Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי לא רוצה לתקן הגה חשמלי (קופלונג) למרות שהיצרן בארה"ב לקח אחריות מלאה


KipodYam
שימו לב! השרשור הזה בן 2133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כולם פה אומרים תחליף לבד.

זה תפקידו? ואם יש לו ידע טכני והכל, מה תעשה קשישה או נכה? גם יחליפו לבד? אם זו בעיה בטיחותית שיצרן צריך לבצע אותה (וזה גם תפקידו) אז ברור שבעל הרכב לא צריך לתקן.

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם הסטטיסטיקה, אחת שעובדת איתי ניגשה אלי היום לאחר שההגה ב I30 יד"ש שלה (אאל"ט 2014 או 2015) החל לנקוש בעת סיבובו.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להעביר שעה עם הגב תקוע מתחת להגה, עם הראצ'ט, סליחה אבל לא תודה חברים. הגב שלי שווה הרבה.

 

עדכון -

קיבלתי טלפון מהיועץ שירות במוסך המורשה באיזורי.

אמרתי לו שאין לי טענות נגדו אבל שזה לא הגיוני שקוני יונדאי בישראל נאלצים לשלם על משהו שבארה"ב החברה לקחה עליו אחריות מלאה.

נפרדנו כידידים.

קיבלתי טלפון ממנהל במוקד שירות לקוחות של יונדאי-כלמוביל. הסברתי לו שזה לא מעניין אותי שאין ריקול או קמפיין בארץ כי התקלה זהה לחלוטין ופתרונה זהה לחלוטין. ביקש שאגיע למוסך מורשה לבדיקה, ושאולי אין בעיה, אמרתי לו שזה בזבוז זמן לכולנו כי יש בעיה והיא זהה לבעיה המתוארת באתר משרד התחבורה האמריקאי. היתה שיחה די עקרה, בסופה אמר שהוא יעביר את הפרטים לצוות הטכני.

אחרי יומיים קיבלתי עוד טלפון מהיועץ שירות החביב (בלי ציניות), אמר שיצרו איתו קשר מיונדאי (כלומר כלמוביל, אין פה נציגות רשמית של יונדאי בארץ) וביקש שאגיע לבדיקה ללא עלות.

הגעתי.

הרכב פספס קריאת שירותית ל"חיזוק ברגים בעמוד הגה" או משהו דומה. החיזוק בוצע. כמובן שיש בעיה בקופלונג המפורסם.

הציעו לי 50% הנחה, ככה שהמחיר באמת יצא סביר ודי דומה למחיר שנתן לי המוסכניק הפרטי שלי.

וידאתי שבדקו את הרכב. אמרו לי שכן.

ביציאה הייתי טרוד בנסיעה עירונית קצרה מאוד למקום אחר וקרוב. ברגע עליתי על כביש עירוני קצת מהיר היה ברור שההגה לא מורכב נכון, כי ההגה היה מפולס לחלוטין לפני.

חזרתי אחרי שעה, עוד עשרים דקות וסידרו את ההגה...

 

פירוט החשבון (לפני ההנחה) - 203 שח רק על פו"ה צמת חוטים לקודן? אמנם הקודן נמצא משמאל להגה, אבל עדיין, זה בטח חיבור מולקס, לא??,

יש כבר קוד ייעודי לעבודת מוסך עבור הקופלונג... החלק עולה 95 שח + מעמ, כאמור מחיר אביי 5$...

 

מסקנות -

  1. כנראה שחלק גדול מהתקלות הכרוניות, במדינות אחרות לעיתים קרובות מטופלות ע"ח היצרן, שלרוב יש לו נציגות רשמי (למשל יונדאי מוטורס ארה"ב) ולא יבואן שלמעשה הוא דילר בודד עם הסכם בלעדיות.
  2. העובדה שאין מאגר של קמפיינים, והשושואיזם המוחלט של המוסכים המורשים והיבואנים בנושא, גורמים לאנשים לטפל במוסכי היבואן.
  3. התחושה שלי שהיבואנים בארץ בעיקר חותרים למשא ומתן עם היצרן בחו"ל על מחירי המכוניות, ולא על השירות ואיזה תקלות היצרן יכיר בהן. כל עוד לא שוטחים את המציאות בפני היצרן, למה שהוא יקח אחריות? מצחיק שלפעמים מי שנדפק הוא דווקא מי שעושה מעט ק"מ יחסית, כי אז הבעיות צצות לו מחוץ לאחריות.
  4. בארה"ב, שם יש חשיבות גדולה לשירות, ויונדאי זה מותג שמנסה לגדול, לכן מקפיד על קמפיינים. בארץ, אולי בגלל שנחשב "אמין" או בגלל שכבש את השוק, כנראה שזה פחות חשוב. במיוחד שמוכרים לציי רכב, אז את מי הלקוח הפרטי מעניין.
  5. רכב ליסינג לשעבר, גם מחברה גדולה, לרוב לא עובר ריקולים וכנראה שלא יעבור קמפיינים בכלל, כי רובם המכריע מטופל במוסך הליסינג או מוסך מקומי שעובד איתם. לרכב שלי במכירה היו פתוחים מספר ריקולים וקמפיינים ככל הנראה.
  6. כשהיבואן נתקל בנודניק כמוני, שווה לו לתת לי 50% הנחה (הרי גם ככה אין פה הפסד, אולי חוסר רווח במקרה הטוב).

 

מסקנת העל - תעשו שיעורי בית. תעזרו באינטרנט. תבקשו הנחה על כשל נפוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם הסטטיסטיקה, אחת שעובדת איתי ניגשה אלי היום לאחר שההגה ב I30 יד"ש שלה (אאל"ט 2014 או 2015) החל לנקוש בעת סיבובו.

זה אותה בעיה בדיוק.

הלינק לאתר משרד התחבורה האמריקאי https://www.nhtsa.gov/vehicle

תעשו חיפוש שם - תכניסו שנה ואז יצרן. לרדת למטה וללחוץ על Manufacturer Communications, אפשר לסנן ע"פ התגיות.

 

הרכב של החברה שלך (I30 דור שני) אמנם לא נמכר בארה"ב בשם הזה, זה כנראה נקרא Elentra GT, בכל אופן כנראה שההגה שלו זהה להI30 דור ראשון או לאלנטרה שיש לה אותם קמפיינים עד שנת 2015...

יש קמפיין נוסף ממש חדש שמדבר על רעש והחלפה של תומכת בהגה = replacement of the steering rack support yoke assembly.

 

https://www.nhtsa.gov/vehicle/2014/HYUNDAI/ELANTRA%252520GT/5%252520HB/FWD#manufacturerCommunications

 

https://www.nhtsa.gov/vehicle/2014/HYUNDAI/ELANTRA/4%252520DR/FWD#manufacturerCommunications

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנקישות הן נקישות בודדות המתרחשות בסיבוב מהיר של 45-60 מעלות לכל אחד מהצדדים ממצב ממורכז (בערך כמו המשחק בהגה שמבקשים ממך לבצע בזמן הטסט לרכב) ופעם נוספת לקראת הגעת ההגה לנעילה, גם בכל אחד מהצדדים.

 

Sent from my OnePlus 6

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...