Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4203 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אה, בבקשה. הדגשתי לך.

 

איך הוא אומר עליך שאתה לא יודע להגיע לשורה התחתונה, איך.

אתה כולך שכל, הבנת הנקרא ותכל'ס. אל תתן לו לומר כזה דבר.

 

אתה חוזר במעגלים, כבר הגבתי לך על זה בדיוק

 

הוא לא בהכרח כתב את זה לך, ציטוט חלק מהמשפט במקרה הזה היה לא נכון.

 

משמע "תפגין טיפה התחשבות" ו"תתחיל לנסוע כמו בן אדם" מתייחס לאותו אחד שמשתמש באור דרך שלא לצורך.

 

לא... אתם הכרעתם (כמובן שבין היתר במסגרת מומחיותכם, אתם מכירים את האופנוע שלי ולכן יודעים בדיוק מה חוזק אלומת האור שלי, זווית הפנסים וכו׳... אבל ניחא) שאני מסנוור באיילון באור יום (נתון למחלוקת), בעוד שלדברי אני פשוט בולט יותר בכביש אם וכאשר שם שם אורות גבוהים באור יום. קיצקץ שיהיה לכם לבריאות.

 

כתבתי שאנחנו הסכמנו כמעט קטגורית על זה.

אנחנו =

SlowRide, חן ג., stio, sperial, ניקו פ., KoM, NINJMNKY, DJI, DaMN ו-RK.



 

זה אגב לא משנה בכלל איזה אופנוע ומערכת תאורה יש לך שם, התקנות קובעות את מרחק האלומה התקין (100מ' אם מעניין אותך) ופיזור האור שצריך להיות.

כמובן שזה ייתכן שאצלך זה שונה, אבל זה רק אומר שהתאורה שלך לא נבדקת בטסט, זה לא הופך את זה לחוקי.

 

אולי נדמה לך שאתה יותר בולט בכביש, לטענתי אתה מסנוור נהגים ומונע מהם להבחין בך (כשהמטרה המוצהרת שלך היא לגרום להם להבחין בך), לא מסתדר משהו.

זה בערך כמו שאני אבקש ממך להקריא שורת מספרים כשאני מכוון לך פנס לתוך העין.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
קיצקץ

 

מצמץ, קיצקצ,

 

אור גבוה אצל אופנוע באור יום לא מסנוור יותר מהשתקפות של 1,000 שמשות בזכוכית הבניין ממול באיילון,

מי שמסתנוור מאופנוע עושה זאת מבחירה. אם בניינים היו מגיבים לצפירות והבהובים, גם הם היו חוטפים.

The first one to get angry loses

פורסם

סיוויק מה עדיין לא ברור בזה שהסתנוורות זו תופעה פיזיולגית שאינה תלויה בגורמים פסיכולוגיים?

 

במילים פשוטות אתה לא יכול לבחור להסתנוור.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

סיוויק - סינוור מכל מקור שהוא מסוכן. החל באור שמש ישיר (שעלול לגרום לעוורון קבוע), דרך השתקפויות בחלונות בניינים וכלה בזרקורי האצטדיון או אורות הדרך של הרכב שמולך. אבל מכאן ועד קביעה ששימוש שלא לצורך באור דרך אינו מסוכן המרחק גדול. על כל אחד מאתנו, משתמשי הדרך, לצמצם את הסיכון לעצמנו ולחברינו לדרך, ושימוש נכון בתאורת הרכב הינה מרכיב חשוב בכך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני לא מבין את הוויכוחים האלו. אני תמיד בעד לשפר ראות וניראות: אני מדליק אור מעבר ביום (אם אין DRL), אני מדליק אור דרך בלילה (אם אין את מי לסנוור) ואני מדליק אורות ערפל (מלפנים ומאחור) בערפל.

 

אבל אני לעולם לא אדליק אור דרך קבוע (או אור ערפל קדמי) בנוכחות משתמשי דרך אחרים, ובפרט כשאינני זקוק לו. זה מסנוור, גם באור יום וגם בדו גלגלי. נכון שזה פחות מסנוור ככל שהכלי קטן יותר וככן שאור היום חזק יותר, אבל זה רק מגדיל את המורכבות.

 

עוצמת האור הסביבתי לא קבועה לא עבורך ובטח שלא עבור משתמשי הדרך האחרים. מה אם רכב אחר לפניך או מצדדיך נמצא תחת צל שנוצר מבדל ענן? הוא יסתנוור הרבה יותר ממה שנראה לך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בהודעתי הראשונה כתבתי כך :

 

"אם בא מולך רכב בצהריים עם אור גבוה + ערפל + ענג'ל עייז טורבו, עדיין לא תסתנוור אם לא תתעקש להביט בזה."

"גם בלילה ניתן להפחית את הסנוור לרמה זניחה אם לא מתעקשים לבהות בפנסים של הרכב מולך."

 

הנושא שאני מדבר עליו הוא התנהגות חכמה בכביש. לא אופטיקה ולא חוק.

זה יהיה ברור יותר לנהגים וותיקים שהתייחסותם אינה רגשית אלא עניינית.

==================================================

 

נתון שאחת לכמה זמן יגיע מולך רכב באור גבוה.

החוק, הפורום, האופטיקה, התלמוד והאתיקה מתנגדים לכך, זה רע - אבל זה עדיין נתון וימשיך להיות.

 

מה עושים במצב כזה ?

 

1. ניתן להיות אקטיבי ולאותת לנהג ממול שינמיך אורות. זה דורש :

 

א. להקצות משאבי ראייה כדי לוודא שהוא באור גבוה (להביט היטב ולהסתנוור)

ב. להקצות משאבי נהג לאיתות =

ג. = לגרום לעתים לנזק דומה לזה שאתה מנסה למנוע, או חריף ממנו.

 

2. לקחת אחריות ולנסות להפחית את עצמת ההסתנוורות שלך ללא תלות באחר:

 

א. להסיט את מיקוד המבט מהאורות שממול אל הנתיב שלך

ב. להבין שיש פה עניין רגשי, ושלא היית מאותת לשמשה שמשקפת שמש ומסנוורת בהרבה למשל.

ג. לוותר על האגו ועל הניסיון להוכיח לאחר כמה הוא דביל או לפגוע בו ע"י סנוור.

 

אחרי שנים ארוכות של נהיגה מצאתי שהתנהגות כביש חכמה משמעותה בהרבה מקרים ויתור :

 

* נתון שאחת לכמה זמן רכב שעוקף מולך יכנס לנתיבך.

 

** ניתן להיות אקטיבי, לאותת לו, לצפור לו, לתת גז כדי להבהיר לו כמה סיכון הוא יצר או להיכנס בו.

** ניתן להאט, לנסות לבלום או לברוח כדי לדלל את הסיכון\להציל חיים.

 

הבחירות שיעשה כל נהג מלמדות עליו.

 

אלו שהתלוננו כאן על המסנוורים - מה אתם עושים ?

 

מקריאה כאן אני למד שאחרי כל רכב שעובר לשנייה ממול עם אור גבוה,

אתם מגששים כסומא בעלטה אחרי ההגה שלכם שאבד בצונאמי האור הגדול.

The first one to get angry loses

פורסם

תגובה לסנוור או לתופעות דומות כמו עקיפה וכניסה לרווח שלך היא סוגיה מעניינת כשלעצמה. אני אישית מגיב כמוך (מסיט את המבט) אבל אני לא מוותר על לסמן חזרה, ובלבד שהסימון הוא מוקדם ככל הניתן (למשל, כשרואים אלומת אור חזקה מעבר לעיקול) וקצר מאוד: שניים-שלוש הבהובים קצרים ותו לא!

 

גם כשאני מתרשם שהסיבה לסנוור היא טכנית (קפיצים עייפים, עומס, פנס לא מכוון) אני עדיין מסמן. אם כולם יסמנו לנהג הזה הוא יבין שמשהו לא בסדר ברמה שדורשת בדיקה וטיפול.

 

אני נוהג באותה צורה עם נהגים שנתקעים בנתיב שאיננו הימני (ולא רק בשמאל הקיצון) ובנהגים שנדחפים בצמתים או לתוך הרווח שלי. זה סימון קצר שלא מפריע ולא משדר אגרסיביות, אבל הוא בהחלט מסב את תשומת לבו של הנהג ואני רוצה להאמין שאם כולם יסמנו על מנהגים קלוקלים אנשים ישנו את מנהגם...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

היית ברור מאוד מההתחלה למה התכוונת - הבעיה היא אחרת, שהכוונות שלך לא נכונות מה לעשות?

 

אני חושב שאם נחבר את שנות הותק של מי שאמר לך פה בשרשור הזה שאתה טועה נגיע ליותר מ-120 שנים של נסיון.

 

אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה על הכביש, זו בחירה חופשית שלך וזו מדינה דמוקרטית, אבל לתת עצות גרועות על גבי הפורום זה כבר מעבר לזה, אין לך שום זכות להכשיל את הקוראים בשטויות שלך.

יותר מזה, עוד עלול לבוא מישהו ולחשוב שמשהו לא תקין אצלו כי למרות שיישם את כל השטויות שכתבת הוא עדיין מסתנוור, כי מה לעשות, אור ממוקד שנכנס לעין שלך גורם לסינוור, ולא משנה אם תסתכל למעלה למטה או לירח (אף אחת מהאופציות לא מומלצת בזמן נהיגה).

אבל אתה מתעקש שהאופטיקה טועה, התקנות טועות, התקנים האירופיים טועים, כולם טועים חוץ ממר סיוויק.

ולא רק זה שאתה היחיד שצודק בכל העולם, אלא שאתה הראשון שמצליח להשפיע על תופעה פיזיולוגית ע"י פסיכולוגיה.

 

זה כבר נהיה סוג של בדיחה אתה והעצות אחיתופל שלך.

זה כבר לא אחד או שניים שאומרים לך שאתה שיכור.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
תגובה לסנוור או לתופעות דומות כמו עקיפה וכניסה לרווח שלך היא סוגיה מעניינת כשלעצמה. אני אישית מגיב כמוך (מסיט את המבט) אבל אני לא מוותר על לסמן חזרה, ובלבד שהסימון הוא מוקדם ככל הניתן (למשל, כשרואים אלומת אור חזקה מעבר לעיקול) וקצר מאוד: שניים-שלוש הבהובים קצרים ותו לא!

 

גם כשאני מתרשם שהסיבה לסנוור היא טכנית (קפיצים עייפים, עומס, פנס לא מכוון) אני עדיין מסמן. אם כולם יסמנו לנהג הזה הוא יבין שמשהו לא בסדר ברמה שדורשת בדיקה וטיפול.

 

אני נוהג באותה צורה עם נהגים שנתקעים בנתיב שאיננו הימני (ולא רק בשמאל הקיצון) ובנהגים שנדחפים בצמתים או לתוך הרווח שלי. זה סימון קצר שלא מפריע ולא משדר אגרסיביות, אבל הוא בהחלט מסב את תשומת לבו של הנהג ואני רוצה להאמין שאם כולם יסמנו על מנהגים קלוקלים אנשים ישנו את מנהגם...

 

בדיוק לזה כיוונתי, תודה,

כולל התייחסות ל'לפני העיקול' - בתנאי שהעיקול שמאלה מבחינתך.

 

הפסקתי לסמן לנהגים בשמאלי\מרכזי כשהבנתי שחיינו חופפים למשך זמן כה קצר,

שחבל, וכשהבנתי שאו שהוא יודע שהוא בשמאלי - ואז נהנה שם, או שלא -

ואז היא לא תלמד דבר מהסימון שלי.

 

אני לא אומר שזה פשוט, לוותר, יש מחיר לחררה, אבל ניסיון של שנים פשוט העניק לי רווחה,

ופתאום "נעלמו" כמעט כל הדבילים מהכביש, או שאני הפסקתי לתת להם שירותי סימון וחינוך בחינם.

The first one to get angry loses

פורסם

מעניין אם יש מחיר גם לחירטוטים על גבי הפורום, כתיבת שטויות ואז התעלמות מהם, ואז גם התעלמות מסתירות בין כל הטענות שאתה טוען.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

חברה, קראתי את השרשור כולו וחייב לציין שמזמן לא צחקתי ככה... כל הכבוד!

ו... M3 אין ספק שאתה בעל אינטליגנציה גבוהה, אבל...מעצבן!!!!!!!!

 

פשוט רציתי לפרגן, נהניתי לקרוא.

 

נ.ב. גם אני בעל סיוויק לשעבר

נוסע בפריוס 2008

פורסם

קראו לי בכינויים הרבה יותר גרועים מ"מעצבן" בחיי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אתה יודע שאני "ילד נחמד", מעצבן זה אחת המילים שנמצאות בקצה סולם הקללות שלי.

 

אני מקווה שהבנת שהכל ברוח טובה.

נוסע בפריוס 2008

פורסם

זה בסדר זה מאיים על לא מעט אנשים איך שאני מצטייר, אבל שיבושם להם.

 

ותמיד הכל ברוח טובה :)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

M3 הוא מאלופי הפורום בקידוח, כנראה ברח מתשובה.

 

סיוויק - אני נהג צעיר. רק 38 שנה מאז קבלת הרשיון. וגם מבין משהו מעבר לנהיגה. אתה צריך להבין שהבעיה בסנוור היא הרבה יותר חמורה מכפי שאתה מתאר, כיון שתהליך ה"התרגלות" של העין מחושך לאור אורך זמן ותהליך המעבר מאור לחושך ארוך עוד יותר. לכן מספיקה שנייה ואף פחות של סינוור כדי לטשיש את הראיה למש מסםר שניותף בהחלט זמן קריטי בנהיגה.

 

אני רוצה להדגיש עוד דבר שלא ידוע בקהל הרחב. הסיבה העקרית להתקנת תאורת כבישים אינה שיפור הנראות, אלא צמצום המעברים בין ראיית אור לראיית חושך. כמובן שסינוור אינו נמנע לחלוטין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...