Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מד מהירות לעומת ווייז, מה נכון ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3867 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בוא נשמע איך בדיוק זה דופק אותך.

באמת לא ברור ? בכביש שמותר ליסוע בו 100 קמ"ש אני למעשה נוסע 90 קמ"ש כי יצרני הרכב מייצרים מד עם סטייה בכוונה ?

נוסע בפריוס 2008

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה? כולם.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

אצלי בפיאט ככל שעולים במהירות הסטייה גדולה יותר.

70 קמ"ש בלוח השעונים הם 65 קמ"ש.

100 קמ"ש הם 89-90 קמ"ש.

130 קמ"ש הם 120 קמ"ש.

(כל המדידות בוצעו על ידי GPS)

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
באמת לא ברור ? בכביש שמותר ליסוע בו 100 קמ"ש אני למעשה נוסע 90 קמ"ש כי יצרני הרכב מייצרים מד עם סטייה בכוונה ?

ואת ההודעה של misterb קראת?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

לגבי מדידת מהירות בעזרת GPS (לא משנה באיזו תוכנה):

כידוע, ה-GPS משמש למציאת מיקום. אם נוסעים במהירות קבועה, כאשר איכות מציאת המיקום בעזרת ה-GPS טובה (כלומר כאשר יש קליטה טובה של מספר לוויינים והמקום מחושב בדיוק של מטרים בודדים), בנסיעה במישור ובקו ישר, אזי חישוב מתמטי פשוט של המרחק שעברנו בפרק זמן נתון נותן את המהירות שבה נסענו והדיוק הוא גבוה.

 

כאשר משתנים התנאים, במיוחד כאשר דיוק המיקום בעזרת ה-GPS אינו גבוה - תהיה פגיעה בדיוק חישוב המהירות בעזרת GPS.

עריכה אחרונה על ידי erezgur
פורסם

לא רק מד המהירות אינו אמין.

אחד מירחוני הרכב בארצנו ביצע בעבר נסיעה לאילת

לצורך השוואת צריכת דלק ב - 3 מכוניות מדגמים שונים.

באם זיכרוני אינו מצעה אותי הרכבים: אופל/ רנו /סקודה.

 

כל הרכבים יצאו מתחנת הדלק ביגאל אלון בת"א.

לאחר מילוי דלק מיכל מלא ומילוי אויר בצמיגים

בהתאם להוראות יצרן הרכב.

 

כל הרכבים נסעו אחד אחרי השני באותה דרך ובמהירות זהה.

בכל אחד מ - 3 הרכבים נמדד במד המרחק שברכב

מרחק שונה משמעותית.

 

לצורך מדידת צריכת הדלק של המכוניות וקביעת המרחק מדוייק

הוחלט להסתמך על המרחק שנקבע ב - GPS.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

המרחק בכל המכוניות שאני מכיר נמדד ע"י הספידומטר. זה אמור להיות ברור שהוא לא מדויק, בדיוק כמו קריאת המהירות עצמה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

האודומטר חייב להיות יותר מדוייק מהספידומטר, אם כי איני יודע מה הטולרנס המותר (אני מניח שמופיע בתקנות, בדומה לטולרנס של, נניח, מד הנפח במשאבת הדלק בתחנה). אין שום בעיה לכייל את הספיודמטר יותר מדויק, אבל יש לכל היצרנים עניין להכניס סטיה מסויימת, אולי אפילו בחסות החוק. אני זוכר שקראתי באיזה מקום שבאוסטרליה יש דרישה לדיוק שת 10% במדידת המהירות. סטיה כה גסה של מדידת המרחק תשנה לחלוטין את ערכו של רכב בשוק המשמשות, כמעט בבחינת הונאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אין קשר בין הדיוק של הספידומטר לדיוק של מד המרחק. בכל הרכבים שבדקתי מד המרחק היה מדוייק מאד במדידה מול GPS על מאות ק"מ, גם כשמד המהירות זייף באחוזים ניכרים. טכנית אין בעיה לעשות את זה, בטח ובטח כשהכל מנוהל ע"י מחשב בימינו, ולא גלגלי שיניים כמו פעם..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

ומה מזין מידע למחשב? האמת היא שאיני יודע, אבל אמני מניח שבסופו של דבר מדובר במדידה, כלומר גלגלי השיניים שם, והמחשב רק מתווך ביניהם לבין המחוג\צג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

המחשב מקבל מידע מדוייק מחיישנים ולא גלגלי שיניים (יכול להיות מחיישני הABS, מחיישני גל ארכובה וכו'). מאחר והוא המתווך לתצוגה, הוא יכול לעשות מה שבא לו עם המידע המקורי ולהציג מידע עם סטייה בצג אחד, ומידע מדוייק בצג השני, בדיוק בגלל שאין קשר ישיר ביניהם.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

הסטייה בלוח המכוונים היא באחוזים, מה שאומר שככל שהמהירות עולה ככה הסטייה גדולה יותר. אם המחוג מראה 100 בפועל המהירות היא 90 ב200 הרכב בפועל נוסע 180 קמ''ש.

וזו הסיבה שכל רכב מצליח להתקרב ל200 למרות שנתוני היצרן מדברים על 170 קמ''ש.

הרכבים הגרמנים המוגבלים ל250 קמ''ש מגיעים במכוון ל270 ואף יותר.


×
×
  • תוכן חדש...