Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3605 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (יבוא רכב ומתן שירותים לרכב) יש זמן מקסימלי בו יבואן רכב חייב לספק חלקי חילוף לרכב.

 

סעיפים רלוונטיים מהחוק :

 

11.)יבואןישווק מוצרי תעבורה לרכב המיובא על ידו באופן שוטף לצורך תחזוקה שוטפת, באמצעותנקודת מכירת מוצרי תעבורה אחת לפחות.

(ב)כל מוצר תעבורה של כל דגם מדגמי הרכב שייבאהיבואן, יסופק ללקוח בתוך פרק זמן שלא יעלה על שבעה ימים מיום קבלת ההזמנה.

 

12.תהיה זו הגנה טובה ליבואן או למורשהו הנאשם בהפרת סעיף 11(ב),אם הוכיח כי נקט את כל האמצעים הדרושים להזמנת מוצר תעבורה מכל מקור שממנו ניתן להשיגו באותה עת, ושלא היתה לו שליטה על העיכוב באספקה, ובלבד שמוצר התעבורה יסופק ללקוח בתוך 14 ימים מיום ההזמנה כאמור.

 

ישה,

יש גם מושג שנקרא ״היגיון״- אם ליצרן הרכב אין את החלק והיבואן עשה הכל לנסות להשיג אותו ולא הצליח אף אחד לא יכול לתבוע אותו.

 

היבואן נדרש לספק את החלק תוך 14 יום. ראה את המואדם השני

 

והוא צריך להזמין את זה מכל מקור שהוא ולא בהכרח מהיצרן ראה המואדם הראשון.

 

זו התקנה, זו ההתחייבות שלוקח על עצמו מי שרוצה להיות יבואן, לכן אין כאן שאלה של הגיון.

 

אלא של ניהול מלאי מתבקש.

 

לגבי המשפט המוכחל , הלקוח יכול לתבוע, לכן גם כאן לא דייקת , אם הלקוח יזכה, זו שאלה אחרת. וכמובן גם הרשות האחראית קרי משרד התחבורה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בוא נדמיין מקרה בו ליבואן מסויים אין חלק בלאי וכך גם ליצרן הרכב. לאחר בדיקה, מתגלה חלק כזה באחת ממדינות ערב. האם היבואן צריך להביא את החלק?

היבואן עובד כמעט תמיד אל מול היצרן בחו״ל.

ליצרן יש רשת של ספקים והוא בודק מולם זמינות. אם הוא מודיע שהחלק לא במלאי, איזו עילה יש לצרכן לתבוע? לא כל חלק שיש ברכב נמצא במלאי בארץ, מכיוון שיש כאלה שמעולם לא היתה להם דרישה (סתם בשביל הדוגמא- כיסוי של דוושת הגז. מה הסיכוי שידרש להחליף אחת כזו?)

פורסם

העילה

 

רכבו מושבת לחודשיים, ונגרמים לו עקב כך נזקים.

 

הכתוב ברור . תוך שבועיים , תהפוך את העולם ותביא לו את החלק.

 

מה לא ברור?

 

בדוגמה שלך המצויינת , היצרן ידאג למשלוח החלק לקפריסין / ירדן / מצרים ומשם לישראל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

כל פעם אתה ממציא סיפור חדש

 

על היבואן להביא את החלק תוך 14 יום.

 

מה לא ברור במשפט הזה?

 

מהיכן ממי לא מעניין בכלל.

 

כן, אז חלק שהסבירות שיזדקקו לו אפסית, יוחזק בכמות נמוכה, חלק לו מזדקקים הרבה יוחזק בכמות גדולה יותר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

תמשיך להטעות. אם החלק לא קיים במלאי של היצרן והיבואן ואין להם מקור להשיג אותו, אז ייתכן מצב שבו הלקוח ייצטרך להמתין.

בתקנה רשום שעל היבואן לנקוט בכל האמצעים הדרושים להזמנת החלק... ושלא היתה לו שליטה על העיכוב באספקה.

כשאין, פשוט אין. נקודה.

מטרת התקנה היא לא לעודד אילתורים, אלא לדאוג לאספקת חלק בזמן סביר ובהנחה והוא קיים.

פורסם (נערך)
לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (יבוא רכב ומתן שירותים לרכב) יש זמן מקסימלי בו יבואן רכב חייב לספק חלקי חילוף לרכב.

 

סעיפים רלוונטיים מהחוק :

 

11.)יבואןישווק מוצרי תעבורה לרכב המיובא על ידו באופן שוטף לצורך תחזוקה שוטפת, באמצעותנקודת מכירת מוצרי תעבורה אחת לפחות.

(ב)כל מוצר תעבורה של כל דגם מדגמי הרכב שייבאהיבואן, יסופק ללקוח בתוך פרק זמן שלא יעלה על שבעה ימים מיום קבלת ההזמנה.

 

12.תהיה זו הגנה טובה ליבואן או למורשהו הנאשם בהפרת סעיף 11(ב),אם הוכיח כי נקט את כל האמצעים הדרושים להזמנת מוצר תעבורה מכל מקור שממנו ניתן להשיגו באותה עת, ושלא היתה לו שליטה על העיכוב באספקה, ובלבד שמוצר התעבורה יסופק ללקוח בתוך 14 ימים מיום ההזמנה כאמור.[/QUOTE]

 

החלק האחרון של הסעיף, המואדם אומר בעברית פשוטה כך

 

יש לספק את המוצר בתוך 14 יום !!!

 

יש ליצרן , אין ליצרן, יש ליבואן אין ליבואן , לא מעניין אף אחד. מתחשבים בו ונותנים לו עוד 7 ימים מעבר ל 7 ימים שניתנו לו בסעיף 11.

 

לפי הפרשנות שלך אפשר לספק לו גם אחרי חודשיים, אז לשם מה חוקקו את התקנה.

 

הזמן הסביר הוא משהו גמיש, התקנה קובעת שלגמישות יש סוף והיא 14 ימים מיום שהלקוח הזמין את החלק.

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

×
×
  • תוכן חדש...