Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי "לא פריוס" איוניק (רשמים מנסיעת מבחן)


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 1253 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במצב רגיל הוא כמו משפחתית 1.6 רגילה.

 

לגבי הצריכת דלק - יש לי הגבלה על קילומטראז׳, אין הגבלה על דלק. חבל שאין להם רכבים עם V8 או משהו. למרות שזה די מגולם במחיר ההחזר החודשי, ולכן משלמים על איוניק בערך את הסכום שמשלמים על סקודה ראפיד (אוקטביה יותר יקרה משמעותית, ועוד עם מנוע 1.0 על המשקל של הטנק הזה), לכן בכלל לא הסתכלתי בכיוון של הסקודה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגיל בקושי הרכב זז כשבספורט הוא נותן אחלה תאוצה, הבעיה היא שהוא משתמש לרוב במנוע הבנזין ולא בחשמלי בגלל זה.

 

הקטע המעניין הוא שהסוללה ההיברידית נטענת משמעותית מהר יותר ולקיבולת גבוהה בהרבה (מגיעה לרוב לשליש העליון תוך זמן קצר, שזה משהו כמו 85 אחוזים) מאשר זו המתקבלת במצב הסטנדרטי.

 

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב רגיל הוא כמו משפחתית 1.6 רגילה.

 

לגבי הצריכת דלק - יש לי הגבלה על קילומטראז׳, אין הגבלה על דלק. חבל שאין להם רכבים עם V8 או משהו. למרות שזה די מגולם במחיר ההחזר החודשי, ולכן משלמים על איוניק בערך את הסכום שמשלמים על סקודה ראפיד (אוקטביה יותר יקרה משמעותית, ועוד עם מנוע 1.0 על המשקל של הטנק הזה), לכן בכלל לא הסתכלתי בכיוון של הסקודה.

יש אוקטביה עם מנוע 1.4 ו 150 סוסים והיא סוחבת לא רע, אבל גם זו עם המנוע הצנוע יותר "סוחבת" טוב יותר מההיברידיות הנזכרות, מצד שני הן זולות יותר משמעותית בשווי השימוש, ענין של כמה מאות שקלים לחודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הויכוח כבר לא רלוונטי, כי כבר הזמנתי איוניק.

 

את דגם ה1.4 של אוקטביה אין אצלנו, יש רק את 1.0, והיא משמעותית יותר יקרה מהאיוניק (הבדל של כמעט 500 שקל בחודש), כשעל הנייר נראה כמו משהו פחות טוב (מדובר בדגם אמבישן).

 

המבחר של רכבי ליסינג אצלי בעבודה לא ממש גדול.

 

מה שכן, ייאמר לזכותם שגם אין פחנועים של ממש, אין את כל האטראז׳/אלמרה/אקסנט וכו׳.

 

בתור רכב גישור נתנו לי משהו שאני מכיר ואוהב - קורולה (משום מה גם נוסעת יותר טוב מזאת שהייתה לי, ויש קרוז קונטרול, אז כבר שדרוג).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

טוב, אז היום קיבלתי את שלי (דגם פרימיום ליסינג צבע כחול, יש לציין שזה צבע נדיר יחסית לדגם הזה) סוף סוף, נסעתי איתה מכפר סבא לחדרה, וכמה הערות:

 

א) קרוז קונטרול אדפטיבי עובד יפה מאוד. מאט ומאיץ לבד, גם אם נדחפים לנתיב.

 

ב) שמירת נתיב - קצת פחות. לפעמים מצאתי את המערכת לא מצליחה לקרוא את הסימון (במיוחד בעיר), ואת עצמי נאלץ להתערב. יש מצב התערבות אגרסיבית, לא ניסיתי אותו עדיין. בנוסף, בשורות לא טובות למי שרגיל להחזיק את ההגה עם שתי אצבעות - המערכת לא תמיד מזהה אחיזה, ומתחילה לצפצף. לא ניסיתי את הטריק עם הבקבוק, בהיעדר בקבוק, אבל הבנתי שהוא לא עובד. אבל אני מניח שעדיף פי מיליון על מובילאיי/מובאון שהותקנה באמצעות רגל שמאלית של מתקין ישראלי.

 

ג) ביצועים - כמו קורולה, קצת יותר טוב. העברות הילוכים מורגשות, כמו בגיר פלנטרי בערך. מורגש גם מתי מנוע בנזין נכנס לפעולה (לזכות הסוללה יש לציין שבנסיעה עירונית זה לא קורה הרבה. פלוס ענק לעומת פריוס). לדרכים הרריות עוד לא לקחתי אותה, מאמין שאעשה זאת בקרוב. יש מצב זבורד, משמעותית יותר חזק.

 

ד) חומרים בתא נוסעים - אומנם לא מרצדס, אבל גם לא פחית קוטג׳. סך הכל נעים למגע, שום דבר לא רופף ולא מקרקש (בינתיים, ברכב עם 85 ק"מ על השעון).

 

ה) נוחות. מושבים סבבה. בדגם סופרים יש כיוון תמיכת מותן, אז מי שזה חשוב לו, קחו אותו. לי גם הרגיל הרגיש סבבה. גלגלי 17" לא ממש תורמים לנוחות, קורולה הרגישה יותר רכה. תורמים לרעשי כביש.

 

ו) מולטימדיה של כלמוביל - תהרגו אותי, אבל לא מבין למה זה טוב. אומנם יש וייז (שהיה קורס אחרי שתי דקות, עכשיו הורדתי עדכון, נראה איך זה יהיה), ואפליקציות רדיו, אבל התפעול לא נוח, וזה יחסית למערכת של קורולה, שגם לא הייתה משהו. פעם אחת הספיקה להתרסט. כנראה עדיף פשוט לשלם למתקין שינתק אותה. אפשר לפרוץ אותה ולשים פליי סטור, אבל נראה לי שזה יהרוג את המערכת לגמרי, מסכנה גם ככה. לפעמים הממשק של כלמוביל נסגר, ויוצא לתפריטים של אנדרואיד, טוב שלא לבוטלואדר.

 

ז) שאר האיבזור - יש כניסה והתנעה ללא מפתח, די מוצלחת, אפשר לפתוח את הבגאז׳ בלי לגעת בשלט, לדעתי מאוד נוח. יש אורות אוטומטיים, קיפול מראות אין, חיישני גשם אין, סגירת חלונות מהשלט אין. בניגוד לרכבים היברידיים אחרים, יש בורר הילוכים נורמלי, כזה עם ידית עם כפתור, ושורת אותיות PRND, כמו לגיר אוטומטי אנושי. יש בקרת אקלים עם בורר נפרד לנהג ונוסע קדמי, ומצב "נהג בלבד" למי שלא רוצה שיבקשו ממנו טרמפ יותר. יש פתחי מיזוג מאחורה. סוכך שמש באופן מפתיע מספיק ארוך, ומכסה את רוב הדלת. מרוב הקרינה מתחת לדשבורד זה מטעין פלאפונים.

 

ח) אחסון - תא בין המושבים קטן, גם תא הכפפות קטן. גם גודל הבגאז׳ לא להיט (בקורולה יותר גדול). מבחינתי לא דיל ברייקר, אבל מי שזה חשוב לו, שימו לב. יש דלת חמישית. לא צריך לחפור בכיס בשביל לפתוח את הבגאז׳. בכללי, השלט נכנס לכיס בבוקר ונשאר שם עד שחוזרים הביתה בערב.

 

ט) רעשי כביש - יש הרבה. מחלה של היברידיות בכללי. מצד אחד רכב מאוד שקט בפני עצמו, מצד שני חסכו על בידוד אבל שמו ג׳נטים 17" למען יראו וייראו (מתי כבר תחלוף האופנה המטומטמת הזאת?).

 

בסך הכל אוטו ממש חמוד ואפילו נעים לנסיעה. לא מרצדס, אבל נוח, חזק ויש מנוע חשמלי.

 

תמונות - גגלו "blue hyundai ioniq".

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב.

 

יש מצב שהמולטימדיה אצלך פשוט תקולה חומרתית, כל מה שאתה מתאר לא יצא לי לחוות פעם אחת. המושבים הקדמיים אכן נוחים, אך ברגע שמתיישבים מאחור, מרגישים שמתיישבים על דיקט ; אולי זו תחושה ששמורה לכאלו שחורגים מ 100 ק"ג.

גם איכות השמע מאחור מתדרדרת פלאים (לרמה של טרנזיסטור), מקדימה מתקבלת תהודה טובה משמעותית ולאחר התעסקות (ממושכת) עם ה EQ, ניתן לומר שאיכות השמע (שוב, מקדימה בלבד) טובה מאוד.

 

Sent from my OnePlus 6 (128\8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר שנה ועוד מעט חודשיים עם האיוניק, ו80000 ק"מ, המערכת גם אצלי נתקעת מידי פעם, וכל השאר סטנדרטי לחלוטין.

הגיר עוד לא עושה בעיות אבל ההחלפות כבר איטיות יותר ויש הבדל מהותי מאז שהיה חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום חילקו 100 איוניקים בצה''ל אז צפו לראות אותם עוד מעט בבוצות הגולן וחולות הנגב.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שהמולטימדיה אצלך פשוט תקולה חומרתית, כל מה שאתה מתאר לא יצא לי לחוות פעם אחת

אתמול הורדתי עדכון, ומאז העדכון עוד לא קרס.

 

אבל יש תופעה חדשה - שמתי דיסק און קי עם מוזיקה, והמערכת נתקעה בעליה. הייתי צריך להוציא את הדיסק און קי ולרסט את המערכת עם לחיצה ארוכה על POWER.

 

הדיסק און קי היה מאוד חם כשהוצאתי אותו. הוא גם USB3, ועשה לי בעיות גם במערכת אחרת. עכשיו אני מנסה אחד שהוא USB2.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתנחם בעובדה שהמערכת הרגילה של האיוניק (נהגתי בה בחו״ל לא מעט) לא מי יודע מה יותר מתקדמת.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו עולה עם איוניק לירושלים כל יום? איך סוחבת עליות ממושכות?
עליתי פעם אחת בשעות הערב ; הרזרבה החשמלית כצפוי נגמרת מהר (למיטב זכרוני, נשארים לא יותר משלושה פסים במד הטעינה) והרכב נשען בעיקר על הבנזין האטקינסוני שלו. אפשר לצלוח את העליה על 110-120~ בקלות, יותר מזה כבר יידרשו מעל ל 4,000 סל"ד עם חצי מהלך דוושת גז (או יותר, אם אתה ממש ממהר לשירותים או סתם עוד ליסינגאי מצוי).

 

Sent from my OnePlus 6 (128\8)

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שהמערכת התאפסה על עצמה - אין יותר תקיעות וריסטים. גם הדיסק און קי USB2 עובד בסדר, אפילו הוייז לא קרס לי היום.

 

האוטו עצמו - עכשיו שהורדתי את הלחץ בצמיגים מ2.7 באר ל2.5 (כמו שכתוב על הדלת), הנסיעה נהייתה קצת יותר נוחה. מעבר לזה, נוסע כמו חלום, מאיץ לבד, מאט לבד, מסובב את ההגה לבד (כנראה המערכת לומדת, היום המצב הרבה יותר טוב מאתמול).

 

אפשר לשבת ישיבה מזרחית מאחורי ההגה ולהשתמש במחזיק כוסות בתור מעמד לנרגילה 8)

 

מה שכן, הבקרת סטיה מנתיב אוהבת לשחק פינג פונג - מזהה שמתקרב לפס הפרדה השמאלי, הוא שובר ימינה, מגיע לימני, שובר שמאלה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז היום קיבלתי את שלי (דגם פרימיום ליסינג צבע כחול, יש לציין שזה צבע נדיר יחסית לדגם הזה) סוף סוף, נסעתי איתה מכפר סבא לחדרה, וכמה הערות:

 

א) קרוז קונטרול אדפטיבי עובד יפה מאוד. מאט ומאיץ לבד, גם אם נדחפים לנתיב.

 

ב) שמירת נתיב - קצת פחות. לפעמים מצאתי את המערכת לא מצליחה לקרוא את הסימון (במיוחד בעיר), ואת עצמי נאלץ להתערב. יש מצב התערבות אגרסיבית, לא ניסיתי אותו עדיין. בנוסף, בשורות לא טובות למי שרגיל להחזיק את ההגה עם שתי אצבעות - המערכת לא תמיד מזהה אחיזה, ומתחילה לצפצף. לא ניסיתי את הטריק עם הבקבוק, בהיעדר בקבוק, אבל הבנתי שהוא לא עובד. אבל אני מניח שעדיף פי מיליון על מובילאיי/מובאון שהותקנה באמצעות רגל שמאלית של מתקין ישראלי.

 

ג) ביצועים - כמו קורולה, קצת יותר טוב. העברות הילוכים מורגשות, כמו בגיר פלנטרי בערך. מורגש גם מתי מנוע בנזין נכנס לפעולה (לזכות הסוללה יש לציין שבנסיעה עירונית זה לא קורה הרבה. פלוס ענק לעומת פריוס). לדרכים הרריות עוד לא לקחתי אותה, מאמין שאעשה זאת בקרוב. יש מצב זבורד, משמעותית יותר חזק.

 

ד) חומרים בתא נוסעים - אומנם לא מרצדס, אבל גם לא פחית קוטג׳. סך הכל נעים למגע, שום דבר לא רופף ולא מקרקש (בינתיים, ברכב עם 85 ק"מ על השעון).

 

ה) נוחות. מושבים סבבה. בדגם סופרים יש כיוון תמיכת מותן, אז מי שזה חשוב לו, קחו אותו. לי גם הרגיל הרגיש סבבה. גלגלי 17" לא ממש תורמים לנוחות, קורולה הרגישה יותר רכה. תורמים לרעשי כביש.

 

ו) מולטימדיה של כלמוביל - תהרגו אותי, אבל לא מבין למה זה טוב. אומנם יש וייז (שהיה קורס אחרי שתי דקות, עכשיו הורדתי עדכון, נראה איך זה יהיה), ואפליקציות רדיו, אבל התפעול לא נוח, וזה יחסית למערכת של קורולה, שגם לא הייתה משהו. פעם אחת הספיקה להתרסט. כנראה עדיף פשוט לשלם למתקין שינתק אותה. אפשר לפרוץ אותה ולשים פליי סטור, אבל נראה לי שזה יהרוג את המערכת לגמרי, מסכנה גם ככה. לפעמים הממשק של כלמוביל נסגר, ויוצא לתפריטים של אנדרואיד, טוב שלא לבוטלואדר.

 

ז) שאר האיבזור - יש כניסה והתנעה ללא מפתח, די מוצלחת, אפשר לפתוח את הבגאז׳ בלי לגעת בשלט, לדעתי מאוד נוח. יש אורות אוטומטיים, קיפול מראות אין, חיישני גשם אין, סגירת חלונות מהשלט אין. בניגוד לרכבים היברידיים אחרים, יש בורר הילוכים נורמלי, כזה עם ידית עם כפתור, ושורת אותיות PRND, כמו לגיר אוטומטי אנושי. יש בקרת אקלים עם בורר נפרד לנהג ונוסע קדמי, ומצב "נהג בלבד" למי שלא רוצה שיבקשו ממנו טרמפ יותר. יש פתחי מיזוג מאחורה. סוכך שמש באופן מפתיע מספיק ארוך, ומכסה את רוב הדלת. מרוב הקרינה מתחת לדשבורד זה מטעין פלאפונים.

 

ח) אחסון - תא בין המושבים קטן, גם תא הכפפות קטן. גם גודל הבגאז׳ לא להיט (בקורולה יותר גדול). מבחינתי לא דיל ברייקר, אבל מי שזה חשוב לו, שימו לב. יש דלת חמישית. לא צריך לחפור בכיס בשביל לפתוח את הבגאז׳. בכללי, השלט נכנס לכיס בבוקר ונשאר שם עד שחוזרים הביתה בערב.

 

ט) רעשי כביש - יש הרבה. מחלה של היברידיות בכללי. מצד אחד רכב מאוד שקט בפני עצמו, מצד שני חסכו על בידוד אבל שמו ג׳נטים 17" למען יראו וייראו (מתי כבר תחלוף האופנה המטומטמת הזאת?).

 

בסך הכל אוטו ממש חמוד ואפילו נעים לנסיעה. לא מרצדס, אבל נוח, חזק ויש מנוע חשמלי.

 

תמונות - גגלו "blue hyundai ioniq".

 

ב) חמור מאוד, אתה מסכן את שאר משתמשי הכביש עם המשחקים שלך. אתה לא אמור להשתמש במערכת בתוך העיר!

ז) קיים סגירת חלונות אבל היא נדרכת רק כשמתרחקים מהרכב עם חלונות פתוחים. אם לא פועל אצלך יכול להיות שזה בגלל שחברת הליסינג ויתרה על האופציה (מותקנת בארץ ע"י היבואן).

 

ח) השוואה לא הוגנת, תשווה לרכבים היברידים אחרים ותגלה שהתא מטען מאוד שימושי.

 

זה שאתה כל הזמן משווה את הרכב למרצדס רק מראה עד כמה הרכב מוצלח. לפני קצת פחות מ-3 עשורים לא היו משווים יונדאי לרכבים יפאניים, היום היא משאירה להם אבק ומכוונת גבוה יותר.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1253 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...