Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4132 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי אופטופיקיסטים,

 

לאחרונה ביקרתי ברומא ומכיוון שנעזרתי גם בפורום כשחיפשתי המלצות, החלטתי לשתף אתכם בכמה המלצות משלי למקרה שתחליטו לבקר בעיר היפה הזאת:

 

1. יש אוטובוס נוח מהשדה למרכז וחזרה ב-6 יורו לבנאדם, אבל אם לא בא לכם להסחב אח"כ עם המזוודות או אם אתם יותר מזוג, מונית ספיישל (אפילו מהסוג שמחכה לכם עם פתק עם השם שלכם) תעלה כ-50 יורו.

2. מצאתי מלון באזור שבו גרים תושבים, מצפון מערב לנחל - כ-7 דקות הליכה מהואתיקן. גם יותר זול, גם יותר שקט וגם קיבלנו יופי של המלצות לדברים באזור כמו מקומות לארוחת בוקר ומסעדות שהמקומיים הולכים אליהן (דוגמאות מצוינות: pizzeria san marco, 3quarti)

3. זו לגמרי עיר של ללכת ברגל. המרכז לא ענק והוא כמו מוזיאון אחד גדול, עם כמות אדירה של מבנים היסטוריים או סתם יפים. אנחנו הלכנו 50 ק"מ ב-3 ימים אבל אם מתכננים נתיבי הליכה בצורה יותר מדויקת אפשר גם לסגור כל יום בפחות מ-10 ק"מ ולראות הכל.

4. הייתי שם שלושה ימים מלאים והאמת - הייתי יכול אפילו להישאר עוד יום ולראות כמה דברים שפיספסתי.

5. ואתיקן זה מאסט והמלצה חמה חמה - להזמין מראש סיור מודרך (יש של שעתיים במוזיאונים ובקפלה הסיסטינית, ויש יותר ארוך עם הגנים או עם הבזיליקה של סט. פיטרס). היתרונות אדירים: התורים ארוכים מאוד לכניסה לואתיקן ואנשים יכולים לעמוד בחוץ (בשמש, גשם וכולי) במשך שעות, וכל זה עוד לפני ששילמו 16 יורו לכניסה. סיור מודרך זה 32 יורו לאדם כולל הכניסה ומעבר לכך שהוא מעניין ובלעדיו הייתי סתם מסתכל על תמונות, פסלים וחדרים בלי להבין, הוא גם עוקף את כל ההמתנה בתור. יותר מזה - עם סיום הסיור אפשר להכנס ישירות לבזיליקה של סט. פיטרס, שאנשים שלא הגיעו מתוך הואתיקן עומדים שעות בתור בשביל להיכנס אליה (אמנם בחינם, אבל עדיין).

6. קולוסיאום זה פחות מאסט אבל עדיין מעניין, וגם כאן מומלץ סיור מודרך ששוב עולה רק כפול מכניסה (22 יורו במקום 11) וחותך את כל התור (שגם הוא יכול להיות שעה+ בקלות). בנוסף רק עם הסיור אפשר להכנס לאזורים שסתם כרטיס לא מכניס - הקומה התחתונה והקומה השלישית.

7. לא אעשה רשימה של שאר המקומות המעניינים כי קל מאוד למצוא ברשת. רק אגיד שנהנתי במיוחד להסתובב בפיאצה נאבונה, ובשוק של campo de-fiori. גם הביקור ב-castel sant'angelo היה נחמד וגם ב-altar of the fatherland.

8. יש שם כמות אדירה של פליטים שמוכרים מקלות סלפי והתיירים הטמבלים קונים (ומסתובבים עם הנייד מחובר למקל כל היום). אבל למעט זאת האווירה חיובית בדר"כ.

9. הזמנתי מקום מראש במסעדת מישלן כי רציתי להתפנק אבל דווקא היא הייתה בינונית למדי (ככה זה כשמתאמצים להרשים עם אוכל מוזר). ממליץ לוותר על מסעדות עלק-מפוארות ולהתמקד במה שהאיטלקים יודעים לעשות היטב. והם יודעים... (מישהו אמר גלידה?).

10. ועכשיו לתמונות:

 

מבט לואתיקן:

 

10841890_997015983655622_9097365379604416357_o.jpg

 

בפיאצה נאבונה:

 

10986470_997016043655616_4530322897574868088_o.jpg

 

מהשוק:

 

10981049_997016090322278_5392543655421107117_o.jpg

 

סימטאות:

 

10983475_997016153655605_769228707475204456_o.jpg

 

גלידה:

 

10834879_997016180322269_691617175437565562_o.jpg

 

המקדש:

 

10629478_997016986988855_108450779009983890_o.jpg

 

קולוסיאום:

 

10996662_997017050322182_2743400578645615567_o.jpg

 

לא קולוסיאום:

 

10981072_997017153655505_3659281125150079637_o.jpg

 

עצרת אוקראינית בפנתאון:

 

10993467_997017160322171_6170474495525001003_o.jpg

 

לא אופטופיק:

 

10950671_997985750225312_8301840866104939854_o.jpg

 

במוזיאוני הואתיקן:

 

10629454_997985806891973_4196893309449468741_o.jpg

 

הבזיליקה העצומה של פטר הקדוש:

 

11001607_997985813558639_5786704378519868318_o.jpg

 

ליצנים:

 

10915077_997985820225305_1747989484514784156_o.jpg

 

מבט לקולוסיאום:

 

11045429_997985873558633_2762950336373554144_o.jpg

 

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אח... רומא, רומא.

הייתי שם בספטמבר האחרון בפעם השניה בחיי וזו עיר שאפשר להיות בה גם חודש ולא למצות אותה.

שמח שנהנית.

פורסם

פעם ראשונה שלך שם? אני הייתי שם כבר פעמיים ולא נמאס לי מהעיר היפה הזאת.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

כן, פעם ראשונה שם.

 

ואלעד - ראיתי את השרשור שלך על אלפרדו המקורי. האמת, נשמע לי קצת פלצני (במיוחד שרק המחיר של המנה הזאת, שבינינו היא לא משהו סופר-מתוחכם או מעניין, גבוה פי 2 משל מנות מקבילות). בנוסף, העדפתי לנסות את מסעדת המישלין (אבל כאמור, זו הייתה חצי-טעות).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

היית עם ילדים? מחפש המלצות לילדים. הייתי שם עם ילד 1, לפני 4 שנים. היום אנחנו שניים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

נשאלתי בפרטי איפה מזמינים סיור מודרך בואתיקן, אז הנה:

http://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do?weblang=en&do

 

Guided tours for individuals ואז בוחרים את סוג הסיור. חלקם די חופפים אבל אפשר לראות עד כמה הם מקיפים לפי זמן הסיור. זיכרו שמתוך הואתיקן אפשר להכנס לבזיליקה של פטר הקדוש, אז אין טעם לחכות שם בתור אם קניתם כרטיס לואתיקן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, תודה על התמונות! מדהימות. כמעט "שכחתי" כמה יפה העיר הזאת :-P

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

×
×
  • תוכן חדש...