Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיס-המלצה ענקית על מורשה מאזדה פורד


mIkE_LiToRiS
שימו לב! השרשור הזה בן 2454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שים לב כמה הנחות מחמירות מאוד עשיתי. במקרה הכי גרוע הוא יגיע עם רפידות בסוף חייהן, במקרה הסביר עם רפידות לעוד 7000-8000 קילומטר ואם הוא רגוע ימשוך איתן עוד טיפול.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה יודע מה אומרים 'כשיש ספק אז אין ספק וגו...'. :wink:

 

שוב, לרגע אני לא טוען שהתנהלות המוסך מושלמת - ממש לא, אבל גם לא מדובר ברמאי ונוכל כפי שמנסים להציג כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה מדובר ברכב שלי לשעבר :) הרפידות והצלחות האחוריות הוחלפו כשהיו לרכב 49K :

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?587264-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1-%D7%90%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A1%D7%98-2012-%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D&p=5090651&viewfull=1#post5090651

 

כלומר המצב שלהן כרגע הוא אחרי 26K של נהיגה שלי, כלומר בקלות יש להן עוד 15K, בנהיגה שלי, ויותר בנהיגה של הבעלים החדש (או מנקודת מבט של המוסך - אין מצב שהם יכולים לחשוש שהרפידות לא יחזיקו 15K על הבשר שנשאר, זה לא מקצועי).

 

ובוא ניקח את זה צעד קדימה - מה הביג דיל אם הרפידות נגמרות סתם ככה באמצע החיים? זה לא שפתאום אין ברקסים ונכנסים במשאית הקרובה. יש הרבה מאד זמן שבו יש התראה שאי אפשר להתעלם ממנה, רעש מאד לא נעים בבלימה, ובמצב הזה עדיין יש בלימה מלאה. אני מנצל את הרפידות שלי עד שמתחיל רעש עמום בבלימה, ואז נגיש להחליף באחד הימים הבאים, בלי לחץ.

כל אחד, גם הנהג ההדיוט הממוצע יכול לעשות את אותו דבר, בלי שום חשש. מוסכים סתם מנצלים את ההיסטריה של אנשים ש'עם ברקסים לא משחקים' ומחליפים הרבה לפני הזמן כל פעם.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר המצב שלהן כרגע הוא אחרי 26K של נהיגה שלי, כלומר בקלות יש להן עוד 15K, בנהיגה שלי

 

 

איך בדיוק? אם אכלת 7 מ"מ רפידה תוך 26 אלף ק"מ זה נותן לנו 3,700 ק"מ למ"מ רפידה.

כלומר תוך 15 אלף ק"מ לא נשאר ברפידות כלום - נאדה, זה אומר שיש לנו ברזל בברזל עד לטיפול הבא.

 

בסה"כ חיזקת עוד יותר את שטענתי - המלצת המוסך סבירה, לא מושלמת אבל סבירה בתנאים מסוימים.

 

כל השרשור הזה הוא רוב מהומה על לא מאומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורקי, החשבון שלו הוא 49-26=22 כלאמר בנהיגה שלו יש עוד 22K ק"מ.

 

מה שכן, לנהג ההדיוט לא מתאימה הגישה של להחליף כשיש רעש כי הנהג ההדיוט לא תמיד יודע לזהות את הרעש.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסכים איתי שפות"ש הוא יצא קצת (אבל קצת) היסטרי.

 

רוב הטיפול היה סטנדרטי ברובו

אם באמת היה בעיה בטיחות היו רושמים הערה,ושולחים התראה למשרד התחבורה.

הם הבינו שהוא עלה עליהם אז לא התעקשו.

 

עניין הפילטר הוסבר ע"י המוסך.

ההסבר באופן אישי נראה לי הגיוני, יכול להיות של מישהו אחר פחות.

 

מכיוון שאת סוגיית השינוע אי אפשר באמת לאמת כנראה שהנהג צריך רענון נהיגה על ידני ולא בית אבות.

 

כל השאר זה חמוצים קטנים שבהם הפות"ש יצא פוץ.

 

לא הייתי מביא להם דירוג עשר במקצוענים ,אבל גם לא הייתי פוסל נותן להם דירוג אחד.

ויותר מזה שיחה אישית עם בעל הבית אחריי השירות הבעייתי שקיבל הייתה יכולה לפתור את הבעיה ואותנו מחמש עמודים של נסיונות של פות"ש להוכיח שהוא לא פוץ.

את הפוץ שלך תשמור לעצמך או לחברים שלך, לא מכובד לדבר ככה לאנשים שאתה לא מכיר, בטח כשהם התייחסו אליך בכבוד עד כה.

 

איפה המנהלים נעלמו פתאום? קצת הרבה עוברים פה על חוקי הפורום.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

"חבל שאי אפשר לעשות ריקול לבני אדם. יש כמה אנשים שהייתי מחזיר לכ**שלאמאשלהם". GB

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך בדיוק? אם אכלת 7 מ"מ רפידה תוך 26 אלף ק"מ זה נותן לנו 3,700 ק"מ למ"מ רפידה.

כלומר תוך 15 אלף ק"מ לא נשאר ברפידות כלום - נאדה, זה אומר שיש לנו ברזל בברזל עד לטיפול הבא.

 

בסה"כ חיזקת עוד יותר את שטענתי - המלצת המוסך סבירה, לא מושלמת אבל סבירה בתנאים מסוימים.

 

כל השרשור הזה הוא רוב מהומה על לא מאומה.

זה בהנחה שאני נוהג כמו מיסטרB ונחש מה, לא קרוב אפילו.

עדיף שתפסיק להגיב אתה מביך את עצמך ועל מה? כי זה מוסך של דלק?

קצת פאתט.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

"חבל שאי אפשר לעשות ריקול לבני אדם. יש כמה אנשים שהייתי מחזיר לכ**שלאמאשלהם". GB

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורקי, החשבון שלו הוא 49-26=22 כלאמר בנהיגה שלו יש עוד 22K ק"מ.

 

מה שכן, לנהג ההדיוט לא מתאימה הגישה של להחליף כשיש רעש כי הנהג ההדיוט לא תמיד יודע לזהות את הרעש.

 

ידידי, הוא כתב שהחליף בלמים ב- 49 א' ונסע עליהם 26 א'.

כלומר לפי סגנון הנהיגה של מיסטר ב. 15 אלף ק"מ זה מה שנותר לרפידות.

 

זה בהנחה שאני נוהג כמו מיסטרB ונחש מה, לא קרוב אפילו.

עדיף שתפסיק להגיב אתה מביך את עצמך ועל מה? כי זה מוסך של דלק?

קצת פאתט.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 

מי קליטוריס, אתה נמצא בפורום ציבורי ותלמד להכין את עצמך לאפשרות שלא כל התגובות שיגיעו יהיו אוהדות. לטעמי הגזמת בכל השרשור הזה, בסגנון ובגישה (דיס המלצה ענקית, שלחת את הנהג לבית אבות ועוד ועוד פנינים).

 

חבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה קצת מספרים.

 

 

brakes.png

 

עובי חומר חיכוך מקורי = 16.4-5 = 11.4 ממ.

הערכה של חומר נותר = 5 ממ

חומר שנשחק בנהיגה שלי = 6.4 ממ ב-26K. כלומר 4K למ"מ.

הערכת מרחק נהיגה נותר = 4K X 5 = 20K, אבל זה בנהיגה שלי, שזה בקצה העליון של הסקאלה מבחינת שחיקה.

המוסך לא יכול להניח שזה הנהג הממוצע. לנהג ממוצע החומר הזה היה מחזיק לפחות 30 אם לא 40K.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי בהיסטוריית טיפולים, כצפוי - החלפה ראשונה הייתה שלי, ב-49K, וגם אז לא היו על הברזל.

מתוכם 36K נעשו ע"י הבעלים הקודם, שהיה נהג 'רגיל'. אז אני מרשה לעצמי להניח שהוא היה מחזיק איתם 60-65K.

מה שאומר שבנהיגה רגילה, מקבלים משהו כמו 5.5K למ"מ חומר, כלומר כ-27K על מה שנשאר מהרפידות כרגע.

עכשיו ימים יגידו מתי באמת יגיע הזמן להחליף את הרפידות :)

בכל מקרה - 15K זה ממש מעבר לכל ספק סביר שיחזיקו.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חברים אי אפשר לצאת מנקודת הנחה אבסולוטית שהשחיקה היא לינארית... מהניסיון שלי רפידות נשחקות יותר אחרי החצי. כמה יותר אני לא יודע.

בכל אופן לרפידות אחוריות הייתי פשוט מזמין את הלקוח לבדיקה בעוד x ק''מ, אבל לי אין מוסך...

 

הרעיון של להמתין לשמיעה פחות טוב. אמא שלי יכולה ליסוע ברזל על ברזל ולהתלונן רק אחרי שהיא מתנגשת במשהו :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובי חומר חיכוך מקורי = 16.4-5 = 11.4 ממ.

הערכה של חומר נותר = 5 ממ

חומר שנשחק בנהיגה שלי = 6.4 ממ ב-26K. כלומר 4K למ"מ.

הערכת מרחק נהיגה נותר = 4K X 5 = 20K, אבל זה בנהיגה שלי, שזה בקצה העליון של הסקאלה מבחינת שחיקה.

 

סוף סוך הודעה שעושה שכל (לא בציניות).

 

עכשיו בוא נשנה טיפונת את המספרים ונעריך את החומר שנשאר ב- 4.5 מ"מ (כאמור מעט פחות מבסיס הברזל).

 

השחיקה תהיה 7 מ"מ מה שמשאיר אותנו עם 3,700 ק"מ למ"מ עבור נהג הרגיל (שמבחינת המוסך זה אתה), ובסה"כ 16.5 אלף ק"מ.

בקיצור, אפילו האבות המייסדים של המדינה לא שיערו שיום אחד חצי מילימטר יהיה כל כך חשוב. :wink:

 

לתפיסתי זה משאיר אותנו עם מוסך ש:

1. כווץ למינימום את טווח השירות של הבלמים, אבל הוא עדיין בטווח האפור ולא השחור. לא גנב, לא נוכל, אחד שכאמור דחק למטה את מרווח הטיפול.

 

2. טוב היה עושה המוסך אם היה מציע לפו"ש מגוון אופציות לטיפול, ולא יוצא בהצהרה שחובה להחליף בלמים.

 

3. אצל נהג שאיננו מיסטר ב. יש להניח שהרפידות יחזיקו הרבה יותר זמן.

 

4. לא הייתי ממליץ לאף חבר פורום עם הבנה טכנית מסוימת להחליף את הרפידות האלה.

 

דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלבת אדם מבוגר(נהג השינוע)בהודעת הפתיחה שלך.

קראת לכל מי שטיפל ברכב שלך או רמאי או מפגר אז מה לעשות שאתה לא בדיוק "מלח הארץ".

התנצלות ממני לא תקבל.

 

פוץ נאמר על התנהלות שלך במקרה הנ"ל לא על האופי שלך.

יכול להיות שאתה בחור נהדר לשבת איתו על בירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...