Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת שמח - 40 שנים לפורשה 924


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3688 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפורשה היו במהלך השנים מספר ניסיונות לצרף דגם נוסף לצד ה-911 האייקונית.

אבל רק ה-924 שנולדה בשנת 1976 באמת הצליחה ליצור לעצמה מעמד כחלופה זולה אבל גם ראויה למייסדת, וגם סימנה את הדרך לדגמים נוספים של פורשה בעלי מנוע קדמי.

ולחשוב שהכל התחיל בכלל בפולקסווגן...

 

חן פרחי לוקח אותנו בחזרה ומספר את תולדות הפורשה שחילצה את פורשה

 

הכתבה המלאה כאן

 

924 Carrera GTS 81-001.jpg924 S-001.jpg924-002.jpg924-2.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם

האם אפשר להגיד שלמעשה זאת האמא הרוחנית של הקאיימן?

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

בגדול, כן.

ההבדל הגדול הוא במצבה הכלכלי של פורשה אז והיום.

פורשה היתה זקוקה להצלחתה של ה 924, שלמרות קיתונות הביקורת שנשפכו עליה, היתה סה"כ מכונית ספורט טובה.

דווקא ה 928 הגדולה יותר שהתבססה מבנית ותכנונית על ה 924, לא זכתה להצלחה המיוחלת למרות הבחירה בתואר מכונית השנה 1978.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן הוא למעשה דמוי אנוש סנתטי שהמוח הפוזיטרוני שלו עומד בבסיס כל הפעולות בפורום.

הוא פשוט יודע וזוכר הכל.

 

אחלה סקירה (עוד אחת).

תמשיך.

 

אני זוכר את עוכר הדין שפטל מסתובב באייטיז בת"א ב-924 לבנה.

 

האמא הרוחנית של הקאיימן... לא ממש. הקאיימן לא הצילה את פורשה. היא גם לא זכתה מעולם לביקורת, כי איננה פתרון זול. היא למעשה מכונית לא פחות טובה מה-911...

 

בסופם של האייטיז, פורשה הלכה ליפנים, שיפרה תהליכי ייצור, תכננה את הליינאפ מחדש עם מכוניות חדשות לגמרי (שעדיין נראו דומות לקודמות) במגוון ענק של רמות גימור/אבזור, עם מנועים מקוררי מים (התחילה בבוקסטר) והמציאה עצמה מחדש (הרבה גם בזכות השיקוץ, קאיין). זה עבד כ"כ טוב שתוך מספר שנים היא הגדילה את הייצור פי 10, והפכה ליצרנית הרכב הכי רווחית בעולם (חלק מזה גם תודות לקישור דילרים שונים מכל העולם, לאופטימיזציה של המכירות)

 

ככה שבסופו של דבר פורשה השתלטה על הנישה הכי רווחית בעולם הרכב (הפלח הגבוה יותר של רכבי הפרימיום), וגילתה ששם עושים את הכסף, לא במכוניות נגישות יותר. היתרון השיווקי שלה מגיע מכך שאצל המתחרות, הדגמים החזקים נראו כמו הדגמים הזולים יותר (M3 לדוגמא). לפורשה אין בעיה תדמיתית כזו.

כמובן שגם המכוניות היו מעולות, ולשם שינוי, גם קלות לנהיגה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מי שעשה את המהלך הלא שגרתי של פניה ליפנים היה פיטר שוץ, שהצליח להחזיר את פורשה לימיה הגדולים.

אגב הכנסות, פורשה פיתחה עבור סיאט את מנועי ה 1.2 וה 1.5, וכמו כן פיתחה עבור לאדה הרוסית מנוע חדש.

הרבה כבוד אולי לא היה בזה, אבל הכנסות טובות כן.

פורשה היתה אמורה לקבל תמלוגים בסך 7 DM על כל סיאט שנמכרה, וזה גם היה מקור הכנסה מכובד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...