשאני אומר שהוסיפו לי בסבוסה הכוונה היא שכנראה הפעילו באס-בוסט!

 

מביט במגבר - הבורג של הGAIN נראה כאילו על המינימום אבל בפועל הוא היה פתוח כנראה כמעט עד המקסימום - הורדתי קצת כרגע.

 

אבל אכן - הבאס בוסט היה לא על +6 אלא הוא היה על פאקינג +12!!! :?

 

הורדתי מיד לאפס את הרמאות האנלוגית הזו ומהנחתה של מינוס 28 דציבל בערוץ של הסאב וגם מינוס 7 דציבל במאסטר של הסאב

 

העלתי למינוס 15 בערוץ של הסאב ולמינוס 3 במאסטר

 

המצב עכשיו הוא שהסאבוופרים האלה כבר מאוד נקיים! ומאוד מאוד פאנטשיים! ואני עדיין לא סיימתי עם כיוון הגיין שם.

 

מה המצב הרצוי בעבודה עם מגבר ופרוססור?

 

המצב הרצוי הוא הפרוססור או הHU על מינימום הנחתה - כלומר מקסימום אות ביניים שיוצאת לכוון המגבר בכדי לקבל אות במתח מוצא כמה שיותר גבוה ללא עיוות שמיע.

 

ואז במגבר המטרה היא להיות בגיין הכי מינימלי שאפשר - במצב כזה המגבר מנוצל הכי טוב כי כמה שיותר אות תיכנס אליו ללא עיוותים ככה טווח ההגבר שלכם ללא עיוותים (בהינתן מערכת חשמל בריאה - ובדודג' יש מנוע 3.7 עם אלטרנטור מקורי חזק מאוד ואם אני ממש רוצה אני יכול להביא לו בקלות אלטרנטורים סופר מחוזקים - רק שאין צורך למערכת שכזו) ככה גם זלילת האנרגיה היא מינימלית בזמן שהטווח הדינאמי של המגבר הוא עצום.

 

התוצאה כרגע היא סאב וופרים נקיים - ואפשר עוד יותר לנקות אותם ואני בהחלט אעשה זאת במהלך הימים הקרובים!

מאוד מדוייקים ומאוד פאנטשיים.

 

לאחר מכן עברתי למיד-טוויטרים

 

העליתי אותם מהנחתות של 8 ו10 דיבי בהתאמה (צד שמאל מונחת בכ2 דיבי יותר כי אני פשוט קרוב יותר לצד שמאל) להנחות של 6 ו8

 

הוספתי כ3 דיבי באיקולציה בתדר מרכזי 1.5 קילוהרץ איפה שנמדד בור רציני מאוד במדידת RTA כמה תגובות למעלה.

 

עידנתי קצת בהנחתה באזור ה5K כי גם שם נמדד בור הזוי.

 

והוספתי בין 4 ל6 דיבי בהדרגה החל מ8K הרץ עד 20K הרץ

 

התוצאה

 

תשמעו - המערכת הזו פשוט התעוררה!

 

באמת אם מקודם תחום המיד הרגיש אנמי ושטוח למדי עם הדהוד בכניסה לתחום הווקאל - עכשיו התוצאה היא תחום מיד מאוד נקי, ברור ובולט!

המידבאס נותן עדיין נשיכה חלשה מידי ואת זה אוכל לשפר לצערי רק ע"י החלפת מידבאסים למשהו נציל יותר או ע"י החלפת הגברה או שניהם אבל סה"כ המידבאס כן נותן נשיכה וכן מספק אימפקט מאוד מורגש - תוסיפו לזה שהסאב וופרים עכשיו משלימים אותם בצורה נכונה - זה פשוט תענוג.

 

ויש אפילו מהקצה הגבוה תחושה הרבה יותר פתוחה - יש את האקסטנשן כשזה מגיע לפסנתר, מצילתיים וסנייר - אבל זה מרגיש "על הקצה" של הרכיבים האלו והוספה של סופר טוויטרים תהווה פיתרון הרבה יותר אלגנטי ונכון - ממתין לזה.

 

מה הלאה?

 

לדעתי את המערכת בתצורה הזו אתחיל "להשחיז" רק לאחר הוספת סופר טוויטרים אבל לאחר השלב הזה כנראה יהיה לי עוד שלב של ליטושים לאחר שאשדרג את המידבאסים לגדולים יותר ונצילים יותר ואז כמובן יהיה עוד שלב של השחזות.

 

לאחר שאסיים לכוון את הסאב וופרים - אתן כבר חוות דעת מבוססת על המערכת הזו ולא על בסיס שמיעה ראשונית.

 

בגדול - אני מצד אחד מופתע ונפעם מהתוצאה שהצלחתי להשיג כבר עכשיו! ומצד שני אני כבר יודע מה הPRIMA מסוגל לעשות לאחר שהייתי שותף לשלוש התקנות שכאלו.

 

מרשים!

cedc4180-a8f4-4007-b644-b4db49a6bacc.jpg

bdbdc616-71dc-4864-b255-31bbacf63a24.jpg

372a7ee5-c183-4243-b539-40634c9ec7df.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תריץ חיפוש בתוך השרשור של פרוייקט אופטימוס - יש לי שם כמה סשנים של ליטושים וכמה סשנים של השחזות שתיארתי בפרטי פרטים כולל גרף של 18 מדידות אחת על גבי השניה ואיך ביצעתי את הניתוח שלהן.

 

ומאוד מאוד ממליץ לקרוא את "המדריך המלא לאודיופיל המתחיל"

 

בגדול - יש הבדל בין איך שאנשים שומעים ואיך שמיקרופונים שומעים

 

בני אדם הם בעלי שמיעה לוגריטמית - אנחנו שומעים הבדלים בעוצמה לפי הפרשים של 2 דיבי לפחות בין תדרים דומים ויש תחום תדרים שאנחנו רגישים אליו במיוחד ויש תחום תדרים שאנחנו עומדים אותו על פי עוצמת שמע ויש תחום תדרים שאנחנו אומדים אותו על פי לחץ והתחום שאנחנו הכי רגישים אליו הוא זה שנופל בין שניהם.

 

יש תדרים כיווניים ויש תדרים אי כיווניים ואם רמקול מנגן את התדרים שלו בצורה כיוונית או אי כיוונית זה בעיקר תלוי חיתוך.

 

אז בוא נאמר ובחרת כבר את המיקומים, נקודות החיתוך עכשיו אתה מכוון לפי שמיעה אבל בכדי לראות באמת איך תחום התדרים בתוך ובין הרמקולים מאוזן - מדידת RTA ומדידות סוויפים יראו לך בצורה מאוד ברורה ואז אם יש תוצאה שאתה מנסה להשיג על בסיס שמיעה ואתה נלחם במערכת ולא מבין למה אתה לא מצליח - אחרי שתראה מדידה - אתה כבר תבין:

 

איפה טעית

איפה יש לך סיכוי לביטול או לבור תדרים

איפה יש לך יותר מידי

 

ואז יש לך מושג איך לאזן.

 

מדידות יכולות להראות לך תגובת כוח של המערכת הכוללת

מדידות יכולות להראות לך תגובת כוח של רמקול בודד

מדידות יכולות להראות לך מהמשתמע מכך גם הבדלים בהיענות הכוח בין שני רמקולים שונים בין אם הם מבצעים את אותו התפקיד באותו הצד של הרכב (מערך רמקולים בעיקר) או בצדדים מנוגדים.

מדידות יכולות להראות לך הפרשי תיזמון ופאזה בין הרמקולים.

מדידות יכולות להראות לך גרופ דיליי שזה שינויים בהגעת התדר אל המיקרופון לפי קבוצת תדרים (ככה אתם גם יכול לזהות בוודאות אם אתה מביט במדידת RTA על ביטול או על בור - ביטול זה תדרים שפשוט לא מגיעים בזמן מתקבל על הדעת או בכלל אל המיקרופון בעוד שבור זה פשוט נפילה בעוצמה בגלל שהרמקול לא מתפקד שם טוב או שחתכת לא נכון או שיש משהו שחוסם או בולע את התדרים וכך הלאה).

מדידות יכולות להראות לך איפה יש לך יותר מידי - הדהודים, ריברב וצלצולים.

 

מדידות נותנות לך את הכלים להגיע לעמדת מוצא שמבוססת על כך שאתה יודע מה קורה במערכת שלך - בין אם עמדת המוצא הזו היא רק נקודת התחלה, בסיס לכוון המערכת או בין אם מדובר בנקודת סיום של כווני המערכת - אתה עושה את זה על בסיס ידע מושכל ועל בסיס שמיעה לינארית של מיקרופון - ששומע דברים, שאתה לא מסוגל להבחין בהם.

 

ואז גם אתה צריך לדעת אם עצם העובדה שאתה עכשיו מבחין במשהו - זה טוב או רע או חסר חשיבות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור נהדר ומלמד, תודה

שאלה בנוגע ל BOOM-MAT, מה היתרונות שלהם פרט להגנה מנזקים? ההגיון אומר לי שאם אשים את הוופר סגור בתוך כלי מבודד ללא נפח, כל תפוקת הבאס תעלם, אני טועה?

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון של הבום-מאט מעבר להגנה נגד מים הוא שנחסך ממך הצורך להשתמש בהרבה חמורי בידוד נוספים - הוא מבודד את הרמקול כמעט לחלוטין מהדופן החיצונית והוא גם נותן בידוד מוויברציות באזור בו הרמקול מותקן.

 

החסרון הוא אכן שהוא עלול לחנוק קצת את הרמקול - טיפה חורים לאוורור ואתה "משחרר" את הלחץ ממנו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוונתי במהלך הסופש את הגיין של המונובלוק סוף סוף - האמת היא ששני הסאב וופרים האלה מבית MTX הצליחו להרשים אותי - מאוד!

 

לא ציפיתי מזוג סאב וופרים ששילמתי עליהם פחות מאלפיה - לתפקד ככה.

 

כן נכון - אני משתמש בהם בתדרים שרוב האנשים שקונים סאב וופרים לא משתמשים - אני בכלל מביא בהם את הפיק ב60 הרץ וחוסם כל מה שמתחת ל40 בצורה מאוד חדה.

 

אבל הם בועטים!

הם מדוייקים!

הם מהירים!

 

והם לא מפריעים למידבאסים אלא משלימים אותם - בקיצור, הם מוכיחים את עצמם כמוצר SQ מעולה - במעט מאוד כסף.

 

לוקחים כמעט אפס מקום מתא המטען.

 

אבל זה לא משהו ייחודי להם - בזמן האחרון שמעתי כמה וכמה מיקרו-סאבים שהיו ממש טובים - אחד מהם של פאוור-בייס שנמצא אצלי כרגע (זה שהזוג של MTX החליפו) - חביב מאוד.

 

היו לי מיקרוסאבים של JL גם כן שהיו פשוט נהדרים.

 

עכשיו אני מחכה להזדמנות לשמוע אודיסון פרימה.

 

כרגע אני ממתין לביצוע מדידת RTA נוספת אבל האמת היום בבוקר קיבלתי במשלוחה מסין את הזוג טוויטר-ריבון שהזמנתי ואני מאוד סקרן לבחון אותם כבר.

 

אחרי הגשמים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אדי,

מעניין אותי איך הקלארוס שלך מנגן ביחס לשלי.

למרות שאני נותן 200w לכל מידבאס אז זה שונה לגמרי ממה שיש לך אבל עדיין.. יש לך גרף של המדידה האחרונה?

 

אני מקבל דרופ תלול מדי לדעתי ב500hz

מעניין אותי מה קורה אצלך.

צירפתי תמונה.

 

נ.ב

כמה נחמד לראות קצת גרפיקה בתוכנה של האודיסון אחרי המוסקוני שלי.

 

נראה טוב.

 

 

עומרי. IMG-20181229-WA0006.jpeg

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

HU: Pioneer AVH-Z5050BT + Mosconi AMAS-LD4C DSP: Mosconi Gladen 6to8 AEROSPACE Amp1: Mosconi AS200.4 Amp2: Mosconi AS100.4 Front: Gladen AEROSPACE 165.3 ACTIVE Sub: DOUBLE Gladen Zero Pro 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומרי על מה אני מביט?

 

RTA של הקלארוס בלבד? של אחד מהם? או של שניהם?

 

נקודת החיתוך היא 2K בערך? ואם כן מה הסלופ? 6 או 12?

 

איפה המיקרופון היה ממוקם כשביצעת את המדידה? והאם זה מדידה של סוויפ או רעש וורוד?

 

עוד לא ביצעתי את המדידה האחרונה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידבאס שמאל, רק הוא מנגן לבד סוויפ.

חתוך ב4.5k ב12db ו60hz גם ב12db.

ביצעתי 8 מדידות, 5 משמאל ו3 מימין, ומה שאתה רואה זה בעצם הממוצע של כל השמונה.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

HU: Pioneer AVH-Z5050BT + Mosconi AMAS-LD4C DSP: Mosconi Gladen 6to8 AEROSPACE Amp1: Mosconi AS200.4 Amp2: Mosconi AS100.4 Front: Gladen AEROSPACE 165.3 ACTIVE Sub: DOUBLE Gladen Zero Pro 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני מבין מהגרף,

 

הרול אוף הטבעי של האלמנט מתחיל איפשהו ב2K שזה בסדר גמור - זה אלמנט שש וחצי אינטש וזה צפוי - הם רובם מתפקדים מאוד לינארי עד אזור ה1.8K אבל כבר איפשהו אחרי 600-800 הרץ באזור הזה בערך - הם מתחילים להיות כיווניים ושם באמת אתה תראה עוד דרופ בהספק.

 

מה שיכול להיות בנפילה שאתה רואה בין 600הרץ ל1 קילוהרץ זה או ביטולים בגלל המיקום של הרמקול בקבינה או אפילו גרופ דיליי באזור התדרים האלה.

 

השאלות הן -

 

מה אתה רואה כשאתה מבצע את אותן מדידות למידבאס ימין?

ואם ביצעת מדידה עם הזנה עצמית כלומר הHU הוא המחשב שגם מבצע את המדידה עצמה בזמן שהוא מנגן את הסוויפ - אתה תוכל לראות גרף GD שזה בעצם GROUP DELAY אם יש זמן הגעה מגוחך בתחום התדרים האלה זה כנראה ביטול - אם זמן ההגעה הוא ארוך יותר אז זה גם יכול להיות בגלל שהרמקול מנגן את האזור הזה בצורה כיוונית מאוד ועד שהתדרים הספציפיים האלה הגיעו למיקרופון - יש כבר ניחות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...