Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אסטון מרטין די.בי.אס וי8 וואנטאג' ידנית - עבודה בקצוות


57mmStroke
שימו לב! השרשור הזה בן 2475 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גדי שלום,

אני עורך דין ונסיוני בכך רב, 40 שנה...

אין ולא היה לי מוסך, למעט מוסך גדול בבית לצרכי צי הרכב שלי.

נכון אני כבר יותר מ-60 שנה "משחק" עם מכוניות אבל עדין דלעתי סיוני דל.

אני נהנה לקרוא את הפוסטים שלך.

תודה על השיתוף.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גדי - מרתק, מרשים ומשאיר טעם של עוד. תודה!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקריאה וצפיה בתמונות - מחכים בידע ומרתק להיות קרוב ליצירות הקלאסיות שעליהן אתה עובד

לשאלתך - משתמשים בביטוי

ANNEALING גם בעברית - ואם מתעקשים על המינוח הנכון בעברית - אז הרפיה



ושוב תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לקוראים, ולמגיבים.

ישראל עזיזי - אני משתמש בממיר חלודה המכיל חומצה פוספורית, יסוד 2K כלשהו (יש שיגידו מוגזם בישביל פנים דלת גם 1K מספיק - ויש בזה משהו) וצבע שחור 2K. 2K הכוונה לשני חומרים שמצריכים ערבוב לפני היישום.

צריך לזכור שהאוטו הזה סיים את תפיקידו בתור מכונית. הוא לא ייסע יותר בחורף כשיש מלח על הכביש, הוא תמיד יאוחסן במקום סגור יבש וחמים. יש שנים שלמות שבהם לא ייסע כלל, בגלל שהוא חלק מאוסף ולא תמיד נבחר לנסיעה באותו יום שמש שמגיע במקרה בקיץ (קיץ אלק -הטמפ' שכרגע בארץ לא רואים פה גם בקיץ). הוא לא יירטב אלא כשירחצו אותו, או שיתפוס אותו גשם כשהוא נוסע בקיץ (יש כאן סטטיסטיקה לקיץ לפי שעות שמש שנספרו).

 

תודה ישראל על התרגום העברי לANNEALING, נשמע עבודת מאסטר מאוד מעניינת, וכזו שמצריכה שעון מעורר לביצוע אותה הרפייה.

 

ועכשיו להמשך - הרכבתי את הדלת, אך לא די בכך, כדי לוודא את המיקום הנכון לתחתית הכנף הרכבתי גם את פאנל הקישוט העליון העשוי מפלדת אל חלד. (UPPER STAINLESS STEEL SILL TRIM PIECE).

סימנתי חתכתי ועשיתי (TACK) פיק בעיברית (?) תקנו אותי עם אני טועה.

[ATTACH=CONFIG]451357[/ATTACH] ועוד אחד בצד השני, קו סגירת הדלת [ATTACH=CONFIG]451358[/ATTACH] ואז עברתי לכנף הקדמית, שכן לא רציתי להתחייב יותר מידי (ע''י ריתוך מלא) לפני שהכנף הקדמית במקומה והקו עובד לכל אורך האוטו.

[ATTACH=CONFIG]451359[/ATTACH]חיתוך התיקון הלקוי בתחתית הכנף הקדמית.

[ATTACH=CONFIG]451362[/ATTACH]וזה מה שמתגלה מאחור, לרכב הוחלפו קורות המדרכה בעבר, באופן איך נאמר מעט גס.

בהזדמנות זאת גם תיקנתי את תחתית קורת ה-A והחזרתי למקומו את האום הלכוד (CAPTIVE NUT) שהוא אחד משלושה שמעגן את ציר הדלת התחתון. אבל לא צירפתי תמונות כי ברזל כבר ראינו קודם.

[ATTACH=CONFIG]451363[/ATTACH] מיקום תחתית הכנף הקדמית מאפשר סימון וחיתוך. אפשר לראות שהפאנל שיוצר מחדש לא תואם ככ את הקו הסגירה של הדלת. זה לא מפריע בשלב זה. כל בעיה והזמן שלה.

 

העיקר הוא שאפשר לראות את קו תחתית הכנפיים עובר דרך הדלת ונמשך לאורך המכוניתDSCF0967.jpg.

 

סימון חיתוך וריתוך בפיקים DSCF0971.jpg. הסימון שלי לא היה מספיק מדויק וזה יצר רווח קטן בין חלקי הפאנל בחלק הקדמי של הכנף DSCF0972.jpg, לא נורא. מה שחשוב הוא שקו הבליטה (SWAGE LINE) של הכנף נמשך באופן רצוף אל הפאנל החדש.

 

עכשיו שהכל במקום, אפשר להשלים את הריתוךDSCF0976.jpg DSCF0978.jpg ובכנף האחורית אותו הדבר, DSCF0982.jpg DSCF1058.jpg ואחרי השחזה יש לנו צד של אוטו.

 

הארות והערות:

1. לא נשארים סימני חום על האלומיניום, בניגוד לברזל כפי שראינו למעלה. איני יודע את ההסבר לתופעה והבנתה לא נחוצה לי לעבודתי ובכ''ז יהיה מענין לדעת למה במידה ומישהו יודע ויכול להסביר אני אשמח (ישראל? JUNIOR GT?)

2. המקומות הקריטיים להתאמה הם קודם כל הפינות, או המקום שבו הפאנל משנה את מקומו ב-90 מעלות. אחכ, כל השאר.

3. משמעות העבודה הזו, היא שאני בעצם קובע איך כל הצד של האוטו ייראה. את הדלת עכשיו אי אפשר להגביה או להנמיך, מעבר לממ אחד בודד. כך שבמידה והצבעי (שאני למעשה קובע את הבסיס שאיתו הוא הולך לעבוד) לא מרוצה מההחלטות שקיבלתי, ולא מרוצה ממיקומה של הדלת, אצטרך להתחיל מהתחלה.

4. אפשר לראות את קו העדות (TELL TALE LINE) של תפר הריתוך אחרי ההשחזה, וזאת משום שחומר המילוי (FILLER ROD) עשוי מסגסוגת אלומיניום שמכילה גם מתכות נוספות ושונה בהרכבה מהסגסוגת ששימשה את אסטון במקור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף את התמונות שמשום מה לא הצליחו לעלות בפוסט שמעל לי סדר הופעתן:

DSCF0963.jpg

 

DSCF0974.jpg

 

DSCF9782.jpg

 

DSCF9783.jpg

 

DSCF0965.jpg

כנראה שהקבצים גדולים מידי, עשיתי שינוי במצלמה מאז הפוסט הקודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה!

תודה על השיתוף בחוויה.

נ.ב.

מניסיוני הדל, אחרי שנה שנתיים האזיקונים הקטנים נוטים להיקרע, לכן אני ממשיך להשתמש בסרט בידוד ולפעמים בחיבור מתכת (מכוסה בחומר בידוד) המתחבר לגוף הרכב עם בורג או דבק אפקוסי. דבק אפוקסי תעשייתי מחזיקים אצלי מעמד יותר מ 10 שנים. כך הדבקתי מסמרות להחזקת ציפוי פנימי מבודד למכסה המנוע, במקום יש טמפרטורות גבוהות וכשהרכב עומד טמפרטורה נמוכה ומחזיק יפה.

הייתי שוקל להכניס תאורת לד נסתרת לעמוד ולבסיס הדלת באופן שיהיה שימושי אבל לא יכער את האוטו.

 

שלום.

האזיקונים נוטים להיקרא בשני מצבים א] מהודקים מידי [אזיקון אמור להמתח לא מהודק אלה רפוי] אחרת פוקע ב] גלוי לשמש פגיעה מקרינה לש UV

 

בברכה בני ל.

אגב אלו היו 60 שניות על אזיקונים.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי גדי

מה שלומך מלאך שלי !!! המבין יבין!!!

עבודה נהדרת.. הגד לי זה שהמכוניות נרקבות בחלק התחתון זה בגלל שמפזרים על הכבישים פלפל חומום ועוד או רק ממלח.

בקיצר אתה תותח חיבוקים

 

בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שוב תודה לכל הקוראים והמעיינים.

בני - שלום ידידי! שמח לראות שגם אתה עוקב!

 

אז הנה המשכתי לצד השני, וגם שם אותו הסיפור בדיוק, ולכן אין מה להרחיב אלא להראות כמה תמונות

 

DSCF1005.jpg כנף אחורית

DSCF1002.jpg כנף קדמית. ניתן לראות את זוג הכבלים של מערכת ה-SELECT-A-RIDE של אסטון שהחלה בדגמי הדי.בי 5 - המערכת מאפשר לברור בין 4 מצבים של הקשחה של הבולמים האחוריים. ממש עושה פלאים לאחיזה ולשיכוך, כלומר ממש לא ניתן להבחין בהבדלים בין המצבים. לפחות לא במכוניות שבהן אני נהגתי - (כעשרה דוגמאות מדגמי עד לדגם המאוחר הזה.)

 

והנה עוד צד של אוטו DSCF1060.jpg DSCF1062.jpg

 

בכנף זו היה אזור עליון עם כמה סימנים מהעבר שנדרשתי לחתוך והלהכניס אלומיניום חדש.

אני זוכר את הערב שבו עשיתי את העבודה - זה היה בשבוע שדיוויד בואי מת ובי.בי.סי 2 השמיע המון חומר שלו כולל ראיונות, והיה מאוד נעים בערב הזה לשמוע אייקון בריטי, ולעבוד על אייקון בריטי, כשאני יותר ישראלי ממר ישראלי בעצמו.

DSCF1001.jpg DSCF1008.jpg DSCF1010.jpg התאמה טובה, החלק ''צף'' במקומו. זה חשוב כי אין ככ איך להגיע מאחור עם פטיש ולא עם כף גוף (BODY SPOON) וגם הבובה (סדן היד) לא נכנסת (DOLY).

DSCF1013.jpg תפיסה ראשונית

DSCF1016.jpg תפר מלא

DSCF1020.jpg התיקון הזה הוקדש למייג'ור טום.

 

מחר תיקונים בחלקי הכנף הקדמיות התחתונות, ואחכ מגיע הצבעי (שאותו איני מכיר - הצבעי הקבוע של בעל הרכב) לבדוק עם הוא יכול להמשיך את הקוים שקבעתי אל מכונית צבועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצה הכנף הקדמית לפני בית הגלגל מחליד בנק החיבור לשלדת הברזל, עקב התהליך הכימי במתרחש בין שתי המתכות.

את החלק הזה לא מייצרים בניופורט פאגנל - ולכן הייתי צריך לייצרא אותו בעצמי.

 

DSCF1031.jpg האזור החלוד.

DSCF1034.jpg האזור החלוד נחתך, מתחתיו תושבת הברזל. שימו לב לשלושת האומים השבויים (CAPTIVE NUTS) מסוג HANK. כלומר יש להם כתף שנמעכה מצד אחד וכך הם מקובעים. נתתי לכל כתף כזו שלוש נגיעות TIG כדי למנוע מהם להתחיל להסתובב עם הגיל. את החלק שאכין אצטרך לקדוח כדי לאפשר לחצאית הקדמית (לא בכל דגם יש אותה - זו זכתה באחת) להתחבר לגוף.

DSCF1035.jpg התחלתי לתת צורה לחלק שיכנס במקום מה שנחתך. DSCF1036.jpg הנה זווית נוספת, ניתן לראות את סימני שיני המכווץ (SHRINKER) על קצה ה-FLANGE (סליחה לא מכיר מושג עברי. שול? סף?)

DSCF1037.jpg בסופו של דבר נאלצתי לחתוך קצת יותר.

DSCF1038.jpg DSCF1039.jpg מרותך.

DSCF1468.jpg מושחז.

 

ופחות או יותר אותו הדבר בצד השני.

 

הצבע הגיע בליווי הלקוח, הסתכל בדק, נשכב, שאל, בחן, בחן שוב, ואמר שהוא מבסוט. מבסוט ממיקום הדלתות, מהקוים, מההחלטות שקיבלתי כלפי הגוף.

מסתבר שהוא כבר צבע כמה דיבי אס - ים את חלקן אני מכיר, והוא אכן עושה עבודה ראויה.

 

תיאמתי עם סטיב הגרריסט ודיביאס 10021 נוסעת לצביעה.

DSCF1466.jpg

נותרו אצלי ה-WING FLASHES כדי שאחליך להם גוזונים (STUDS) לחדשים בהלחמת כסף בגודל בריטי טיפוסי 4BA.

כל חלקי ה-TRIM החשובים נושאים את מספר השלדה. זה אחד הדברים שאני מאוד אוהב בעבודה על מכוניות מייצור סדרתי נמוך.

DSCF1357.jpg מספר שלדה, סוג מנוע - R מציין את הצד בו נמצא ההגה במקור.

DSCF1360.jpg WING FLASH במקומו לאחר החלפת הגוז'ונציק, נתין לראות את סימן החום על פלדת ה-אל-חלד. אל דאגה זה נעלם בעת ההברקה.

DSCF1356.jpg מספר השלדה מוטבע על חלקו הפנימי של הווינג פלאש.

 

הערה לסיום:

בעבודה זו הקדשתי מאמץ ותשומת לב מהסיבה שהחשבוניות שהגשתי מצטרפות לתיקיית הההיסטוריה של המכונית. ייתכן ויבוא יום ומכונית זו תעבור בדיקה לקניה אצל וורקס סרויס מחלקת הריטג', ואולי אפילו תגיע אל RS WILLIAMS שכריס ג'ונסון מפוסט ווינטאג' מכנה אותו בחיבה ובייראה אלוהים.

ולכן צריך לבצע היטב, ולעשות מאמץ מפני שבמכונית זו אין ספק שהניירת מהסדנא הצנועה שלי , מצטרפת אל ערימת חשבוניות שבראשן מתנוססות סדנאות חשובות בהרבה, והתיקיה הזו תמשיך לעבור ידיים הרבה אחרי שאני אניח את כלי העבודה.

 

תודה לכל מי שנכנס לשרשור, למי שקרא, ולכל מי שהגיב.

 

בברכה

גדי

DSCF1359.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה. מעניין ביותר. כל הכבוד!!!

יש סיכוי שנזכה לראות תמונה לאחר צביעה?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי.

 

אני אוהב את העבודות של גדי כי מעבר להסברים ותהליכי העבודה עצמם, מעל לכל בולט מימד ה'סדר בעבודה' שכל כך חסר בנוף הישראלי. כל דבר מאורגן ומתועד לפי שלבים, כמו שצריך. ובאמת בעבודה כזו, כשיש משקל משמעותי להסטורית הרכב, זה נדרש כפול שתיים.

 

בקיצור, אתה טוב אתה.

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2475 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...