Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מד מהירות לעומת ווייז, מה נכון ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3867 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם הייתי צריך להמר הייתי אומר שהוייז יותר מדוייק.

כמעט תמיד כשבודקים את מדי המהירות מגלים שהם מראים מהירות גבוהה מהמהירות האמיתית.

ליצרן הרכב יש מוטיבציה להתקין מד מהירות שנותן מהירות גבוהה מהאמיתית.

לצורך ההסבר נניח שאתה נוסע 100 ומד המהירות מראה 120. האפקט שנוצר הוא שאתה אומר לעצמך "אחלה רכב, נוסע 120 ומרגיש 100. וגם חסכוני/שקט/חזק/וכו ב 120 ממש כאילו אני ב 100...."... "כולה מזדה 2 וב 120 מצליחה להאיץ יפה..." וכו וכו.

לוייז אין מוטיבציה כזו. וגם בגלל שוייז עובד בגדול על פי הנוסחה מרחק חלקי זמן שווה מהירות, אז רמאות שם היא יותר בוטה.

לדעתי הוייז לא נותן מהירות רגעית, אלא ממוצע מסויים. ואז הסטיות של ה gps מתאזנות

פורסם

אין פה מה להמר, ידוע שמד מהירות ברכב מכיל סטייה מובנית כלפי מעלה, כדי שיהיה מרווח בטחון מבחינת מצלמות מהירות וכו'.

כך שאם המהירות המותרת היא 90, וגם אוכפים בדיוק מעל 90, שלא יהיה מצב שנסעת 89 וקיבלת דו"ח על 91, היצרן מכניס כמה קמ"ש הפרש, כך שרק אם תעבור את ה-95 בדוגמה זאת תקבל דו"ח, וכך לא יהיו לך תביעות נגד היצרן שהכשיל אותך.

המהירות מבוססת GPS היא מדוייקת מאד כל עוד נוסעים במהירות קבועה כי קצב העדכון שלה איטי יחסית ומתקבל בהשהייה של שנייה או שתיים. כדי לבדוק הכי טוב זה במישור להשתמש בבקרת שיוט כדי לקבע מהירות לפחות ל-5 שניות ואז להשוות קריאות.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
אם הייתי צריך להמר הייתי אומר שהוייז יותר מדוייק.

 

אין צורך להמר.

מד המהירות של הרכב מכוייל להראות מהירות גבוהה מהמהירות בפועל.

משתנה בין 5-10% בהתאם ליצרן ומשתנה באותו הרכב במהירויות שונות.

המהירות נמדדת לפי חישוב סיבוב הגלגל, עם מקדם בטחון שהיצרן קבע.

הוויז יותר מדוייק ממד המהירות, וגם הוא אינו מדוייק, כםי שהוסבר בהודעה מעליי.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

תתחבר למחשב הרכב ותבקש ממנו את המהירות - זאת המהירות הכי מדויקת (כל עוד לא החלפת קוטר צמיגים).

אצלי הוא מראה +-1 את מה שהGPS מראה במהירות קבועה, ומגיב יותר מהGPS בשינוי מהירות.

פורסם

נתקלתי בתופעה כבר ב 3 רכבים, ואני חייב להגיד שאני מזועזע, רק לי יש אסוציאציה לדיזלגייט ?

נראה לכם הגיוני שיצרני הרכב מייצרים מד מהירות עם סטייה מכוונת כלפי מעלה? אין כאן פיקוח ? מה עם השלכות על נסיעה במהירות המותרת ? מה עם רכבים שנוסעים לאט ותוקעים את התנועה כי הם חושבים שהם נוסעים ב 90 קמ"ש אבל בעצם הם נוסעים ב 80 ? ואולי אחרים נוסעים 20 מעל המותר כי הם לא יודעים בדיוק בכמה המד מזייף ?

מה עם האישור של הרכבים, אין כאן בקרה בתהליך הייצור והאישור ?

נוסע בפריוס 2008

פורסם

כן, רק לך.

לא צריך לעשות דראמה מכל דבר. מדי מהירות מכויילים להציג מהירות גבוהה מעט מהמהירות האמיתית. זה ככה כבר 40 שנים לפחות.

כוס מים קרים תעזור מאוד עכשיו.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

בבדיקה שביצעתי בשני רכבים, הסטיות שונות לחלוטין בפערים גדולים יחסית.

בפולו 2003 הסטייה במד מהירות לעומת הוויז עמדה על כ 2-3 קמ"ש, בסוזוקי SX4 2010 הסטייה עומדת על 10 (!) קמ"ש.

האם מדובר בתכנון יצרן בסוזוקי? או במד מהירות לא מכוייל?

פורסם
נתקלתי בתופעה כבר ב 3 רכבים, ואני חייב להגיד שאני מזועזע, רק לי יש אסוציאציה לדיזלגייט ?

נראה לכם הגיוני שיצרני הרכב מייצרים מד מהירות עם סטייה מכוונת כלפי מעלה? אין כאן פיקוח ? מה עם השלכות על נסיעה במהירות המותרת ? מה עם רכבים שנוסעים לאט ותוקעים את התנועה כי הם חושבים שהם נוסעים ב 90 קמ"ש אבל בעצם הם נוסעים ב 80 ? ואולי אחרים נוסעים 20 מעל המותר כי הם לא יודעים בדיוק בכמה המד מזייף ?

מה עם האישור של הרכבים, אין כאן בקרה בתהליך הייצור והאישור ?

 

 

התבלבת. מד מהירות מזייף כלפי מלעה, ובאותה חזקה נתוני צריכת דלק שגויים, פוגעים בלקוח. הם לא פוגעים ברווחים של המפיה הממשלתית. אבל, רייטינג זיהום אוויר נמוך, גורם לכך שעל אוטו שהמפיה הייתה צריכה לגבות X כמות כסף, היא גבתה פחות, בעקבות החוקים שהיא עצמה יצרה.

 

וכשהמפיה מפסידה רווחים, היא מאוד לא אוהבת את זה. זה ממש חבל שהם גורמים לה לעשות את זה.

לכן, על זה קיבלת את דיזלגייט. אבל כל השאר זה עוד בסדר.

פורסם
כן, רק לך.

לא צריך לעשות דראמה מכל דבר. מדי מהירות מכויילים להציג מהירות גבוהה מעט מהמהירות האמיתית. זה ככה כבר 40 שנים לפחות.

כוס מים קרים תעזור מאוד עכשיו.

 

צודק למה לעשות דרמה מכל דבר, אז תיסע 10 קמ"ש מתחת למהירות המותרת, זה אפילו יחסוך לך קצת בדלק.

תגובה משעשעת, לא משנה כמה חזק דופקים את הציבור, אם עושים את זה הרבה זמן בסוף הוא מפנים ומקבל את זה :-)

נוסע בפריוס 2008

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בוא נשמע איך בדיוק זה דופק אותך.

אתה משתמש בספידומטר ברכב למשהו אחר שמחייב דיוק ברמות גבוהות מאד וחוסר הדיוק הזה מסב לך נזקים?

אם כבר, לתבוע את היצרנים על מד הדלק. למה כשעוברים את השליש הראשון הדלק נגמר מהר יותר? פשוט שערוריה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בוא נשמע איך בדיוק זה דופק אותך.

אתה משתמש בספידומטר ברכב למשהו אחר שמחייב דיוק ברמות גבוהות מאד וחוסר הדיוק הזה מסב לך נזקים?

אם כבר, לתבוע את היצרנים על מד הדלק. למה כשעוברים את השליש הראשון הדלק נגמר מהר יותר? פשוט שערוריה.

הייתי בטוח שאני מדמיין שהדלק נגמר יותר מהר אחרי השליש הראשון ..

מדוע זה ? אני מניח בגלל הגאומטריה הפנימית של מיכל הדלק ?

Audi A3 8L

פורסם

בכל רכב זה שונה. אצלי זה אחרי החצי. לכל טנק דלק גיאומטריה משלו ומיקום משלו של המצוף.

 

לגבי מדי המהירות - בגדול, מד מהירות יכול, פיזית, לתת קריאה נכונה בנקודה אחת בלבד, שכן קוטר הגלגל משתנה כל הזמן. זו יכולה להיות נקודה מעשית (ב-156 2.5 זה היה ב-140, מעל לזה ה"שקר" היה כלפי מטה) ויכול להיות מחוץ לסקאלה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ברכב שלי זה משתנה גם לפי השטח שנמצאים בו. כשאני בעליה הוא מראה שיש יותר דלק מבמישור ובירידה הוא מראה כאילו יש פחות. פעם נדלקה לי הנורה של הדלק בירידה ואחרי זה במישור נכבתה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...