Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מראה פנורמית


ZiggyMan
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3181 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אכן, בדיוק כמו שמני הנחשים למיניהם לחיסכון בדלק כביכול.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
קריטי. במיוחד בפקק היומי של חצי שעה בכביש 1 או באיילון.

 

יש לי חבר, כשהתחיל לנהוג היה נוהג לפי החוקים, מכבד הכל, כמו שצריך. היה רק תמרור עצור אחד שהוא לא היה עוצר בו, בחניה של העבודה. כי אף פעם אין שם אף אחד. באמת, כיבד את כל החוקים, הכל היה מעולה, ואז הוא התחיל "להחליק" עצירות גם בעצור'ים אחרים, יום אחד הוריד אותו אוטובוס.

אז כן, קריטי, גם בפקק. ולא רק בגלל ששם יש הכי הרבה סיכוי שמישהו יכנס בך כי כ-ו-ל-ם בפייסוש בפקק ויפרגן לך באיזה צוואר תפוס לחודשיים כי בדיוק "נמרחת קצת" במושב, אלא כי זה אחרכך זולג גם למקומות אחרים.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

תירוץ התנוחה קלוש מאד

 

אין ספק שכל אחד זז בזמן הנהיגה. אבל עם מראה פנורמית לא תוכל להשתמש בסך השמש, ותאלץ לזוז באי נוחות כדי להמנע מסנוור. פות"ש - זה לא מפריע לך?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מבחינת מידע אמיתי - לא נוסף כלום מעבר למה שמראות הצד המוצלחות מספקות (פוקוס, במקרה הזה). נורא כבר אמרתי?

 

שוב, לא לגמרי נכון. בגלל הזווית, מראה פנורמית יכולה לאפשר לראות מעט מעבר לפינה של רכב אחר.

 

עדיין, זה לא משמעותי ולא גובר על החסרונות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

Spire; אתה מפספס את הנקודה. לא טענתי שבפנורמית רואים יותר מרגילה. גם במקורית אני רואה את כל מה שצריך. אני פשוט לא יכול להגיע כל פעם לאותה נקודה שבה אני רואה הכל. פשוט לא מצליח. איך כולם נוהגים? לא יודע. עם גב ישר או יד על המראה. אני כל פעם נוהג בתנוחה אחרת, איך שבא לי באותו רגע.

לגבי הקשקושים של שברים וסכי שמש.... תעשו טובה. המראה הזו זה לא מה שיהרוג אתכם, וזה גם לא מפריע לשום סך.

פורסם

אני רק אוסיף שלפני כעשור שנים עמדתי ברמזור ורכב פגע בי במהירות גבוהה למדי מאחורה, כשלא שם לב שבעצם האור אדום.

בין יתר הפגיעות, מעוצמת המכה נגחתי במראה הפנורמית ונגרם לי חתך במצח. לדעתי הגודל שלה לא בטיחותי בתרחיש כזה.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
Spire; אתה מפספס את הנקודה. לא טענתי שבפנורמית רואים יותר מרגילה. גם במקורית אני רואה את כל מה שצריך. אני פשוט לא יכול להגיע כל פעם לאותה נקודה שבה אני רואה הכל. פשוט לא מצליח. איך כולם נוהגים? לא יודע. עם גב ישר או יד על המראה. אני כל פעם נוהג בתנוחה אחרת, איך שבא לי באותו רגע.

אני לא מפספס את הנקודה כי דיברתי בידוק על זה. אתה צריך לנהוג כשאתה יושב בתנוחת נהיגה נכונה, ולא "איך שבא לי". תבין איך נראית ומרגישה תנוחת ישיבה נכונה ברכב (ברכיים מכופפות מעט בלחיצה מלאה על הקלאץ'/בלם, מרפקים ב-90 מעלות עם הידיים ב-3 ו-9, ראש במרחק של כמה מ"מ ממשענת הראש ועצם זנב נעוצה בחיבור בין בסיס המושב למשענת) ואז תתחיל לנהוג ככה. זה קצת לא נוח ומרגיש כאילו יש לך מקל בתחת בכמה דקות/שעות הראשונות, אבל מהר מאוד אתה תרגיש מאוד בנוח לשבת ככה ותרגיש שיפור משמעותי (כן כן, משמעותי) ביכולת שלך לשלוט על הרכב, מה שיהפוך את הנהיגה שלך לחלקה ונעימה יותר.

 

קיבלת את השיעור הראשון בקורס נהיגה מתקדמת בחינם. תשתמש בו בתבונה.

 

 

מראה פנורמית היא בת דודתו המכוערת של כיסוי ההגה מבד

 

תלוי מי מסתכל עליה... :wink:

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

טיפה לחזק את התגובה שמעלי - ממילא בכניסה לרכב עליך לכוון את המושב ואת המראות. המראה הפנורמית אינה חוסכת את הכוונון האנכי, אלא את האופקי בלבד. אז אם ממילא אתה צריך לכוון את המראה, לא עדיף להשקיע עוד שניה בכיוון האופקי שלה ולהרויח שדה ראיה משופר לפנים ומניעת סינוור.

 

אליבאבא - לי היה ארוע דומה לפני כ-4 שנים, אבל עפתי לא על המראה אלא על קורה A (ושיהיה ברור, הייתי חגור, אבל הראש טס לפנים). את הפגיעה גיליתי רק בבית, כאשר שמתי לב לחתך קטן במצח ולעיוות של משקפי השמש האהובים עלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הסיבה שהמראות הנוראיות האלה נפוצות בארץ, היא שמורי הנהיגה מרכיבים אותן כדי שהם יוכלו לראות לאחור יחד עם התלמיד. וככה מלמדים אותו הרגל גרוע. הדבר הנכון למורה נהיגה לעשות, היה להתקין מראה פנימית נוספת שמכוונת אליו, וללמד את התלמיד לכוון את המראות המקוריות נכון.

 

רק לנכה שסובל מאי יכולת להפנות את הראש, ומצוין ברישיון הנהיגה שלו שהוא חייב במראה פנורמית, יש הצדקה לשימוש בזה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

אני מסוגל להבין את הטענה של פותח השרשור: הראש זז בנהיגה כך שלא בכל מבט למראה הפנימית (הרגילה) היא תהיה מכוונת לגמרי כראוי.

 

זה משתנה בהתאם לרכב, אבל באופן כללי זה עניין יחסית פעוט ובוודאי שלא שווה בחסרונותיה של המראה הפנורמית, בראשם הסכנה לפציעה.

 

לגבי הקשקושים של שברים וסכי שמש.... תעשו טובה. המראה הזו זה לא מה שיהרוג אתכם, וזה גם לא מפריע לשום סך.

 

זה תלוי בזווית השמשה אבל ברוב הרכבים, המראה הפנורמית תפריע לפתיחת הסוככים לפחות באחד מהצדדים. פתיחת הסוכך תזיז את המראה ותשאיר את הסוכך בזווית לא יעילה שמסתירה יותר מדי את שדה הראיה לפנים ו/או בזווית שבה הוא פונה לעבר המצח, מה שמחזיר אותנו לסכנת הפציעה בהתנגשות.

 

הפנורמית לרוב גם מסתירה שדה ראיה באופן ישיר: זה תלוי במימדי הרכב ותנוחת הנהיגה אבל באופן כללי היא עומדת בדיוק בין העיניים לבין תמרורים קרובים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

הפנורמית אצלי ברכב גדולה אולי בשניים שלושה סנטימטרים ברוחב מהמראה ברכב. זה לא מפריע לסכים, וגם לא מסתיר משהו שהמקורית לא.

 

.לגבי כיוונים; אני הנהג הכמעט בלעדי ברכב, ולכן אני לא אמור לכוון מראות, כסא וכו' בכל נסיעה.

 

אני לא מפספס את הנקודה כי דיברתי בידוק על זה. אתה צריך לנהוג כשאתה יושב בתנוחת נהיגה נכונה, ולא "איך שבא לי". תבין איך נראית ומרגישה תנוחת ישיבה נכונה ברכב (ברכיים מכופפות מעט בלחיצה מלאה על הקלאץ'/בלם, מרפקים ב-90 מעלות עם הידיים ב-3 ו-9, ראש במרחק של כמה מ"מ ממשענת הראש ועצם זנב נעוצה בחיבור בין בסיס המושב למשענת) ואז תתחיל לנהוג ככה. זה קצת לא נוח ומרגיש כאילו יש לך מקל בתחת בכמה דקות/שעות הראשונות, אבל מהר מאוד אתה תרגיש מאוד בנוח לשבת ככה ותרגיש שיפור משמעותי (כן כן, משמעותי) ביכולת שלך לשלוט על הרכב, מה שיהפוך את הנהיגה שלך לחלקה ונעימה יותר.

 

קיבלת את השיעור הראשון בקורס נהיגה מתקדמת בחינם. תשתמש בו בתבונה.

אני מכיר את מה שאתה אומר. לומדים את זה בשיעורי נהיגה, וזה אפילו קורה בתיאוריה. בפועל לא נהגתי עם שתי ידיים על ההגה ב15 השנים האחרונות. אני לא יכול לנהוג עם מקל בתחת, זה לא נחמד. זה אולי משפר את השליטה, אבל מעלה את רמת העצבים, מה שיגרום לבסוף לתוצאות ההפוכות מאלו שהתכוונו אליהם מראש, אז חבל.

מלבד זאת, כל מה שכתבת פשוט בלתי אפשרי ליישום טכנית. בשלושת הרכבים האחרונים שלי לפחות, ואין לי מידות מוזרות.

אני בספק גדול אם אתה מקיים את כל מה שכתבת בהודעה לגבי תנוחת נהיגה, ואני בספק גדול אף יותר אם יש מישהו מבאי הפורום שמקיים את זה.

פורסם

אני מקיים. ואני לא בדיוק במידה ממוצעת.

 

המראות הפנורמיות הקטנות עדיין מציבות שורה של סכנות במצב של התנגשות ואין להן גם את היתרונות של הפנורמית הרחבה, אז למה?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני מכיר את מה שאתה אומר. לומדים את זה בשיעורי נהיגה, וזה אפילו קורה בתיאוריה. בפועל לא נהגתי עם שתי ידיים על ההגה ב15 השנים האחרונות. אני לא יכול לנהוג עם מקל בתחת, זה לא נחמד. זה אולי משפר את השליטה, אבל מעלה את רמת העצבים, מה שיגרום לבסוף לתוצאות ההפוכות מאלו שהתכוונו אליהם מראש, אז חבל.

מלבד זאת, כל מה שכתבת פשוט בלתי אפשרי ליישום טכנית. בשלושת הרכבים האחרונים שלי לפחות, ואין לי מידות מוזרות.

אני בספק גדול אם אתה מקיים את כל מה שכתבת בהודעה לגבי תנוחת נהיגה, ואני בספק גדול אף יותר אם יש מישהו מבאי הפורום שמקיים את זה.

 

אני נוהג ככה, ועם שתי ידיים על ההגה. +/- 17 שנים, בשנתיים הראשונות הייתי די ילד. כמעט כל מי שאני מכיר (בתחום כמובן) נוהג ככה - גם מבחינת תנוחת הנהיגה וגם מבחינת שתי ידיים על ההגה.

 

הספק שלך לא רק שלא במקום, הוא גם זה שמשמש לך תירוץ. תתחיל משם.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...