Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה עם צריכת הדלק במאזדה 3


RanParsi
שימו לב! השרשור הזה בן 3339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי מאזדה 3 דור 1 שנת 2008 אקטיב ויש איתה בעיה מוזרה מאוד ,

היא " שותה !" דלק ברמות מטורפות

אז עשיתי כך :

נסעתי על D שתה שתה שתה 6-9 ק"מ / ליטר

נסעתי על טיפטרוניק שיפר ממש בקצת 8-10.5 ק"מ / ליטר

עכשיו תמיד בדקתי שהסלד נמוך ולא להגזים עם הסלד הבעיה היא כזאת :

שנסעתי עם סל"ד נמוך המנוע 1600 מאוד אנמי כבד ועייף ויש לו נטיה " להיחנק " בבינעירוני עליות / עם אנשים

אז אמרתי לעצמי " מה יש לי להפסיד " ?

נסעתי בשיטה קצת שונה נסעתי עם הטיפטרוניק והעלתי בסל"ד על הנייר זה אמור לשתות יותר דלק נכון ? אז לא ...

בגלל הכבדות של הרכב נסעתי בסלד גבוה יותר וככה הרכב פחות התאמץ כמו בסלד נמוך בבינעירוני לא מיהרתי להעביר את ה 4 מהר מדי התייחסתי אליו כמו הילוך 5 ונכון הרכב דיי היה רעשן ... נסעתי בעיקר על ההילוך ה 3

רק שהרכב הגיע ל 100 הכנסתי ל 4 שזה קרוב ל 4K סלד

תמיד שחשתי כבדות העלתי בסל"ד גם שהוא הרעיש ( הרבה ) תידלקתי ב 50 שקל ועשיתי 110.1 ק"מ על 8.22 ליטר תקנו אותי אם אני טועה אבל זה 13.39 ק"מ / ליטר

אין לי מושג איך אבל זה המצב .

איך יכול להיות שאני מושך את הסלד הרכב חסכוני יותר ? המאזדה 3 זה רכב מטורלל

אני מפחד להרוס את המנוע 4 אלף סיבובים יכול להרוס אותו ?

עריכה אחרונה על ידי RanParsi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה תהרוס את הרכב ככה.

זו צריכת הדלק בערך - בעיר 1:7.5 עם מזגן -1:9 בלחץ.בינעירוני 1:12 מקסימום אם אתה לא מתגרזן על הדוושה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מנוע יש תווך עבודה אופטימלי שבו הממונט בנקודת שיא ההספק בנקודת שיא וצריכת הדלק אופטימלית.

בכל רכב התווך הזה משתנה, על פי מה שאתה מתאר כנראה שהמאזדה שלך בנוי בצורה כזו קצת קשה לתפוס את זה הגיונית אבל זה המצב.

 

לגבי סיבובי מנוע גבוהים זה יגביר את בלאי החלקים במנוע ויגרום לנזק בתווך הארוך, נזק בלתי הפיך כי כמו שכולנו יודעים אף אחד לא משפץ חלקי מנוע כיום (על בסיס קבוע כחלק מתחזוקה של הרכב) מהסיבה שהחלפת מנוע זה אותו כסף ופחות עבודה.

 

בדרך כלל 3K סל'ד זה הממוצע הבריא למנוע.

עריכה אחרונה על ידי TheBox
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאני נוסע רגיל על D או מעביר הילוכים רגיל בטיפרטרוניק הרכב בקושי זז !!!!

אני תמיד מגיע לצריכה של 7.5 - 10 קמ" / ליטר בנסיעה רגועה !!!!

אני בקושי נוגע בדוושה של הגז ואני עושה 1:9 ממוצע ( וזה בלי מזגן !!!! )

אבל שאני נוסע בעיקר על ההילוך ה 3 הרכב מגיע לצריכה מצויינת 1-12/13

עשיתי 1000 ניסיונות ועם נסיעה בסלד נמוך הרכב גם עגלה וגם שותה דלק לא יודע מה לעשות

רק בכביש בינעירוני אני מגיע ל 4K סלד אם אני נוסע על 70-80 הסלד נמצא על 3K אבל הרכב מרעיש מאוד

מה שכן שהרכב בסלד גבוה הוא מהיר

יש לי שתי אופציות או לעשות צריכת דלק 1:9 בנסיעה רגילה או 1:13 בסלד גבוה אני מתחרפן מזה

 

נ.ב.

 

יצא לי לנסוע גם במאזדה 3 הדור ה 2 וגם שם צריכת הדלק מטורפת 1:8-9 בקלות עם מזגן

עריכה אחרונה על ידי RanParsi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז יגיע שיפוץ גיר והלך כול החיסכון שלך.

אתה רוצה רכב חיסכוני? תקנה כזה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מבחינה טכנית איך יכול להיות שאני מעלה בסלד והרכב יותר חסכוני ?

 

סל"ד גבוה הורס את המנוע והגיר ? הקו האדום בסל"ד נמצא על ה 6K סיבובים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נוסע במצב D ובטיפטרוניק באותם תנאים?

כדאי לחפש נכון צריך לתדלק מיכל מלא עד שהאקדח קופץ,תיסע עד הרבע האחרון ואז תחשב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתאר מצב לא הגיוני בכלל.מצד אחד אתה מאמץ את המנוע, ומצד שני אתה מדווח על חיסכון. משהו לא ברור לי בבדיקה שלך.

 

צריכת דלק של9-8 קילומטר לליטר בנסיעה עירונית, במאזדה 3 מנוע 1.6 היא אופיינית לדגם. זהו לא רכב חסכוני בדלק.

ג'ובני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב כבד למנוע והוא מעביר את ההילוך ה 4 ב 50 אז חשבתי אולי בגלל זה הצריכה מאוד גבוהה

כי בידני טיפטרוניק אני מדמה אותו לגיר ידני מושך יותר את ההילוך בכביש מהיר עובד יותר על ההילוך ה 3

במקום ישר למשוך לרביעי ב 50 בטיפטרוניק אני מעביר את ההילוך ה 4 ב 80

אני בדרך כלל עושה 70- 80 - 85 ק"מ על 8 ליטר ושאתמול משכתי את ההילוך קיבלתי 110 ק"מ 1:13-13.5

שאלתי באיזה מוסך גדול אם אני יכול להרוס את המנוע הוא אמר שלא המנוע בנוי לזה אבל הצריכה של הדלק תעלה

והוא אמר שהחישוב שלי לא נכון אבל אני מתעקש שהחישוב שלי נכון מאוד בדקתי 110.1 ק"מ על 8.23 ליטר

ובמוסך אחר אמרו לי שאני יכול להרוס ככה את הגיר אני מפחד לא יודע מה לעשות

בכביש מהיר הרכב לא בנוי להגיע ל 3-4 סל"ד ?

במוסך האחרון שהייתי שם אמרו לי שהטיפטרוניק בנוי רק לעליות וזה לא בשביל נסיעה רצופה

כל אחד אומר לי משהו אחר

אולי עדףי להישאר על 1:9 ולשמור על הרכב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון, הרכב שלך נשמע תקין, מאזדה 3 לא ידוע כרכב חסכוני בדלק, לאחרונה קיבלתי כזאת והופתעתי לגלות שהוא צורך 9.5 ק''מ לליטר (נבדק לאורך 3 תדלוקים ו-1200~ ק''מ) הנסיעה שלי היא בעיקר עירונית ואני עם רגל עדינה על הגז. לדעתי עדיף לנסוע על D ברוב הזמן ולהשתמש בתפעול הידני רק בהתאם לצורך, בדרך הררית. זה גיר די מוצלח סה''כ. שים לב שצריכת דלק נמדדת לאורך זמן, בצע 2-3 מדידות ע''י מילוי לפול טנק, נסיעה עד שנגמר (כמעט) מילוי לפול טנק שוב, בעדיפות לאותה התחנה ואותה המשאבה, וחלוקה למספר הק''מ בין התדלוקים.

קרה לי כבר שביצעתי מדידות לא הכי מדויקות (ברכבים קודמים) וצריכת הדלק יצאה לא הגיונית, לדעתי זה המצב אצלך ורק אחרי כמה תדלוקים ומדידה מדויקת תקבל את התמונה האמיתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי שאלות :

 

1. שימוש קבוע בטיפטרוניק יכול להרוס את הגיר ? גם בעיר וגם מחוץ לעיר

 

2. שימוש בסל"ד גבוה בכביש בינעירוני 3-4K יכול להרוס את המנוע ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי שאלות :

 

1. שימוש קבוע בטיפטרוניק יכול להרוס את הגיר ? גם בעיר וגם מחוץ לעיר

 

 

2. שימוש בסל"ד גבוה בכביש בינעירוני 3-4K יכול להרוס את המנוע ?

כן וכן זה בלאי רציני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה עשו טיפטרוניק אם זה עושה בלאי וזה הורס ? זה נועד רק לכביש בינעירוני ?

 

ועוד שאלה חשובה : אני רואה באתרים שמאזדה 3 זה 107 כ"ס ואצלי ברישיון כתוב 105 כ"ס מה ההבדל בינהם ?

 

יש מאזדה 3 אקטיב 107 / 105 כ"ס שתי גירסאות ?

 

הייתי יום שישי עם 3 אנשים ברכב + מזגן הרכב לא זז !!!! גם עם טיפטרוניק בקושי זז !!!!

 

לוקח לו שעה לפתח מהירות לעבור את ה 60 אחרי שהוא עובר את ה 70 המהירות שלו נפתחת

 

מרגישים כאילו יש במכונית מנוע של 70 כ"ס לא 105 בקושי זז כאילו מנוע מת - והוא חדש לגמרי 115K ק"מ

 

אם אני אשים D הרכב עם 3 אנשים ומזגן יהיה כמו משאית לא יזוז

 

שאני בעירוני הוא זריז יותר אבל בבינעירוני עמוס 3 אנשים ממש סיוט לא זז עם מזגן בכלל הרכב מת לא זז

עריכה אחרונה על ידי RanParsi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה לא מוביל לשום מקום.

נא לבצע חיפוש. טיפים לגבי חסכון בדלק ובעיקר - איך מודדים צריכת דלק - ניתנו כאן אינסוף פעמים.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...