Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עולה חדשה, Toyota MR2 85, יומן מסע (עודכן 13.1.16)


Maor Bracha
שימו לב! השרשור הזה בן 2633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 204
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פרוייקט מדהים, אתה הופך את הרכב הזה למכונה ראויה ולא לעוד מיצג מעלה אבק, שאפו!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור מה שכולנו התכוונו לומר לך זה שבפסח 2016 אני רוצה סיבוב.

 

:)

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים. עידן, אתה מוזמן, רק תזכור- שברת שילמת:-P

 

בכל אופן, לאחר שהקלאץ' הגיע מהרתי לקבוע החלפה בבוקר למחרת, בכדי להספיק לטיול היום (שבת).

הבחור שואל אותי "תגיד, מחזירי שמן, הבאת?" ואני מרגיש כמו ילדה עם קוקיות... איך שכחתי דבר כזה?

התיעצות עם איתמר 'הלוחש למק"טים' ונמצא שהרכב שלי חולק מק"ט עם קורולה ואוונסיס. קפיצה זריזה למוסך המורשה ויש לי ביד מחזיר שמן אחורי ומחזיר שמן לגיר. אמנם אחרי מע"מ נשק ל300 ש"ח אבל לא היה זמן להמתין למשלוח מחו"ל.

 

IMG_20150623_142450.jpg

 

 

כשהגיר ירד גילינו עד כמה הקלאץ' הקודם היה גמור. כמה תמונות ישן מול חדש

 

IMG_20150623_161046.jpg IMG_20150623_154122.jpg IMG_20150623_152559.jpg IMG_20150623_152750.jpg

IMG_20150623_152535.jpg

 

 

הקלאץ' הורכב יחד עם גלגל התנופה החדש, אפילו גז למזגן מילאו. תובנות עד כה:

1. הפחתה של כ50% בגלגל התנופה מורגשת מאוד.

2. תגובת הדוושה השתפרה.

3. יש צורך לפצות ביותר גז בתחילת נסיעה, לקח כמה דקות להתרגל.

4. בלימת מנוע השתפרה.

5. לעומת זאת, היכולת "להתדרדר", כלומר לזחול בפקק במהירות נמוכה לפני הצורך ללחוץ על הקלאץ' קצת נפגעה. מצד שני, הקלאץ' הקודם היה באמת גמור וללא נקודה מוחלטת, יכול להיות שגם זה משפיע.

סה"כ, אני מרוצה מהתוצאה ומתחושת הרכב.

 

 

 

היום בבוקר (או יותר נכון לפנות בוקר), ארזתי תיק בסגנון "טיול שנתי" ונסעתי לאסוף את מר. Caveman לטיול של מועדון אלפא רומאו, עם כמה נספחים.

 

IMG-20150627-WA0006.jpg IMG-20150627-WA0004.jpg

 

 

טוב, עמוס צועק עליי שהעמסתי עליו מספיק לפוסט אחד.

המשך בפוסט הבא.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Caveman ואני הגענו אל נקודת המפגש לחבר'ה מהמרכז (היו נקודות גם עבור דרום וצפון, כמות רכבים מכובדת מאוד הגיעה לטיול).

חלקם זיהו את הרכב וחלקם כמעט ואפשר היה לראות את גלגלי השיניים בראש זזים במחשבה "מה זאת האלפא הזאת?":lol:

 

IMG_20150627_052124.jpg

 

 

אלה לצערי כל התמונות מהטיול, עבורנו לפחות. אמנם היא לא אלפא, אבל החליטה להתנהג כמו אחת.

נתחיל בכך שהשיירה יצאה ואנחנו הזדנבנו אחרי חבר פורום עם 159 סטיישן. יש לציין ששנינו עדיין דיי מרחפים עקב השעה המוקדמת, הגענו למזלג בכביש 6 והתלבטנו לאן. זיהינו ממרחק קיה קרניבל לבנה, או אולי פורסטר, כך או כך החלטנו שזאת 159 סטיישן והמשכנו אחריה (מתנצלים amiger:lol:)

 

ירדנו מכביש 6 במחלף הבא והגענו לכביש מרומזר. תו"כ נסיעה דוושת הגז הפסיקה להגיב באופן פתאומי, ממש הרגשה כאילו הרכב נכבה.

בשלב הזה התחלתי לדואג וכל מני סרטים על תקלות קטנות עד גדולות החלו לרוץ לי בראש. אז אני נזכר שגם את סט הכלים הוצאתי מהרכב ושכחתי להחזיר. מעולה.

עצירה בצד, הרכב מתיצב על 1,000 סל"ד, נשמע בריאה ועוד עגול. פתיחת גז ל1,500-1,600 סל"ד מביאה ל"חיתוך" החלטי וחוסר תגובה עד התיצבות חזרה על 1,000 סל"ד.

אחרי שפסלנו כבל גז קרוע חשדנו שהרכב נכנס ל Safe mode מסיבה כלשהי. ניסינו את שיטת האימפרזות, לנתק מצבר, מספר לחיצות על דוושת הבלם כדי לפרוק את כל המתח וחיבור מחדש לאחר מספר דקות ע"מ לאפס את המערכת, מה שהתברר כלא יעיל (ייתכן והתאפס, אך זאת לא התקלה).

במקביל, החלטנו להתקשר לשירותי הגרירה, בכדי שבמצב ובו לא נמצא את התקלה לפחות יהיה גרר בדרך ולא נמתין שם.

השלב הבא היה לחפש קונקטורים מנותקים, כבלים קרועים וצינורות ואקום דולפים. מצאנו קונקטור מסוים שהיה מחוץ למקומו, באמת שאין לנו מושג מה הוא וחיבורו ולא השפיע על כלום.

החלטתי ללכת על שיטת השלילה והתחלתי לנתק חיישן חיישן במטרה לראות כיצד הרכב מגיב. לדוגמא, ניתוק ה AFM הביא לכיבוי המנוע.

בסופו של דבר, ניתוק ה TPS לא השפיע על הרכב, מה שהיה נראה לי מוזר. ניסיתי לפתוח מצערת והפלא ופלא - הרכב מגיב ועולה בסל"ד. מיותר לציין שזה היה הרגע המדויק שבו הגיע גם הגרר...

מאחר והגרר כבר הגיע החלטתי להעמיס את האוטו ולחזור הביתה ללא סיכונים מיותרים.

 

IMG_20150627_081044.jpg

 

אבל, היי! תסתכלו על הצד החיובי, תראו איך היא נוצצת בשמש...:lol:

 

אני חייב לציין שזאת הנסיעה הראשונה שאני עושה אחרי החלפת הקלאץ', אמנם הייתה קצרה יותר מכמה מאות הקילומטרים שקיוויתי לעשות, אבל נהנתי מכל רגע. אני לא יכול לחכות לעלות לרכב שוב.

האמת, לפחות הייתי בחברה טובה שהפכה גם את הנסיעה בגרר למשעשעת. 8)

 

חיפוש ברשת מעלה שהמעגל החשמלי על החיישן ככל הנראה נשרף, מה שגורם לקריאה שגויה- הרכב חושב שהמצערת סגורה לחלוטין.

בהנעה קרה הרכב מתיצב על כ2,000 סל"ד (גבוהה, אבל ככה הדבר בכל הדגמים הספורטיביים של המנוע), ואת סל"ד הסרק כאשר המנוע חם ניתן לכוון בין 800 עד 1,600 סל"ד.

מחשב ניהול המנוע מכוון לזהות מתי הרכב חם, ולא לאפשר לו יותר מ1,600 סל"ד כאשר המצערת סגורה (סרק) ע"י ניתוק מוחלט של המזרקים עד ירידה ל 1,000 סל"ד.

טוב, לפחות אני יודע מה הבעיה והיא לא גדולה או יקרה מדי.

 

מה שעדיין לא מובן לי ואשמח אם מישהו ידע לענות:

1. איך זה שכאשר אני מנתק את החיישן אין את הניתוק הזה? אני מניח שיש קריאה כשמהצערת סגורה, וכאשר פתוח אין כלל. לחלופין, ייתכן ומוגדר בזמן אין קריאה כלל פשוט לבטל את ההגנה על סל"ד הסרק.

2. עושה רושם שהרכב עובד יפה עם החיישן מנותק וגם הדיווחים ברשת של חלק מהבעלים מקלי הראש אומרים "פשוט סעו עם חיישן מנותק". האם יש השלכות אחרות לכך שהחיישן מנותק? (הבהרה: אני ממש לא מתכוון לנסוע ככה)

3. מתקשר לשאלה מספר 2, איך בכלל יכול להיות שהרכב מתפקד ועובד בצורה יפה כאשר חיישן המצערת מנותק? האם אין לו משמעות טכנית נוספת והאם אינו משפיע על ערכים אחרים בניהול המנוע?

 

בכל אופן, העמדתי את הרכב עם המצבר מנותק (שיהיה...) ובמהשך השבוע אפרק את חיישן המצערת לבדוק מה שלומו. אם יש צורך אזמין חדש.

 

 

את מי שזה מעניין והחזיק את החפירה עד כה, אני יכול לעדכן את צריכת דלק של 1:10 (נמדד ע"פ "קפיצת" התדלוק וקריאת קילומטראז').

השבוע מצאתי גם זמן לשכפל את הגלמים המקוריים ששכבו אצלי בבית כבר כמה שבועות ועכשיו יש לי שלושה מפתחות. המפתחות החדשים עובדים נהדר, לא נשלפים כשלא צריך וגם הבגאז' נפתח בלי מלחמה.

מעבר לזה, הבטחתי לעצמי שהחלקים שכבר בדרך הם הסבב האחרון לחודשים הקרובים, אבל... הוספתי גם זוג קליפרים אחוריים שירדו מדור שני טורבו, שיאפשרו שימוש בצלחות מאווררות בגודל 257x22.

 

 

טוב, עד כאן חפירות להיום. אם למישהו יש תשובות לשאלות שלי או תובנות אחרות אשמח לשמוע.

אעדכן בהמשך:-D

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלבד העובדה שהפרויקט שלך מדהים,

אני תוהה ביני לבין עצמי - האם התיישנות החומר מהווה את הגורם העיקרי לכך שהרכב לא יכול להיות יומיומי, או שאלו תקלות אמינות שקיימות באופן כללי באותו שנתון/אותו רכב.

 

על כל פנים, סע בדרכים טובות. כיף לראות שאתה נהנה :)

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרת'ה, לחיישנים יש אורך חיים, חלקם מתים בהפתעה וחלקם גוססים לאט לאט (חיישן למדה למשל). אם תחליף את כל חלקי הגומי והאלקטרוניקה ותעשה אוברול למנוע, הרכב יסע שנים רבות. מצד שני, האמינות של רכב שתוכנן לפני 35-40 שנה היא לא כמו של טויוטה מודרנית עקב נחיתות (#סליחה) טכנולוגית.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שהנסיעה הסתיימה ב-safe mode, אבל אין ספק שהרכב נראה ונשמע מדהים!

שוב, סחטיין על הפרויקט הזה. יום אחד אני גם חייב להכריח את עצמי לעשות משהו דומה :)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאור, מחר תקבל פתרון לבעייה, זה בבירורים מול דוקטור טויוטה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרתה, נדמה לי שהתכתבנו בנושא בה״פ.

אמנם לרכב אין תקלות נפוצות והוא דיי עמיד להתעללות ממושכת, ישנה עייפות חומר מסוימת, אבל לא קריטית. כרגע אני עדיין בישור (שיפור) קו, מחליף את כל הבלאי הנראה לעין ועל הדרך חלקים קשורים שניתן להחליף ועשויים להכשל בעתיד, אך את זה כנראה שצריך לעשות ברמה מסוימת עם רוב הרכבים המשומשים.

אני בטוח שבסיום ישור הקו הרכב יראה אמינות מספקת.

ניתן למצוא בפורומים עשרות או מאות דוגמאות לרכבים דומים המשמשים כרכבים יום יומיים במגוון מדינות, אישית גם אני הייתי מוכן להסתדר עם אחת ביום יום, אך הבעיה העיקרית כמו שציינתי בה״פ:

דמיין שאתה שוקל לקנות מיאטה NC. השלמת עם המחיר, עם החוסר בספסל אחורי ומקום האחסון המוגבל.

נניח ומצאת גרסא דמיונית שנמכרה ללא הגה כח וללא תגבור בלם, כלומר ההיגוי והבלימה הם מכח השריר שלך בלבד.

עד כה, אתה מוכן לחיות עם הכל.

עכשיו תדמיין לעצמך שאתה מוגבל בנסיעה, ולא יכול לנהוג באוטו בין 7:00 עד 9:00 בבוקר.

על זה תוסיף את העובדה שאתה נוסע במיאטה NC (או רכב בסכום שווה ערך) , ללא ביטוח מקיף, בשעות הפקקים יום-יום. כלומר, אם חו״ח יקרה משהו לאוטו, ההפסד כולו שלך.

אני מניח שאף אחד מאתנו לא יעשה צעד וירכוש רכב כזה כרכב ראשי.

 

יבגני, היה נעים להכיר. חבל שהזמן שלנו היה קצר, אבל אני בטוח שעוד נפגש.

 

איתמר, אני דיי בטוח שהבעיה היא בחיישן המצערת (TPS), זאת בדיוק התופעה.

ניתן לקרוא קצת כאן (כולל דרך טיפול)

http://www.matrixgarage.com/content/4age-tps-adjustment

בהמשך השבוע אנסה לבצע בדיקה עם מולטימטר ואעדכן.

יכול להיות שהוא סתם יצא מכיוון, אבל נראה לי מאוד לא סביר.

למען האמת, אני מתחיל לקוות שהוא הלך. נראה לי הזדמנות טובה להוריד את המצערת ומכסה הסתומים לניקוי, לצבוע מחדש את המכסה ולהרכיב חזרה עם האטם החדש שממתין לתורו. אולי גם לתקל את ה EGR (יותר נכון, להעיף אותו...)

עריכה אחרונה על ידי Maor Bracha

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להבין דבר אחד לגבי הייבוא - האם אתה ואחרים קונים את הרכבים ממש בזול באופן יחסי גם למחירים בחו"ל ואז זה כדאי לכם, או שאתם משלמים "מחיר מלא" כמו בלינק להלן וכתוצאה מכך גם משלמים הרבה יחסית אחרי מסים?

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-6-Series-Base-Coupe-2-Door-/271913807179?forcerrptr=true&hash=item3f4f536d4b&item=271913807179#viTabs_0

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריקי מיקי,

אין טעם לחפש כאן הגיון כלכלי או לתהות האם משתלם, כי זה פשוט לא, כמו רוב ההתעסקות בתחביב המוטורי.

וקצת ביותר פירוט, מדובר ברכבים משומשים וקלאסיים לרוב.

המוכר הוא אדם פרטי אשר מעוניין לקבל את המחיר הטוב ביותר עבורו במעמד המכירה בדיוק כמוך, ולא איזה דילר שמוכר רכב פאר חדש ויכול להרשות לעצמו הנחה משולי הרווח או בעל אמצעים לנכות מיסוי במעמד יצוא רכב.

מן הסתם קיימת אפשרות למשא ומתן מול המוכר, אבל הדבר הרבה יותר קשה כאשר נעשה מרחוק וכמובן שההתגמשות תלויה במוכר והרכב ממש כמו רכישת רכב משומש בארץ.

בשורה התחתונה, כן, משלמים את מחיר השוק עבור הרכב וכך גם המיסים בהתאם לערכו, ארץ ייצור וארץ יבוא.

 

לירוי,

היא יותר מתשמח לקבל אחות.

הספציפית שבקישור משנתון 1986 כך שייתכן והיבוא עדיין לא מתאפשר, אך רשיון היבוא ניתן בהתאם לתאריך הייצור (בדיקה לפי מספר שלדה), כך שאולי עוד יש סיכוי.

שלי לדוגמא עלתה לכביש בפברואר 1985, אך הייתה מהרכבים הראשונים שיוצרו בדצמבר 1984.

 

עדכון לגבי התקלה:

החלטתי ליישר קו לחלוטין בכל המערכות שקשורות למצערת.

יש לי כבל גז חדש ביד, הזמנתי קיט למחיקת שסתום ה EGR, מה שישפר את ביצועי המנוע ויעלים כמה צינורות ואקום מיותרים.

ביום שישי אבדוק את חיישן המצערת עם מולטימטר ובהתאם לתוצאה או שאכוון אותו מחדש או שארכוש חיישן חדש.

מאחר והEGR מזרים גזי פליטה אל סעפת היניקה, אוריד גם אותה ואנקה יחד עם המצערת משאריות זיהום שהצטברו.

הורדת המצערת תאפשר לי להוריד את מכסה השסתומים (סוף סוף) לניקוי וצביעה.

הרכבה מחדש תעשה עם האטם מכסה שסתומים החדש, יחד עם אטם סעפת יניקה ומצערת חדשים.

את צינורות הואקום שעדיין אצטרך אחליף בחדשים.

יש לי תחושה שאני שוכח לפרט משהו, אבל הבנתם את העיקרון...

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...