Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4203 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
אור גבוה לא מסנוור באור יום, אלא יש נהגים שעושים מאמץ רב להתבונן בכוח בליבת הפנס כדי להסתנוור.

אם בא מולך רכב בצהריים עם אור גבוה + ערפל + ענג'ל עייז טורבו, עדיין לא תסתנוור אם לא תתעקש להביט בזה.

 

גם בלילה ניתן להפחית את הסנוור לרמה זניחה אם לא מתעקשים לבהות בפנסים של הרכב מולך.

מי שמסתנוור מעניק את האישונים שלו בכח לאלומה שמולו בשעה שיכל להתמקד

בנקודה מוסטת מעט לשלוש השניות הללו ועדיין להביט ישר בכביש ובנתיבו.

 

חלק מהאנשים 'מסתנוורים ביתר קלות' כי זה ספורט של הבהובים, אגרסיות של לסנוור חזרה וקיטורים

על למה שאר הנהגים דפוקים.

 

סיוויק - אתה נוהג בלילה? הפוסט שלך מראה ,נגיד בעדינות, חוסר ניסיון משווע. או שאתה יושב גבוה מאד מעל הכביש.

 

ביום זה פחות חמור כיון שאין בעית ההתרגלות לחושך אחרי הסנוור, אבל עדיין מדובר בעניין לא רצוי, ולו משום שאתה מאבד את האופציה לסמן לנהג אחר בהבהוב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שאלה מוזרה, ברור שהאור מסנוור מאד בלילה, ביום, בקיץ או בחורף.

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

פורסם
סיוויק - אתה נוהג בלילה? הפוסט שלך מראה ,נגיד בעדינות, חוסר ניסיון משווע. או שאתה יושב גבוה מאד מעל הכביש.

 

ואף על פי כן יש אמת מסוימת בדבריו: לרוב הנהגים המסתנוורים יש נטיה מטופשת להביט לתוך אלומת האור המסנוורת, להתרגז ולסמן או לסנוור חזרה באמוק. עדיף להסיט את המבט הצדה בזוית שבה הסנוור פחות מפריע אך עדיין ניתן לראות את הרכב המסנוור בראיה ההיקפית, ולסמן לו בשניים-שלושה הבהובים קצרים בלבד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן - לא צריך יותר משניות בודדות של אלומה חזקה כדי לאבד את ראיית החושך לדי הרבה זמן, בעיתי מאד בנהיגה בכביש חשוך. יש גם בעיה של ניגודיות - כאשר חלק משדה הראיה מואר ביתר גם שאר השדה מאבד את רגישותו בגלל צמצום האישון - בדיוק כמו תמונה ניגודית מדי במצלמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נו נו.

 

בשביל שאור גבוה יסנוור במהלך היום הוא צריך לגבור על השמש : לא פשוט.

 

אז ניקח יום מאוד מעונן, אפלולי ואפרורי, ועדיין, העין חשופה לעצמת אור גדולה מאוד.

אי אפשר להסתנוור במהלך היום, אפשר רק לשים לב שהרכב מולך נוסע באור גבוה.

מי שנותן לזה תשומת לב, מחפש בכח לחוש נפגע ולאותת חזרה ותכל'ס מעיד על עצמו ועל כוונתו.

זה לקחת את הבכיינות של הלילה למקסימום, כי ממש צריך לאתר את הרכב שממול ולבהות לו בפנסים,

וגם אז האלומה הזעירה והממוקדת (והרחוקה) לא תצמצם את האישון.

זו השאלה הראשונה במבחן המפורסם שטרם נכתב -

 

"בחן את עצמך - האם אתה נהג היסטרי ?"

 

הבכיינות של הלילה :

 

בחשכה קל להסתנוור.

בחשכה קל גם לא להסתנוור - ואפילו צריך פחות השקעה :

זיהית רכב המתקדם מולך באורות גבוהים - אל תמקד את הראייה בפנסיו, כי אז לבטח תסתנוור,

נסה במקום זאת להביט ישר קדימה, תוך כדי לזהות את השול הצהוב מימין, או את נקודת המגוז של הדרך או אפילו הגג של הרכב המסנוור.

ברוב המקרים, אם תתרגל לנהוג כך, לפעמים לא תוכל להיות בטוח שהרכב ממול עם אורות גבוהים.

למי שחושב אחרת אני ממליץ לבחון את עצמו,

שמא הוא נהג היסטרי.

 

נושא הסנוור הוא עוד דרך לבטא ולפרוק אגרסיות על מישהו ממול ולכן הפך לספורט בארץ.

 

במקרים רבים הנהג ממול בכלל לא סינוור, ואז הוא דופק לך סנוור אמיתי להבהרת הנושא בתגובה.

נהג שמאיץ ומרים חרטום, נהג על פס הרעדה, נהג שעולה מולך בעקומה בזווית הנכונה -

כל אלו ישרפו לך את האישון עם אור גבוה - אבל הם חייבים שיתוף פעולה מצדך.

 

נסו את זה היום, עכשיו גם אפרורי והתחזית חוזה חושך בלילה.

The first one to get angry loses

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

נסה משהו בעצמך - באמצע היום, שב על כיסא מול הרכב שלך כשמישהו מהבהב באורות גבוהים.

אני מבטיח לך שתסתנוור.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
נו נו.

 

אתה מסתכל במראות כשאתה נוהג בלילה?

או שאתה מסוג הנהגים שרק מסתכלים קדימה עד שהם צריכים לעבור נתיב?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

לפי מה שהוא כותב הוא לעולם לא מסתכל, לשום מקום, לא קדימה, לא אחורה, לא במראות, לא הצידה.

כמובן מחשש להסתנוור...:brickwall:

 

סיוויק, כמו שכבר כתבתי לך קודם, אם לא יודעים, לא כותבים.

לא אחד, לא שניים וגם לא שלושה כותבים לך כאן בדיון שאתה טועה.

 

ואם זה לא מספיק לך אז גם פיזיקלית אתה טועה.

אם מדליקים לך פנס Led lenser מכוון לעין (גם ממרחק נאה של כמה מטרים) זה לא משנה כמה שמש יש בחוץ.

כפי שמבחינה פיזיקלית של פיזור אור זה לא משנה כמה אור יש בחוץ כשאתה מכוון פנס למוקד העין של מישהו, ואורות הדרך ("גבוהים") מיוצרים כדי לפזר אור ככל שניתן, ובין היתר זה כולל גם את גובה השמשה הקדמית של הרכבים שממולך, שמאחוריהם בד"כ תמצא נהג.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מזכיר קצת את הדיון על פנסי ערפל ביום.

 

אור גבוה מסנוור אותי גם ביום, למי שממליץ "להסיט מבט" אני מציע להיזכר שאנחנו גרים בישראל, ורוב הכבישים (לפחות אלה שיצא לי לנהוג בהם) הם דו סתריים עם נתיב אחד לכל כיוון - כשבא מולך ניסאן ג'וק בנגדי שהדליק את כל ששת פנסיו אין לך כל כך לאן להסיט את המבט, אלא אם בא לך לנהוג כמה מאות מטרים בלי להסתכל על הכביש. אחרת אתה חוטף סינוור.

 

בכללי אנשים שלא יודעים איך לתפעל את הרכב שלהם נכון זה עוד תופעה מני רבות של הנהג הישראלי המצוי שעושה פרסה איפה שאין, עוקף על פס הפרדה רצוף, גונב אדום, חוסם נתיב עם אורות חירום כדי לקנות סיגריות וכו'.

 

"מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ"

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

יש לי ניסיון של שנים בלהסתנוור ולסנוור חזרה, לא נדרש ניסוי,

הייתי מסתנוור אפילו מנתיבים נגדיים עם גדר הפרדה ומגיע באיתותיי עד לשם.

 

מתישהו ניסיתי לקחת על עצמי את האחריות ולנסות לראות איך אני יכול להמנע מסנוור

ולא להיות ביץ' של כל נהג עובר אורח (אין כוונה להמשיל אתכם כך):

 

כשהפסקתי להביט אל תוך הפנסים שממול פחתה עוצמת ההסתנוורות שלי,

כשמצאתי לאן להביט ועדיין להישאר בטוח זה גם עזר,

כשנרגעתי והבנתי שיש נהגים רבים בעולם ולא אני מחנכם זה גם עזר,

ופתאום הפסקתי להתעסק עם זה.

 

אחת לכמה זמן אני חוטף סנוור קשוח למדי בעת לייל, כמישהו עולה מולי בעקומה

ועובר לאט לאט על כל הפרצוף שלי ואני מרגיש כמו דף במכונת צילום,

וגם אז - אני פשוט לא היסטרי יותר, מסיט מבט, זז הלאה :

הסנוור 1:1 נמשך שבריר שנייה ואם לא תתן את האישון הוא יפחת מאוד.

 

בלי פאניקה

The first one to get angry loses

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מצב נורמלי של נהיגה לא צריך לאלץ אותך להימנע מלהביט לכיוון מסויים. כל שדה הראייה שלך צריך להיות נגיש בלי שאורות מהרכב שמולך יפריעו.

לא צריך ואי אפשר לחנך כל אחד. רוב הנהגים עושים את זה כי הם לא טורחים לקרוא את ספר הרכב שלהם ולהבין איך מתפעלים את האורות כמו שצריך. מה שכן צריך לעשות זה להעלות לזה את המודעות, שאנשים יבינו שזה לא תקין.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אז כבר השתדרגנו מ"זה לא מסנוור ביום" ל"פחתה עוצמת ההסתנוורות שלי"?

מ"מתאמצים להתמקד באור כדי להסתנוור" עברנו ל"מצאתי לאן להביט כדי להפחית את ההסתנוורות שלי"

 

אגב אם מדובר על דרכים להפחתת הסתנוורות אני מבטיח לך שחיפוש בפורום היה מועיל לא פחות מאשר לנסות לגלות בעצמך.

באופן תיאורטי הקו הצהוב שיש בצד ימין של הנתיב אמור להקל על העין מהסתנוורות ומיקוד המבט אליו (כאשר הכביש כמובן בזווית הראייה, פשוט לא במוקד) אמור להקל מהסינוור.

 

לא בכל הכבישים זה עובד טוב מהנסיון שלי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אז כבר השתדרגנו מ"זה לא מסנוור ביום" ל"פחתה עוצמת ההסתנוורות שלי"?

מ"מתאמצים להתמקד באור כדי להסתנוור" עברנו ל"מצאתי לאן להביט כדי להפחית את ההסתנוורות שלי"

 

אתה רומז שמשהו השתנה וזה לא לעניין - דבר לא השתנה מהודעתי הראשונה, ולנוחותך :

"גם בלילה ניתן להפחית את הסנוור לרמה זניחה ... להתמקד בנקודה מוסטת מעט" (בתחתית ההודעה במלואה).

 

מר אם שלוש איקס שבע אר שלוש אם שלוש הנכבד, אל נא בהיסטריותך.

 

יש נהגים שמסתכלים קדימה, יש ביצ'ז אגרסיביים.

 

מי שקרא את האמור לעיל, ישייך עצמו היום בלילה לאחד המחנות.

 

(יש כאלו שאפילו יסתנוורו בצהריים !)

 

אני מאחל לך כמה שפחות כפיפות לנהגים אחרים ולטיפשותם.

 

אור גבוה לא מסנוור באור יום, אלא יש נהגים שעושים מאמץ רב להתבונן בכוח בליבת הפנס כדי להסתנוור.

אם בא מולך רכב בצהריים עם אור גבוה + ערפל + ענג'ל עייז טורבו, עדיין לא תסתנוור אם לא תתעקש להביט בזה.

 

גם בלילה ניתן להפחית את הסנוור לרמה זניחה אם לא מתעקשים לבהות בפנסים של הרכב מולך.

מי שמסתנוור מעניק את האישונים שלו בכח לאלומה שמולו בשעה שיכל להתמקד

בנקודה מוסטת מעט לשלוש השניות הללו ועדיין להביט ישר בכביש ובנתיבו.

 

חלק מהאנשים 'מסתנוורים ביתר קלות' כי זה ספורט של הבהובים, אגרסיות של לסנוור חזרה וקיטורים

על למה שאר הנהגים דפוקים.

The first one to get angry loses

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מה שרשמת לא נכון וכבר הסבירו לך כמה פעמים איך זה כן מסנוור גם באור יום.

אם לך אישית זה פחות מפריע כנראה בורכת בעיניים מצויינות. אנו הלא-מפותחים רק נבקש שלא להפוך את זה לסטנדרט ולצאת בהצהרות שאורות גבוהים לא מסנוורים ביום, זה הכל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...