Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3985 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נקמיצ'י, אם רופא למשל מציג את עצמו כרופא שיניים לילדים למרות שאין לו התמחות הוא לא עובר שום עבירה כי הוא לא הציג את עצמו כמומחה לרפואת שיניים לילדים אבל זה מספיק כדי להטעות את האדם הסביר.

 

לגבי למה הרוב לא מומחים זה מעניין לי איבד מאוד מסויים שיש רק לגברים. אני מעדיף לעבור טיפול X אצל מישהו שהתמחה בX.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפותח השרשור - אני לא מבין כלום ברפואה בארץ ובויכוח הנ"ל. מנסיוני האישי 4 שנים בבמכבי דנט, שהיה עד עכשיו שיננית, סה"כ היה בסדר.

 

בכל מקרה, לגבי מה לעשות עכשיו - הייתי מנסה לפנות עם זה למקום כמו "דני שדה", יש לו טור בעיתון כל סוף שבוע במוסף ממון של ידיעות אחרונות, תמיד כשהוא פונה אז "לפנים משורת הדין" באים לקראת הלקוח. שווה לנסות.

פורסם

אחרי פניה נוספת אליהם(לשם ניתוק למען האמת), הם עמדו מאחורי המילים שלהם שתקופת ההמתנה היא חצי שנה. ולאחר דין ודברים עם מכבי דנט מסתבר שהפקידה טעתה, ורק בגלל החוסר מוח שלה, דחיתי את התור בעוד חודש.

 

אני עדיין עומד מאחורי הדברים שלי. אמנם במקרה הזה הם לא שיקרו, אבל הם כן מעסיקים פקידים חסרי הכשרה(או שכל) ולא מוכנים לעמוד מאחורי הטעויות שלהם.

פורסם

מנסיון עם מכבי דנט בדברים פשוטים הם דיי בסדר : בדיקה תקופתית, סתימות, שיננית וכו'....

 

לגבי דברים גדולים אני עדיין מתלבט אם ללכת איתם. המחיר אטרקטיבי אבל הטכנולוגיה ורמת המכשור שם היא מלפני 20 שנה פלוס.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

הייתי מטופל אצלם - היה צורך בטיפול שורש.

הרופאים היו בסדר, אפילו יותר מזה.

אממה - בשביל המבנה, הייתי צריך להגיע 3-4 פעמים רק בגלל שלא התאים.

alfa 156 2.5.

פורסם
האסטיטטנית לא טיפלה לו בגשר.

 

במכבי יש מעין שיטה שבה האורתודנט רק מבצע הדבקות של ״קוביות״ ואת ההחלפות גומיות והכל מבצעים רופאי שיניים שאינם מומחים, כשהוא תמיד נמצא בסביבה ומפקח כביכול.

 

אז זה לא סייעת אלא רופא.

זה הוא אמר, לא אני.

בכל מקרה אני מעדיף שרופא מומחה בתחום יטפל לי בשיניים ולא איזה רופא מתחיל שעלול לעשות טעויות.

לא שרופא מומחה לא יכול לעשות טעויות, אבל הסבירות הרבה יותר נמוכה עקב הניסיון שלו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא מכיר את מכבידנט, אבל כמה הערות.

 

קודם כל - סמנטיקה. בביטוח יש תקופת אכשרה. תקופת הכשרה יש אולי לרופא.

 

לעצם העניין: התמחות ברפואת שיניים היא עניין בעייתי ביותר, ועומד במקום בו עמדה ההתמחות ברפואה ה"כללית" לפני 60 שנה: רופא שיניים מתמחה אצל מומחה (+לימודי המשך בבית ספר ללימודי המשך או להתמחות או איך שזה נקרא), למעשה ללא תמורה. כ-5 שנות עבודה חינם אין כסף. מי שלא עומד בזה - יכול לעשות זאת בהיקף של חצי משרה (ובשאר הזמן לעבוד בשכר או כעצמאי) - אבל אז ההתמחות אורכת לא פחות מ-10 שנים. לכן לא מפתיע שמעטיפם רופאי השיניים שמתמחים במקצועות כמו ילדים או שיקום הפה או אורתודונטיה. יש יצא מהכלל אחד והוא כירורגייה של הפה והלסתות, התמחות המבוצעת במחלקות בבית החולים בתנאים דומים לאלה של מתמחים בשאר מקצועות הרפואה.

 

וכיון שבגלל השיטה יש מחסור גדול במומחים בעלי תעודה רשמית של משרד הבריאות\המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים (או איזה גוף אחר שמסדיר את העניין) נוצר מצב בו רופאים מתמקדים בתחום מסויים וצוברים בו ניסיון גם בלי התמחות פורמלית. כמובן שקשה לפקח על איכותה של "התמחות" לא פורמלית שכזו - אין פיקוח ואין מבחנים - אבל כל עוד נושא ההתמחות לא יוסדר על ידי המדינה זה המצב בו נעמוד. ברפואה הכללית מצב זה קיים ולעתים תראה בהגדרה של רופא את המונח "רופא משפחה" (הוא רופא כללי, לא בעל תעודה של מומחה ברפואת משפחה, וגם לא יצויין כי הוא מתמחה במקצוע כיון שאינו כזה") או "יועץ לקרדיולוגיה (או כל מקצוע אחר) שהוא רופא שלא השלים התמחות אבל צבר ניסיון בעבודה בתחום.

 

כיום יש ניסיון ליצור איזה מעמד פורמלי לרופאים כאלה שסיימו התמחות אולם לא עמדו בבמבחנים והם נקראים "רופאים תחומיים". מקביל במשהו לשיטה האמריקאית שבה יש Board Certified (רופא שהשלים המחות ועמד במבחנים) ו-Board Eligible (רופא שסיים פרק התמחות אולם לא ניגש למבחנים). לא ידוע לי אם ברפואת שיניים יש כוונה ליצור משהו דומה, אבל בגלל הקשיים בהתמחות הפורמלית אני מסופק אם הדבר יהיה אפשרי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

באשר לנאמר מעל.

התמחות ברפואת שיניים היא התמחות מוסדרת, כמו ברפואה, עם שלב א, שלב ב׳, סבב מחלקות.

 

אף התמחות לא אורכת 10 שנים. גם לא אלו של ה״חצי משרה״.

 

מתמחה ברפואת שיניים לא רק שעובד ללא שכר, אלא משלם גם שכר לימוד שמגיע למעל מ120 אלף ש״ח לשנת לימודים אחת למקצועות המבוקשים.

 

3 וחצי שנים של לימודי אורתודונטיה (משרה מלאה) יחד עם חישוב של אובדן ההכנסה מגיעות לסכום של כמיליון ש״ח.

פורסם

באשר לנאמר מעל.

התמחות ברפואת שיניים היא התמחות מוסדרת, כמו ברפואה, עם שלב א, שלב ב׳, סבב מחלקות.

 

אף התמחות לא אורכת 10 שנים. גם לא אלו של ה״חצי משרה״.

 

מתמחה ברפואת שיניים לא רק שעובד ללא שכר, אלא משלם גם שכר לימוד שמגיע למעל מ120 אלף ש״ח לשנת לימודים אחת למקצועות המבוקשים.

 

3 וחצי שנים של לימודי אורתודונטיה (משרה מלאה) יחד עם חישוב של אובדן ההכנסה מגיעות לסכום של כמיליון ש״ח.

פורסם
זה הוא אמר, לא אני.

בכל מקרה אני מעדיף שרופא מומחה בתחום יטפל לי בשיניים ולא איזה רופא מתחיל שעלול לעשות טעויות.

לא שרופא מומחה לא יכול לעשות טעויות, אבל הסבירות הרבה יותר נמוכה עקב הניסיון שלו.

אז אמר, אולי היא רופאה מתמחה והיה נראה לו שהיא רק הסייעת?

לפי מה שאתה כתבת היא רק החליפה לו גומיות, לא היא זאת שקיבלה החלטות הקשורות להמשך הטיפול.

אגב, הרופאים שאני עבדתי איתם לקחו 12-15 אלף ש"ח לטיפול, אז כנראה (לשיטתך) לא הלכת לרופא הכי טוב, יש יותר איכותיים.

 

או שפשוט תמנע מלהגיב על משהו שאתה לא ממש מתמצא בו.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם (נערך)

בתור מנוי "מכבי שלי", הבדיקה השנתית שמגיעה לי בחינם, לכאורה, מתברר שכרוכה בעלות של כ 50 ש"ח עבור צילומי נשך (שעליהם משום מה אי אפשר לוותר).

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

סליחה על הטעות במשך ההתמחות, אבל הרעיון הבסיסי זהה: המתמחה משלם תמורת ההתמחות.

היסטורית זה היה המצב גם ברפואה הכללית עד אשר המתמחים שעבדו ימים ולילות ללא תמורה יצאו למאבק והחלו להשתכר תמורת עבודתם, ובהמשך גם תמורת התורנויות שלהם (כן, היו שנים רבותבהן מתמחים היו שוהים לילות רבים בבית החולים ללא תמורה). כל הנראה שלרופאי השיניים אין הכוח והרצון להאבק על תנאי ההתמחות, אולי כיון שמערכת רפואת השינים אינה ציבורית אלא מתבססת על מרפאות פרטיות זעירות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לפי מיטב ידיעתי מקצוע הרפו"ש בעולם הוא מקצוע של general practicioners ולא של מומחים (בין היתר כי מדובר במקצוע שהוא ברובו פרטי, ואז על הרופא לתת את מירב הפתרונות למטופל בלי לעשות Outsourcing למרפאה אחרת), אז המצב בארץ לא שונה בצורה ניכרת מהמצב בחו"ל. הבעיה היא שבארץ המערכת מונעת באופן אקטיבי מאנשים לצאת להתמחות כי מספר התקנים קטנטן ועלויות התמחויות אסטרונומיות.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything


×
×
  • תוכן חדש...