Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא 159 - מה הכי אמין?


avargel
שימו לב! השרשור הזה בן 3033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

הבנתי שיש כמה וכמה דגמים והבדלי מנועים וגירים באלפא 159

 

יש המון מידע בפורום, אבל לא הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית

 

 

אשמח לקבל סקירה על המנועים השונים, הגירים השונים, השילובים ביניהם

 

בעיקר מעניין אותי מה נחשב להכי אמין מבין שלל האופציות

 

עריכה:

 

הרצתי חיפוש ביד 2

הסינון כללי מאוד - כל אלפא 159 עם מחיר ותמונה.

 

לא התייחסתי לגיר / /מנוע / תת דגם

 

עלו 37 תוצאות, וסקירה מהירה מעלה תהיה:

 

איך יכול להיות שאפשר למצוא מודל 2010 יד ראשונה ב35,000 ש"ח

בו בזמן שמודלים ישנים יותר מוצאים ב80 - 90 אש"ח?

 

כמובן שנקטתי רק דוגמא, העיקרון הוא שאין שום מחיר ממוצע שהמכוניות נסחרות סביבו.

 

פערים של פי 2 ופי 3 על אותו רכב.

 

 

ברור, כנראה רכב אחד שמור בטירוף, ואחר בלוי או תקול, אבל עדיין?

 

 

 

במילים אחרות:

איך קונים בתבונה 159? :lol:

תודה לכולם

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן,

הרכב שאתה רוצה הוא ה1.8 טורבו ידני ,אשר נחשב גם לאמין וגם להכי מהנה לנהיגה.

הרכב שאתה רוצה להמנע ממנו הוא 3.2 הנעה כפולה בשל דרייב שאפט בעייתי שעלות התיקון שלו היינו 5 ספרות,כמו כן רצועת תזמון ומחשב הצתה שנוטים לשבוק חיים יחסית מהר והחלקים יקרים,אפילו יקרים מאוד (החלפת רצועת תזמון 15-20 אלף שח) מחשב הצתה (3500) ואם הוא כבר גרם נזל לקויילים אז זה עוד 5-6 אלף. כיף גדול אני יודע.

וישנו את הדגם הפופלרי מכולם -2.2 סלספיד,למיטב ידעתי האמינות פה היא דווקא סבירה.

ודגם הדיזל הנדיר,שעל פניו נראה כמו עסקה מעולה,אך גם כן האמינות מפוקפקת.

 

בגדול ה159 ,היינה רכב יוקרה מזדקן,ולא בקטע טוב,במיוחד כשהחלקים מאוד יקרים ביחס לסגמט שבה היא ממוצבת.

מצד שני גם 10 שנים אחרי ההשקה שלה,היא נראת מדהים,עם תא נוסעים סקסי בטירוף.

 

 

הבדלי המחיר,יכולים לנבוע מתיקון יקר שמסתתר מתחת למנוע,או רמות גימור שונות,אשר יכולות להשפיע על המחיר באופן מהותי,

כמו כן ברכב נישה שכזה אין שוק מבוסס,ועניין קניה\מכירה הוא ריגשי,ישנם מוכרים ששמים את הנשמה שלהם ברכב ורוצים תמורה חזרה. ישנם כאלו שפשוט הרגע סיימו ליישר קו ב20 אלף ורוצים את התמורה חזרה.

 

וכמובן הבדלי הגימור וגירסאות מסויימיות אשר נחשבות לנדירות ונחשקות יותר

כמו לדוגמא 1.8 טורבו ידני סטיישן TI תהיה יקרה יותר בעשרות אחוזים מ2.2 סלספיד ערומה .

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המושקעת זה בדיוק מה שחיפשתי

 

 

אז אתמקד ב1.8 ידני ונראה לאן זה יילך

 

 

באופן עקרוני, יש לי כבר כלי רכב שמשמע אותי בנאמנות.

 

 

האלפא 159 זה חלום רחוק בערך מאז שראיתי את האוטו הזה בפעם הראשונה לפני איזה 10 או 12 שנה

 

זה לא משהו שאני הולך לממש מחר בבוקר [משכנתא... ילדים...], אבל בהחלט מתחיל להרגיש את העקצוץ הזה בקצה האצבעות ש"הגיע הזמן"...

 

 

אז כרגע יש לי כיוון כללי ואני יודע לאן להתמקד.

 

נשוטט בלוחות ונראה מה נצליח לדוג

 

סבלנות יש

 

 

שוב תודה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה לשאלה שלך בנוגע להפרשים: הבדלי גרסאות. 2.2 סלספיד תהיה זולה בהרבה מ1.8TBI ידנית.

בתור חובב מושבע של הרכב הזה (אחד הרכבים היפים ביותר על הכביש - גם היום!) שקלתי לרכוש אותו כשהחלטתי להתפנק בהחלפת רכב, אבל קרבת המחיר של ה1.8TBI לג'ולייטה תלתן ירוק, והעובדה שהרכב לא באמת ספורטיבי (גדול וכבד לטעמי) - גרמה לי לבחור בתלתן. אם הייתי מחפש משהו יותר 'קרוזרי' אולי הייתי בוחר בו.

אני עדיין מפנטז על איזו 159 סטיישן בהמשך הדרך בתור people carrier... מה גם שאחרי שראיתי את הרכב של איתיסמוראי, הבנתי ש159 זה הרכב היחיד שאני מוצא את גרסת הסטיישן שלו סקסית יותר מההאצ'בק.

 

בהצלחה אברג'ל, תעדכן אם יש התפתחויות(!)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, כל רכב שאקנה, יהיה יותר ספורטיבי מהכרכרה שלי [68 כ"ס כשיצאה מהמפעל אי - שם לפני 17 שנה...]

 

האוטו הזה פשוט יפה!

 

 

כרגע יש בלוח רק 2 מהדגם של ה1800, ואני לא יודע למה, לא כ"כ התחברתי. מחיר גבוה, מודעה לא אינפורמטיבית, נסועה גבוהה מאוד..

 

אני עוקב

 

במידה ויהיו התפתחויות, אעדכן בהחלט

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אברג'ל

באחת הקבוצות של אלפא איזה מישהו פרסם אקזמפלר לבן, 1.8TBI, שמורה ומטופלת.

אם זה נשמע שונה מהדברים שכבר ראית, ואתה רוצה שאברר, תעדכן.

 

רק שים לב, (כנראה) כל מודעה של 1.8TBI תהיה לא זולה.. הדגם לא שכיח, ודי מבוקש. קח זאת בחשבון.

 

אם לא כזה מעניין אותך מלא כוח וכו', אולי שווה לכוון אל ה2.2 סלספיד. הרבה (הרבה) יותר זולה, בהפרש תוכל לעשות כל מיני דברים.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה עם האמינות?

 

מלבד זאת, אני מעדיף ידני.

 

 

כל המכוניות שהיו לי עד כה הן ידניות. אין סיבה שדוקא ברכב ספורטיבי אתפשר על אוטומט

 

 

ואשמח לשמוע פרטים על המכונית שהזכרת

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה מדבר על קלאצ + גלגל תנופה.

15 לקלאצ (ומשאבה) בלבד זה מחיר הזוי אפילו בסטנדרטים של סמלת

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה צריך להחליף גלגל תנופה ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מפרקים את כל הגיר ברכב שכזה ובדר''כ מחליפים קלאץ בידני באזור ה80-100 אלף ק''מ, אז גם הגלגל תנופה כבר נשחק. לא תמיד אבל מומלץ להחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...