Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אורות גבוהים מסנוורים באור יום?


much
שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אותי לימדו שכשמישהו מסנוור אותי מקדימה מומלץ למקד את העיניים על הקו הצהוב בין הכביש לשול.

 

 

השרשור הזה סתמי לחלוטין. כל דבר שיפריע לנהג אחר בנהיגה התקינה שלו (קרי להדליק אורות גבוהים 24/7) הוא אסור לפי החוק ובעיקר לפי ההגיון הפשוט.

גם ככה נהגים בארץ סובלים מגירוי יתר ולא מתרכזים בכביש, אם תוסיף להם עוד תירוץ לא להסתכל עליו המצב יהיה עוד יותר מסוכן.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

... אנו הלא-מפותחים רק נבקש שלא להפוך את זה לסטנדרט ולצאת בהצהרות שאורות גבוהים לא מסנוורים ביום, זה הכל.

 

בסוף ייצא שאני מתעוור, לא שעשיתי שינוי תודעתי :)

 

נסה במקביל לצאת מהמקום של הלא-מפותחים שהגדרת, קח את הימים הקרובים בכביש להביט באור חדש על הנושא.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רומז שמשהו השתנה וזה לא לעניין - דבר לא השתנה מהודעתי הראשונה, ולנוחותך :

"גם בלילה ניתן להפחית את הסנוור לרמה זניחה ... להתמקד בנקודה מוסטת מעט" (בתחתית ההודעה במלואה).

 

מר אם שלוש איקס שבע אר שלוש אם שלוש הנכבד, אל נא בהיסטריותך.

 

יש נהגים שמסתכלים קדימה, יש ביצ'ז אגרסיביים.

 

מי שקרא את האמור לעיל, ישייך עצמו היום בלילה לאחד המחנות.

 

(יש כאלו שאפילו יסתנוורו בצהריים !)

 

אני מאחל לך כמה שפחות כפיפות לנהגים אחרים ולטיפשותם.

 

מר סיוויק הנכבד, בהודעתך הראשונה טענת ככה:

אור גבוה לא מסנוור באור יום, אלא יש נהגים שעושים מאמץ רב להתבונן בכוח בליבת הפנס כדי להסתנוור.

 

טענת נחרצות ובאופן שלא משתמע לשתי פנים, כי אור גבוה (אמור מעתה אור דרך) אינו מסנוור באור יום, ולא סיימת בזה אלא האשמת את הנהג המסתנוור בכך שהוא מסתנוור בכוונה תחילה, רק חסר שאת ראשו ידחוף לבית הפנס של הסיוויק.

 

אם בא מולך רכב בצהריים עם אור גבוה + ערפל + ענג'ל עייז טורבו, עדיין לא תסתנוור אם לא תתעקש להביט בזה.

 

ואם זה לא הספיק אז הוספת למתכון גם פנסי ערפל וגם פנסי "עיני מלאך" (מה הקשר שלהם? הם בכלל מכוונים סביב) ושוב חזרת על הטענה הקודמת, חד משמעית בצהריים לא מסנוור נכון?

 

גם בלילה ניתן להפחית את הסנוור לרמה זניחה אם לא מתעקשים לבהות בפנסים של הרכב מולך.

 

המשכת לטעון שגם בלילה אם הנהג המסתנוור לא ידחוף ראשו לבית הפנס של הסיוויק הסינוור ברמה זניחה.

 

מי שמסתנוור מעניק את האישונים שלו בכח לאלומה שמולו בשעה שיכל להתמקד בנקודה מוסטת מעט לשלוש השניות הללו ועדיין להביט ישר בכביש ובנתיבו.

 

כאן כבר הגענו לפרדוקס, אתה יכול להתמקד בנקודה מוסטת ולהביט ישר? אתה לא סובל במקרה מפזילה נכון?

 

חלק מהאנשים 'מסתנוורים ביתר קלות' כי זה ספורט של הבהובים, אגרסיות של לסנוור חזרה וקיטורים

על למה שאר הנהגים דפוקים.

 

ולסיום אתה שוב מאשים את הנהג המסתנוור, שהוא מסתנוור ביתר קלות, שהוא עושה מזה ספורט.

 

ובהודעה שהתייחסתי אליה אתה כותב כך:

כשהפסקתי להביט אל תוך הפנסים שממול פחתה עוצמת ההסתנוורות שלי

 

כשמצאתי לאן להביט

 

אתה צריך מילון כדי להבין מה המשמעות של המילה "פחתה"?

לפי הטקסט שלך עצמך אתה עדיין מסתנוור (אם כי פחות).

 

אתה טוען שהטקסט שלך לא השתנה? אולי אתה צריך שיעור בהבנת הנקרא והבעה, כי בעברית בין שתי ההודעות שלך יש שינוי, ואם מוסיפים את ההודעה השלישית שמצוטטת בראש התגובה שלי אז יש לנו כבר סתירה, כי לא רק שיש שינוי, אלא שאתה קורא את ההודעות שלך בעברית ולא מבין שיש בהן שינוי!

 

הכנסת את עצמך לפינה ואתה צריך להחליט:

1. אתה ממשיך בדעתך שאור דרך במהלך היום לא מסנוור ואז אתה צריך שיעור בהבעה

2. אתה שינית את דעתך ואור דרך במהלך היום כן מסנוור ואז אתה צריך להסביר למה כתבת שדעתך לא השתנתה

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסתכל במראות כשאתה נוהג בלילה?

או שאתה מסוג הנהגים שרק מסתכלים קדימה עד שהם צריכים לעבור נתיב?

 

האמת שבמראות קשה להסתנוור. במראה הפנימית יש מנגנון מאוד יעיל נגד סנוור (בין אם מכני ובין אם פוטוכרומטי) וברכבים חדישים מנגנונים כאלו משולבים גם במראות הצד. בנוסף, כשמראות הצד מכוונות רחב רכב שנמצא מאחור עם אור דרך לא יסנוור אותנו במראות הצד אלא רק לרגע בזמן שהוא עוקף אותנו.

 

ונ.ב. כל מי שעדיין משתמש בשם "אורות גבוהים" לא הפנים שאור הדרך הוא לא "גבוה". זה אור המעבר שהוא "נמוך"!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן ומה קורה עד שאתה מפעיל את המנגנון נגד הסינוור (המוכר בשמו "הכפתור הקטן הזה שעושה את המראה עקומה")? אתה מסתנוור!

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שבמראות קשה להסתנוור. במראה הפנימית יש מנגנון מאוד יעיל נגד סנוור (בין אם מכני ובין אם פוטוכרומטי) וברכבים חדישים מנגנונים כאלו משולבים גם במראות הצד. בנוסף, כשמראות הצד מכוונות רחב רכב שנמצא מאחור עם אור דרך לא יסנוור אותנו במראות הצד אלא רק לרגע בזמן שהוא עוקף אותנו.

 

אני מוצא את המנגנון הזה לא יעיל מסיבה אחת עיקרית. הוא מקשה על זיהוי רכבים עם פנסים דהויים/לא מכוונים או אמיצים שנוסעים ללא אורות בכלל. בנוסף, זה פוגם בראייה לאחור.

מראות הצד מכוונות נכון, אבל לא תמיד רכב עם אור גבוה [אנא סלח לי] נמצא בדיוק מאחוריך. זה יכול להיות בנתיב אחר, ואפילו באותו נתיב רק עם סטייה קלה [מה שמעמיד את הפנס שלו בדיוק בתוך המראה].

גם לא תמיד רכב עוקף. לפעמים אתה נוסע קצת יותר לאט או קצת יותר מהר, ואז אין לך ברירה. אתה חייב להגביר למהירות לא חוקית, או להפך, לרדת למהירות איטית באופן מוגזם. שני המקרים הם בגלל שאדון ישראל ישראלי חושב שהאורות שלו לא מסנוורים אף אחד.

כמו שסלואו רייד כתב. המון תגובות כאן הולכות מסביב, כשהבעיה העיקרית שלי עם השרשור זו הטענה שאור גבוה לא מסנוור. לנסוע עם אור גבוה במקום שלא מתאים לכך, מסכן נהגים אחרים. במיוחד כמוני וכמו 90% מאלו שעל הכביש - אלו שרמתם ממוצעת בלבד.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו - הכל טוב ויפה אבל הסינוור אינו תלוי ברמתו של הנהג. מדובר בתופעה פיזיולוגית. לכן 100% מהמסונוורים יסתנוורו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה יותר גרוע, נהגים המסנוורים נהגים אחרים או נהגים שנוסעים בחושך ללא תאורה\תאורת LED.

את שניהם יש בשפע ונראה שלשני הסוגים אין פשוט מודעות או אכפתיות.

 

אגב סינוור, נסו לנסוע בשעת חשכה (אפילו באמצע הלילה) במנהרה של כביש 471, מומלץ להצטייד במשקפי רתכים.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר אם שלוש איקס שבע אר שלוש אם שלוש הנכבד בוקר טוב !



( בראש אני קורא לך סי בי אר תשע מאות אר אר, עכשיו העתקתי ממקודם).

 

מן הסתם דבר לא השתנה מהודעתי הראשונה או מדעתי, ואיש אינו ב'פינה', זהו פורום,

אנא בלי פאניקה ובלי התקפי גרפומניה.

זה בדיוק השלב בו נהגים עם יד שמאל קלה על הידית מהבהבים בהיסטריה במקום להתמקד בכביש.

אני מניח שזה עקץ כמה חבר'ה, ואני מקווה שהם חושבים על כך בזכות זה.

 

אור גבוה לא מסנוור ביום. קח כמה ימים של התבוננות ונדבר על כך מחדש.

הדבר היחיד שקורה ביום הוא שניתן לזהות מי מולך באור גבוה ולחוש נפגע עקב כך,

ולעבור למתקפת הבהובים (ואיזה בעסה אם הזווית שלך לא טובה מספיק בשביל לפגוע בעיני הנהג ממול !)

 

הגעת בינך לבין עצמך לאיזה "פרדוקס" (סחטיין ! גם על כל הציטוטים וההשקעה וזה) אבל כן,

ניתן להביט קדימה לנתיבך ולא לבהות בפנסים ממול אע'פ ששניהם באותו כוון.

 

בחן את עצמך (בכנות אבל!) :

האם אי פעם הבטת באורות הרכב ממול ותהית אם הוא באור גבוה כדי לסמן לו או לא ?

כאן כולם עונים 'כן' חוץ ממי שמשקר לעצמו, ואידך זיל גמור.

 

*בקשר לענג'ל-עאיז סתם רציתי להעליב תוך כדי פישינג, ברור שלא קשור לסנוור :

מה, שמת ?

:)

 

מכל זה הבנתי איזה שם טפשי זה "סיוויק", לא שמתי לב לזה,

זה מהפעם האחת שפרסמתי כאן הודעת מכירה לסיוויק.

אולי אשנה לענג'ל עאיז ! או תציע משהו

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

100% מהמסונוורים יסתנוורו.

 

אהבתי :-D

 

אגב סינוור, נסו לנסוע בשעת חשכה (אפילו באמצע הלילה) במנהרה של כביש 471, מומלץ להצטייד במשקפי רתכים.

 

שם ספציפית גם ביום אתה מקבל סינוור בכניסה למנהרה, זה כמו Tunnel Blindness אבל הפוך - בכניסה למנהרה ולא ביציאה ממנה.

 

מר אם שלוש איקס שבע אר שלוש אם שלוש הנכבד בוקר טוב !

( בראש אני קורא לך סי בי אר תשע מאות אר אר, עכשיו העתקתי ממקודם).

 

Oh, I feel flattered :oops:

 

מן הסתם דבר לא השתנה מהודעתי הראשונה או מדעתי, ואיש אינו ב'פינה', זהו פורום,

אנא בלי פאניקה ובלי התקפי גרפומניה.

זה בדיוק השלב בו נהגים עם יד שמאל קלה על הידית מהבהבים בהיסטריה במקום להתמקד בכביש.

אני מניח שזה עקץ כמה חבר'ה, ואני מקווה שהם חושבים על כך בזכות זה.

 

אתה טוען א', ואז כותב ב', ואז טוען שא' בעצם לא סותר את ב' כשהם בעברית מנוגדים אחד לשני.

בינתיים לא גרמת לאף אחד לחשוב על שום דבר, רק לכולם לנסות שוב ושוב להסביר לך שמה שאתה טוען הוא גם שגוי, גם לא הגיוני וגם לא מסתדר עם המציאות.

אני בנוסף מנסה גם להראות לך איך זה לא מסתדר עם הודעות אחרות שכתבת.

 

אור גבוה לא מסנוור ביום. קח כמה ימים של התבוננות ונדבר על כך מחדש.

הדבר היחיד שקורה ביום הוא שניתן לזהות מי מולך באור גבוה ולחוש נפגע עקב כך,

ולעבור למתקפת הבהובים (ואיזה בעסה אם הזווית שלך לא טובה מספיק בשביל לפגוע בעיני הנהג ממול !)

 

זה שתכתוב בהדגשה עם קו תחתון לא הופך את זה לנכון, זה לא משנה את חוקי הפיזיקה, וזה לא משכנע תריסר אנשים שכולם כותבים לך שאתה טועה.

 

הגעת בינך לבין עצמך לאיזה "פרדוקס" (סחטיין ! גם על כל הציטוטים וההשקעה וזה) אבל כן,

ניתן להביט קדימה לנתיבך ולא לבהות בפנסים ממול אע'פ ששניהם באותו כוון.

 

הפרדוקס הוא בין המילים "מוסטת" ו"ישר".

 

בחן את עצמך (בכנות אבל!) :

האם אי פעם הבטת באורות הרכב ממול ותהית אם הוא באור גבוה כדי לסמן לו או לא ?

כאן כולם עונים 'כן' חוץ ממי שמשקר לעצמו, ואידך זיל גמור.

 

לא פעם ולא פעמיים, תופעה ידועה שנגרמת מנסיעה עם גלגל כיוון גובה האלומה גבוה מדי (0 בד"כ - שמיועד למצב בו יש רק נהג וללא גלגל ספייר) או רכבים ספציפיים כמו מאזדה 3 דור ראשון שם גם מצב 0 וגם מצב 0.5 בד"כ יכוונו את האלומה גבוה מדי.

יצא לי אפילו פעם להסביר לבחור נחמד ואשתו שחנו באמצע הכביש שהם מסנוורים, הוא אמר "אבל אני עם אורות רגילים", אז החניתי את הרכב, הראיתי לו את הגלגלת והסברתי לו, ופתאום הוא כבר לא סינוור.

 

*בקשר לענג'ל-עאיז סתם רציתי להעליב תוך כדי פישינג, ברור שלא קשור לסנוור :

מה, שמת ?

:)

 

לא, החברת ליסינג לא הסכימה :roll: (צחוק כן? שינויים במערכת התאורה מהסטוק נראים לי בדיחה)

אגב לפעם הבאה במקום ענג'ל עאיז הייתי בוחר בקסנונים, יותר מתאים להעלבה הזאת. ענג'ל עאיז תמיד יילכו יד ביד עם ספוילר ו"קונס אוויר"

 

מכל זה הבנתי איזה שם טפשי זה "סיוויק", לא שמתי לב לזה,

זה מהפעם האחת שפרסמתי כאן הודעת מכירה לסיוויק.

אולי אשנה לענג'ל עאיז ! או תציע משהו

 

אני יכול לבקש מה-Randomizer להוציא לך, אבל תתכונן לכינוי בסגנון d3b57 :evil:

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבלו את הדביל התורן שנוסע עם אור גבוה בערפל (!), מסנוור לי את הצורה וגם את עצמו, ולידו הנהג הישראלי המצוי שלא יודע איפה הכפתור של הפנס הערפל האחורי. ישראל 2014.

 

צולם הבוקר.

D0725190.AVI_snapshot_01.58_[2014.12.15_18.24.45].jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר אור

 

ולוסטר ידני, הדגשתי עבורך ולנוחותך שתראה שאין סתירה.

 

לגבי התייחסותך לכוון האלומה, תשובתך מדגימה בדיוק את הבעיה:

אנשים בוהים בפנסי הרכב ממול גם כשהם לא בטוחים שהוא באור גבוה : מדוע ?! רק כדי שיוכלו לרגוז :)

כשאתה עונה שעשית זאת 'לא פעם ולא פעמיים' אתה מעיד על עצמך הכי טוב :

אבל זה באמת לא בשביל שעשועי הרשת שלי או כדי לדמות אותך לחיה שנלכדה באלומת אור והיא חשה

מחוייבת לבהות בה, אלא תופעה שהיא יותר ברמה החברתית מאשר האופטית.

 

הנה לדוגמא הצילום של הדביל בערפל מהבוקר :

כמה אחוז משטח התמונה תופסים הפנסים המסנוורים ?

נקזז את פיזור האלומה עם העובדה ששדה הראייה האנושי רחב יותר מהצילום

והעובדה שלעין מנגנוני ויסות תאורה מתקדמים מכל חיישן -

והנה נותר רק להתעלם מהסנוור ולהביט ישר קדימה (תוך שהסנוור עדיין מצוי לשנייה או שנייה וחצי מולך).

 

לפעמים בפועל קורה ההפך ואנשים חפצים לעיין לעומק באלומה המסנוורת,

להתרשם כיצד החזר האור בתוך אדי הערפל מעצים את הסנוור - והוא אכן מעצים -

ואולי אפילו להגדיל ולעשות ולדפוק שני סינוורים עצמיים קטנים כדי לסנוור את ההוא שמסנוור -

והכי חשוב - להספיק לעשות את כל זה בשנייה שהוא חולף מולך.

 

ראיתי כבר נהגים בחיי שחטפו וסנוור והתבעסו שלא הצליחו להטיס את יד שמאל מספיק מהר כדי לסנוור חזרה.

המנוסים שבשועלים אורבים קבוע עם יד שמאל מוכנה לכל מי שבא ממול ואולי עשוי לסנוור

(בעיקר אם נתרכז בו היטב). אתה קולט את אלה שבאו מוכנים לפי מהירות התגובה,

ויש את המתקדמים - וזה מעניין אגב - שבאים מולך בעקומה שמאלה ונותנים איתות קטן

אל הגדר עוד לפני שאתה רואה אותם (וזה מעניין אולי כי ראוי כדי להמנע מסנוור הדדי).

 

דוגרי, באמת, חשיבה אחרת, לא גיחגוחים.

 

 

קבלו את הדביל התורן שנוסע עם אור גבוה בערפל (!), מסנוור לי את הצורה וגם את עצמו, ולידו הנהג הישראלי המצוי שלא יודע איפה הכפתור של הפנס הערפל האחורי. ישראל 2014.

 

צולם הבוקר.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולוסטר ידני, הדגשתי עבורך ולנוחותך שתראה שאין סתירה.

 

איפה ההדגשות ואיפה ההסבר שפותר את הסתירה בין ההודעות שלך? אין כזה.

 

לגבי התייחסותך לכוון האלומה, תשובתך מדגימה בדיוק את הבעיה:

אנשים בוהים בפנסי הרכב ממול גם כשהם לא בטוחים שהוא באור גבוה : מדוע ?! רק כדי שיוכלו לרגוז :)

כשאתה עונה שעשית זאת 'לא פעם ולא פעמיים' אתה מעיד על עצמך הכי טוב :

אבל זה באמת לא בשביל שעשועי הרשת שלי או כדי לדמות אותך לחיה שנלכדה באלומת אור והיא חשה

מחוייבת לבהות בה, אלא תופעה שהיא יותר ברמה החברתית מאשר האופטית.

 

אתה לא צריך לבהות כדי לשים לב שפנסים של רכב נגדי מסנוורים אותך, זה בדיוק העיקרון של סינוור, אתה מסתכל ישר לכיוון הנסיעה שלך ומגיעה מולך רכב עם מישהו שלא למד מה זה הגלגלת כיוון גובה אלומה, עם בגאז' מלא כל טוב כמו שישראלים אוהבים, ו-2-3 נוסעים במושב האחורי, והגלגלת על 0, בטח שהוא יסנוור אותך, גם בלי להדליק אורות דרך.

אבל אתה משוכנע שאתה צודק שאתה אפילו לא שם לב שאתה כותב בבל"תים על ימין ועל שמאל.

 

הנה לדוגמא הצילום של הדביל בערפל מהבוקר :

כמה אחוז משטח התמונה תופסים הפנסים המסנוורים ?

נקזז את פיזור האלומה עם העובדה ששדה הראייה האנושי רחב יותר מהצילום

והעובדה שלעין מנגנוני ויסות תאורה מתקדמים מכל חיישן -

והנה נותר רק להתעלם מהסנוור ולהביט ישר קדימה (תוך שהסנוור עדיין מצוי לשנייה או שנייה וחצי מולך).

 

תמונה (בטח כזו שנשלפה מסרטון) לא מייצגת שום דבר, גם היכולת הטכנית של עין מול מצלמה שונות לחלוטין, ככה שמה שיכול לסנוור תמונה לא בהכרח יכול לסנוור עין והפוך.

 

ואיפה הנוסחה שבה הכנסת את שדה הראייה האנושי מול המצלמה, ואיפה הקיזוז? אתה מכניס מושגים שפשוט אין לך שמץ של מושג מה הם אומרים, עם מילים בעברית שאת המשמעות שלהם אתה לא לגמרי מבין, ונדמה לך שיוצא לך חשבון הגיוני בסוף.

 

אגב לעין יש מבנה שונה (ולכן רגישויות שונות) משל מצלמה, לא בהכרח מתקדמת יותר או פחות, אלא שונה.

 

לפעמים בפועל קורה ההפך ואנשים חפצים לעיין לעומק באלומה המסנוורת,

להתרשם כיצד החזר האור בתוך אדי הערפל מעצים את הסנוור - והוא אכן מעצים -

ואולי אפילו להגדיל ולעשות ולדפוק שני סינוורים עצמיים קטנים כדי לסנוור את ההוא שמסנוור -

והכי חשוב - להספיק לעשות את כל זה בשנייה שהוא חולף מולך.

 

איזה שטויות, ושוב אתה מאשים את המסתנוור בהסתנוורות מכוונת, בכך שהם מסתכלים בכוונה לתוך הפנסים של הרכבים ממול.

אבל הכי חשוב - קודם טענת שהאורות דרך לא מסנוורים, עכשיו אתה כותב שמסתכלים לתוך האלומה המסנוורת, עוד סתירה לאוסף.

 

ועוד עניין קטן, החשבון שלך שמתבסס על שנייה אחת - מקולקל מיסודו, כשמגיע רכב מולך, גם במהירות של 110-120 קמ"ש, זה לא שנייה אחת.

ועוד עניין קטן נוסף, סינוור בהגדרתו לא מסתיים ברגע שאותו גורם מסנוור נעלם משדה הראייה שלך, אלא לעין לוקח כמה שניות נוספות לחזור לראייה תקינה.

את זה קל לבדוק אגב, תנסה נניח לקום לשירותים בלילה ולהדליק אור ותספור כמה זמן לקח לך להתחיל לראות צללים של אובייקטים וכמה זמן אתה עדיין רואה צורות שחורות ומתי הן נעלמות. תספור גם כמה זמן אחרי שיצאת מהאיזור המואר לוקח לעין להתרגל חזרה לחושך (שזה בערך הזמן שייקח לך להתרגל חזרה בכביש אחרי שסינוורו אותך)

 

לכן אגב ההמלצה כשקמים לשירותים בלילה היא לפתוח עין אחת בלבד באור כדי שהעין השנייה תשאר "מכוילת" לראייה בחושך, וכשאתה יוצא מהאיזור המואר לפתוח את העין הזו.

 

ראיתי כבר נהגים בחיי שחטפו וסנוור והתבעסו שלא הצליחו להטיס את יד שמאל מספיק מהר כדי לסנוור חזרה.

המנוסים שבשועלים אורבים קבוע עם יד שמאל מוכנה לכל מי שבא ממול ואולי עשוי לסנוור

(בעיקר אם נתרכז בו היטב). אתה קולט את אלה שבאו מוכנים לפי מהירות התגובה,

ויש את המתקדמים - וזה מעניין אגב - שבאים מולך בעקומה שמאלה ונותנים איתות קטן

אל הגדר עוד לפני שאתה רואה אותם (וזה מעניין אולי כי ראוי כדי להמנע מסנוור הדדי).

 

אתה ראית נהגים מעניינים, ולקחת דוגמה מהנהג הישראלי הממוצע זה לא דוגמה טובה, זה נהג לא מחונך שלאורך שנים הרשויות לא דאגו לחנך אותו ואפילו דאגו לעודד אותו להיות עבריין תנועה כל עוד הוא ייסע מתחת למהירות המותרת.

 

----------------------------

 

לסיכום, אם לאורך הדיון הזה SlowRide, חן ג., stio, sperial, ניקו פ., KoM, NINJMNKY, DJI, ו-DaMN.

אף לא אחד מאיתנו קוטל קנים.

 

כלומר 9 אנשים, (10 כולל אותי) שאומרים לך שאתה טועה, לעומת זאת אתה יחיד ובודד שטוען שאתה צודק, אני לא יאמר שאין מקרים שהרוב טועה, אני טוען שבשביל שהרוב יטעה אתה צריך להביא הוכחות, שלך אין את הנסיון והידע להביא אותם.

 

אגב זה לא שאני פיזיקאי מדופלם, אבל אחד הפרקים שלמדתי בפיזיקה היה אופטיקה.

 

בנוגע לחשיבה אחרת, אני מוכן לבצע איתך ניסוי ולהדליק לך Led Lenser מכוון היטב לאישון באור יום של אוגוסט ממרחק של 2-3 מטרים (שזה מסתדר עם העובדה שה-Led Lenser הוא בערך 2W כן? ופנסי חזית של רכב הם סביבות 55W)

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...