Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2792 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

באוגוסט האחרון החלפתי את הרכב השני בבית בדודג' ניטרו 2008 - בפועל מדובר בג'יפ ליברטי בתחפושת עיצוב של דודג'

 

הנושא לשרשור הזה הוא השמן בה היבואן והיצרן ממליצים להשתמש לרכב הזה - בארץ שלנו.

 

ההמלצה שלהם היא 5W20 של MOPAR

 

MOPAR ממה שידוע לי מייצרת חלפים ושמנים למספר חברות וקונצרנים בארה"ב בינם קרייזלר.

 

מה הבעיה?

 

אין נזילה של שמן אבל הוא פשוט נאכל - ליתר דיוק המנוע, 3.7 V6 מייצר חום אדיר - אין בעיה של התחממות גם אבל השמן פשוט מתנדף - פוף!

 

במהלך שלושת החודשים האחרונים מילאתי בעצם ליטר שמן 5W20 מופאר ברכב.

 

עברתי כבר למעלה מ5 אלף קילומטרים עם הרכב ועל מדיד השמן - השמן עדיין נקי!

 

אז אין לדעתי בעיה - אני פשוט מוסיף קצת שמן - אוקיי השמן הזה קצת יקר

 

50 שקלים לבקבוק ליטר

230 שקלים למיכל 5 ליטרים

 

אבל בעצם - הוא כל הזמן נשאר נקי :-D

כרגע עבר שבוע מאז שסיימתי את אותו בקבוקון ליטר ראשון - ומדיד השמן עדיין מלא - אולי זה בגלל שקר יותר עכשיו.

 

ועוד לקחת בחשבון שלהחליף ברכב הזה פילטר שמן זה לקסיקון של קללות.

 

שאלות

 

מה נקודת הרתיחה של השמן הזה או 5W20 בכלל?

האם ישנה בעיה כלשהיא למשל לעבור ל5W30 כמו קסטרול אדג' או ליקווי מולי הייטק?

 

איזה שמן הייתם ממליצים ולמה?

 

תודה, אדי

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

זה משהו שקצת מבלבל אותי - מצד אחד יש המלצות יצרן וההמלצות של דודג' באופן מובהק לאקלים שלנו הן 5W20 את זה ביררנו בזמנו כשעשיתי במוסך מרכזי יישור קו טכני לרכב הזה (נשאר לי לתקן את הסאן רוף) ישירות מול היצרן.

 

אבל השמנים שבאמת מתאימים בארץ הזאת להגנה על המנוע הם 5W40 ו10W40 כאשר 5W30 יותר מומלץ לחסכון בדלק.

 

האם הדבר שבאמת הכי חשוב להקפיד עליו זה התקן שהשמן צריך לעמוד בו ואם הוא חצי סינטטי או סינטטי מלא או שיש איזושהיא סיבה הגיונית שהיצרן ממליץ 5W20?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם (נערך)

כנ"ל - עבור לשמן יותר צמיגי - העלתי לפני כ שבוע.. הודעה של קרייזלר המבקשת באזור שלנו

במנועים די דומים - להעלות לצמיגות 5W-40 ולדעתי , תנאי עבודת המנוע די דומים.

 

 

במידה ואתה לא מושך הרבה את המנוע לסל"ד גבוה.

עבור תחילה ל 5W-30 סינטטי מלא בתקן C3.. (כך מוטול ממליצים לניטרו בהודו טורקיה צרפת)

כגון של מוטול ואו Eurol (יורול)

 

א - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Motul-8100-X-clean-FE-5W30-5L.html

ב - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Eurol-Optence-5W30-5L.html

 

 

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אל תפחד תעבור לשמן בצמיגות גבוהה יותר רק שיהיה איכותי.

ממליץ גם על מוטול.

היצרן ממליץ כי היצרן העולמי ממליץ.

המספרים סה"כ מספרים לנו על התנהגות השמן ב100 מעלות וכשהמנוע קר, מה תהיה הצמיגות שלו.

 

 

Sent from...somewhere

פורסם

7 שנים היה לי דודג' גרני עם מנוע 2400 סמ"ק, טופל גם במוסך המרכזי בפתח תקווה

גם במוסך מורשה דודג' בפתח תקווה , וגם עצמאית ..

בכל הטיפולים השתמשתי בשמן 5W-20 שעומד בתקנים של קרייזלר.

הרכב היה אצלי מעל 100,000 ק"מ ולא אכל שמן בין הטיפולים.

לא זכורים לי מחירים מעל 200 ש"ח לשמנים שרכשתי.

 

בפעם האחרונה קניתי את השמן הזה

https://www.autozion.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D/08-505w20p/

 

הפעם הקודמת שמן של ZIC 5W-20 בתקן הדרוש.

 

אני אישית לא הייתי קופץ לשמן 40 .... הייתי בודק מאיפה נאכל השמן.

הרכב נלקח לבדיקה בקנייה ? יש פערי קומפרסיה בין הצילנדרים?

 

לי לא קרה, אבל הבנתי שיש איזה בעיה אופיינית עם שסתום PCV שעלול לגרום לעליה בצריכת שמן.

פורסם

הרכב נבדק במוסך מרכזי - מבחינת העברת הילוכים וסחיבה הוא פשוט מפלצת. בזמנו חששתי ש205 כוחות סוס על רכב כזה ירגישו אנמיים - איפה, הדבר הזה לא נשלט אם אתה ממש לוחץ - תענוג.

 

היה במוסך מרכזי ליישור קו - לא נמצאות נזילות כלל של שמן, הוחלף רדיאטור במקורי בעצם אלו היו הנזילות היחידות (עכשיו אני צריך לתקן את הסאן רוף ובדיוק היתה שוב סופה - תענוג!)

 

אני גם לא ממהר לקפוץ ל40 ועכשיו מתחילה תקופה קרה יותר ובאמת בשבוע האחרון לא אובחנה התנדפות שמן אז אני כן חושש שזה רק עניין של טמפרטורה שלא מתאימה לצמיגות הזו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...