Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - מזראטי גיבלי


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואם להשוות לבימר שלכאורה גם פונה ל"נהג"?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ואם להשוות לבימר שלכאורה גם פונה ל"נהג"?

את זה נשאיר למבחן הסיכום.

אין לכאורה.

גם הב.מ.וו, היגואר, וההפתעה הגדולה - הקאדילק CTS - כולן מכוניות לנהג שנהנה מנהיגה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה נשאיר למבחן הסיכום.

אין לכאורה.

גם הב.מ.וו, היגואר, וההפתעה הגדולה - הקאדילק CTS - כולן מכוניות לנהג שנהנה מנהיגה.

 

הפתעה? למה ציפית? לפליטווד 78' של גנגסטרים עם זויות גלגול היסטריות, צמיגים מייללים ותאוצה של חילזון?

 

קדילק מייצרת כבר שנים מכונות ראויות ביותר. כל דורות ה-CTS ומאז 2012 גם ה-ATS, המקבילה לסדרה 3.

 

אנשים גם שוכחים שעד שנות הששים, קדילק יצרה מכוניות שהיו בין הטובות לזמנן.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקאדילק הפתיעה אותנו מאוד. לטובה.

באנו מלאי דעות קדומות (אם זכורה לך הפליטווד 78 :lol:) והופתענו לטובה, וזה עוד לפני ענין המחיר האטרקטיבי.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד אתה שם אותה בקטגוריה של הרכבי סלון.

מצד שני היא גם יקרה יותר וגם לא מצטיינת בדברים בסיסיים שרכבי סלון אמורים להיות טובים בהם.

לי זה נשמע כמו וואחד רכב לאנשים נורא נורא ספציפיים.

גם יקר וגם גרוע בכול מה שקשור לנסיעה רגועה.

 

היא לא נועדה למי שחושב על A6 או סדרה 5 בסיסיות, אלא למי שמתלבט בין S6, 550i או E500.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי בפרטי ואשאל שוב, האם הג'יבלי קשורה לקטגוריה המדוברת?

לגבי הכתבה אז שוב כתיבה יפה ולעיניין.

לגבי מזראטי בכלל. אני קורא לה האחות ה"זולה" של אסטון מרטין. שתי חברות שמייצרות רכבים מדהימים ביופים בחוץ ובפנים אבל כל חובב רכב אמיתי יקנה בתקציבן כל דבר רק לא אותן. מי שרמת הניהוג פחות חשובה לו והפאסון יותר, יקנה אחת מהן. כמובן אם יש לו את הממון הנדרש.

 

מי שקונה אותן חשוב לו מושג טיפה רומנטי שנקרא הריטג' בעיברת מורשת, בתיבול של מסורת.

 

למזארטי זוכרים את ה AG6 ובנוסף את כלוב הציפור שידועה גם כטיפו 61. ואת כמעט כל הדגמים של שנות החמישים והשישים שהתחרו במסלולים המפורסמים ביותר בעולם.

 

לאסטון אותו הדבר. זוכרים את ה-DB3S שקרול שלבי (כן ההוא ששיפר אחכ מוסטנג) ישב ונהג בה, את ה-DB4GT, שננהגה בגבורה ע"י רוי סלבדורי, וגם את האולסטר שמלפני מחה'ע השניה. כן וגם את כל עניין המרגל המפורסם.

 

למרצדס, ב.מ.וו, לקסוס, וכל היתר ייתכן ויש מכוניות טובות יותר, נוחות יותר. אך מספרן על כבישי העולם רב יותר, ולמרצדס יש אמנם הריטג' עלא כיפאק עם ה-SLR שננהגה עי סטירלינג מוס לניצחון המפורסם במילה מיליה, אבל יש למרצדס בהריטג' גם מכוניות כמו ה-W123 שלאסטון ולמזראטי אין, וכך ההריטג' שלהם ''נקי'' מסוסי עבודה, מכוניות זעירות (ב.מ.וו). לקסוס בכלל בבעיה מהבחינה הזו כי בשנות השישים הם לא היו קיימים כלקסוס.

 

וזו הסיבה שמכוניות אלו מושכות מבט -שכפי שציין רז בכתבה- הוא לא מבט של קנאה, הוא מבט של הערכה כלפי המוצר. מי שיושב בפנים הוא בסהכ האמצעי שאיפשר לנו לראות את המוצר הזה ולשמוע את צליל המנוע.

 

עכשיו בהחלט יכול להיות שכל המושג הזה לא נלקח בחשבון אצל רוב האנשים, אבל מי שהולך לקנות מזראטי או אסטון בישראל, ולשלם עליה פי אחת וחצי מאשר מקבילו הבריטי או האיטלקי - מתקיימים לגביו לדעתי שני דברים: הראשון הוא שהסכום הזה הוא לא הרבה כסף, והשני הוא שמושג ההריטג' ברור לו, מובן לו ומוערך על ידו.

 

יצא לי לנהוג בריינג' רובר, ובסדרה 7 חדשים למדי ללונדון מצפון אנגליה כמה פעמים.

פעם אחת עשיתי את הנסיעה בקווטרופורטה דור 5.

 

ההבדל שהרגשתי מהסביבה כשהייתי במזארטי היה מדהים. אף אחד לא נדחף לפני, (טוב הדחפות בסגנון אנגלי עם איתות וכו) פינו לי את הנתיב המהיר באופן מידי ונהגי וואנים לבנים הרבו בחיווי THUMBS UP! בקיצור משהו אחר!

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא לא נועדה למי שחושב על A6 או סדרה 5 בסיסיות, אלא למי שמתלבט בין S6, 550i או E500.

 

איך זה מתקשר למה שרשמת?

אתה טוען שהרכבים שמנית פונים לקהל מאוד מצומצם?

אולי שהם כושלים בתור רכבי סאלון? לא מבודדים? לא נוחים? לא מאובזרים?

מה... מה הקשר?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקונה אותן חשוב לו מושג טיפה רומנטי שנקרא הריטג' בעיברת מורשת, בתיבול של מסורת.

 

למזארטי זוכרים את ה AG6 ובנוסף את כלוב הציפור שידועה גם כטיפו 61. ואת כמעט כל הדגמים של שנות החמישים והשישים שהתחרו במסלולים המפורסמים ביותר בעולם.

 

לאסטון אותו הדבר. זוכרים את ה-DB3S שקרול שלבי (כן ההוא ששיפר אחכ מוסטנג) ישב ונהג בה, את ה-DB4GT, שננהגה בגבורה ע"י רוי סלבדורי, וגם את האולסטר שמלפני מחה'ע השניה. כן וגם את כל עניין המרגל המפורסם.

 

למרצדס, ב.מ.וו, לקסוס, וכל היתר ייתכן ויש מכוניות טובות יותר, נוחות יותר. אך מספרן על כבישי העולם רב יותר, ולמרצדס יש אמנם הריטג' עלא כיפאק עם ה-SLR שננהגה עי סטירלינג מוס לניצחון המפורסם במילה מיליה, אבל יש למרצדס בהריטג' גם מכוניות כמו ה-W123 שלאסטון ולמזראטי אין, וכך ההריטג' שלהם ''נקי'' מסוסי עבודה, מכוניות זעירות (ב.מ.וו). לקסוס בכלל בבעיה מהבחינה הזו כי בשנות השישים הם לא היו קיימים כלקסוס.

 

וזו הסיבה שמכוניות אלו מושכות מבט -שכפי שציין רז בכתבה- הוא לא מבט של קנאה, הוא מבט של הערכה כלפי המוצר. מי שיושב בפנים הוא בסהכ האמצעי שאיפשר לנו לראות את המוצר הזה ולשמוע את צליל המנוע.

 

עכשיו בהחלט יכול להיות שכל המושג הזה לא נלקח בחשבון אצל רוב האנשים, אבל מי שהולך לקנות מזראטי או אסטון בישראל, ולשלם עליה פי אחת וחצי מאשר מקבילו הבריטי או האיטלקי - מתקיימים לגביו לדעתי שני דברים: הראשון הוא שהסכום הזה הוא לא הרבה כסף, והשני הוא שמושג ההריטג' ברור לו, מובן לו ומוערך על ידו.

 

יצא לי לנהוג בריינג' רובר, ובסדרה 7 חדשים למדי ללונדון מצפון אנגליה כמה פעמים.

פעם אחת עשיתי את הנסיעה בקווטרופורטה דור 5.

 

ההבדל שהרגשתי מהסביבה כשהייתי במזארטי היה מדהים. אף אחד לא נדחף לפני, (טוב הדחפות בסגנון אנגלי עם איתות וכו) פינו לי את הנתיב המהיר באופן מידי ונהגי וואנים לבנים הרבו בחיווי THUMBS UP! בקיצור משהו אחר!

קצת מסופק אם הקונים של המסארטי הם היסטוריונים של אקזוטיקה על גלגלים, יותר בכיוון של מי שחשוב לו מאוד להיות מיוחד והארנק שלו יודע לעשות עבורו את העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב קצת שונה, הלקוח הפוטנציאלי של הגיבלי זה אותו לקוח של E class וסדרה 5, מה שיביא אותו לרכוש את הגיבלי זה כנראה רצון לקנות משהו שונה מהעדר ו\או רצון ברכב שיתן ערך מוסף מבחינת יכולות דינמיות.

 

נקודה שלא קיבלה התייחסות זה נושא עלות האחזקה.

לשיוך המשפחתי יש את הצד המגניב "יש לי מנוע של פרארי" ואז בטיפול נזכרים שהטיפול גם יעלה כמו טיפול במנוע של פרארי- וזה לא זול.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב קצת שונה, הלקוח הפוטנציאלי של הגיבלי זה אותו לקוח של E class וסדרה 5, מה שיביא אותו לרכוש את הגיבלי זה כנראה רצון לקנות משהו שונה מהעדר ו\או רצון ברכב שיתן ערך מוסף מבחינת יכולות דינמיות.

 

נקודה שלא קיבלה התייחסות זה נושא עלות האחזקה.

לשיוך המשפחתי יש את הצד המגניב "יש לי מנוע של פרארי" ואז בטיפול נזכרים שהטיפול גם יעלה כמו טיפול במנוע של פרארי- וזה לא זול.

 

אבל לקוח פוטנציאלי של E קלאס או סדרה 5 (אני לא מדבר כמובן על M ו AMG) לא יכול לסבול את הקשיחות הבילתי נסבלת של רכב ספורטיבי. הוא רוצה כורסה שנעה לה ברכות על הכביש. להיות שונה במחיר של מזומנים זה בסדר גמור. להיות שונה במחיר של כאבי גב נשמע לי הזוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן אמרתי שיש פשרה בגיבלי, הערך המוסף שלה בתחום ההתנהגות מגיע על חשבון פגיעה בתכונות אחרות שמאפיינות רכבים סלוניים.

אגב, הגרסאות הבכירות של סדרה 5 ו-E (לא חטיבות הביצועים) קשיחות מעט ביחס לגרסאות החלשות אבל עדיין נוחות מהגיבלי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקונה אותן חשוב לו מושג טיפה רומנטי שנקרא הריטג' בעיברת מורשת, בתיבול של מסורת.

 

למזארטי זוכרים את ה AG6 ובנוסף את כלוב הציפור שידועה גם כטיפו 61. ואת כמעט כל הדגמים של שנות החמישים והשישים שהתחרו במסלולים המפורסמים ביותר בעולם.

 

לאסטון אותו הדבר. זוכרים את ה-DB3S שקרול שלבי (כן ההוא ששיפר אחכ מוסטנג) ישב ונהג בה, את ה-DB4GT, שננהגה בגבורה ע"י רוי סלבדורי, וגם את האולסטר שמלפני מחה'ע השניה. כן וגם את כל עניין המרגל המפורסם.

 

 

למזראטי בקושי זוכרים את הכלוב ציפורים ושאר רכבים כמעט פרההיסטורים שלהם (פשוט כי זה היה נורא מזמן) ומה שכן זוכרים זה גרוטאות מוטוריות מגוחכות משנות ה70-80-90.

מזל שהיום הם מייצרים רכבים טובים כי אחרת בקושי היו קונים אותם.

 

להבדיל, לאסטון "זוכרים כל רכב ורכב שהם אי פעם ייצרו (חוץ מאולי איזה דגם אחד), לא זכור לי מכוניות רעות שלהם כך שההריטאג' (כן, בתוספת כמובן של 007) היא גם מוצדקת וגם גדולה יותר לדעתי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמרצדס יש אמנם הריטג' עלא כיפאק עם ה-SLR שננהגה עי סטירלינג מוס לניצחון המפורסם במילה מיליה, אבל יש למרצדס בהריטג' גם מכוניות כמו ה-W123 שלאסטון ולמזראטי אין, וכך ההריטג' שלהם ''נקי'' מסוסי עבודה, מכוניות זעירות (ב.מ.וו).

אל תדליק אותי. היתה לי W123 במשך 7 שנים עד לפני 3 שנים בדיוק (ב-31.3.13 נמכרה לפרחי). מכונית נפלאה.

וזו הסיבה שמכוניות אלו מושכות מבט -שכפי שציין רז בכתבה- הוא לא מבט של קנאה, הוא מבט של הערכה כלפי המוצר. מי שיושב בפנים הוא בסהכ האמצעי שאיפשר לנו לראות את המוצר הזה ולשמוע את צליל המנוע.

אכן. ניסחת היטב. גם כשאני רואה מישהו באספנות פשוטה, או במכונית אקזוטית אני מפרגן באותה מידה.

שניהם בחרו עם הלב, בזכות הבחירה הזו שלהם אני נהנה מלראות ולשמוע יופי.

מפרגן לשניהם באותה מידה, ולא משנה אם זו חיפושית משופצת משנות השבעים שעלתה 30 אלף, או מזראטי במליון.

גם "מאיפה הם הביאו את הכסף" לא מעניין אותי. נהנה בזכותם. מרויח חויה.

קצת מסופק אם הקונים של המסארטי הם היסטוריונים של אקזוטיקה על גלגלים.

הם לא חייבים להיות "הסטוריונים". המזראטי פרטה להם על אותו מיתר שפרטה לי. אם לי היה את הסכום אין לי ספק שהייתי קונה.

נקודה שלא קיבלה התייחסות זה נושא עלות האחזקה.

הלוואי. עוד לא מצאתי את היבואן שיתן רכב לשנה שלמה לסקירת תחזוקה. כולם נותנים ליומיים שלושה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מכל מכוניות הסאלון היית בוחר את המזראטי, שהיא הכי יקרה וגם הכי פחות "אוטו" מכל המתחרות?

 

זה בטח בגלל החופשה באלפים פעם בשנה, שמקבלים עם הקניה. וגם אם לא, אתה פראייר. ;)

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...