Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4054 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מניח שאיש באמונתו יחיה אם כך.

וזה בסדר גמור.

מישהו נתקל במפצל לצינור גינה?

לפעמים אני רק רוצה למלא את הדלי או צריך זרם חלש, וזה מעיק שהגרניק תופס את החיבור.

M-TECH E46

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
יש לא מעט דיסאינפורמציה בשרשור הזה...

 

שיטת שני הדליים - לא נועדה רק למי שאין לו מקור מים לשטיפה. הרעיון המקורי של השיטה הוא שבדלי אחד יש שמפו לרכב (שאותו צריך לשטוף עם מקור מים), ובדלי שני מים נקיים שבו שוטפים את הכפפה המלוכלכת. מאוחר יותר כשהגיע ONR ועוד סוגי שטיפות שהם Rinseless, אנשים התחילו לשים את הONR בדלי הסבון, ובמקרה הזה באמת לא צריך לשטוף (אבל ממש רצוי לעשות pre soak).

 

בנוסף, 2 דליים היא לא שיטה רק למקרים קיצוניים. השיטה הזו בהחלט עדיפה על שיטת Rinseless כשמדובר במקרים מלוכלכים מאד, אבל היא מצויינת גם במקרים מלוכלכים בינוני, ומלוכלכים קל. למעשה, כל גורואי הדיטיילינג שאני עוקב אחריהם וקורא שנים את המאמרים שלהם עדיין ממליצים על השיטה הזו לשטיפת הרכב ובהם מייק פיליפס, טוד קופריידר, ג'ו מ-Superior shine ועוד ועוד.

 

ורק כדי להבהיר, אני לרגע לא אומר שצריך אך ורק לשטוף בשיטת שני הדליים. יש עניין של זמינות, העדפה אישית וכו'. יש עוד שיטות בטוחות.

 

שיטת הגרניק, המקציף והדלי האחד - כן, היא אפשרית. יש לה יתרונות, אבל שים לב לחסרונות - בפעם השנייה שמתיזים קצף על האוטו, או שהסבון מצליח להישאר על כל פאנל עד שאתה מגיע אליו.. או שלא. ואז לך תדע אם אתה מעביר את הסבון על כל הפאנל או שלא, אם אתה מנקה אותו כמו שצריך, ואם אתה לא גורר מים עם לכלוך על הצבע. נכון, לא הסיכוי הכי גבוה שזה יקרה. חיסרון אחר - צריך לשים לב היטב לריכוז השמפו. לפעמים ריכוז מסויים שבטוח לשכבות ההגנה שקיימות על הרכב לא מוציא מספיק קצף, ואז רוצים להוסיף עוד שמפו - אבל אז מחלישים יותר את ההגנה. יש סיכוי לא קטן כאן שאתה תחליש את ההגנה הקיימת על הרכב בקצב מהיר יותר.

 

בהחלט תשובה ברמת ד"ר לדיטיילינג!

אנשים מזלזלים ביכולת של גרניק לבצע נזק לרכב אם לא נוקטים באמצעי זהירות.

לא יצא לי לשמוע על הקצפה חוזרת אלא דעות שנחלקות בין לשטוף עם הכפפה כמה דקות אחרי ההקצפה או לשטוף את ההקצפה עם הגרניק ואז לעבור עם כפפה. זאת בהחלט דעת בית שמאי הקצפה שניה!

פורסם

לדעתי אתם מגזימים בעניין הדליים. 2 הדליים זאת לא שיטה אלא אמצעי להגיע למצב שהכפפה תמיד נקייה וספוגה בשמפו לפני שמגיעים לפח.

בואו נניח שיש לי ברז מיים בקרבת הרכב ואין לי בעיית בזבוז המיים. מה מפריע לי לוותר על הדלי עם המיים אלא אחרי כל מעבר לפתוח את הברז ולשטוף את הכפפה כמו שצריך. האם מישהו יחלוק עלי שזה אפילו בטוח יותר משטיפת הכפפה בדלי?

 

גם כן הדלי עם הסבון הוא לא הכרחי. אם יש לי מרסס ובו הסבון אני יכול להשפריץ על הכפפה וגם להוסיף שפריץ על הפח. ובכן בדרך הזאת אין לי ולו דלי אחד ועדיין השטיפה תהיה נכונה ובטוחה.

 

ושוב אני סבור שהשיטות הן:

- שטיפה עם הקצפה

- שטיפה עם צינור (ללא הקצפה)

- שטיפה ללא ברז (ONR)

- שיטת המתליות

 

ולא כמות הדליים שבשימוש בזמן השטיפה.

פורסם

חכה שמישהו יכתוב שהוא משתמש ב-3 דליים כשאחד מהם לג'נטים.

השימוש בגרניק הרבה יותר בטוח מאשר פרי ווש ולאחר מכן ONR.

העיקרון לדלי שני הוא נוחות בלבד אם תרצה לשטוף את הכפפה עם הברז לאחר כל פאנל זה נשמע מייגע .

פורסם
לחץ המים לא גורם נזק לרכב.

 

...

 

עוד דבר, ההקצפה עם הגרניק היא בטוחה להגנה, בדיוק כמו שיטת 2 הדליים, גם פה וגם פה אתה יכול להשתמש ביותר מידי שמפו ולהוריד את שכבת ההגנה. בכל אופן צריך לדעת כמה לדלל.

 

לחץ המים כן יכול לגרום נזק לרכב אם למשל יש סדק בצבע (לדוגמה מפגיעת אבן). במקרה כזה בלחץ גבוה מספיק, ובזווית הנכונה (לא תרחיש מופרך, קורה שלא שמים לב) זה יכול להעיף חתיכה מהצבע וחשוב להיות מודעים לזה.

 

לגבי הדילול - ברור שבסופו של דבר צריך לדעת איך לדלל, אבל כשנותנים עצה למשתמש מתחיל צריך להדגיש את העניין הזה, במיוחד כשנטייה של אנשים רבים היא לשים דילול אגרסיבי במקציף (דילול ביחס זהה לדילול של דלי פירושו כמה מ"ל בודדים במקציף, ברוב השמפואים. כמה מ"ל אתה שם במקציף?). בגלל שבד"כ הדילול הוא יותר אגרסיבי, אתה מעלה את הסיכון להחלשת שכבות ההגנה.

 

לדעתי אתם מגזימים בעניין הדליים. 2 הדליים זאת לא שיטה אלא אמצעי להגיע למצב שהכפפה תמיד נקייה וספוגה בשמפו לפני שמגיעים לפח.

 

נומד, אני מסכים עם כל מה שכתבת. הוויכוח הרב פה לגבי הדליים הוא בגלל שאלו השיטות המוכרות ביותר. כל עוד אתה מבין את העיקרון שעומד מאחורי שטיפת רכב תוך צמצום סיכוי לסווירלים, תשתמש בשיטה שהכי נוחה לך. אני ניסיתי להצביע על יתרונות וחסרונות של השיטות שהועלו מוקדם יותר בשרשור, כדי לתת לפות"ש את האפשרות לבחור מה הכי מתאים לו.

 

חכה שמישהו יכתוב שהוא משתמש ב-3 דליים כשאחד מהם לג'נטים.

 

מה רע בדלי 3 לג'אנטים? כל אחד ומה שמתאים לו :)

פורסם

זה תלוי בשמפו ובהוראות המשתמש.

אבל קח לדוגמה את Honeydew של Chemical Guys, שמפו שלפי החברה מיועד כשמפו למקציף. הם כותבים כי אם רוצים להשתמש בו כשמפו שטיפה רגיל (נגיד, בשיטת 2 הדליים), צריך 30 מ"ל שמפו ל-19~ ליטר מים, בעוד שאם רוצים להשתמש במקציף, הם ממליצים על 60 מ"ל בבקבוק של ליטר מים בודד. זהו מצב הרבה הרבה יותר מרוכז, וזה הגיוני, כי אחרת אתה לא תקבל הרבה קצף (הם גם ממליצים להוסיף עוד מהשמפו אם רוצים יותר קצף).

 

אז נכון, זה לא יסיר את שכבות ההגנה שלך, כנראה גם לא קרוב לכך. אבל סיכוי גבוה שזה כן יחליש אותן יותר מאשר שיטת שני הדליים.

פורסם

משמע מחזור יותר מוקדם של יישום וקס ...

אבל אם העבודה עם הגרניק והמקציף חוסך זמן על בסיס שבועי/דו שבועי אז אני לא רואה בעיה ליישם ווקס בתדירות קצת יותר גבוהה , אם בכלל.

 

אגב לי יש את הסבון של כימקל גייז citra wash&gloss , חדש לחלוטין , לפי החברה אפשר להשתמש בו כמקציף , השאלה מה רמת ההבדלים בינו לסבונים שמיועדים להקצפה כמו מר פינק והנידו

פורסם

הצלחתי להקציף גם עם onr, אומנם לא בסמיכות של שמפו שמיועד להקצפה אבל הצלחתי.

לגבי הקצפה סיטרוס צריך לבדוק מה הדילול המדויק כיוון שזה שמפו אגרסיבי יחסית לאחרים.

פורסם
משמע מחזור יותר מוקדם של יישום וקס ...

אבל אם העבודה עם הגרניק והמקציף חוסך זמן על בסיס שבועי/דו שבועי אז אני לא רואה בעיה ליישם ווקס בתדירות קצת יותר גבוהה , אם בכלל.

 

אגב לי יש את הסבון של כימקל גייז citra wash&gloss , חדש לחלוטין , לפי החברה אפשר להשתמש בו כמקציף , השאלה מה רמת ההבדלים בינו לסבונים שמיועדים להקצפה כמו מר פינק והנידו

 

בדיוק. אם לא איכפת לך ליישם וקס בתדירות גבוהה יותר, לך על זה. רק תזכור שלשים וקס כל פעם מחדש כולל גם פלסטלינה ו-IPA או Paint cleaner לפני היישום, וייתכן ששטיפה קבועה תוביל לצורך בחידוש ההגנה מוקדם יותר מה שחשבת אז רק צריך לעקוב.

 

לגבי הסבון למקציף - אני מדבר רק מניסיון שלי, לא מתוך הבנה בכימיה של תעשיית הדיטיילינג - לעניות דעתי, "סבון מיוחד למקציף" הוא עוד דרך של החברות למכור לך עוד מוצר, בנוסף לשמפו לרכב שכבר יש לך (במיוחד אצל CG שאם תיכנס לאתר שלהם תראה כמה שהם מאדירים כל מוצר שלהם בלי טיפת ענוה ;) ). כמו כן, יש לי את Honeydew, וגם היו לי כמה דוגמיות של DP Xtreme Foam (גם הוא מיועד למקציף), ו-ואללה, השמפו שאני הכי אוהב לרכב של חברת דוראגלוס (Duragloss 901), שאינו מיועד במיוחד למקציף, מראה תוצאות הרבה יותר מרשימות מהשניים הקודמים.

בקיצור, אני חושב שכל שמפו איכותי ייתן לך תוצאות טובות, רק כדאי לשים לב לדילול.

פורסם
לחץ המים כן יכול לגרום נזק לרכב אם למשל יש סדק בצבע (לדוגמה מפגיעת אבן). במקרה כזה בלחץ גבוה מספיק, ובזווית הנכונה (לא תרחיש מופרך, קורה שלא שמים לב) זה יכול להעיף חתיכה מהצבע וחשוב להיות מודעים לזה.

 

לגבי הדילול - ברור שבסופו של דבר צריך לדעת איך לדלל, אבל כשנותנים עצה למשתמש מתחיל צריך להדגיש את העניין הזה, במיוחד כשנטייה של אנשים רבים היא לשים דילול אגרסיבי במקציף (דילול ביחס זהה לדילול של דלי פירושו כמה מ"ל בודדים במקציף, ברוב השמפואים. כמה מ"ל אתה שם במקציף?). בגלל שבד"כ הדילול הוא יותר אגרסיבי, אתה מעלה את הסיכון להחלשת שכבות ההגנה.

 

 

 

נומד, אני מסכים עם כל מה שכתבת. הוויכוח הרב פה לגבי הדליים הוא בגלל שאלו השיטות המוכרות ביותר. כל עוד אתה מבין את העיקרון שעומד מאחורי שטיפת רכב תוך צמצום סיכוי לסווירלים, תשתמש בשיטה שהכי נוחה לך. אני ניסיתי להצביע על יתרונות וחסרונות של השיטות שהועלו מוקדם יותר בשרשור, כדי לתת לפות"ש את האפשרות לבחור מה הכי מתאים לו.

 

 

 

מה רע בדלי 3 לג'אנטים? כל אחד ומה שמתאים לו :)

 

גרניק לא יפגע בצבע גם אם יש פגמים בצבע,זה ברור שצריך להשפריץ על הרכב ממרחק בטוח.

כלים לא יכולים לפגוע ברכב,מי שמפעיל אותם יכול.

צריך טיפה שכל זה הכול,ואני אומר את זה בתור מישהו שהרכב הקודם שלי התקלפה לו כל הלכה ועדיין שטפתי את הרכב עם גרניק ולא נגרם נזק מעבר.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

קראתי הרבה דיונים בפורומים מחו"ל על הסיטרוס , יש שם ויכוחים של דפים שלמים על האם השמפו יכול להוריד את שכבת ההגנה , הרוב חושבים שלא .

לגבי כמויות להקצפה ,מצאתי שלל הצעות , חלק מ1OZ ועד 4OZ , חלק גם אמרו לשים מים חמים (???) , אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הכמות והסיכון של הסרת שכבת ההגנה.

פורסם

מים חמים במקציף גם מרככים את הלכלוך וגם גורמים להקצפה מוגברת זה לפחות מניסיון שלי.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595


×
×
  • תוכן חדש...