Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3832 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר במנוע בנזין, שנת 2012, כ 80000 קילומטרים

בשבוע האחרן השמיע רעשים מוזרים בהילוכים ראשון- שני (כך נמסר לי, הרכב לא שלי)

במהלך נסיעה בדרום הרכב שבק, לדברי הנהג ללא נורת התראה

לציין, שלושה חודשים קודם לכן בוצע טיפול במוסך מורשה כולל החלפת שמנים ופילטר

בקיצור...הרכב נגרר למוסך יונדאי במרכז (היתה אי הבנה ונגרר למוסך אחר מזה שבו בוצע הטיפול)

נמסר לבעלי הרכב שהמנוע פורק, לא היה שמן ומצאו רק "בוצה".יש צורך להחליף את המנוע (חדש 32K משומש 23K כולל עבודה)

אני מתכון לקפוץ למוסך כדי לראות את הנזק

אם ניתן לדעת ש"הלך מנוע" בלי לפרק את גל הארכובה ולבחון את המיסבים?

מה צריך לבדוק על מנת לוודא שאין בעיה ברת תיקון?

 

מודה לכם..

פורסם
במהלך נסיעה בדרום הרכב שבק, לדברי הנהג ללא נורת התראה

הרעשים המוזרים שחבר שלך שמע הם כנראה קולות המנוע "הנטחן" שזועק לעזרה עקב הרעבת שימון אשר בד"כ מלווה בנורת לחץ שמן.

 

נמסר לבעלי הרכב שהמנוע פורק, לא היה שמן ומצאו רק "בוצה".יש צורך להחליף את המנוע (חדש 32K משומש 23K כולל עבודה)

לטעמי מחיר יקר וחריג להחלפת מנוע משומש. הבוצה זה עדות למנוע לא מטופל כנדרש.

 

אם ניתן לדעת ש"הלך מנוע" בלי לפרק את גל הארכובה ולבחון את המיסבים?

מה צריך לבדוק על מנת לוודא שאין בעיה ברת תיקון?

תאמין לי, לא בא לחבר שלך שמכונאים ינסו להשמיש מנוע שנתפס עקב חוסר שימון. יותר זול ובטוח להחליף מנוע קומפלט משומש שלא עבר טראומה.

 

לפי מה שנראה מכאן מדובר על רכב שלא טופל כנדרש והבוצה במנוע כנראה שלא התחילה מהטיפול אלא עוד הרבה לפני, השאלה הכי גדולה היא: איך פספסו את זה בטיפול במוסך?

פורסם

הרכב כבר לא באחריות לצערם של הבעלים

האם בטיפול "שגרתי" אפשר לעלות על הבוצה או על חוסר התחזוקה?

לפני הטיפול הנ"ל הרכב היה בבעלות אלדן- שם ככהנ עבר טיפולים על ידי מוסך החברה ולא מוסך יונדאי

פורסם
הרכב כבר לא באחריות לצערם של הבעלים

האם בטיפול "שגרתי" אפשר לעלות על הבוצה או על חוסר התחזוקה?

לפני הטיפול הנ"ל הרכב היה בבעלות אלדן- שם ככהנ עבר טיפולים על ידי מוסך החברה ולא מוסך יונדאי

אני חושב שהבעלים צריך ללכת לאלדן ולברר את העניין של כל הבוצה במנוע והיחס טיפול , או לבקש רצון טוב

מאלדן / היבואן .

פורסם
האם בטיפול "שגרתי" אפשר לעלות על הבוצה או על חוסר התחזוקה?

הדרך הקלה ביותר בשביל האדם הממוצע לזהות בעין "בלתי-מזוינת" מצב אחזקה מכני ירוד -מבלי לקבל היסטוריה מסודרת- היא בדרך כלל לבחון את מצב הנוזלים (מפלס וצבע) ולבדוק עד כמה שניתן את מצב המכלולים הקשורים בהם (סימני חלודה ברדיאטור, סימני בוצה במנוע, רעש המנוע, אופן פעולת הגיר וכד').

מכונאי מיומן של מוסך מורשה יבואן -אני מאמין ש- יכול וצריך לזהות סימנים חריגים כאלו של בוצה, הסימנים הראשונים שצריכים להדליק נורה כוללים:

נזלת שחורה היוצאת מפתח ניקוז השמן.

סימני בוצה בפילטר שמן ו/או בפתח של חיבור הפילטר.

סימני בוצה בפתח המילוי ו/או בפקק המנוע.

סימני בוצה על מדיד השמן.

מילוי השמן אחרי ניקוז צורך כמות נמוכה של שמן ביחס לדרוש למנוע.

 

לטעמי, ברגע שמכונאי רכב מיומן (ובעל תעודת מקצוע) מזהה אחד מהסימנים הללו עליו להפנות את זה לתשומת לב המנהל המקצועי והלקוח וזה כדי שיוכל לקבל אישור להמשיך לפרק חלקים אחרים כמו מכסה שסתומים כדי לקבל תמונת מצב יותר ברורה ובהתאם לממצאים להמשיך את הטיפול. אבל זה בדיעבד, הנזק כבר נגרם וטוב יעשה חבר שלך אם יערב את אלדן בנושא כי מצב כזה של מנוע בגיל כזה צעיר זה אך ורק אחזקה לא מתאימה להוראות היצרן.

פורסם

בשבוע האחרן השמיע רעשים מוזרים בהילוכים ראשון- שני

 

ברגע שהרעש הופיע היה צריך לקחת את הרכב מייד למוסך. ללמוד לפעם הבאה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

מכונאי מיומן של מוסך מורשה יבואן -אני מאמין ש- יכול וצריך לזהות סימנים חריגים כאלו של בוצה, הסימנים הראשונים שצריכים להדליק נורה כוללים:

נזלת שחורה היוצאת מפתח ניקוז השמן.

סימני בוצה בפילטר שמן ו/או בפתח של חיבור הפילטר.

סימני בוצה בפתח המילוי ו/או בפקק המנוע.

סימני בוצה על מדיד השמן.

מילוי השמן אחרי ניקוז צורך כמות נמוכה של שמן ביחס לדרוש למנוע.

 

 

אני עשיתי טיפול לרכב שלי במוסך יבואן מורשה. אחרי הטיפול התחיל רעש מוזר מהמנוע ורק אחרי שהלכתי אליהם לשאול על מה ולמה הרעש הם גילו בוצה במנוע. אי אפשר לסמוך על זה שהמכונאים יחפשו דברים או ישימו לב שזה קורה.

 

במקרה שלי לא ראו בוצה לפני ששאלתי על זה ואני מניח שגם במקרה של פות"ש

פורסם
אני עשיתי טיפול לרכב שלי במוסך יבואן מורשה. אחרי הטיפול התחיל רעש מוזר מהמנוע ורק אחרי שהלכתי אליהם לשאול על מה ולמה הרעש הם גילו בוצה במנוע. אי אפשר לסמוך על זה שהמכונאים יחפשו דברים או ישימו לב שזה קורה.

לא אמרתי שאפשר לסמוך על זה שהם ישימו לב או שיהיה להם באמת אכפת, אני רק אומר שלדעתי מכונאי מיומן ובעל תעודת מקצוע -ועוד במסגרת מוסכי היבואן- שלא מצליח לזהות תחת טיפול שגרתי כשל כל-כך חמור במנוע זה נקרא לחטוא במקצוע הרי חלק גדול ממהות הטיפול זה בדיקות מקיפות לרכב. מכונאי שלא מצליח לזהות רעש חריג של מנוע או כמו במקרה כאן אינו מזהה סימני בוצה בזמן החלפת השמן בעוד שלפי מותו המוקדם של המנוע כנראה מדובר על כמויות בוצה גדולות במיוחד הרי שזה מעלה סימני שאלה קשים על מהות הטיפול, מקצועיות המוסך ואופי העובדים.

 

הנה סרטון שממחיש את תסמיני הבוצה מבלי לפרק שום חלק מהמנוע:

 

ופה ב-1:50 ניתן לראות עדות לבוצה כבר על המדיד שמן

 

אני מסכים שכמויות קטנות של בוצה קשה לראות מבלי לפרק את המנוע לגורמים, אבל כמויות גדולות שגורמות לרעשים חריגים והרעבת שמן זה בד"כ משהו שניתן לראות כבר על ידי אחד מהסימנים שמניתי.

  • ספונסר פורום
פורסם

לצערי, הבוצה זה מחלת הסרטן של המנועים, זו הסיבה העיקרית להחלפת מנועים ברכב מודרני.

אצלנו במוסך 8 מתוך 10 מנועים שמוחלפים מוחלפים בגלל מצב של הרעבת שמן בגלל הבוצה.

בהחלט ניתן לבצע טיפול מונה ומכונאי מנוסה ומקצועי היה מציע לנקות את הבוצה מהמנוע.

 

כעת הפתרון היחיד הוא החלפת מנוע לאחר.

 

המחיר שקיבלת במוסך הוא יקר, תוכל לקבל אצלנו החלפת מנוע כולל שנה אחריות בכמחצית מהסכום הנ"ל.

אטורן

פורסם

מחיר מטורף. עשרה אחוז ממחיר הרכב כחדש למנוע משומש והרכב לא יחזור להיות חדש כי כשמחליפים מנוע זה אף פעם לא אותו הדבר כמו מקורי. מדכא שרכב כזה יקר הולך אחרי 80 אלף K בלי אחריות

  • ספונסר פורום
פורסם

לא, כשהמנוע מלא בבוצה לרוב הפלאש יעשה יותר נזק מתועלת.

הפלאש ישחרר את הבוצה הדבוקה לדפנות המנוע מה שיגרום להיסתמות רשת היניקה של משאבת השמן.

אין מנוס מפיאוק אגן שמן ומכסה שסתומים וניקוי יסודי.

×
×
  • תוכן חדש...