Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבקש רעיונות מקוריים.

 

מדובר בבורג M8X70 ארוך שנכנס לתוך תושבת משאבת הגה כח, עובר דרך המכסה טיימינג ונכנס לבלוק המנוע.

הבורג נשבר כך שהראש יחד עם 35 מ"מ הברגה שעובר דרך תושבת המשאבה נפלו.

נותרו 35 מ"מ מהבורג, כאשר 10 מ"מ עוברים דרך המכסה טיימינג ללא הברגה ו25 מ"מ מוברגים בתוך הבלוק.

את תושבת המשאבה ניתן לפרק בקלות יחסית ואז רואים את גדם הבורג. האם ניתן במצב זה לחלץ אותו בטכניקה כלשהי?

יש לזכור שמדובר במנוע אורכי, הייתי מעריך את האיזור הפנוי להכנסת כלים ב12 ס"מ.

 

לחלופין אפשר לפרק את מכסה הטיימינג ואז החילוץ יהיה הרבה יותר קל, מאחר ויתגלו ה10 מ"מ מגוף הבורג. אבל מדובר בכמה שעות עבודה, שאני מעדיף להימנע ממנה: פירוק מאוורר, משאבת מים ופולי מנוע, ריקון שמן ופירוק אגן שמן. כמובן שיהיה צורך גם להחליף את כל האטמים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אשמח לשמוע הסבר איך עושים הברזה ואיזה כלים דרושים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אם אתה יכול להגיע עם הרכב לבעל מקצוע אזי זה עדיף מכיוון שחילוץ בורג אשר נגזר לא תמיד קל. במקרה שחילוץ הבורג לא מתאפשר על-ידי פלייר פטנט יש צורך לקדוח בבורג ובעזרת חולץ ברגים אשר מברזים לתוך הקדח מחלצים את הבורג.

 

מכיוון שבמקרה שלך המקום יחסית צפוף כנראה גם הפיתרון על ידי קידוח וחליצה על-ידי חולץ ברגים יהייה בלתי אפשרי מבלי לפרק חלקים נוספים ולאפשר עבודה נוחה.

 

http://www.schwarcztools.com/Product.aspx?pid=36630

איזה כייף לי :)

פורסם
במידה שזה נגיש להרחיב את תעלת ההברגה בעזרת חום (ברנר) ואז להבריז את שארית הבורג.

ההודעה שלך לא ברורה מבחינה טכנית.

 

לא עובדים עם ברנר בסביבת צנרת גומי וחלקי פלסטיק ובמיוחד במקום שהגישה אל הבורג קשה.

איזה כייף לי :)

פורסם
ההודעה שלך לא ברורה מבחינה טכנית.

 

לא עובדים עם ברנר בסביבת צנרת גומי וחלקי פלסטיק ובמיוחד במקום שהגישה אל הבורג קשה.

 

מה לא ברור פה בדיוק?

לבקשת פותח האשכול רעיונות לחילוץ בורג שבור.

 

האם אני צריך להתחיל להסביר להסיר חלקי פלסטיק וצינורות ולעבוד בזהירות במידה וניתן אני לא מבין, משהו שהוא מובן מאליו לכן התחלתי את ההודעה "במידה שזה נגיש"..

פורסם
במידה שזה נגיש להרחיב את תעלת ההברגה בעזרת חום (ברנר) ואז להבריז את שארית הבורג.

מה זאת אומרת להבריז את שארית הבורג ?

האם התכוונת להבריג את הבורג החוצה נגד כיוון השעון ?

איזה כייף לי :)

פורסם
מה זאת אומרת להבריז את שארית הבורג ?

האם התכוונת להבריג את הבורג החוצה נגד כיוון השעון ?

 

בהחלט הברזה.

פורסם

תודה למגיבים.

 

הרכב נוסע וכל העניין לא ממש דחוף, אבל תושבת משאבת ההגה שבורה ומהודקת עם בורג אחד פחות מהנדרש. גם האטימה של מכסה שרשרת הטיימינג אינה טובה ולכן יש נזילות שמן.

אתחיל בפרויקט החילוץ אחרי שאביא תושבת וברגים חדשים מחו"ל.

 

1. האיזור מלא שמן שבורח מבית שרשרת הטיימינג, כך שאני לא מאמין שהבורג השבור תפוס. לא יהיה צורך בחימום.

 

2. אין מספיק מקום להכניס מקדימה מקדחה. אולי יש סיכוי עם מפרקים רדיאטור, מעבה מזגן, גריל ופגוש, אבל זאת לא פחות עבודה מהשיטה הראשונה של פירוק מכסה הטיימינג ובשיטה הזו אין ביטחון בהצלחה.

 

3. ברור שאם מפרקים את מכסה הטיימינג הבעיה נפתרת כי ניתן יהיה לשים פלייר פטנט, אבל כל מטרת השאלה היתה לחסוך את העבודה הזאת.

 

4. הדרך היחידה שעוד באה בחשבון לדעתי היא ריתוך אום לגדם הבורג. מאחר ואינני מבין בריתוך שום דבר, אצטרך לנסוע אל חבר שיודע לרתך, ולפרק אצלו את האלטרנטור ומשאבת הגה, לא סיפור גדול במיוחד. אבל איך מוודאים שהאום מרתך עצמו רק לבורג ולא למכסה שהוא תקוע בתוכו?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

4. הדרך היחידה שעוד באה בחשבון לדעתי היא ריתוך אום לגדם הבורג. מאחר ואינני מבין בריתוך שום דבר, אצטרך לנסוע אל חבר שיודע לרתך, ולפרק אצלו את האלטרנטור ומשאבת הגה, לא סיפור גדול במיוחד. אבל איך מוודאים שהאום מרתך עצמו רק לבורג ולא למכסה שהוא תקוע בתוכו?

בוחרים באום בעל קוטר פנימי מעט קטן מהקנה של הבורג השבור ומרתחים מבפנים את האום לקנה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אולי לנסות בחלק השבור של הבורג (איפה שהוא נתקע) "הטבעה" של מפתח פיליפס או מפתח אחר(יש כליםיעודיים לזה)ואז ככה להבריג אותו החוצה..

או לדפוק איזה נגיעת ריתוך בעדינות שתהיה חזקה מספיק למשהו והברגתו החוצה.

פורסם

אם יש קצה קטן של הבורג בחוץ , אז אפשר להשים עליו אום ולרתך אותו לקצה בורג , ואז פשוט אפשר להבריג את שארית הבורג עם מפתח מתאים למידת האום ..

×
×
  • תוכן חדש...