Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3245 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יכול - אבל זה מייקר את העלויות באופן משמעותי. One way באלעל או בלופטהנזה מפרנקפורט לארץ עולה המון. לעומת זאת אלעל לאחד היעדים שחשבתי עליהם (לונדון/מינכן/וורשה/קרקוב/מילאנו) יוצא בסביבות 400$ כולל חזרה מפרנקפורט.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 88
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לונדון יקרה מאוד.

מינכן אמרת לא גרמניה.

וורשה/קרקוב - אישית אני לא מתלהב מפולין ומהפולנים, אבל לא יודע מספיק בשביל לומר. מה שכן - זה זול.

מילאנו - לא מעניין בגרוש, אלא רק אם אתה שוכר רכב ונוסע - אבל זה כבר מייקר.

 

שים לב שאתה צריך לחשב את הכל ביחד - יכול להיות שהטיסה זולה אבל השהייה יקרה. לחילופין אולי תמצא טיסה יותר יקרה, נניח 700 דולר, אבל השהייה ביעד תהיה זולה יותר משמעותית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

את עניין תחשיב העלויות הכולל כבר הזכרתי, אבל אני רוצה להדגיש: יתכן שתמצא טיסה זולה, אבל כזו שתחייב אותך ללילה נוסף במלון ויום נוסף של שכירת רכב, וכבר הפסדת את ההפרש או שתגיע אחרי ליל לבן ותתקשה לנהוג מאות ק"מ באותו יום. הכל צריך להלקח בחשבון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לונדון יקרה מאוד.

מינכן אמרת לא גרמניה.

וורשה/קרקוב - אישית אני לא מתלהב מפולין ומהפולנים, אבל לא יודע מספיק בשביל לומר. מה שכן - זה זול.

מילאנו - לא מעניין בגרוש, אלא רק אם אתה שוכר רכב ונוסע - אבל זה כבר מייקר.

 

שים לב שאתה צריך לחשב את הכל ביחד - יכול להיות שהטיסה זולה אבל השהייה יקרה. לחילופין אולי תמצא טיסה יותר יקרה, נניח 700 דולר, אבל השהייה ביעד תהיה זולה יותר משמעותית.

הרעיון הוא רק לנחות במינכן לפי הצעתו של RS ומשם להמשיך לטייל באוסטריה, מדובר ביעדים שלא ביקרתי בהם אז אני לא פוסל את האפשרות הזאת.

 

לגביי פולין, ראיתי כמה אתרים מעניינים שיכולים לכסות 4-6 ימים בכיף.

לגביי מילאנו - הרעיון הוא רק לנחות שם ומשם להתקדם עם רכב לאיזור אגם גארדה, ונציה, מוזיאוני רכב ואם יתאפשר נהיגה על פיאט 500 המקורית (פורסם כאן בעבר, רק לא יודע איפה באיטליה).

 

 

ספריאל - הרעיון מוכר, אבל בדקתי את הדברים, הטיסות של אלעל למילאנו בשעה סבירה יחסית ואני אוכל להתמודד עם נהיגה קצרה אחרי איזה קפה. מבחינת מלונות עוד לא בדקתי עלויות באיטליה, מה שכן עשיתי עבור פולין ופרנקפורט. (שם העלויות סבירות)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

אגב, ה IAA לקח לנו יומיים וחצי בערך, וזה כשצילמנו כל מה שזז ולא זז + נסיעת מבחן על שני רכבים. אז לדעתי 3 ימים טובים יספיקו לך שם. חוץ מהפיצה הכי טעימה שאכלתי, עיר די משעממת. [עריכה: עכשיו נזכרתי שאתה רוצה לעשות גם ספוטינג ושופינג, אז 4 ימים נשמע טוב.]

 

אם יוצא שאתה נוסע עם RS באזור מינכן ובא לכם על עוד פרטנר ל"שיירה" ואתם עושים זאת בסופ''ש, זרקו הודעה.

 

(מניח שאתה בקיא בזה הרבה יותר ממני, אבל לטראנסאוויה טיסות זולות מאוד לשם.)

עריכה אחרונה על ידי Guy_M5
פורסם

דור - לגבי מילאנו - לפני שנתיים שני הגדולים שלי נסעו לטיול - טסו עם AZ דרך רומא, הגיעו בשעה סבירה מאד (לא זוכר את הפרטים, אבל אאל"ט יש להם 3 טיסות ביום מת"א, וכמובן שטיסות ל-LIN יוצאות כמו מוניות שירות). שהו בעיר יומיים - כולל ביקור באקספו - ואז שכרו רכב לסיבוב דרך פיזה, פירנצה וברגמו למשך 4-5 ימים. באותה מידה אתה יכול לנסוע מזרחה לכיוון וורונה וונציה, או מערבה לכיוון מונאקו (מונטה קארלו לכשעצמה היא תצוגה פעילה של רכבי על) והריביירה הצרפתית, או צפונה לאגמים או לשוויצריה. בקיצור - טיסה למילאנו - הגם שבעיר עצמה אין הרבה מה לעשות - יכולה להיות בסיס מצויין לכל הכיוונים. ומשם לגרמניה זו קפיצה קטנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אליטליה לא היו על סף פשיטת רגל? מעבר לכך הטיסה חזור תתייקר ופה הבעיה העיקרית שלי.

כמה מרוחקת מונאקו אני צריך לבדוק, זה נשמע מעניין.

בשוויץ כבר הייתי לפני כמה שנים (אגב, גם אז נחתנו במילאנו).

 

גיא - פרנקפורט אכן משעממת, אבל יהיה לי רכב שכור אם אטוס ביחד עם RS, אז יש לו תוכניות לצאת מהעיר, בנוסף להעביר עוד איזה חצי יום בספוטינג (רק אתמול יצא לי לצלם בארץ אחרי הרבה זמן שלא צילמתי, והבנתי כמה התנאים של ספוטינג בחו"ל טובים פי כמה), חצי יום בזייל ואולי איזו גיחה למקום מעניין באיזור, שטרסבורג למשל.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

אליטליה אכן בפשיטת רגל - ולא בפעם הראשונה. כנראה שיש להם איזו דרך חילוץ, אם כי ארוכה.

 

לגבי שילוב עם הטיסה חזרה מפרנקפורט - שוב, דורש בדיקה מסודרת, יתכן שתהיה אופציה עדיפה על פני אלעל, אולי איזה קונקשן קצר עם אליטליה או משהו במסגרת שיתוף קודים של סקייטים.

 

לגבי שויצריה - אמנם מדינה לא גדולה, אבל בהחלט מגוונת. מה שנאמר במעלה השרשור על אוסטריה נכון גם לגביה, ואין דין אזור אחד כדין אזור אחר. אני ביליתי שבוע באזורים דוברי הגרמנית, ברור לי שנותר לי לא מעט לראות באזורים דוברי הצרפתית והאיטלקית. הבעיה עם שויצריה היא שמדובר במדינה יקרה, ועדיף למצוא מלון בצידו הלא שויצרי של הגבול (אני לנתי בצד הגרמני של באזל, אבל זה יכול להיות גם בצרפת, איטליה או אוסטריה).

 

לגבי המרחק ממילאנו למונט-קארלו - בדקתי במפה, מדובר בכ-300 ק"מ. לא משהו חריג בטיול באירופה. אני הגעתי למונטה קרלו ברכבת, אבל בהמשך שכרתי רכב והטיול באזור פרובאנס היה מדהים. לך, כצלם מטוסים, העיר ניס מעניינת אם יש לך מזל והנחיתות מתבצעות במסלולי 22, שכן מהמצודה (טיפוס של כמה מאות מדרגות) תוכל לצלם מטוסים בכיוון אופקי ואולי אפילו מעט מלמעלה. כמוכן - אל על טסה ישירות לניס (במותג סאנדור) וכמובן גם למילאנו ולמרסיי. עוד רעיון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מזכיר לי שלפני כמה ימים נחתתי בסכיפהול באמסטרדם ותוך כדי הנחיתה אני מסתכל מהחלון ורואה עשרות אנשים עומדים ממש קרוב למסלול ומסתכלים על המטוס (747). ממש הופתעתי מכמה קרוב הם יכולים להגיע למסלול הנחיתה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

תאורטית גם בת"א - הגדר ההיקפית סמוכה לכביש 4כביש 412. דומני שהמשטרה לא מאפשרת זאת, סה"כ מסוכן לעמוד על הכביש.

 

כל מקרה - חפש את שדה התעופה SXM המפורסם בכף שהמטוסים הנוחתים עוברים נמוך מאד מעל הנפשים בחוף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל - המטוסים זה על הדרך, השותף אמנם גם אוהב והיה איתי בפרנקפורט ובהמבורג בספוטינג וגם מצטרף אליי בארץ לפעמים, אבל זאת מטרה משנית, מה שנקרא "על הדרך". כמה מאות מדרגות לא מרגשות אותי, עליתי מדרגות של בניין בן 20 קומות באור יהודה בשביל לצלם את התנועה אצלנו בנתב"ג. :)

את האמת שהשותף היה רוצה לבקר בניס, ואכן מונטה קרלו לא רחוקה - 300 ק"מ בערך ממילאנו, צריך לצאת קצת מוקדם אבל אנחנו שני נהגים ואין לנו בעיה עם מרחקים גדולים, שנינו רגילים לזה גם בארץ וגם בחו"ל. אז אבדוק את האופציה של איטליה יותר לעומק.

 

 

רוניס - כן, זה המצב באירופה, בפרנקפורט יש איזה 14 עמדות צילום שונות, בהמבורג צילמתי ממרפסת ואפילו מסיור מאורגן של השדה (אשכרה יש סיורים מסודרים מטעם השדה שמסיירים בתוך השדה ומראים לך מטוסים, מרכזי תחזוקה וכו'), בסכיפהול הייתי לפני כמה שנים במרפסת והיה מדהים.

יש גם לא מעט שדות שמאפשרים לספוטרים ממש להיכנס לתוך השדה ולצלם, רק בארץ אנחנו מהווים מטרד. :?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דור - אני לא מכיר את השדות האירופיים מעבר למעבר בין שער הכניסה לגייט, אבל נושא הבטיחות ובמיוחד הביטחון הולך ונהיה יותר סבוך.

 

סיפרתי קודם על נושא סוללות הליתיום, מתברר כי ככל הנראה מדובר בהנחיה של IATA מלפני כמה חודשים, אם כי נתקלתי בה לראשונה לפני 10 ימים בגוילין (KWL) ושלשום בביג'ינג , אבל לא בת"א ולא ב-PVG. חוסר אחידות, קשה לנוסע לדעת למה לצפות, ויש כל מיני הפתעות. דוגמא אחרת - אני רגיל להשתמש בטלפון במצב טיסה, ב-763 של אלעל מערכת הבידור מבוססת על WiFi. לעומת זאת בטיסה מגוילין ל-שיאן ברגע שהפעלתי את הטלפון ניגש אלי איש ביטחון (לא דייל) וביקש לכבות את המכשיר, וכנראה גם לא אפשרו שימוש במחשבים או כל ציוד אחר. לפחות את המצלמה לא החרימו לי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בנתיים לא נתקלתי במשהו חריג באירופה, בכל מקרה אני מכבד את הנהלים ולא מפעיל מה שלא צריך בטיסה.

 

השאלה איך אני מוזיל עלויות בטיסות, ממה שראיתי המלונות באיטליה סבירים, שוקל ללון בברגמו ומשם לטייל לונציה, מונטה קרלו, טורינו, אגם גארדה, אולי גיחה לניס (כי השותף רוצה וגם אני לא אתנגד לראות מקום חדש). הרכב לא יקר, קליאו לשבוע תעלה לי 1000₪ בערך, זה סביר. (זה גם מתחלק ב-2)

ניסיתי לבדוק קונקשיינים וזה לא מוזיל את העלויות, לרוב אפילו מייקר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

גם אני מכבד נהלים, לא התווכחתי עם הביטחוניסט. העניין הוא שהאיסור על שימוש בטלפון לא הוזכר בתדריך הבטיחות (והיה מדובר ב-E95 בן חצי שנה, ללא IFE ועם קריינות אנגלית במבטא סיני, ואני הבנתי שהנוהל הוא הרגיל, לפיו השימו שבמצב טיסה מותר לאחר כיבוי שלט הידוק החגורות), ואיסור הובא לידיעתי רק תוך הטיסה. גם בטיסת פנים נוספת בתדריך הוזכר הנוהל המוכר, אבל לא ניסיתי את הצוות. גם עניין הדיאודורנט לא הוזכר בכמה אתרים בהם קראתי על נהלי הרכבת המהירה והעובדה היא שהספריי הוחרם בגואנגז'ו, אבל בשנגהאי לא היתה כל התיחסות לעניין. לכן, בחוסר אחידות, קשה מאד להיות מוכן נכון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

את האמת שהטלפון לא ממש מעניין אותי, תנו לי לצלם קצת בהסעה ובהמראה ואני מאושר, כל השאר לא קריטי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...