Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3472 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לאנשי הפורום, זאת למעשה הפעם הראשונה שאני משתמש באתר,

יש לי יונדאי גטס שנת 2007 (מנוע 1.4 16 שסתומים),

 

עשיתי לאוטו לפני כחודש וחצי טיפול, ושבועיים לאחר הטיפול החלו להופיע (עם או בלי קשר) רעשים מהמנוע מאזור השסתומים כשהאוטו קר, הפילטר שמן שהרכיבו לי הוא מקורי (ראיתי שהוא כחול ורשום עליו יונדאי/קיה) והשמן ששמו לי הוא סינתטי מלא (הטיפול לא בוצע ביונדאי), ביונדאי תמיד שמו חצי סינתטי וזאת הפעם הראשונה שהטיפול הוא עם שמן סינתטי מלא, הבעיה שהואטו קר בבוקר, יש משהו כמו 3-4 דקות רעש "מחוספס" מהשסתומים וזה מפסיק.

 

דיברתי עם כמה מוסכים חלק טוענים שצריך לעשות פלאשינג למנוע.

חלק טוענים שזה יכול להיות בגלל שמן ו/או פילטר שמן לא איכותיים

וחלק טוענים שזה יכול להיות מהמרימים ההידראולים של השסתומים.

אני מודה שאני לא יודע מה נכון לעשות ומאיפה כדאי לתקוף את הבעיה.

 

האוטו עשה 111 אלף ק"מ ככה שזה לא מנוע "גמור" לכאורה

 

אשמח לשמוע את עצתכם, או אם למישהו היה כזה דבר.

 

תודה!

 

שלומי

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

האמת שאני לא יודע, ואת השאלה הזאת באמת שאלו אותי היום ביונדאי ואמרו לי שיכול להיות ששמו לי שמן סינתטי אבל לא איכותי מספיק

 

האם יש שמן סינתטי בכמה רמות צמיגות וזה יכול להשפיע על הזמן שלוקח לשמן להגיע למרימים בבוקר?

פורסם

תקין שיש רעש של התקתוקים במנוע קר, גם כשהכל תקין.

רק תודוא שאתה משתמש בשמן 5-40 של יורול

פורסם

פתח את מיכסה מילוי השמן ותראה אם בצד הפנימי שלו אתה מזהה מישקעי בוץ קשים. כמו כן תציץ פנימה אל מיכסה השסתומים ותראה אם אתה מזהה גם כן בוצה על הפחית שם בפנים.

פורסם
פתח את מיכסה מילוי השמן ותראה אם בצד הפנימי שלו אתה מזהה מישקעי בוץ קשים. כמו כן תציץ פנימה אל מיכסה השסתומים ותראה אם אתה מזהה גם כן בוצה על הפחית שם בפנים.

 

ממה שהסתכלתי בפנים רואים שאריות של בוצה על הפח בפנים מול הפתח של מילוי השמן

פורסם

אם כך כניראה שקיימת בוצה באופן יחסית משמעותי שמשפיעה על מרימי השסתומים. כדאי להרים מיכסה שסתומים ולבחון את המצב מקרוב יותר. במידה וקיימת בוצה צריך להסיר אותה באופן יסודי עם מסיר שומנים קשה כאשר גל הזיזים מפורק מהרכב, שליפת המרימים וניקוי שלהם גם כן והורדה של אגן שמן המנוע וניקוי שלו ושל רשת משאבת השמן. ניתן לעשות גם פלאשינג אבל במנועים של הגטס יש לו השלכות כמו נזק לגומיות השסתומים שעלולות להתנפח ואז תהליך התיקון יהיה משמעותי.

בכל אופן אתה יכול בתור התחלה כן לחזור ל 10/40 איכותי כולל החלפה של המסנן למקורי כמובן ותעדכן.

פורסם

המנועים האלו בנויים לעבוד על 5/40 מעבר ל10/40 לא יפתור את הבעיה אלא יעלים אותה.

בפועל עדיין נשארת לך הבעיה.

במידה ויצטבר עוד בוצה זה יכול להוביל להרעבת שמן שיפגע יותר במנוע.

אתה צריך לטפל בבוצה לא להתעלם ממנה.

פורסם

אין סיבה לעבור ל10-40 אם יש באפשרותך לרכוש גלון של 5-40.

כמו שאמרו לך, במידה ויש בוצה תבצע פלאש למנוע וניקוי בוצה כמו שצריך, ומעתה והלאה תהיה עירני למפלס השמן, נזילות, ושמן שעומד בתקנים שמתאימים למנוע זה.

פורסם

אלי אף אחד לא המליץ לו לעשות פלאש, להיפך - DIYMAN המליץ שלא לעשות פלאש מכיוון שזה יכול לפגוע בגומיות שסתומים שזה גם ככה נושא רגיש ברכב הזה, יש לפרק את המכסה שסתומים ולנקות את כל הבוצה שיש.

פורסם

תודה לכם על התגובות, גם לי המליצו לא לעשות פלאשינג בטענה שזה יכול לפגוע בגומיות שסתומים, ולכן אני פוחד לעשות, השאלה אם יש דרך לטפל בבוצה ללא פלאשינג

פורסם

אני רק שואל , ב4 טיפולים אחרונים שמתי 5w30

בניירת מהמוסך הקודם , עוד 2 טיפולים אחורה היו באותו שמן (זה מוסך יבואן..)

מה הקטע? מה הנכון?


×
×
  • תוכן חדש...