Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3756 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש לא מעט יתרונות לאינדוקציה, אסטתיים ופרקטיים, אבל שתי סיבות שבגינן תמיד אבחר בגז:

1. הקפצת ווק על כירה ייעודית לכך זה משהו שכירת אינדוקציה לא יכולה להוות עבורו תחליף.

2. שונא לבשל על פי הוראות, זמנים ומספרים. בגלל זה אני גם לא אופה. באינדוקציה אין את המראה של הלהבה שמאפשרת לבשל לפי הרגש.

פורסם

מסכים לגבי ווק.

אין צורך בהוראות, תוך יומיים אתה שולט לגמרי בעוצמות האינדוקציה בדיוק כמו בגז, לפעמים אפילו טוב ומדויק יותר

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם

יש לי וואק מברזל יצוק, כבד מאוד.

שם אותו על הכריים, מפעיל טורבו לרמה שהוואק כולו לוהט ומקפיץ מוקפץ בן יונה שלא נופל ואף עולה על זה שהייתי עושה על גז עם וואק רגיל.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

לא שאני יכול לזלזל במוקפץ שלך שלא טעמתי, אבל זה נוגד את כל הרעיון של מוקפץ.

אש מאוד חזקה, ווק דק וקל והקפצה של המרכיבים בו, הם מה שהופכים אותו למוקפץ. רק לשם הבהרה יש מעט מאוד כירות גז ביתיות שאפשר להכין בהם מוקפץ, וממדגם לא מייצג ולא מדעי אני יכול לומר שכנראה אצל 99% מהאנשים אין כזה.

פורסם

הבנים שלי מצאו אפילו פרקולטור שמתאים לאינדוקציה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

גם לי יש כיריים אינוקדטיביים, וגם אני מאוד מרוצה, בעיקר מקלות הניקוי ומהירות הרתחת מים. בנוסף, כאשר הכיריים כבויים ניתן בשמחה להaתמש בהן כמשטח עבודה נוסף.

לגבי כלים מתאימים, רוב הסירים עם תחתית עבה מתאימים, שכן התחתית כבר ממתכת ברזלית. רוב הסירים מנירוסטה הם כאלה, ורק סירי האלומיניום הישנים לא מתאימים. מחבתות זה קשה יותר ולרוב באמת צריך להחליף את רוב המחבתות.

חסרון נוסף של כיריים אינדוקטיביים הוא שאי אפשר לבשל בזמן הפסקת חשמל (אלא אם יש כיריים גז לגיבוי או מנגל פחמים/גז עם בלון).

 

לגבי חיסכון בעליות, לדעתי החסכון הגדול הוא בתשלום הקבוע לספק הגז (שנחסך פה), ולאו דווקא בעלות פר הפעלה (למרות שלדעתי גם במקרה הזה האינדוקציה זולה יותר, אלא אם יש לכם דיל מצויין על הגז). לגבי עלות הפעלה, כירת אינדוקציה חזקה צורכת כ-2.5 קילו וואט. זה כמובן בהפעלה מירבית, אשר נדרשת רק להרתחה. לאחר מכן עובדים בעוצמה חלשה יותר. לצורך העניין, נניח 33% צריכה, עם כירת 2.5 קילו וואט וכירת 1.8 קילו וואט. בתרחיש שתיארת (שעתיים ביום), זה ייצא כ-170 קוט"ש בחודשיים, או כ-90 ש"ח לחודשיים. כמובן שזאת הערכה גסה מאוד.

אם ננסה מכיוון אחר, בלון 12 ק"ג גז מספק כ-556 מגה ג'ואל, או כ-155 קוט"ש. לדעתי, נצילות של כיריים אינדוקטיביים תהיה דומה (יעילות המרה נמוכה יותר לעומת גז אבל פחות אובדן לסביבה), כך שההערכה הקודמת של 170 קוט"ש בחודשיים היא מוגזמת, וכנראה זה יהיה קרוב יותר ל-120 קוט"ש בחודשיים, או כ-63 ש"ח לחודשיים.

פורסם

לגבי הסירים - הניסיון שלי שונה. היה לי מאגר של עשרות סירי סולתם ושאר סירי נירוסטה, רק שלושה מתוכם התאימו לאינדוקציה. כל השאר - חלקם חדשים בקופסה - ממתינים לשימוש כאשר הבנים יבנו את ביתם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עם מחבת שטוחה לא ווק, אותה תוצאה אפילו טובה יותר כי עם אינדוקציה אתה מביא את המחבת לטמפרטורה שכיריים גז ביתיות לא יכולות לתת

 

הדבר היחיד שלא תקבל זה את אפקט אדי השמן הנשרפים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אוקי.

 

הכל מובן, תודה על הניסיון להסביר את העלות החודשית.

 

3 שאלות נוספות:

במידה ואין תלת פאזי בבית, במה כרוך להוסיף? אבא שלי יודע את התשובה, ואם זה אפשרי כנראה שהוא יעשה את זה לבד, אבל אני מתכנן להפתיע כמתנה

הגז בבית התחיל לחמם לאט מאוד, יש הערכה למה?

והכי חשוב - איך בוחרים כיריים אינדוקציה נכון? חברה? גודל? הייתי היום בשקם אלקטריק וראיתי שם כיריים עם 2 עיגולי בישול ובצד 2 מלבנים ענקיים שעליהם כתוב SUPER או משהו כזה, מה זה?

 

תודה =]

פורסם

לשדרג בית לתלת פאזי זה סיפור גדול. כמה גדול - תלוי בתשתית הקיימת. יכול להיות רק קצת עבודה בארון החשמל, יכול להיות גם חיווט מחדש של חלק מהקוים. ואח"כ חברת החשמל תגבה סכום נכבד תמורת השדרוג.הסיפור יכול להגיע בקלות לכמה אלפי ש"ח, וכמובן שצריך להיות חשמלאי מורשה. נמתין לאיציק נ. או אחד הקולגות שלו, בתקווה שישפכו אור על הנושא.

לגבי בחירת הכיריים - קשה לי לייעץ לך. לי יש Sauter בני שנתיים וחצי, אשתי מרוצה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תלת פאזי זה לא הכרח, יש לא מעט דגמים של החברות המובילות שליודעים לפעול גם ללא תלת פאזי.

 

פורסם

אבל בלי חיבור תלת פאזי, ועל קו 16 אמפר בודד (ולא קו מחוזק של 25 אמפר) הכיריים יגבילו מאוד את עוצמת ה"להבות", ולא תוכל להפעיל יותר מאחת על מקסימום, ויהיה מתסכל להפעיל מספר "להבות" ביחד.

פורסם

כנראה שאתייעץ עם אבא בכל זאת, זוכר שהוא שדרג את מערכת החשמל בבית לפני כמה שנים רק לא זוכר למה.

foo bar במידה ויש קו מחוזק 25 אמפר, אמור לעבוד תקין? מה הכוונה שלא אוכל להפעיל יותר מאחד? יקפוץ החשמל אם אנסה במידה ויש לנו רק 16 אמפר?


×
×
  • תוכן חדש...