Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C4 פיקאסו הלך טורבו (בסוף טורבו החליט להישאר - פרטים בפנים)


yosi 1980
שימו לב! השרשור הזה בן 2660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצטרף.

 

נשמח לשמוע כיצד מבוצע הניקוי פיח ברכבים האלו.

 

בנוסף, הבנתי שהחלפת שמן כל 10 אלף מאיטה משמעותית את הצטברות הפיח

האטמוספרי לא צובר פיח, יש לו הזרקה רגילה לסעפת יניקה ולא ישירה.

 

בכל פעימת הזרקה דלק שוטף את שסתומי היניקה. מה שלא קורה בהזרקה ישירה, שם הדלק מוזרק ישירות לתא השריפה, לא דרך הסעפת והשסתומים.

 

בכללי החלפת שמן בתדירות גדולה יותר מונעת הצטברות בוצה, לא פיח. אלו שני דברים שונים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התהליך נקרא walnut blasting, תחפשו בגוגל. בארץ התהליך מבוצע לפי מה שאני יודע במוסכים מורשה ובמוסך גבע ועולה כ3000 ש"ח. לפי מה שאני יודע באורן שירותי רכב לא מבוצע התהליך הזה ובגלל זה שאלתי איך הניקוי בוצע.

Renault clio RT 1994

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האטמוספרי לא צובר פיח, יש לו הזרקה רגילה לסעפת יניקה ולא ישירה.

 

בכל פעימת הזרקה דלק שוטף את שסתומי היניקה. מה שלא קורה בהזרקה ישירה, שם הדלק מוזרק ישירות לתא השריפה, לא דרך הסעפת והשסתומים.

 

בכללי החלפת שמן בתדירות גדולה יותר מונעת הצטברות בוצה, לא פיח. אלו שני דברים שונים.

 

תודה בוקי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אכן התהליך נקרא

walnut shell blasting .



 

והחל מחודש שעבר יש ברשותינו מכשיר יעודי, עם מתאמים לרוב מנועי הבנזין הזרקה ישירה.

אורן

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר קראת הדיון והבנה ממספר גורמים - כי הבעיה ידועה.. אני משער.

במוסך המורשה עוברים מאות רכבים, והם מעודכנים מהיצרן על הבעיה.

- ולא סביר, כי לא זיהו את הבעיה הידועה בשרשרת.

 

הרי הם חברה רצינית, עם מאבחנים אשר עוברים קורסים והשתלמויות.

ואנו סומכים עליהם ולכן קונים מהם, רכבים במאות אלפי שקלים.

 

א - מאחר והתיקון במסגרת האחריות, בטעות אבחנו בעיה בטורבו - כך יתקבל כסף מהלקוח.

ב - לא אבחנו נכון - שולם להם 600 ש"ח, והלקוח שילם 3.000 ש"ח במוסך אחר עבור תיקון הבעיה.

ג - בכל מצב הלקוח הפסיד.

 

אם היו מאבחנים נכון - הלקוח היה חוסך 3.600 ש"ח.

אני הייתי שוקל הגשת תביעה, ובמקביל כותב מכתב ליבואן - מנכ"ל החברה.

עם העתק למנהל שרות הלקוחות - וממתין לתשובה.

במידה והמשך הטיפול יהיה מזלזל - מעדכן את שרות הלקוחות של היצרן בצרפת.

ומגיש תביעה.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בס"ד

בתקוה שאני לא מצטרף למשפחת הנופלים במנוע...

ברשותי רכב c4 פיקאסו בנזין 1.6 טורבו 2010 כ 100000 ק"מ אצלי הרכב נמצא 5 חודשים.

לאחרונה ביקרתי במוסך על מנת לפתוח משהו במחשב ואז זה הציג תקלות של רעש במנוע וחיישן חמצן,

במוסך נאמר לי שיש 2 אופציות או שהמנוע הלך... או שהשרשרת בדרך וטוב רגע קודם, ובשביל לדעת חייבים לפתוח מנוע .

התקלות כנראה נמחקו ובבדיקת מחשב במוסך נוסף נמצאה רק התקלה בחיישן חמצן.

הומלץ לי לבדוק בבוקר שכשהמנוע קר האם יש רעשים, ואכן יש רעשים מצרף את ההקלטה,

 

מה שפלא שלפני שנה וחצי בדיוק 8.2015 עם 88000 ק"מ (ע"י הבעלים הקודמים ) עבר טיפול יקר בחברת לובינסקי כולל מותחנים שרשרת תזמון וכל מה שמסביב וכן תושבות מנוע ובנוסף משאבת מים חדשה ועוד המון דברים, רשמית אין אחריות כי עבר שנה אבל הרכב נסע פחות מ 12000 ק"מ וכבר נזק נוסף ?? אולי בחברה לא באמת שמו חדש ? או שלא התקינו טוב ?

הרכב עבר טיפול 10000 בחברה ב 96000 ק"מ לפני שנה, בנוסף אני עשיתי טיפול לא במורשה לפני 5 חודשים ב 99000 ק"מ.

יש הגיון שזה שרשרת ? וא"כ החברה לא אמורה לקחת אחריות על התקלה ? זה לא הגיוני !!

המק"ט של השרשרת החדשה ששמו זה v86183178 זה המקורית הישנה החומה או הלבנה המשופרת ?

 

חשוב לי שהמומחים כאן יקשיבו להקלטה וינסו לזהות את הבעיה.

 

נ.ב.

ברכישה נעשה בדיקה ב מ.מ.מ והם שמעו רעש קטן מאד וראו שהמנוע רועד מעט ואמרו לי שיתכן וטיפול 10000 יספיק וכנראה שזה סביר לשנתון, ולכן עשיתי טיפול ושכחתי מהענין, ואולי כבר אז היתה התקלה רק בקטן.

 

תודה רבה

666.zip

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי גם הוחלף לכאורה קיט תזמון במוסך מורשה. כשהשרשרת התחילה להרעיש אחרי שנה+ התברר במוסך פרטי שבורג המותחן לא הוחלף או שהוא מהדגם הישן (והבעייתי)

בקיצור: אל תאמין לכל מה שרשום בספר הטיפולים

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי גם הוחלף לכאורה קיט תזמון במוסך מורשה. כשהשרשרת התחילה להרעיש אחרי שנה+ התברר במוסך פרטי שבורג המותחן לא הוחלף או שהוא מהדגם הישן (והבעייתי)

ואז מחליפים רק את הבורג ? או שהכל הלך בגלל זה ?

אתה יודע לזהות לפי המק"ט ? אני מעלה פרוט של חלק ממה שהוחלף.

ולמה לא תבעת אותם ?

דוח  טימינג סיטרואן_Page_2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאם הבורג לא מתח את השרשרת כמו שצריך אז התרופפה גם השרשרת. קניתי קיט תזמון חדש כ ₪1100 שכולל בורג משודרג ושרשרת ומוליכים כי השרשרת התארכה ב2-3 ס"מ.

מקריאת ההיסטוריה והמק"טים שצירפת (במיוחד ההוא שמסתיים ב G3) נראה שהחליפו מה שצריך אבל גם אצלי זה היה רשום (למרות שבפועל אח"כ נמצא קיט תזמון מודל ישן ובורג מודל ישן.)

כאלו רשמו שהחליפו אבל לא עשו כלום.

מאז לא מטפל במורשה למרות שהאוטו היה באחריות. אין לי ולא היה לי כח לתבוע אותם.

מה בדיוק הייתי זוכה: ב ₪2000 ? עלות החלפת קיט ?!

במכון בדיקה לא יעלו על הבעיה כי א. צריך מנוע ממש קר וב. צריך סורק צרפתי.

אני מצביע ברגליים. מחפש כולה מוסך מקצועי ואמין.

מאז שמטסך פרטי החליף לי את הקיט לא היו בעיות באיזור ההוא.

מה שחשוב הוא מה שמותקן ברכב ולא מה שרשום בדף.שים לב שהבורג המשודרג הוא ארוך יותר וגם מכיל קדח משושה בקצהו שזה סימן ההיכר מבחוץ . את השרשרת והמובילים קשה לראות בלי לפתוח מכסה שסתומים.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות רשום ששמו לך משאבת מים ממתכת. אם בוצע, בהחלט שינוי מבורך .

ועוד נקודה קטנה : השרשרת תמיד בצבע פלדה. המובילים הם אלה בצבע חום או לבן, תלוי בשנה.

הנה מה שמורשה סיטרואן רשם שהוחלף אצלי :

30K.png

זה בדיוק אותו מק"ט מותחן שאצלך 0829G3. יש סיכוי שלא הוחלף לך כלום.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות רשום ששמו לך משאבת מים ממתכת. אם בוצע, בהחלט שינוי מבורך .

ועוד נקודה קטנה : השרשרת תמיד בצבע פלדה. המובילים הם אלה בצבע חום או לבן, תלוי בשנה.

הנה מה שמורשה סיטרואן רשם שהוחלף אצלי :

[ATTACH=CONFIG]479858[/ATTACH]

זה בדיוק אותו מק"ט מותחן שאצלך 0829G3. יש סיכוי שלא הוחלף לך כלום.

היכן היה הפגם ביצור ? בשרשרת או במותחן ?

ותודה על הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי נשמע קצת כמו שרשרת רפויה אבל הרעש לא הכי מובן בסרטון.

בכל מקרה, ברוב המנועים האלו יש רעש של השרשרת כשהמנוע קר. כשיהיה רעש כשהמנוע חם אז תדע שהשרשרת באמת רפויה ודורשת החלפה.

Renault clio RT 1994

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי נשמע קצת כמו שרשרת רפויה אבל הרעש לא הכי מובן בסרטון.

בכל מקרה, ברוב המנועים האלו יש רעש של השרשרת כשהמנוע קר. כשיהיה רעש כשהמנוע חם אז תדע שהשרשרת באמת רפויה ודורשת החלפה.

יש רעש מסוים שממשיך כל הזמן אלא שכשהפגוש סגור וכן החלונות לא שמים לב כל כך, וזה בנוסף לרעידות שהמנוע רועד וקופץ,

העלתי הקלטה ארוכה בכוונה כדי שיהא נכר איזה רעש נגמר לאחר כמה שניות ומה נשאר כל הזמן, השאלה האם זה אכן הבעיה ?

 

תקשיב אחרי 2.12 דקות שם שומעים ברור את הרעש שנשאר כשהמנוע נרגע.

עריכה אחרונה על ידי avi coen
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל מאוד שזה כמעט בלתי אפשרי להוציא ממוסך מורשה החזר של 600 שקלים על אבחון שגוי.

 

היי

מה באמת קורה במצב כזה של איבחון שגוי? ככה הלכו 600 שקל?

כנופצונית מתלמדת :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...